Siegers daily: BMW E36 328i ---> The end :(

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Eric-328

Re: Siegers daily: BMW E36 328i

Bericht door Eric-328 » 15 feb 2011, 09:23

Hebben alleen de rc6 blokken deze stof? Ga nu met RC5+ rijden namelijk.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 16 feb 2011, 23:04

geen idee Eric!

Bij mij was de schijf ook helemaal weg en denk dat vooral dat ook heel veel stof heeft op doen waaien.

Afbeelding

Maareh, gister ruim 475km en vandaag 300km gereden, op de standaard blokkies! Ik heb er tot nog toe genoeg aan en een aantal keer 2x 120 gereden en vol moeten remmen, ging goed!! Ook sportief van rotonde naar rotonde en bocht na bocht gaat goed. Tuurlijk, het houd ergens op maar voor die 40 euro lach ik me de ballen uit de broek. Beter dan die dik betaalde CL's (op mijn daily) :) .

Schoonmaak:

Afbeelding

Afbeelding

BBSen: Zwart of zilver? Dacht ook nog aan brons, maar denk niet dat het mooi is bij mijn gele verlichting. Hij is al een tikkeltje fout maar bronzen wielen eronder maakt hem wel fout. Zwart is gewaagd maar kan, zilver is gewoon.... Antraciet ofzo vind ik niks.

:goodnight:

vwk

Bericht door vwk » 17 feb 2011, 02:23

Gewoon is goed toch? Dat BMW zilver van jouw/mijn velgen vind ik best een prima kleur!
Antraciet zou ook wel goed staan, maar dat wil je niet. Neem aan dat gunmetal en alle aanverwanten daar ook bij horen?

Als ik moet gaan photoshoppen hoor ik het wel :mrgreen:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 17 feb 2011, 08:28

Hey Sieger,

Heb je 328 altijd een prachtig apparaat gevonden. In originele staat zou hij wat mij betreft achter wat hoger hebben gemogen, maar verder was hij helemaal af. In mijn ogen doodzonde dat je hem nu zo aan het versjonnen bent met die gele lampen (die witte knippers steken te veel af), zwarte nieren en die velgen :( Het wordt nu een exemplaar dat je in de mindere delen van mijn stad te veel ziet rijden. Het is echter maar goed dat smaken verschillen, maar doe hem mij zo maar:

Afbeelding

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 17 feb 2011, 09:33

Ik heb de RC op mijn racer zwart hoogglans. (handig bij veel remstof :lol: )

Tristan

Bericht door Tristan » 17 feb 2011, 09:34

Eens met Paskal, zoals op die foto is hij bijna perfect.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 feb 2011, 15:05

ben het opzich wel eens hoor met jullie maar na een poosje wil je weleens wat anders :). maar als iemand een fatsoenlijk bod doet op de bbsen gaan de zonnebloemen er weer onder :D.

BMW-Vince

Bericht door BMW-Vince » 17 feb 2011, 17:52

Paskal Morriën schreef:Hey Sieger,

Heb je 328 altijd een prachtig apparaat gevonden. In originele staat zou hij wat mij betreft achter wat hoger hebben gemogen, maar verder was hij helemaal af. In mijn ogen doodzonde dat je hem nu zo aan het versjonnen bent met die gele lampen (die witte knippers steken te veel af), zwarte nieren en die velgen :( Het wordt nu een exemplaar dat je in de mindere delen van mijn stad te veel ziet rijden. Het is echter maar goed dat smaken verschillen, maar doe hem mij zo maar:

Afbeelding
Sieger, zonder jouw smaak te willen bekritiseren, ben ik het toch wel eens met dit verhaal.
Je auto is op deze foto echt zo ontzettend mooi, is gewoon zonde om dat "verloren" te laten gaan...

JurT

Bericht door JurT » 17 feb 2011, 18:23

Sieger, roep maar wat je voor die bbs'en wil... je weet dat ik ze zoek en wellicht worden we het eens .. :mrgreen: :lol: :popcorn:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2011, 19:47

BMW-Vince schreef:
Paskal Morriën schreef:Hey Sieger,

Afbeelding
Sieger, zonder jouw smaak te willen bekritiseren, ben ik het toch wel eens met dit verhaal.
Je auto is op deze foto echt zo ontzettend mooi, is gewoon zonde om dat "verloren" te laten gaan...
en nog een +1... snel weer origineel maken ;) dan heb je een ontzettend mooie coupe :D

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 feb 2011, 20:05

Pffff alsoftie nu niet mooi is!

