Nissan GT-R , Chevrolet Corvette Z06 OF Porsche GT3( p7)
-
Re: Nissan GT-R , Chevrolet Corvette Z06 OF Porsche GT3( p7
GT3 heeft mijn keuze boven de GTR. In plastic spul van amerikaanse bodem zul je mij niet zo snel zien stappen. 

- GTRene
2 jaar terug tijdens time attack toen ik wel "meedeet" maar terughoudend reed ivm...RVV schreef:Dan wil ik toch best even een lans breken voor mijn eigen Z4 coupe, ik heb er zelf niet mee gereden op Assen, maar Andre wel (toen zat ik er naast) en dan blijkt dat er toch hele leuke dingen kunnen worden gedaan met de Z4 coupe, enige wat die dan echt mist is een sper, maar dat is voor trackday gebruik ook wel op te lossen. Relatief betaalbaar, snelheid gaat niet allerjezus te gek, RWD, relatief laag gewicht en fijne zitpositie.
reed er ook nog 1 ander op straatbanden een Z4 coupe 3.0i met een licentie houder achter het stuur, die reed toen ook 2.16 denk dat Andre er wel een 2.03<>2.06 uit kan persen op gewone straat zomerbanden

edit foutje...bedoelde de Rico 3.0i model wat meedeet
Laatst gewijzigd door GTRene op 05 apr 2011, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
Het kan 2 kanten op.Snipe schreef:@Bert Was natuurlijk een voorbeeldje, E30 kan ook. Maar zo'n Z4 is ook leuk natuurlijk. En ik zeg het niet eens vanwege de kosten, want iemand die een 911 kan kopen zal vaak ook het geld wel hebben om 'm rijdend te houden. Het punt is gewoon dat het een behoorlijke slok op een borrel scheelt of je met 140 op het Scheivlak afstormt of met 190.
En daarbij, neem die RS 5 nog even. Als je op 80 procent van je eigen kunnen en op 80 procent van het kunnen van de auto rijdt, haal je nog steeds heel veel mensen in en lijk je nog steeds bloedsnel. Maar je wordt er een luie rijder van, in de zin dat je niet je best hoeft te doen om er hard mee te gaan.
Op het moment dat je niet het vermogen hebt om bijvoorbeeld naar het scheivlak 190 te halen maar je doet maar 140, is vaak ook de uitdaging weg. Je kan immers gewoon met je voet plat omhoog.
Bij bepaalde vermogens moet je gewoon beter uitkijken wat je aan het doen bent, zeg 300-350 PK op een 1200 KG auto met RWD aandrijving moet je oppassen dat je niet al te gek doet omdat zo'n ding je wel lelijk kan verassen. Daar zit ook de uitdaging in. Ga je met hetzelfde apparaat onderweg maar met 150 PK dan is het een heel ander verhaal.
Corvettes etc zijn qua vermogen weer van een hele andere orde als in dit voorbeeld.
Iets anders trouwens, als ik kijk hoe een circuitdauto er na een dag rijden uit ziet, hoeveel steenslag en ruitschade je oploopt enz, dan zou ik het zelf niet over mijn hart kunnen krijgen om met een auto van 150K nieuwwaarde over een circuit te gaan crossen. Paar rondjes ter vermaak oke maar ik zou er geen weekelijkse gewoonte van maken.
- GTRene
had ff een foutje hersteld, ik schreef Z4 M coupe maar moest een Z4 coupe 3.0i zijn wat toen mee deed.
-
OnlineGodspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
GT3 anytime, got to love Porsche 

- Hielke
Het verhaal op de vorige pagina, dat de 3 topsportwagens uit het lijstje voor de openbare weg in Nederland overkill zijn, behoeft enige nuance.
Het is overkill in de handen van zeer geoefende rijders die hun thrills pas halen uit het op de limiet rijden van zulk soort auto's. Doe je dat op de openbare weg dan zijn de snelheden vaak zo ontzettend asociaal dat het al niet lekker meer voelt. Heb je 'm zoals de meeste eigenaren voor de heb, de show, geef je zo af en toe in rechte lijn eens volgas, dan gaat voor deze groep eigenaren mijn verhaal niet op.
Het is overkill in de handen van zeer geoefende rijders die hun thrills pas halen uit het op de limiet rijden van zulk soort auto's. Doe je dat op de openbare weg dan zijn de snelheden vaak zo ontzettend asociaal dat het al niet lekker meer voelt. Heb je 'm zoals de meeste eigenaren voor de heb, de show, geef je zo af en toe in rechte lijn eens volgas, dan gaat voor deze groep eigenaren mijn verhaal niet op.
-
Ah daarom zijn die M-boten hier zo populair en zie je vrij weinig Lotussen op DF.
*olie op vuur gooit*
*olie op vuur gooit*

- Downforce Hans
Dit zou inderdaad zomaar een boten forum kunnen zijn, lekker dobberen in zo`n diesel begrafenisstation.Tom schreef:Ah daarom zijn die M-boten hier zo populair en zie je vrij weinig Lotussen op DF.
*olie op vuur gooit*![]()
Nee, daar wil ik dood nog niet eens in gevonden worden.........

