Nieuwe kilometervreter, keuzes keuzes..
- Timmert
Nieuwe kilometervreter, keuzes keuzes..
Mijn huidige Vectra station (uit 2005, 235k op deklok) moet het veld ruimen. Hij is groot zat, rijdt ansich prima, maar biedt me te weinig DF (ben al snel tevreden op dat vlak, kun je nagaan) en ik wil gewoon weer wat anders.
Ik rij 60 a 70.000km per jaar, wil wel een beetje ruimte ivm kampeeruitrusting en een kleine meid van 4 jaar. Daarnaast moet het fatsoenlijk rijden en niet al te traag zijn. Dus geen 90pk op 1400kg, maar een 330d is ook overkill. Voor de beeldvorming: een Passat 105pk TDI'tje is prima, ik rij toch alleen maar snelweg en dan gaat dat hard zat. Sneller mag, maar hoeft dus niet.
Budget is plusminus 12.000 euro.
Ik heb het volgende bedacht:
Afvallers:
- Octavia. Doet me werkelijk niets en rijdt daarnaast ook niet echt heel denderend.
- Citroen C5 / Peugeot 407. Ik heb die hokken zelf verkocht. Na een ton voelen ze al total-loss aan, laat staan na 2 ton of meer.
- Nissan Primera. Doet me niets!
- Hyundai/Kia. Zie Nissan.
- Toyota Avensis. Zie Nissan, daarnaast zijn de D4-D blokken niet vrij van problemen meen ik.
- V70. Heerlijke auto, maar ik zou dan een post-faceliftmodel willen. Die zijn boven budget.
- C-Klasse. Post-faceliftversie is te duur.
Twijfelgevallen:
- Mazda 6 Sportbreak. Niet lelijk, recensies zijn goed. Blinkt naar mijn idee nergens in uit.
- Golf Variant. Eigenlijk te saai, maar wel goed. Iets aan de krappe kant.
- Laguna Break. De faceliftversie schijnt goed te zijn, vaak dik in de opties. Maar hoe rijdt het na 250.000km?
- E46 318d Touring. Rijdt fantastisch, maar is wat krap en heeft een oude basis. Dit is wel een net ding: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... t1_occ.css" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanshebbers:
- V50 2.0d. Gigantisch aanbod, lekkere auto. Iets aan de krappe kant, maar het kan net. Schijnt het ook goed te doen met veel km's. Dinsdag proefrijden..
- Passat Variant. Niet lelijk, degelijk (zeker de 1.9), nooit in gereden..
- 159 SW. Goeie recensies, prima motor (120pk JTDm), mooie verschijning. Dinsdag proefrijden
- Saab 9-3 Sport Estate. Eigenzinnige auto, goede diesel (weer die JTDm), faceliftversie rijdt prima, maar geen idee hoe de 'oude' rijdt.
- Mondeo (oud model). Heb ik gehad, heerlijke auto. Wel een wat oud ontwerp, maar ik weet wat ik er aan heb. Ruim zat en als Titanium goed uitgevoerd. Dit kan een prima koop zijn: http://5073.cavonline.nl/240824.html?ca ... vPageType=" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben jullie nog ideeen, aanraders, of afraders?
Ik rij 60 a 70.000km per jaar, wil wel een beetje ruimte ivm kampeeruitrusting en een kleine meid van 4 jaar. Daarnaast moet het fatsoenlijk rijden en niet al te traag zijn. Dus geen 90pk op 1400kg, maar een 330d is ook overkill. Voor de beeldvorming: een Passat 105pk TDI'tje is prima, ik rij toch alleen maar snelweg en dan gaat dat hard zat. Sneller mag, maar hoeft dus niet.
Budget is plusminus 12.000 euro.
Ik heb het volgende bedacht:
Afvallers:
- Octavia. Doet me werkelijk niets en rijdt daarnaast ook niet echt heel denderend.
- Citroen C5 / Peugeot 407. Ik heb die hokken zelf verkocht. Na een ton voelen ze al total-loss aan, laat staan na 2 ton of meer.
- Nissan Primera. Doet me niets!
- Hyundai/Kia. Zie Nissan.
- Toyota Avensis. Zie Nissan, daarnaast zijn de D4-D blokken niet vrij van problemen meen ik.
- V70. Heerlijke auto, maar ik zou dan een post-faceliftmodel willen. Die zijn boven budget.
- C-Klasse. Post-faceliftversie is te duur.
Twijfelgevallen:
- Mazda 6 Sportbreak. Niet lelijk, recensies zijn goed. Blinkt naar mijn idee nergens in uit.
- Golf Variant. Eigenlijk te saai, maar wel goed. Iets aan de krappe kant.
- Laguna Break. De faceliftversie schijnt goed te zijn, vaak dik in de opties. Maar hoe rijdt het na 250.000km?
- E46 318d Touring. Rijdt fantastisch, maar is wat krap en heeft een oude basis. Dit is wel een net ding: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... t1_occ.css" onclick="window.open(this.href);return false;
Kanshebbers:
- V50 2.0d. Gigantisch aanbod, lekkere auto. Iets aan de krappe kant, maar het kan net. Schijnt het ook goed te doen met veel km's. Dinsdag proefrijden..
- Passat Variant. Niet lelijk, degelijk (zeker de 1.9), nooit in gereden..
- 159 SW. Goeie recensies, prima motor (120pk JTDm), mooie verschijning. Dinsdag proefrijden
- Saab 9-3 Sport Estate. Eigenzinnige auto, goede diesel (weer die JTDm), faceliftversie rijdt prima, maar geen idee hoe de 'oude' rijdt.
- Mondeo (oud model). Heb ik gehad, heerlijke auto. Wel een wat oud ontwerp, maar ik weet wat ik er aan heb. Ruim zat en als Titanium goed uitgevoerd. Dit kan een prima koop zijn: http://5073.cavonline.nl/240824.html?ca ... vPageType=" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben jullie nog ideeen, aanraders, of afraders?
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Nieuwe kilometervreter, keuzes keuzes..
Als je DF zoekt snap ik niet dat je de V70 überhaupt hebt overwogen
Hier staan een 320D Touring en een V70 D5 op de oprit. De BMW stuurt fantastisch, beter wordt het niet in deze klasse, de V70 is niet mijn ding maar ontevreden kan ik er niet over zijn. Ruim zijn de 3-series niet maar de keuze tussen een V50 of een 318/320D is voor mij niet moeilijk al vond ik de V50 geen gekke wagen qua rijden.
Ik mis Audi in het rijtje, bewust?
En voordat je een Passat degelijk noemt.....dass war einmal
Geen slechte auto hoor maar de degelijkheid van VAG is niet meer wat het geweest is imho. Dan doen andere merken het een stuk beter.

