Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Kasteel
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Vandaag ook weer ff geweest, echt een topdag, einde van de dag ook heerlijk rustig
. Tussendoor nog met een Paar serieus snelle rondjes met een Porker meegeweest, Tom heeft iig z'n best gedaan me te overtuigen, echt een geweldige auto
.
-
masuyo
Heb de z4 voorbij zien komen. Blijft een auto die hoog op mijn verlanglijstje staat... 
- 911-lover
Na een slapeloze nacht (zal van de spanning en het uurwisselen geweest zijn) weer vertrokken naar de Nordschleife om er alweer een bezoekje te brengen . Het was dan ook al twee weken geleden hé
.
We hadden afgesproken met een 15 tal enthousiastellingen om er vandaag heen te gaan daar nu het GP-circuit ook open was en aan het toeristencircuit was gekoppeld . Iets wat ik dus nog nooit gedaan had .
Het weer was geweldig en het beloofde veel .
En dat was te zien bij de aankomst . Er stonden massa's en massa's wagens . Hopen ///M's , Porsches , Evo's , Subs , Opel GT's , R8-en , Corvettes , GT/R's en Mustangs maar ook zeldzamere pareltjes zoals twee SLS'en (heb helaas geen fotootje van de zilvergrijze) , vier Ferrari's , Lambo , Lotus 2-Eleven , AM Vantage , Porsche GT2RS en noem maar op .
Zelf hebben we ervan genoten om ook een paar rondjes draaien al moet ik toegeven dat het eerste rondje niet echt leuk was . Het was gewoon veel te druk en weinigen hielden rekening met anderen . Al ga je aan de kant en zet je je richtingaanwijzer aan , dan nog snijden ze je gewoon af nadat ze je ingehaald hebben .
De tweede ronde later op de avond was leuker .
Ook hebben we veel op de parkings en rond het circuit gehangen om lekker van al dat moois te genieten en 's middags met de hele groep gegeten bij Guillia's in Breidscheid .
Gewoonweg een subliem dagje dat vraagt naar meer , en dat zal ook zeker gebeuren .
Ik heb 533 foto's gemaakt waar er na shifting 417 zijn overgebleven
Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .
Enkele teasers hieronder

We hadden afgesproken met een 15 tal enthousiastellingen om er vandaag heen te gaan daar nu het GP-circuit ook open was en aan het toeristencircuit was gekoppeld . Iets wat ik dus nog nooit gedaan had .
Het weer was geweldig en het beloofde veel .
En dat was te zien bij de aankomst . Er stonden massa's en massa's wagens . Hopen ///M's , Porsches , Evo's , Subs , Opel GT's , R8-en , Corvettes , GT/R's en Mustangs maar ook zeldzamere pareltjes zoals twee SLS'en (heb helaas geen fotootje van de zilvergrijze) , vier Ferrari's , Lambo , Lotus 2-Eleven , AM Vantage , Porsche GT2RS en noem maar op .
Zelf hebben we ervan genoten om ook een paar rondjes draaien al moet ik toegeven dat het eerste rondje niet echt leuk was . Het was gewoon veel te druk en weinigen hielden rekening met anderen . Al ga je aan de kant en zet je je richtingaanwijzer aan , dan nog snijden ze je gewoon af nadat ze je ingehaald hebben .
De tweede ronde later op de avond was leuker .
Ook hebben we veel op de parkings en rond het circuit gehangen om lekker van al dat moois te genieten en 's middags met de hele groep gegeten bij Guillia's in Breidscheid .
Gewoonweg een subliem dagje dat vraagt naar meer , en dat zal ook zeker gebeuren .
Ik heb 533 foto's gemaakt waar er na shifting 417 zijn overgebleven
Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .
Enkele teasers hieronder
- Robin Hartog
GTRene schreef:zal ik je niet mee vervelen, maar was er 1 van in elk geval 116 auto's die ik heb gehadRobin Hartog schreef:Serieus, wat heb jij níet gehad?GTRene schreef:voor het geluid hadden ze beter een rotatie motor kunnen gebruiken![]()
tenminste, ik heb ooit zo'n Mazda RX7 gehad, die maakte ook zo'n turbine achtig geluidje als je hem doortrokHaha.
