Voorstellen 206 RC en mijzelf

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Denis206RCracer

Voorstellen 206 RC en mijzelf

Bericht door Denis206RCracer » 25 mar 2011, 18:46

Hallo,

Bij deze zal ik me hier even voorstellen.Ik had al veel over dit forum gehoord maar sinds kort lees ik ook veel mee (gek he met deze hobby :mrgreen: )
Ik ben Denis (ja, goed gespeld zo) en ondertussen 33 jaar oud en ik woon in Amersfoort. Hieronder zal ik aangeven welke auto's ik heb gehad en wat ik nu heb waaronder uiteraard waarover het op dit forum hoofdzakelijk gaat, de circuitauto.

- Het begon in het jaar 2000 met een Opel Kadett GSI 16V. Heerlijke auto om mee te rijden en het was een relatief goede Kadett als je het hebt over roest want bewonderenswaardig had ie daar geen last van. Heb er wel teveel geld in gestoken in de jonge jaren en uiteindelijk heeft een cilinderkop probleem mij doen besluiten om de auto weg te doen en daarvoor in de plaats kwam een:

- Peugeot 106 GTI. De eerste auto dus van ons geliefde merk. Ik heb de auto in 2002 nieuw aangeschaft met alle opties erop en eraan zoals dus halflederen bekleding en airco wat in mijn ogen deze auto heel erg af maakt. Het is (en blijft) mijn dagelijkse auto. Ondertussen 262.000 km naar volle tevredenheid hiermee gereden en het gaat nog steeds door zonder problemen. Aanpassingen zijn beperkt gebleven tot verlaging, een einddemper van EPS, 15" ouragan velgen. Deze auto is nog steeds mijn dagelijkse auto.

Hieronder een paar foto's van deze auto:
Afbeelding
Afbeelding

Gezien het feit dat mijn hobby circuit racen is (puur recreatief) ben ik met de 106 al vanaf 2002 (net een paar maanden oud het circuit opgedoken. Aangezien dat op de lange duur toch niet helemaal verstandig is met je dagelijkse auto is er een auto bijgekomen. Dit is een:

- Peugeot 309 GTI 16V
Deze auto was goedkoop aangeschaft, maar helaas dan ook achteraf een miskoop. Gelukkig niet heel veel geld ingestopt maar een hardnekkig remprobleem in combinatie met kapotte drijfstanglagers betekende het einde voor deze miami blue 309. De foto die ik laat zien is NIET de betreffende auto maar de 309 GTI 16V van m'n broertje om in elk geval een beeld ervan te hebben hoe zoiets eruit ziet. Deze 309 op de foto is nog steeds in bezit van hem. (In glorieuze staat mag ik wel zeggen)

Afbeelding
Na de 309 moest er toch een vervanging komen als circuitauto en dit werd een Peugeot 205 GTI Gutmann 16V. Deze heb ik in 2005 aangeschaft met 129.000 km op de teller en ondertussen staat die op 210.000 waarvan het merendeel dus op het circuit. De 205 was toen ik hem aanschafte al een circuit auto en voorzien van dergelijke aanpassingen zoals een rolkooi, 306 GTI remmen, Gutmann veren, Bilstein onderstel, een 1.9 16V motor van de firma Gutmann wat inhoudt een licht getunede MI16 met o.a. een ander inlaatspruitstuk.
Afbeelding

Eind vorig jaar bedacht ik me dat het ook wel eens leuk was om eens verder te kijken voor de hobby en ben ik op zoek gegaan naar een vervanger van m'n 205 als circuit auto. De keuze is gevallen op een:

- Peugeot 206 RC
Eind vorig jaar heb ik veel proefgereden in diverse exemplaren en de keus is uiteindelijk gevallen op een Blue Recife (mijn favoriete kleur van de RC) versie met 48.000 km op de teller. Een heerlijk rijdende auto met in vergelijking met m'n andere snelle Peugeots lekker veel koppel onderin en natuurlijk een wegligging waar we wat mee kunnen :mrgreen:

De plannen met de 206 zijn duidelijk, het wordt een circuitauto en in de komende tijd wordt over een ruim genomen tijd alles aangepast wat ik noodzakelijk vind. Als eerste wat er standaard blijft:
- De motor zal (voorlopig) geen veranderingen ondergaan. Ik rij met de auto naar circuits, geen trailer oid, ik heb een mate van betrouwbaarheid nodig om de hobby leuk te houden. Daarnaast verveel ik me gewoon niet met het vermogen wat er standaard uit komt en dat gaat ook niet gebeuren (gezien de ervaringen met alle andere snelle Peugeots die me nooit verveeld hebben)

- Het uiterlijk zal zoveel mogelijk standaard blijven en standaard betekend ook dat het een mooie auto blijft die uiterlijk als in nieuwstaat moet zijn en blijven zoals ie nu ook is. Verlaagd wordt ie wel omdat dat nu eenmaal beter werkt op een circuit (en naar mijn smaak is het ook nog eens gewoon wat mooier) De standaard 17" velgen blijf ik gebruiken en ik ga nog een keer naar een 2e setje op zoek voor de reeds bestelde semi-slicks. De volgende punten staan wel op het verlanglijstje om aangepakt te worden. Alles nog onder voorbehoud, de eerste aankopen worden pas gedaan als ik met de auto in de huidige standaard vorm een keer op de nurburgring heb kunnen rijden.

-De remmen wordt een remmenset van mov'it met 322 mm schijven, 32 mm breed. Ik hoop ze ergens eind april/mei te kunnen verwachten.
-Qua onderstel heb ik reeds een AST schroefset klaar liggen om gemonteerd te worden.
-De auto wordt van binnen kaalgetrokken
-Een volledige rolkooi staat uiteraard op het programma
-Een midden en einddemper van Janspeed zijn besteld.
-De kuipstoelen die ik nu in m'n 205 heb zullen overgezet worden in m'n 206. Dit zijn zeer lichte karbon stoeltjes van Sparco gebaseerd op de vorm van een Pro 2000.