En voordat je een Passat degelijk noemt.....dass war einmal

- Martijn_bmw
wat betreft de ruimte in de V50 en de 3 serie die zijn hetzelfde hoor 
ik heb ze beide mee gehad op campeervakantie en de bagageruimte is hetzelfde!
verder is ook de V50 zeker een leuke auto! maar voor de ruimte zou ik de 3 niet laten staan tov de V50...
laguna zou ik zeker niet doen, toch niet zo lekker technisch...
uit je lijstje;
Ga je voor ruimte: Passat of mondeo
Ga je voor DF: BMW 3 touring
Ga je er tussenin: de V50

ik heb ze beide mee gehad op campeervakantie en de bagageruimte is hetzelfde!
verder is ook de V50 zeker een leuke auto! maar voor de ruimte zou ik de 3 niet laten staan tov de V50...

laguna zou ik zeker niet doen, toch niet zo lekker technisch...
uit je lijstje;
Ga je voor ruimte: Passat of mondeo
Ga je voor DF: BMW 3 touring
Ga je er tussenin: de V50
- Timmert
Ik heb een S60 2.4D (163pk) gehad, die bood mij toch wel een hoop DF. Niet omdat ie zo vreselijk strak stuurde of als een kart de bocht om ging, integendeel. Wel omdat die auto karakter had, de motor fantastisch klonk en liep en de stoelen fenomenaal warenNiels schreef:Als je DF zoekt snap ik niet dat je de V70 überhaupt hebt overwogenHier staan een 320D Touring en een V70 D5 op de oprit. De BMW stuurt fantastisch, beter wordt het niet in deze klasse, de V70 is niet mijn ding maar ontevreden kan ik er niet over zijn. Ruim zijn de 3-series niet maar de keuze tussen een V50 of een 318/320D is voor mij niet moeilijk al vond ik de V50 geen gekke wagen qua rijden.
En voordat je een Passat degelijk noemt.....dass war einmalGeen slechte auto hoor maar de degelijkheid van VAG is niet meer wat het geweest is imho. Dan doen andere merken het een stuk beter.

