Welke banden?
- Jesper
- Auto: BMW M135i
Re: Welke banden?
Meteen de doodsteek voor deze band denk ik, want dan kun je toch veel beter voor de R888 gaan?...
- Bert ///M3
Klopt Kees Klap heeft volgens mij het importeurschap op dit moment. Zo even 50% bij de prijs op.
-
Bert ///M3 schreef:Klopt Kees Klap heeft volgens mij het importeurschap op dit moment. Zo even 50% bij de prijs op.
Inderdaad.
http://www.gtautoparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is nu de importeur als ik het goed begrijp. Heb inmiddels een maand geleden met Topbanden.com aan de telefoon gehangen. Ze wisten mij te vertellen dat ze de RS-R weer op stock zouden krijgen maar dat dat nog wel een tijdje zou kunnen duren. Even afwachten dus.
Vwb de prijsstijging, op Ebay.de zijn ze ook al behoorlijk duurder geworden dus mogelijk zit Federal zelf achter de forse prijsstijging. Ander scenario is dat klapband zelf besloten heeft zichzelf uit de markt te concurreren.
- Knot
Zijn geen grappen idd... optie om met een paar een aantal sets uit DLD te halen?
- Remmie
Hopen dat ie met deze actie dan zichzelf gelijk uit de markt slaat met deze prijzen.
Verschil naar 888 is er dan niet meer.
- RJay
als ze de a048 nou ook eens omlaag krikken naar r888 prijzen 

- JP
Wat is eigenlijk de mening over Hankook banden? Eigenlijk nooit in verdiept in Hankook
Kan bij een setje velgen kiezen voor Hankook Evo-S1 of Dunlop Sport Maxx GT.
Welke is de beste?
Kan bij een setje velgen kiezen voor Hankook Evo-S1 of Dunlop Sport Maxx GT.
Welke is de beste?

- Hielke
Die Federals 595 RSR zijn goede semi's, maar in een direct vergelijk met de 888's zou ik liever de beproefde Toyo's hebben.Remmie schreef:Hopen dat ie met deze actie dan zichzelf gelijk uit de markt slaat met deze prijzen.
-
Jawel, maar ik neem aan dat Remmie qua prijs bedoeld. Eerder zat er nog 40 euro per band prijsverschil in. Als dat ineens 5 euro word kun je gelijk beter de 888 nemen;)Hielke schreef:Die Federals 595 RSR zijn goede semi's, maar in een direct vergelijk met de 888's zou ik liever de beproefde Toyo's hebben.Remmie schreef:Hopen dat ie met deze actie dan zichzelf gelijk uit de markt slaat met deze prijzen.
- Reind
Hoewel ik het belachelijk vind hoe het allemaal met de Federal band is gelopen moet ik wel bekennen dat het een hele goeie band is. Belachelijk dat een tussenhandelaar gewoon 50€ extra in zijn zak steekt. Dit soort oplichters maken het voor ons onnodig duur. In ruil voor diensten en producten mag uiteraard geld verdiend worden maar dit slaat alles. Het zou overigens goed kunnen dat het met de TOYO hetzelfde verhaal is en wij ook veel teveel betalen.FrankS schreef:Jawel, maar ik neem aan dat Remmie qua prijs bedoeld. Eerder zat er nog 40 euro per band prijsverschil in. Als dat ineens 5 euro word kun je gelijk beter de 888 nemen;)Hielke schreef:Die Federals 595 RSR zijn goede semi's, maar in een direct vergelijk met de 888's zou ik liever de beproefde Toyo's hebben.Remmie schreef:Hopen dat ie met deze actie dan zichzelf gelijk uit de markt slaat met deze prijzen.
Maargoed, even terug naar de presaties van de Federals. In eerdere posts gaf ik aan dat hij de TOYO 888 niet kan benaderen maar na een uurtje op Assen gereden te hebben stel ik mijn mening toch wat bij. Ik reed namelijk 2:08 met mijn ringtool op Federals. Nu zijn dit nog geen Aprisco tijden (2:04/5) waar op 888 word gereden maar mijn ringtool is geen auto met racespecs. Zit gewoon een Eibach pro street set onder met standaard stabies en de verkeerde velgmaat waardoor je niet de ideale bak verhouding hebt. Ik denk wanneer ik Federals onder de Aprisco schroef er weinig tot geen verschil in rondentijd zit. Daarnaast is een Federal veeeeel beter in de regen wat ook niet onbelangrijk is. Een TOYO vind ik op nat erg link.
- GTRene
hoe staat het met de slijtage van die federals RSR?
beter of slechter dan R888
ik heb 1 band van men nwe 5P in elk geval 2 randen in het midden heel schuin weg gesleten, heel raar
bijna 45graden eraf van die 2 riggels/randen
alleen Linksvoor...
waarschijnlijk iets te zacht materiaal en temp/druk band nog iets te hoog al viel dat mee, met men Falken FK452 wel eens harder gehad maar geeft dan geen krimp wel meer onderstuur maar niet zo raar slijten zeg maar. rest van men banden zien er nog oke uit na zo'b dagje
ik heb 1 band van men nwe 5P in elk geval 2 randen in het midden heel schuin weg gesleten, heel raar

waarschijnlijk iets te zacht materiaal en temp/druk band nog iets te hoog al viel dat mee, met men Falken FK452 wel eens harder gehad maar geeft dan geen krimp wel meer onderstuur maar niet zo raar slijten zeg maar. rest van men banden zien er nog oke uit na zo'b dagje