Prachtig ding trouwens, die UFO. Geweldig.
Leuke foto's 911-lover!
- 911-lover
Thx
Voor wie het
linkje nog niet kende .
Als iemand naar de Schleife geweest is en erop gereden heeft is de volgende link makkelijk om te zien of er fotootjes van jou op de Schleife zijn gemaakt
http://www.ringportal.nl/kalender
Voor wie het
Als iemand naar de Schleife geweest is en erop gereden heeft is de volgende link makkelijk om te zien of er fotootjes van jou op de Schleife zijn gemaakt
http://www.ringportal.nl/kalender
- Petrolhead Tom
- Gert.
Mooie foto's Koen 8)911-lover schreef:Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie HIER bekijken .
Het was gisteren een geweldige dag: mooi weer, druk maar niet te druk, niet te veel baanafsluitngen en gezellig om met een groep er te zijn.
Voor mij de eerste keer met de E46M3 op de NS en dat beviel erg goed!
Ergens tussen de 8 en 10 rondjes gedaan en het was genieten.
Vind de koppeling van beide banen eigenlijk niet zo heel veel toevoegen, heb zelf de voorkeur om een aparte trackday op het circuit te doen.
Mijn bijrijders vonden het dan wel weer erg gaaf want ze herkenden de baan van de tv beelden en vonden het daarom wel bijzonder daar eens te rijden.
- 911-lover
Hoi Gert ,
Het was gisteren idd een leuk dagje en het was tof om je ook eens te leren kennen .
Wij hebben ook enkele rondjes gereden doch in het begin was het veel te druk . Je moest meer in j spiegels kijken dan dat je op de baan kon letten .
Ik had de combo met het GP circuit nog nooit gedaan en voor mij hoeft dat ook niet meer echt .
Het was gisteren idd een leuk dagje en het was tof om je ook eens te leren kennen .
Wij hebben ook enkele rondjes gereden doch in het begin was het veel te druk . Je moest meer in j spiegels kijken dan dat je op de baan kon letten .
Ik had de combo met het GP circuit nog nooit gedaan en voor mij hoeft dat ook niet meer echt .
- 911-lover
Een leuk fotootje van ons gisteren gevonden

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Nu ook met beeld. Vanaf 2:05 ook op de baan.masuyo schreef:Ik heb ze vandaag met z'n drieën omhoog zien komen bij flugplatz, zag er erg vet uit.Mark Nauta schreef:Kwam deze net tegen, 3x GTS strak achter elkaar
- Petrolhead Tom
Ik heb minder goed klinkende auto's gehoord.
- GTRene
vooral in het begin, wat klinkt die 4.4 V8 dan lekker racy.
- Friso
Gisteren lekker kunnen rijden . Heb nog een tijdje achter gert911 gehangen(zwarte e36 328).
- JP
Die 3e GTS mag wèl rondrijden op tageszulassung? Dacht dat zoiets niet mocht op de Ring....
:
Zou zeits ook onder door de Karussel gaan?

Zou zeits ook onder door de Karussel gaan?
- Robin Hartog
@JP: Dit zag ik op Facebook.... http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 72&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
- JP
- marcokers
Robin Hartog schreef:@JP: Dit zag ik op Facebook.... http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 72&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
HELD!
-
steve smith
is geen tageszulassung, die zijn geel. Rood is exportkenteken en dat mag wel.JP schreef:Die 3e GTS mag wèl rondrijden op tageszulassung? Dacht dat zoiets niet mocht op de Ring....:
- JP
steve smith schreef:is geen tageszulassung, die zijn geel. Rood is exportkenteken en dat mag wel.JP schreef:Die 3e GTS mag wèl rondrijden op tageszulassung? Dacht dat zoiets niet mocht op de Ring....:
Ah zo....