Audi.. Tsja. Wel aan gedacht, maar ik vind het net niks. Leuke auto, zo'n 2006 A4 Avant TDI, maar je moet minimaal sportstoelen hebben. Dan kom je al gelijk buiten budget. Het oudere model vind ik niets.
Daarbij wil ik eigenlijk liever geen zwarte auto meer, maar dat schijnt zo goed als onmogelijk te zijn.
De Passat heb je in zo'n ijsblauwe kleur, dat is wel aardig.
Wat is er niet degelijk aan de Passat volgens jou? Alleen over de 2.0 TDI lees ik ellende, de 1.9 lijkt veel betrouwbaarder. Alleen de draagarmen zijn een zwak punt, maar die kosten niet de wereld.
E46 en een V50 zijn inderdaad ongeveer even ruim. De Volvo heeft het voordeel dat het een nieuwer concept is, wat me iets meer aanspreekt. De E46 die ik noemde ziet er wel erg strak uit en heeft de juiste goodies aan boord. Alleen geen bekerhouders, zijn die wel leverbaar als accessoire?
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik heb een S60 D5 en een V50 2.0D gehad.
De V50 was tot ongeveer 230.000 km een perfecte auto, daarna heb ik 14.900 km aan ellende gehad en de auto verkocht...
Het reed erg fijn, zeker na nog wat kleine aanpassingen aan het onderstel was het echt een heerlijke wagen.
Qua comfort was de S60 ietsje beter, net als het motorblok eigenlijk... alleen al qua karakter.
Wat wel een serieuze tegenvaller is aan de V50 zijn de opbergruimtes voorin de auto, daar kan je praktisch niets in kwijt.
Succes met je keuze!
De V50 was tot ongeveer 230.000 km een perfecte auto, daarna heb ik 14.900 km aan ellende gehad en de auto verkocht...
Het reed erg fijn, zeker na nog wat kleine aanpassingen aan het onderstel was het echt een heerlijke wagen.
Qua comfort was de S60 ietsje beter, net als het motorblok eigenlijk... alleen al qua karakter.
Wat wel een serieuze tegenvaller is aan de V50 zijn de opbergruimtes voorin de auto, daar kan je praktisch niets in kwijt.
Succes met je keuze!
- Timmert
Thanks voor je input 
Welke aanpassingen heb jij destijds aan je V50 gedaan?
Ik heb wat myreviews op autoweek.nl door zitten lezen, daar komen eigenlijk weinig problemen uit, ook niet boven 200.000km. Had al over jouw problemen gelezen na een kleine zoekactie naar ervaringen met de V50, maar i ga er een klein beetje vanuit dat dat exemplarisch is. Van welk jaar was jouw V50?
Overigens zou ik zo weer een S60 kopen, maar de kampeerzooi past er met de beste wil van de wereld niet in. Zelfs niet met een dakkoffer erbij

Ik heb wat myreviews op autoweek.nl door zitten lezen, daar komen eigenlijk weinig problemen uit, ook niet boven 200.000km. Had al over jouw problemen gelezen na een kleine zoekactie naar ervaringen met de V50, maar i ga er een klein beetje vanuit dat dat exemplarisch is. Van welk jaar was jouw V50?
Overigens zou ik zo weer een S60 kopen, maar de kampeerzooi past er met de beste wil van de wereld niet in. Zelfs niet met een dakkoffer erbij