- Reind
Als je met een Aprisco auto op Toyo 4/5 uur op max rijd kun je ze weggooien. Is ook afhankelijk van rijstijl, maar op max rijden; zeg elke ronden een 2:05 is het zijn ze aan vervanging toe. Op Federals weet ik niet maar moet zeggen dat ze alla 888 redelijk vlak zijn. Eerste run gestart op 1,7 koud, na vijf ronden kwam ik binnen op 2.6. Vervolgens afgelaten naar 2.15 en bleven daarna ongehad rijstijl constant. Al met al een goed uur op max gereden en slijtage zag eruit zoals dat bij een semi eruit hoort te zien. Ik verwacht dan ook dat ze minimaal zolang meegaan als een TOYO.GTRene schreef:hoe staat het met de slijtage van die federals RSR?
ik heb 1 band van men nwe 5P in elk geval 2 randen in het midden heel schuin weg gesleten, heel raarbijna 45graden eraf van die 2 riggels/randen
alleen Linksvoor...
Maar meten is weten en totdan is het slecht een inschatting op basis van ervaring.
- Bert ///M3
Ze gaan die banden volgens mij ook in de M3 cup gebruiken. Ik heb daar hetzelfde gehoord, dat ze veel langer mee gingen als R888.
- RVV
Binnenkort gaan we de Federals aanbieden op Driving-fun.com, de band gaat via Cees Klapband geleverd worden. De prijzen zijn ook de prijzen van Cees Klapband. Uiteraard volg ik dit topic met interesse ook met betrekking tot de prijsstelling. We hebben verder geen invloed op de prijsstelling en zullen ons daar verder ook niet over uitlaten. Waarom dan toch de Federals aanbieden? De ervaringen zijn over het algemeen positief en ondanks de prijsverhoging blijft de Federal 595 RS-R nog steeds een betaalbare band t.o.v. banden van bv Toyo en Dunlop. Daarbij schijnen ze langer mee te gaan en zijn de nat weer eigenschappen gewoon goed te noemen. Daarbij geven we 10% korting op de banden.
De keus van ons was of de band wel aanbieden of de band niet aanbieden. We hebben ondanks de prijsverhoging voor het eerste gekozen omdat we het als een meerwaarde zien in het DF concept. Iedereen is natuurlijk vrij om daar gebruik van te maken.
Als service kan Cees Klapband op tijd bestelde banden tijdens een DF Trackday voor je monteren. Ook kun je voor andere banden problemen terecht bij Cees tijdens een DF dag. Denk aan eventueel balaceren of repareren van je banden.
De keus van ons was of de band wel aanbieden of de band niet aanbieden. We hebben ondanks de prijsverhoging voor het eerste gekozen omdat we het als een meerwaarde zien in het DF concept. Iedereen is natuurlijk vrij om daar gebruik van te maken.
Als service kan Cees Klapband op tijd bestelde banden tijdens een DF Trackday voor je monteren. Ook kun je voor andere banden problemen terecht bij Cees tijdens een DF dag. Denk aan eventueel balaceren of repareren van je banden.
- GTRene
Ah, goede info alvast Reind.
en Bert...interessant
Cees Klapband
wat een funny naam
wordt dus ook in de gaten gehouden
en Bert...interessant

Cees Klapband

wordt dus ook in de gaten gehouden

- GTRene
ah>>Bert ///M3 schreef:Ze gaan die banden volgens mij ook in de M3 cup gebruiken. Ik heb daar hetzelfde gehoord, dat ze veel langer mee gingen als R888.
http://www.m3cup.nl/page8/files/a4df760 ... d30-10.php" onclick="window.open(this.href);return false;Federal bandenleverancier
07/02/11
Federal Banden wordt de officiële racebanden leverancier voor de GTC Renova M3 Cup. Het al 50 jaar oude, van oorsprong Taiwanese, bandenmerk heeft in de afgelopen jaren al een grote reputatie in driften opgebouwd. In Amerika bijvoorbeeld, rijden in de top 10 zeven driftauto’s op Federal banden.
Inmiddels zijn ze ook zeer actief in de racesport en na uitgebreide testen is de Federal 595 RS-R als officiële cupband uitgekozen. De racebanden worden in Nederland vertegenwoordigd door GT Autoparts, het bedrijf van de in racesport zeer bekende Cees Klapband. Cees zal ook zelf bij alle races aanwezig zijn om technisch advies te verstrekken en natuurlijk is ook een complete bandenservice op het circuit bij de service van Federal inbegrepen.
- GTRene
wel apart, hier komt die goede RE050A pas op de 8ste plaats
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en bij de winnaar de 5p staat...negative= poor wear...vandaaro
maar de snelste op het circuit is de 6de plaats voor de Michellin Pilot Super Sport, zelfs nog 0.6 sec sneller dan de winnaar rond het circuit waar hun testen.