Mag dit dan zomaar zó doorrijden?
kenteken uit privacy gewist
- JohanH
Wat denk je zelfJP schreef:steve smith schreef:is geen tageszulassung, die zijn geel. Rood is exportkenteken en dat mag wel.JP schreef:Die 3e GTS mag wèl rondrijden op tageszulassung? Dacht dat zoiets niet mocht op de Ring....:
Ah zo....![]()
-
steve smith
Dat weet je zelf net zo goed als ik. Maar ze zullen 'm hartelijk verwelkomd hebben aan het eind van de baan, gok ik......JP schreef:steve smith schreef:is geen tageszulassung, die zijn geel. Rood is exportkenteken en dat mag wel.JP schreef:Die 3e GTS mag wèl rondrijden op tageszulassung? Dacht dat zoiets niet mocht op de Ring....:
Ah zo....![]()
- Macboy
Afgelopen zondag was briljant met Bart. Heb geen tijd om erover te schrijven maar even snel. De BMW Z4M is een auto met 3 gezichten. Voor mensen die niet hard rijden is het een niet fijn schakelend kuthok. Voor mensen die zoals ik hard rijden is het echt een eng beestje om te temmen. Met iemand met de kennis kunde en wagenbeheersing van Bart is het echt een monster. Bizar. De controle die Bart over die auto heeft is ongekend en de auto sméékt daar ook om. Hoe harder hoe fijner de auto aanvoelt en hoe zachter je rijdt hoe chagerijniger je de auto voelt worden.
Op de Ring 3 rondes gereden en Bart begint de baan steeds beter te leren. De eerste ronde ging wat houterig nog en niet zo snel maar de 2e ronde was echt van uitzonderlijke klasse. Alsof hij opeens veel meer baankennis had. Hoewel, de ronde daarvoor reed hij met Jenna dus misschien dat zij hem van alles had geleerd ? Ondanks dat Bart voor het eerst op de GP strecke reed leek het ook hier alsof hij er al vaker heeft gereden. Petje af
Terugweg heb ik genoten van de autobahn...althans dat was de bedoeling. Overal 120 en toen het wel vrij baan was moesten we tanken en daarna wilde Bart weer rijden omdat een malloot bij de pomp € 120 wilde laten betalen voor een tankbeurt van 42 liter. Bedankt Nederlandse 996 GT3 rijder op pomp 6
Op de Ring 3 rondes gereden en Bart begint de baan steeds beter te leren. De eerste ronde ging wat houterig nog en niet zo snel maar de 2e ronde was echt van uitzonderlijke klasse. Alsof hij opeens veel meer baankennis had. Hoewel, de ronde daarvoor reed hij met Jenna dus misschien dat zij hem van alles had geleerd ? Ondanks dat Bart voor het eerst op de GP strecke reed leek het ook hier alsof hij er al vaker heeft gereden. Petje af
Terugweg heb ik genoten van de autobahn...althans dat was de bedoeling. Overal 120 en toen het wel vrij baan was moesten we tanken en daarna wilde Bart weer rijden omdat een malloot bij de pomp € 120 wilde laten betalen voor een tankbeurt van 42 liter. Bedankt Nederlandse 996 GT3 rijder op pomp 6
- 911-lover
Dat is minder
Er zijn er hier toch die op het PF.NL komen .
Kan iemand daar geen postje plaatsen met die vraag ?
Ik weet dat er verschillende van het PF.NL daar waren waaronder enkelen met een GT3
Als je een kleur weet zou al makkelijker zijn .
Anders even in de fotomapjes kijken of je een wagen herkent.
Er zijn er hier toch die op het PF.NL komen .
Kan iemand daar geen postje plaatsen met die vraag ?
Ik weet dat er verschillende van het PF.NL daar waren waaronder enkelen met een GT3
Als je een kleur weet zou al makkelijker zijn .
Anders even in de fotomapjes kijken of je een wagen herkent.
- Ayrton Jenna
Macboy schreef:Hoewel, de ronde daarvoor reed hij met Jenna dus misschien dat zij hem van alles had geleerd ?
Ik weet van niks!
- Macboy
We hebben het al ter plekke geregeld. Is ook de fout van de pomp niet de rijder. Denk dat de zwarte GT3 ook iets anders had betaald of het bedrag van Bart? Ben wel benieuwd. Nogmaals geen aanval naar die man maar ook niet helemaal handig we stonden een half uur vast