- Niels
Bekerhouders in een E46 kosten 45,- en 5 min. werk. De Passat maar dat geldt voor de hele VAG groep heeft sinds de Lopez periode zo vanaf 1998 niet meer de degelijkheid van daarvoor. Ik weet de zwakke punten van de Passat vanaf 2005 niet specifiek maar die kan ik zo navragen voor je. Ik heb zeven jaar bij een grote VAG dealer gewerkt en mijn auto's nog steeds in onderhoud bij twee (ex collega) monteurs
Kwaliteitsbeleving van de E46 is mega alhoewel ik het geen super goedkope auto vind qua runningcosts maar goed, er staan ook wel wat kilometers op de klok. De V50 is eigenlijk gewoon een Ford Focus met een mooiere carrosserie en interieur. Ze sturen erg fijn en voelen rap aan omdat de turbo motor het koppel er aardig in schopt. Misschien dat het concept nieuwer is dan de E46, qua "premium" gevoel haalt de V50 het niet bij de BMW imho.
Naar de Alfa zou ik ook wel nieuwsgierig zijn. Mooie auto zij het wat aan de zware kant. Aan een Passat heb je geen verkeerde koop maar qua running costs denk ik niet goedkoper dan andere auto's. Een Alfa hoef je er niet om te laten staan denk ik
Sinds het Saab drama van een collega van me zou ik het alleen bij een echte made in Sweden houden. De (ex Luca) Focus ST is nu in het bezit van een collega van me zelfs niet vrij van roest en die auto is echt goed onderhouden en van 2008. Ford NL geeft niet thuis omdat ze zeggen dat de auto waarschijnlijk schade heeft gehad waarbij dingen niet goed gemonteerd zijn en er roest is ontstaan. Luca kocht de auto nieuw, mijn collega nam em over met 7000km op de klok en is niet bepaald het GTI type. Tenzij je erg goedkoop aan een Mondeo kan komen zou het voor mij een kanshebber zijn. Anders lekker laten staan imho.
Voor 12K mag je mijn V70 wel kopen trouwens
Alhoewel de D5 een fijne is 

Naar de Alfa zou ik ook wel nieuwsgierig zijn. Mooie auto zij het wat aan de zware kant. Aan een Passat heb je geen verkeerde koop maar qua running costs denk ik niet goedkoper dan andere auto's. Een Alfa hoef je er niet om te laten staan denk ik

Voor 12K mag je mijn V70 wel kopen trouwens

- Timmert
Deze Mondeo lijkt mij rationeel gezien een goede keus. Weinig kilometers, nette uitvoering, goede prijs en garantie.
Zo'n Alfa vind ik ook wel wat ja. Is wat zwaar, maar dat past bij het cruise karakter wat ik wel kan waarderen. Daarbij stuurt ie heel aardig en vind ik het een mooie auto.
Zou je eens willen navragen wat ze zwakke punten van de Passat zijn? deze is wel aardig.
Zo'n Alfa vind ik ook wel wat ja. Is wat zwaar, maar dat past bij het cruise karakter wat ik wel kan waarderen. Daarbij stuurt ie heel aardig en vind ik het een mooie auto.
Zou je eens willen navragen wat ze zwakke punten van de Passat zijn? deze is wel aardig.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Geen dankTimmert schreef:Thanks voor je input

Mijn V50 was 3 cm verlaagd met een setje Intrax veren, rondom Bilstein B4 schokdempers en had voor 's zomers 18 inch Pegasus R (imitatie) velgen.
Verder een S40 grille omdat die verchroomde watervalgrille niet echt mijn ding was.
Mijn V50 kwam uit 2004 en was ook modeljaar 2004. Bij aanschaf bewust voor dat modeljaar gegaan omdat die bepaalde opties zoals andere audio standaard al had en andere modeljaren niet meer.
Het zou goed kunnen dat ik gewoon flink pech heb gehad, maar na de nodige duizenden euro's aan onkosten (lees: meer dan dat de auto nog waard was) was de keuze nogal makkelijk om hem eruit te trappen en mijn geluk met een andere auto te proberen.
Al met al veel schik met de auto gehad en vond hem er persoonlijk zeker niet verkeerd uit zien, is echt jammer dat ik op het laatst maandelijks bij de garage stond want anders had hij nu zeker weten nog voor de deur gestaan .
Weet trouwens wel meerdere 2.0D modellen met problemen, zelfs nog eentje extremer dan dat die van mij was. Maar over het algemeen doen die motoren het zo gek nog niet en voor de V50 is het wel een ideale motor