Als er eens een keer niets tussendoor komt zal zondag tot poetsdag uitgeroepen worden, plaatselijk. Dan ga ik mijn de bimmert eens fijn liefkozen. Wat zal die daar van opknappen :D

Niertjes in chroom vind ik niet echt top en de gele verlichting vind ik eigenlijk wel heel cool..... De velgen heeft een ieder wel een punt mee :)

Maar zwarte BBSen:

Afbeelding

Of licht zilvere BBsen:

Afbeelding

Best gaaf!

:nerd:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 feb 2011, 20:33

Of de BBSen in brons?

Afbeelding

Mocht het niet mooi staan bij de gele verlichting die weer naar origineel wit?!

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

ArjanS

Bericht door ArjanS » 17 feb 2011, 21:08

Zonnebloem of die zwarte BBS.

franktastic

Bericht door franktastic » 17 feb 2011, 22:34

Holy fuck die zwarte E36 coupe met zwarte BBS!

:thumbup:
:love:
:hosanna:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 17 feb 2011, 22:39

Ik vind die bbs's in het zwart best mooi staan, maar ik denk wel als je ooit verkopen wil ze beter zilver kan laten.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 feb 2011, 22:58

Verkoop? Dan opnieuw spuiten in de kleur die de klant wil, of poedercoaten! Scheelt, ik spuit de wielen gewoon met 2k lak, zelf. :)

Beun de haan! :banaan:

Denk idd ook dat ze hoogglans zwart gaan worden. Wanneer weetik nog niet.

Waarom andere kleur? Ik vind ze te grauw, het is het net niet zegmaar. :wink:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 17 feb 2011, 23:04

siegerdehaan89 schreef:Verkoop? Dan opnieuw spuiten in de kleur die de klant wil, of poedercoaten! Scheelt, ik spuit de wielen gewoon met 2k lak, zelf. :)

Beun de haan! :banaan:

Denk idd ook dat ze hoogglans zwart gaan worden. Wanneer weetik nog niet.

Waarom andere kleur? Ik vind ze te grauw, het is het net niet zegmaar. :wink:
Wel een mooie instelling :clap:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 17 feb 2011, 23:17

:) Je moet wat om klanten tevreden te houden, en jezelf!

Anyway, deze week veel gereden dus hopelijk aanstaande zondag mooi weer en poetsen!!

VWK komt ook, dus aan het eind vd dag (als het goed is) 2 mooie glimmende BMW's voor de keet! :D

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 28 feb 2011, 00:10

Afbeelding

Afbeelding

:df:

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 22 mar 2011, 22:14

Alweer een poos geleden dat er wat te vertellen was!

Eindelijk is het dan weer zover. Na mijn rem affaire rem ik alweer heel wat kilometers met een lach! Standaard blokken en tevreden, hoe is het mogelijk. Soms is standaard niet eens zo slecht blijkt maar weer. :) Inmiddels na heel veel gekloot heb ik de remstof er zo goed als af. Hopelijk komt mijn favo poetser volgende maand de auto vanbuiten liefkozen en mooi maken. Kost wat, maar dan staatie er weer lekker bij.

Onderhuids moet ik zelf maar weer gaan aanpakken. Korte tijd terug op de snelweg over een stuk hout gereden en dat zorgde ervoor dat alle plastic troep onder en achter de bumper op straat lag... Ook ging er een vogel door mijn grille onder de kentekenplaat. :bag:

Duss naar de dealer gegaan en wat plastic troep nieuw besteld, lachte me kapot toen ik moest afrekenen in Epse, zo goedkoop. Overigens vond ik de E92 M3 met performance pakket wel echt een faaacking geile bak, WAUW! :love:

Nu zit ik al een eind richting de 250.000km en het gebakje is still going strong maar gaat nu toch wel wat onderhoud nodig hebben, ik kan het niet langer uitstellen :oops: :oops: . Aanstaande weekend staat de koppeling op de planning en op (hopelijk korte) termijn de achteras + subframe nieuw in de rubbertjes. 2 heerlijke klussen maar pedaal zit wel erg hoog en ja, ALS ik eens sportief optrek slipt de boel op de koppeling. Is gewoon knudde natuurlijk.
Achteras begint nu ook mee te sturen en te doen waar die zelf zin in heeft en dat moet natuurlijk niet.