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en bij de winnaar de 5p staat...negative= poor wear...vandaaro

maar de snelste op het circuit is de 6de plaats voor de Michellin Pilot Super Sport, zelfs nog 0.6 sec sneller dan de winnaar rond het circuit waar hun testen.
- Knot
Beetje aparte test.. per auto onwijs verschillend natuurlijk!
"Negative: Poor wet grip, poor wet handling, low aquaplaning resistance"
De RE050a is op mijn E36 de beste band op nat tot nu toe!
- Knot
Maareh, iemand al uitgezocht dat bij de RSR het verschil is tussen NL en DE gezien die 50 euro stijging?
- GTRene
ja, ik stond er ook al wat vreemd van te kijken naar de goede verhalen die ik hier wel eens las.Knot schreef:Beetje aparte test.. per auto onwijs verschillend natuurlijk!
- Joost
Ik ben aan het kijken of ik een set Federal RSR's uit Duitsland kan halen.
Als ik meer weet over de prijs zal ik het hier posten.
Prijsstijging is absurd.
Eind vorig jaar kocht ik 4 RSR's (17 inch) voor 380 euro, gemonteerd. Nu zou hetzelfde setje me meer dan 600 euro gaan kosten!
Of de prijsstijging aan de nieuwe importeur ligt of aan iets anders weet ik niet, maar opvallend is het natuurlijk wel.
Als ik meer weet over de prijs zal ik het hier posten.
Prijsstijging is absurd.
Eind vorig jaar kocht ik 4 RSR's (17 inch) voor 380 euro, gemonteerd. Nu zou hetzelfde setje me meer dan 600 euro gaan kosten!
Of de prijsstijging aan de nieuwe importeur ligt of aan iets anders weet ik niet, maar opvallend is het natuurlijk wel.
- Remmie
Leuke serviceRVV schreef:Binnenkort gaan we de Federals aanbieden op Driving-fun.com

scheelt een 10tje tegenover de R888, prijzen zijn dus zo goed als gelijk getrokken.RVV schreef: De ervaringen zijn over het algemeen positief en ondanks de prijsverhoging blijft de Federal 595 RS-R nog steeds een betaalbare band t.o.v. banden van bv Toyo en Dunlop.
- Wesley
@ Joost,
Mocht je een adresje hebben gevonden (ondertussen wil overigens zelf ook wel ff goed zoeken!) doe ik graag mee voor een setje.
Was vandaag nog bij de bandenboer en vroeg naar zijn prijzen voor de Federal 595 RS-R. Deze werd nu ook verteld door zijn eigen leverancier dat ze ze niet meer mochten en/of konden leveren, dat GT Autoparts dit nu volledig op zich neemt. Inclusief een vies hoge prijsstijging dus! (naar mijn mening)
*EDIT:
Heb inmiddels een beetje rond zitten kijken en in Duitsland zijn ze ook gestegen in prijs, zo'n 30%. Gelukkig niet zo'n hevige stijging als hier in Nederland.*
Overigens wel cool dat DF zich ook bezig gaat houden met levering! Ben alleen zelf voorlopig nog student en dus als het goedkoper kan zal ik dat niet laten..
Groeten Wesley
Mocht je een adresje hebben gevonden (ondertussen wil overigens zelf ook wel ff goed zoeken!) doe ik graag mee voor een setje.
Was vandaag nog bij de bandenboer en vroeg naar zijn prijzen voor de Federal 595 RS-R. Deze werd nu ook verteld door zijn eigen leverancier dat ze ze niet meer mochten en/of konden leveren, dat GT Autoparts dit nu volledig op zich neemt. Inclusief een vies hoge prijsstijging dus! (naar mijn mening)
*EDIT:
Heb inmiddels een beetje rond zitten kijken en in Duitsland zijn ze ook gestegen in prijs, zo'n 30%. Gelukkig niet zo'n hevige stijging als hier in Nederland.*
Overigens wel cool dat DF zich ook bezig gaat houden met levering! Ben alleen zelf voorlopig nog student en dus als het goedkoper kan zal ik dat niet laten..

Groeten Wesley
Laatst gewijzigd door Wesley op 07 apr 2011, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Vandaag of morgen bieden we de Federals aan op DF, en we bieden 10% korting op de de inc BTW prijs.
- Wesley
Ben benieuwd!
Ik wacht het even rustig af.
Groeten Wesley

Ik wacht het even rustig af.
Groeten Wesley