-
Heb vergelijkbare ervaringen met V70 D5's en XC70's. Tot 2 ton gaat het goed, daarna is het als een lot uit de loterij: het kan goed gaan.......
Uit jouw rijtje zou ik een Mondeo pakken. Prententieloos hok maar stuurt goed en vreet veel bagage. Mag ook nog eens heel veel trekken dus als die kampeerwoede doorgaat kan er een dikke sleurhut achter. Passat zou ik enkel van het nieuwe type willen, maar schrik niet van wat kosten links of rechts. Maatje van me rijdt met een TDI 170 DSG, denk aan bak + brandstofpomp + verstuivers... Leuke auto maar geen goedkope, ding is wel bizar zuinig.
Buiten jouw rijtje zou ik een 520d Touring pakken zonder 1 seconde twijfel. Vlotter dan die 105pk Passat, een heerlijke 5-serie onder je kont, en iedereen laat ze links liggen omdat er geen lijn-zes in zit dus ze kosten geen drol.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit jouw rijtje zou ik een Mondeo pakken. Prententieloos hok maar stuurt goed en vreet veel bagage. Mag ook nog eens heel veel trekken dus als die kampeerwoede doorgaat kan er een dikke sleurhut achter. Passat zou ik enkel van het nieuwe type willen, maar schrik niet van wat kosten links of rechts. Maatje van me rijdt met een TDI 170 DSG, denk aan bak + brandstofpomp + verstuivers... Leuke auto maar geen goedkope, ding is wel bizar zuinig.
Buiten jouw rijtje zou ik een 520d Touring pakken zonder 1 seconde twijfel. Vlotter dan die 105pk Passat, een heerlijke 5-serie onder je kont, en iedereen laat ze links liggen omdat er geen lijn-zes in zit dus ze kosten geen drol.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Voor 12k zie je op MP ook al het nieuwere type 5 serie voorbij komen, de E60 volgens mij.
Laatst gewijzigd door dvh op 04 apr 2011, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Timmert
Het moet een diesel zijn, en daarnaast ook een station. Ik wil liever niet aan de onderkant van de markt kijken, dus de goedkoopste E60 diesel van Nederland laat ik lekker aan me voorbij gaan. Dat is niet het soort auto wat ik zoek.. Rationeel gezien is die Mondeo idd verreweg de beste keus, maarja, ik heb al een keer zo'n ding gehad. Dat maakt hem weer saai.spykerboy schreef:die alfa 159 is wel strak! maar je kan er idd ook een heleboel andere en snellere vinden 2e hands op MP... denk zoals eerder gezecht aan een 5 serie of een a6 of dergelijke...... of zelfs een A8 (wel iets over de 12 maar nog onder de 13
http://link.marktplaats.nl/437364629
-
Puur op smaak zou ik het wel weten

- Hielke
Alfa is simpelweg drop dead gorgeous. Iedere keer als ik 'm in Flikken Maastricht voorbij zie komen sta ik weer versteld hoe goed ie gelijnd is. 1.9 JTD is een fijne en nagenoeg bullit proof motor en volgens de kenners is de 159 zo'n beetje de best sturende FWD sedan.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen uit de testritten.
- Kasteel
Qua looks ben ik het 100% met je eens, dat best sturende fwd-verhaal lees ik hier echt voor het eerstHielke schreef:Alfa is simpelweg drop dead gorgeous. Iedere keer als ik 'm in Flikken Maastricht voorbij zie komen sta ik weer versteld hoe goed ie gelijnd is. 1.9 JTD is een fijne en nagenoeg bullit proof motor en volgens de kenners is de 159 zo'n beetje de best sturende FWD sedan.

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
+1. Zo lekker stuurt een 159 niet. Liever een Mondeo oid. Maar goed, dat uiterlijk compenseert ALLES.Kasteel schreef:Qua looks ben ik het 100% met je eens, dat best sturende fwd-verhaal lees ik hier echt voor het eerstHielke schreef:Alfa is simpelweg drop dead gorgeous. Iedere keer als ik 'm in Flikken Maastricht voorbij zie komen sta ik weer versteld hoe goed ie gelijnd is. 1.9 JTD is een fijne en nagenoeg bullit proof motor en volgens de kenners is de 159 zo'n beetje de best sturende FWD sedan.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen uit de testritten.. Persoonlijk zou ik hier ws voor gaan (binnen bovenstaande alternatieven).
- Robin Hartog
Kan niks zinnigs zeggen over de 159 (nog nooit gereden), maar een Mondeo stuurt erg fijn!
- Petrolhead Tom
Als je naar die Saab gaat kijken kun je ook naar een Opel Vectra gaan kijken. Rijden bijna hetzelfde alleen kun je in de Opel wél wat meenemen.
- Martijn_bmw
die 159 is ook een opel onderhuids dus wat dat betreft zijn ze dan alle drie hetzelfde 