Na deze basis aanpassingen voor een auto voor io het circuit zal er ongetwijfeld nog veel meer gebeuren, maar dat is van later orde. Voor nu ben ik met name de auto aan het verkennen met gewone ritjes van en naar m'n werk en regelmatig rondes op de nurburgring en ik moet zeggen dat dat bepaald geen straf is. Uiteraard horen ook hier foto's bij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat was het voor nu even, m'n auto ervaringen zijn wel zo'n beetje beschreven hiermee :D

Denis

Petrolhead Tom

Re: Voorstellen 206 RC en mijzelf

Bericht door Petrolhead Tom » 25 mar 2011, 19:16

Welkom! Mooie auto's!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 mar 2011, 19:17

Welkom!

Moedig om een 206 RC om te bouwen! :thumbup:

Marc R

Bericht door Marc R » 25 mar 2011, 19:45

Welkom Denis.

Alexander

Bericht door Alexander » 25 mar 2011, 20:14

hee denis, jij ook hier :mrgreen:

RJay

Bericht door RJay » 25 mar 2011, 21:46

Welkom op DF! :) Verslavend dat circuitrijden :P

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 28 mar 2011, 11:14

Hey Denis,

Leuk je ook hier te treffen :thumbup:
Ik vond je RC in standaard trim al heerlijk over de Ring gaan dus dat moet in een aangepaste vorm helemaal top zijn. Komt wel mooi uit dat je nu in een 206 over de Ring gaat, want nu halen ze jou en mij in ieder geval niet meer door elkaar met onze 205-kopietjes.... Hieronder nog een fotootjes waarop de gelijkenis te zien is :)

Afbeelding

DF-user-4179

Bericht door DF-user-4179 » 28 mar 2011, 11:47

welkom hier :)

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 mar 2011, 11:56

Gister volgens mij gespot op de Ring, vanuit de auto van Tom :).

Denis206RCracer

Bericht door Denis206RCracer » 28 mar 2011, 19:23

Dat kan inderdaad wel kloppen. Ik was gisteren ook weer op de ring te vinden. Overigens is de ring niet het enige circuit waar ik zal komen, ik doe ook regelmatig mee aan trackdays maar zo lang er geen kooi in de 206 gebruik ik daar nog even de 205 voor :D

Denis206RCracer

Bericht door Denis206RCracer » 17 jun 2012, 18:44

Zo, even een topic oppoetsen. Het is een tijdje geleden en er zijn wat updates geweest...
Foto's zeggen meer dan woorden dus ik zal jullie daar niet teveel mee vermoeien maar de racer in spé is een racer geworden. Waar ik geen foto van heb is een midden en einddemper van Janspeed voor wat meer geluidsbeleving.

Er moet nog wel wat meer gebeuren aan afwerking maar de basis staat gereed. Snel zal er een passagiersstoel komen en een sportstuurtje met verlengde naaf. Uiteraard padding op wat delen van de kooi en nog wel een aantal kleinere zaken. Het gewicht is opgemeten en hij komt aan 1050 kilo inclusief driekwart tank benzine, exclusief bestuurder. Dit had nog wel lager kunnen zijn maar er blijven een aantal luxe zaken in tact zoals de climate control en de originele vrij uitgebreide en dus zware audio installatie.

Als eerste een foto'tje van hoe die er nu bij staat van buiten:
Afbeelding

Remschijfjes met daarboven de AST sport1 schroefset:
Afbeelding

Diezelfde remmen maar dan met klauwtjes erop en een wieltje ervoor:
Afbeelding

Een rolkooi, volledig gelast:
Afbeelding

Diezelfde rolkooi maar dan tijdens de inbouw:
Afbeelding

053

Bericht door 053 » 17 jun 2012, 20:11

Dat ziet er goed uit!
Is een RC een bewuste keuze van je t.o.v. een GTi bijvoorbeeld?
Hij heeft natuurlijk wel iets meer vermogen en beter onderstel, maar kost dan ook bijna drie keer zo veel als een GTi. Dit doet uiteraard geen afbreuk aan hoe dat ding op de weg zal liggen, veel plezier ermee!

Denis206RCracer

Bericht door Denis206RCracer » 17 jun 2012, 20:25

Ja, de RC was een volledig bewuste en doordachte keuze. Het zou worden een 206 RC of een 306 GTI. De 206 GTI was geen optie om te beginnen omdat er dus een snellere variant in de vorm van de RC bestaat en ik ga bijna per definitie voor de snelste variant van een model ongeacht de prijs (tot bepaalde hoogte natuurlijk)
Een 306 vind ik qua model iets mooier maar deze zijn wel wat ouder. De 206 RC is wat nieuwer en in deze naar mijn mening smaakvolle kleur wat beter te pruimen om tegenaan te kijken. Voordeel van de 306 is dat er meer circuitervaring mee is dan met een 206 waarbij ik toch maar weinig voorbeeld circuitauto's heb. De keuze is uiteindelijk gevallen op de RC en ik heb geen moment spijt gehad van die keuze. Iets meer pionieren is ook leuk. De performance en handling kan je gerust als vrijwel gelijkwaardig beschouwen tussen de RC en de 306 GTI. Daar ben ik ondertussen wel achter na wat ervaringen afgelopen tijd op Zandvoort.

///Joost

Bericht door ///Joost » 17 jun 2012, 23:35

Leuke wagens. De RC ziet erg goed uit, ook heerlijke remmenset. :tooth:

Plaats reactie