- Hielke
Ik word net als m'n Punto diesel weer helemaal verkeerd begrepenDownforce Hans schreef:Dit zou inderdaad zomaar een boten forum kunnen zijn, lekker dobberen in zo`n diesel begrafenisstation.Tom schreef:Ah daarom zijn die M-boten hier zo populair en zie je vrij weinig Lotussen op DF.
*olie op vuur gooit*![]()
Nee, daar wil ik dood nog niet eens in gevonden worden.........

Persoonlijk zou ik het op de openbare weg trouwens prima met een supercar kunnen uithouden. Itt bijv. Andre kan ik wel op een normale manier van een mooie auto genieten

Zelfs voor een spaardiesel zijn die bochtjes te vinden. Gisteravond met een ondergaande zon op het smalle en erg bochtige betonweggetje van Nes (bij Akkrum) in noordelijke richting naar zeilschool De Pean. Heen en terug opgeteld 10 km. Het was bijna een sacrale ervaring. Punto en weggetje waren voor elkaar gemaakt. Het spel speelde zich tussen de 30 en 100 km/h af en een superauto was er nauwelijks sneller geweest. Kwam op de heenreis 2 joggers tegen die op mijn terugweg om onduidelijke redenen het deel van de berm zo dicht mogelijk bij het slootje gekozen hadden

- Wiebe GT
Porsche...eeeg wel!
@Hielke, heerlijk weggetje. Heb ik zo ongeveer leren autorijden.....

Edit; neem je het stuk veenhoop - drachten - boornbergum - nijbeets dan niet mee?
@Hielke, heerlijk weggetje. Heb ik zo ongeveer leren autorijden.....

Edit; neem je het stuk veenhoop - drachten - boornbergum - nijbeets dan niet mee?
- Hielke
In de zomer rij ik die route ook wel eens.
Mijn hemel, ik dacht dat ik de enige was die dat weggetje kende
Heb daar in mijn tienerjaren op de zeilschool gezeten. We fietsten dan bij donker naar Akkrum. Dat was in mijn beleving een wereldreis. Blijkt het minder dan 5 km te zijn 
Mijn hemel, ik dacht dat ik de enige was die dat weggetje kende

- Niels
- Auto: Prius+
Grenzen opzoeken zorgt wel vaker voor bruine strepen in de broekRVV schreef: maar hoe zit het met een mindere rijgod? Om een voorbeeld te geven Jan reed er met zijn Gt3 996, ook een auto die tot best wat toe in staat is, maar Jan is geen begenadigd rijder en Andre ging Jan voorbij alsof Jan er bij stil stond. Terwijl Jan toch doorreed en veel lol had naar eigen zeggen. Maar de echte uitdaging lijkt me toch te zitten in het benutten van het potentieel van een GT3. Dat kan heel leuk zijn als je ook een leercurve kunt doorlopen, maar als je een beetje het typje van een rondje om de kerk bent, dan kan zo'n GT3 op het circuit ook voor bruine strepen zorgen in de broek. En of dat dan leuk is is ook weer een vraag opzich![]()

-
Precies zoals ik erover denk Niels.
Ik ben geen schumacher, ook niet de pretentie dat te zijn, als ik maar fun ermee heb en daarvoor hoef ik niet de snelste te zijn. Dat hoogtoerige van de GT3 spreekt mij erg aan. Al is zo'n dikke V8 in de Corvette ook gewoon gruwelijk vet. Een GT-R is ook super maar van het stel zou ik em op de derde plek zetten.
Ik ben geen schumacher, ook niet de pretentie dat te zijn, als ik maar fun ermee heb en daarvoor hoef ik niet de snelste te zijn. Dat hoogtoerige van de GT3 spreekt mij erg aan. Al is zo'n dikke V8 in de Corvette ook gewoon gruwelijk vet. Een GT-R is ook super maar van het stel zou ik em op de derde plek zetten.
-