-
Dan praat je nu toch de verkeerde na. 156 stuurde leuk, 159 stuurt voor geen meter, en verloochent z'n Opel roots dus ook totaal niet. Misschien ff mee gaan rijden, zal je vies tegen vallen.Hielke schreef:Alfa is simpelweg drop dead gorgeous. Iedere keer als ik 'm in Flikken Maastricht voorbij zie komen sta ik weer versteld hoe goed ie gelijnd is. 1.9 JTD is een fijne en nagenoeg bullit proof motor en volgens de kenners is de 159 zo'n beetje de best sturende FWD sedan.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Maar zoveel slechter dan bijvoorbeeld een V50 of Passat die ook in het lijstje staan?steve smith schreef:Dan praat je nu toch de verkeerde na. 156 stuurde leuk, 159 stuurt voor geen meter, en verloochent z'n Opel roots dus ook totaal niet. Misschien ff mee gaan rijden, zal je vies tegen vallen.Hielke schreef:Alfa is simpelweg drop dead gorgeous. Iedere keer als ik 'm in Flikken Maastricht voorbij zie komen sta ik weer versteld hoe goed ie gelijnd is. 1.9 JTD is een fijne en nagenoeg bullit proof motor en volgens de kenners is de 159 zo'n beetje de best sturende FWD sedan.
Als kilometervreter zou ik zo'n 159 wel willen. Zowel van binnen als van buiten prachtig, motorblok schijnt ook goed te zijn. Dat ie dan bij een sportief genomen weggetje wat minder goed hoekt als een Mondeo zou ik dan voor lief nemen

In het knalrood of zwart met grote velgen!

- Snipe
'Voor geen meter' is misschien wat sterk uitgedrukt, maar inderdaad aanzienlijk minder dan een 156 of een GT. Een 159 is ook al onvergelijkbaar met een Mondeo op dat gebied.steve smith schreef:156 stuurde leuk, 159 stuurt voor geen meter
Maar Hielke heeft gelijk, Angela Schijf en de Alfa 159 zien er best aardig uit. Alleen hoef je er daar geen een voor te kopen, op vrijdagavond even je tv aanzetten is voldoende.
- Kasteel
Volgens mij vergelijkbaar met de Passat, vind zelf de V50 veel frisser sturen dan een Passat overigensRichardt. schreef:Maar zoveel slechter dan bijvoorbeeld een V50 of Passat die ook in het lijstje staan?

- Arthur
- Auto: Nr.51
Mijn Mondeo (10-2007 huidige model met 121kkm's) heeft ook al lichte roest gehad op de achterklep bij het 3e remlicht. Geen problemen, werd meteen hersteld. Werd niet eens gevraagd naar schades oid. Kies een goede dealer uit
Ook die Alfa's 159 kunnen wel roesten hoor, vraag maar eens aan collega Bert T, Niels

Ook die Alfa's 159 kunnen wel roesten hoor, vraag maar eens aan collega Bert T, Niels

Niels schreef:De (ex Luca) Focus ST is nu in het bezit van een collega van me zelfs niet vrij van roest en die auto is echt goed onderhouden en van 2008. Ford NL geeft niet thuis omdat ze zeggen dat de auto waarschijnlijk schade heeft gehad waarbij dingen niet goed gemonteerd zijn en er roest is ontstaan. Luca kocht de auto nieuw, mijn collega nam em over met 7000km op de klok en is niet bepaald het GTI type. Tenzij je erg goedkoop aan een Mondeo kan komen zou het voor mij een kanshebber zijn. Anders lekker laten staan imho.
Voor 12K mag je mijn V70 wel kopen trouwensAlhoewel de D5 een fijne is
- Niels
Dealer was het probleem niet, Ford NL deed (doet) moeilijk met de vergoeding naar de dealer toeArthur schreef:Mijn Mondeo (10-2007 huidige model met 121kkm's) heeft ook al lichte roest gehad op de achterklep bij het 3e remlicht. Geen problemen, werd meteen hersteld. Werd niet eens gevraagd naar schades oid. Kies een goede dealer uit![]()
Niels schreef:De (ex Luca) Focus ST is nu in het bezit van een collega van me zelfs niet vrij van roest en die auto is echt goed onderhouden en van 2008. Ford NL geeft niet thuis omdat ze zeggen dat de auto waarschijnlijk schade heeft gehad waarbij dingen niet goed gemonteerd zijn en er roest is ontstaan. Luca kocht de auto nieuw, mijn collega nam em over met 7000km op de klok en is niet bepaald het GTI type. Tenzij je erg goedkoop aan een Mondeo kan komen zou het voor mij een kanshebber zijn. Anders lekker laten staan imho.
Voor 12K mag je mijn V70 wel kopen trouwensAlhoewel de D5 een fijne is