Twijfel heel erg wat ik doe, wel of geen verstevigingsplaten inlassen in de koets. Nu de achteras reviseren en volgend jaar een gescheurde koets heb ik geen zin in. Nu platen inlassen is wel weer fijn werk, boven je hoofd lassen heb ik echt een schijthekel aan en mijn gasfles is leeg :shithappens: Aan de andere kant.... VWK deed ook 4 ton zonder gescheurde koets en ja, ik gebruik hem niet op circuit/nurburgring en gebeurt ook niet maar af en toe een driftje leggen op nat vind ik wel leuk :) .

Verder begint het mooie weer eindelijk, dus veeeel met dakkie open rijden! Wil dan genieten van mijn fijne wagentje maar vind eigenlijk dat het geluid wel wat minder tam mag bovenin toeren. Duss extra middenpijp erbij kopen en dan de katalysatoren of de dempers weg???? Open filter is altijd kabaal en voor mij geen oplossing. Andere einddemper,.. Tja als het niet anders kan wel, maar vind die dikke buik die er zo onder hangt wel erg vet 8)

Wielen gaan binnekort ook gespoten worden. Licht zilver of zwart glans!

Kortom, genoeg stof tot nadenken!!! :D

Owja, en ik zoek nog een 12 inch subwoofer, ik heb de mijne gefrituurd! LOL Ding rammelde, zat vast en begon knetterhard te roken en te stinken :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 22 mar 2011, 22:19

Meteen platen inlassen, die rubber bussen vervangen voor origineel en buitenste rubbers (die platte) als zwarte powerflex, heb ik ook gedaan en stuurt nu weer strak en met een goed gevoel soms los gaan op droog omdat het verstevigd is.

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 22 mar 2011, 22:29

over welke bussen hebben we het nou precies rody? welke rubber welke powerflex? Bas heeft je zwarte powerflexen aangeraden en waarom?

Owja en ben ook nog op zoek naar een X-brace

:)

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 22 mar 2011, 22:45

Owja, en voor circuit/ring gebruik wat anders aangeschaft. Kost nog veel geld en tijd om die klaar te krijgen maar heftig wordie gegarandeerd. Eens zien of ik deze Giulia sneller krijg dan een M3 tussen de 100-200 :twisted: :twisted:

Afbeelding

Afbeelding

Oude Squadra Bianca/Trofeo racer. Nooit een tik gehad, recht en compleet doorgelast en flinke kooi van neus tot kont.

Ideale basis voor VEEL vermogen en heftig onderstel.

Tot zover over de alfa, nu weer bmw praat! :goodnight:

Knot

Bericht door Knot » 22 mar 2011, 22:55

Ik heb de buitenste rubbers (nr 3) powerflex zwart en de 4 bussen waar het subframe in hangt (nr 10 en nr 11) origineel nieuw.

Afbeelding

siegerdehaan89

Bericht door siegerdehaan89 » 27 mar 2011, 21:22

Zo tis weer gelukt!

Zaterdag begonnen met het demonteren van alles om de bak + de bak zelf en dat ging best vlot. Prettig sleutelen, een E36, ook van onder. Kan overal eigenlijk best goed bij :) .

Na wat gesleutel had ik het spul los en lag de drukgroep + lager en plaat op de werkbank. Verschil tussen oud en nieuwe plaat: 1.5mm.. :? Wel apart, plaat van 8mm met pedaal helemaal bovenin + slippen en zwaar pedaal...... Ik had een plaat van 6mm verwacht ofzo, die net niet op de klinknagels zou zitten :?

Nouja. Vanochtend begonnen met de wederopbouw. Volgens mij telang doorgefeest vannacht/ochtend want met mijn stomme kop de koppelingsplaat verkeerd om gemonteerd. Bak erachter ging al wat lastig maargoed, ik dacht dat het aan mij zou liggen. Einfin, alles weer gemonteerd en ja hoor, voelde niks in het pedaal....... :hmmm:

Twijfeltwijfel.. Bak erweer achterweg en ja hoor, stomme lul die ik ben, plaat verkeerd om terwijl het nog OP de plaat staat, getriebeseite........ :bag: Nouja, dubbel werk maar was om 10 uur vanochtend al begonnen dus had geen haast, kwam makkelijk af vandaag.

En ja hoor, plaat omgedraait en alles weer gemonteerd en pedaal VEDERlicht en mooi diep. Slipt ook niet meer nu bij optrekken dus sieger is BLIJ :D

Overigens wel erg zwaar, bak erachterweg en er weer op, alleen.... en die uitlaat eronder, alleen.... Tja geen dingen als een bakkrik dus tillen geblazen. Gelukkig zal ik geen bezoek krijgen van de Arbo LOL.

Weer een zorg minder. Nu de achteras nog.................... Word vervolgd! :)

Plaats reactie