e39 m5 ervaringen

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deep r
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
Locatie: den haag

e39 m5 ervaringen

Bericht door deep r » 20 feb 2007, 20:48

Na mijn vorige subaru en audi s3 wil ik eens iets geheel anders gaan proberen.
Een e39 m5 (en dan geen foute die afgeragd is :lol: )

Wie kan mij iets vertellen over deze auto`s wat betreft problemen,onderdelen die gegarandeerd een keer kapot gaan,levensduur ed.
Heb al verschillende dingen gehoord over het Vanos systeem en de zuigerveren.

Of moet ik juist met een grote boog eromheen lopen?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9945
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 20 feb 2007, 21:10

Dat van de VAnos en de zuigerveren is van het eerste model (tot en met bj. 2000).
De versies erna was dit probleem geheel verholpen.
Dus als je een goeie mooie van 2002 kan vinden zou ik em niet laten staan en al helemaal niet met een boog omheen lopen :)

Gebruikersavatar
deep r
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
Locatie: den haag

Bericht door deep r » 20 feb 2007, 21:19

Wat waren de problemen met de Vanos en zuigerveren?

Wouter81
Berichten: 9403
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 20 feb 2007, 21:28


Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 20 feb 2007, 21:32

He Deep, heb zondag met Patrick meegereden in de M5 en ben danig onder de indruk, komt niet vaak meer voor. Superbak!

Doen dus!

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 20 feb 2007, 21:59

He deep,

mijn grootste angst bij de E39 M5 was het olieverbruik. Heb nu vastgesteld dat het verbruik bij die van mij op 1 liter op 4-5000 km moet liggen...das dus INCLUSIEF het weekend London !!!!
Dus die zorg ben ik kwijt.

Dan de andere zaken: volgens mij is het niet veel anders dan een andere gebruikte auto kopen...10 keer omheen lopen, alles bekijken, schades controleren EN bij een vertrouwd adres kopen !!!...en goed onderhouden auto met een heldere geschiedenis haal je er meestal zo uit...
Ik heb die van mij bij de Beier vandaan en ik heb niks anders dan lof over deze BMW dealer...en dat terwijl ik bijna uitgekeken was op BMW.
De proefrit en algemene indruk bij een M5 kan al HEEEEL veel vertellen over de staat van de auto.....

Ik heb er enkele bekeken en het exemplaar waar zelfs nog Huisselectie opzat en 40k zou moeten kosten, bleek nog in de slechste staat van allemaal....!!!!
Uiteindelijk dus bij een vertrouwd adres met 6 maanden Bovag gekocht...
Bij "Harries Autopaleis" zou ik een E39 M5 niet zo snel kopen, maar dat is meer mijn probleem natuurlijk....

Dan het rijden op zich: een woord "NOTHING TO PROVE" :mrgreen:

Gebruikersavatar
deep r
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
Locatie: den haag

Bericht door deep r » 20 feb 2007, 22:06

Kijk nu komen we ergens met alle info.
Is er geen site waar bmw dealer`s landelijk hun gebruikte auto`s hebben staan. :oops: bmw.nl kan ik niets vinden.
Welke bouwjaar is die van jou?

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 20 feb 2007, 22:18

Als ie binnen de Huisselectie voorwaarden valt staat ie op bmw.nl, wordt lastig dus allemaal....
Bj. 06-2000 en staat er heel strak en netjes bij...Is een auto die overigens net uit de Huisselectie komt....

Het beste is er een paar gaan bekijken, dan merk je vanzelf wat er voor rotzooi en moois te koop staat....
Zie hier voor het verhaal van Leonard....
Ik heb 2 keer met die van mij gereden...en uiteindelijk de auto gewoon door de telefoon gekocht...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 feb 2007, 22:49

Die van Patrick/Fasteddie mist alleen een beetje grunt boven de 200 km/h :wink:

Super bak, stak, juiste kleur!

Michel

Gebruikersavatar
Remy
Berichten: 724
Lid geworden op: 22 mar 2006, 11:20

Bericht door Remy » 20 feb 2007, 23:18

Zijn de M5's in de aanbieding. In de afgelopen maand zijn er nu 3 gekocht door mensen van DF en gummen. Goede ontwikkeling trouwens.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2007, 00:19

Mischien tijd voor een M5 overzichtsdraadje zoals het M3 draadje van Jordy?

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 21 feb 2007, 01:15

Niks mis met die 5 serie ( M ) .
Ik heb er een paar gehad en ook eentje met problemen :evil: :evil: :evil: , maar het blijven vette auto's. :)
Maten van mij werkten destijds in Duitsland en reden er gemiddeld 150.000 km per jaar mee en dan in 3 jaar zo'n 500.000 km en meestal zonder gedoe. Dat zegt mij dan genoeg over een auto.
En die bak van Patrick ziet er inderdaad zeer strak uit. 8) 8) 8)
En duwen hoef je hem ook niet. :lol: :lol: :lol:
groeten
Cor
PS Ook voor wat betreft de veiligheid is de 5 serie een superauto !!!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2007, 09:34

Mooie overstap, ik zag je laatst nog met je S3 door de Javastraat rijden Deep. Met die m5 moet je dan wel haaks de koningskade op he! :wink:

Gebruikersavatar
deep r
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
Locatie: den haag

Bericht door deep r » 21 feb 2007, 10:39

Ja de S3 viel behoorlijk op met de reklame erop.
De m5 maar wat subtieler bestickeren.... :lol:

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 21 feb 2007, 18:15

Hé Swa, je weet toch wel dat je met een licht gekietelde EVO de E39 M5 bezitters zéér nerveus kan maken in rechte lijn hé? :wink:

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Bericht door Sjaak Langendoen » 21 feb 2007, 18:33

Is er hier ook iemand met een M5 die in de buurt van Rotterdam woont,wil eens een keer meerijden in zo'n M5.
Ben niet zo kapot van proefritjes bij handelaren of dealers.

Gebruikersavatar
deep r
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
Locatie: den haag

Bericht door deep r » 21 feb 2007, 19:43

Stefan R schreef:Hé Swa, je weet toch wel dat je met een licht gekietelde EVO de E39 M5 bezitters zéér nerveus kan maken in rechte lijn hé? :wink:
Maakt niet uit,baas boven baas.
Geen evo of sub voor mij,want dan weet ik weer hoe het gaat eindigen.
grotere turbo`s ed en begint het feest weer van voor af aan.
Wil dit keer een auto die standaard al zat vermogen heeft en geen gekloot meer.

Voor de hobby heb ik nog altijd het Subaru 2 deurs project :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 21 feb 2007, 20:14

@ Fasteddie, ben in London eigenlijk aan je vergeten te vragen, hoe voelen deze (standaard 400) PK's aan ten opzichte van getunde PK's?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16557
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 21 feb 2007, 21:26

Een licht gekietelde EVO die een M5 nerveus maakt?

Niet boven de 200 :wink:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 21 feb 2007, 21:30

Had eerlijk gezegd verwacht dat de M5 en mijn M3 ongeveer gelijk zouden aanvoelen.
De M5 is een stuk stiller dan de M3, meer een silent killer zeg maar. De M5 voelt een stuk minder nerveus aan dan de 3 maar zet echt serieuze stappen.

Mooi spul Evo's en Subs zoals die van Bram maar totaal onvergelijkbaar.
Met een turbo is het altijd maar moeten, moeten en nog eens moeten. Zoals Patrick zegt zit je in een M3 of 5 lekker achterover, niemand die je iets doet.

N.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 21 feb 2007, 21:33

partyondude schreef:Een licht gekietelde EVO die een M5 nerveus maakt?

Niet boven de 200 :wink:
Hij vond het toch nodig om rechts in te halen en de vluchtstrook te gebruiken :wink:

@N, uiteraard een heel andere doelgroep. Maar toch leuk om zo'n bal in z'n Bee Em Wee het leven zuur te maken met je goedkope jappenbak :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 21 feb 2007, 22:52

@Elmar:
gezien al mijn ervaringen met getunde auto's is het vanaf nu alleen nog meer "standaard" auto's die gelijk het aantal pk's leveren dat ik nodig heb....
Heb ondertussen wel mijn lesje geleerd met "tjoenen".....
Niet te onderschatten is ook de factor veiligheid: in dit geval is de M5 gewoon gemaakt om hard te rijden en veilig aan te komen met 400 pk...dat kan je van een getunde auto met 2 maal het standaard vermogen gewoon niet meer zeggen....

De M5 is zelfs niet eens meer te vergelijken met de 540i met Vortech Supercharger erop waarmee ik ook 280+ heb gereden....de ontwikkelingskosten die de fabriek erin heeft gestoken merk je dan toch wel....
Alhoewel bij een Viper/Corvette met aftermarkter Supercharger lijkt mij die balans wel wat meer in orde...
Zo hoor je ook van E55 (w210) rijders die er een Kleemann kompressor op schroeven ook niet veel soeps....

Heb je dan een turbo auto waar je een grotere turbo op schroeft, blijft alles nog enigszins binnen de perken....maar of het dan nog echt veilig is, hangt meestal weer af om welke auto het gaat....In het geval van een Cosworth is/blijft het oude techniek bijvoorbeeld...

Std. 400 pk's voelen beter/relaxter/meer in balans/veiliger aan...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2007, 23:56

Stefan R schreef:
partyondude schreef:Een licht gekietelde EVO die een M5 nerveus maakt?

Niet boven de 200 :wink:
Hij vond het toch nodig om rechts in te halen en de vluchtstrook te gebruiken :wink:

@N, uiteraard een heel andere doelgroep. Maar toch leuk om zo'n bal in z'n Bee Em Wee het leven zuur te maken met je goedkope jappenbak :mrgreen:
EVO'S zijn gewoon monsterlijk snel. mocht ik er eentje tegenkomen met de M3 dan ga ik er maar vanuit dat ik het tot 200 niet ga redden.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6743
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 22 feb 2007, 00:17

Dat ligt er maar net aan hoever de Evo getuned is.......ik heb pas nog gesport met de Evo 7 van Ruud H. die toen alleen nog een open uitlaat had[+/- 300 pk] en bleef van 140 km/h tot topsnelheid ruim voor de Evo. :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 22 feb 2007, 00:24

Tsja eindeloze discussie he. Je kan alles tunen, als je wil kan je een Daihatsu Charade ook sneller maken als een M5 :mrgreen:

Kosten van tuning op een M3 hebben mij daarvan weg gehouden maar tegenwoordig heb ik ook zoiets van kan je beter meteen een snellere auto kopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot], Reihen 6, S-RS, Thomas H en 11 gasten