Rijbewijs in beslag genomen - iemand tips?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: Rijbewijs in beslag genomen - iemand tips?

Bericht door G Kolkman » 23 mar 2011, 13:29

Ik vind het ook een verademing (op de snelheid van de N2 na, maar met een beetje op letten is die ook wel een beetje te overschrijden :wink: ). Alleen jammer dat er nu soms de A2 op files staan. Gelukkig zijn die dan wel weer te bypassen.

Cretino

Bericht door Cretino » 23 mar 2011, 19:33

klioten met de navi is gewoon mijn fout.

Dat je daar 80 en niet 100 mag is wat mij betreft onnodig en daarmee onnozel. Bleke nerds die in een vierkant gebouw weggebruikers stichtelijke regels opleggen., lachwekkend.
Oom agent deelde deze mening, toch kwam ik in 10 minuten op de ringweg 3 van zijn vriendjes tegen. Dat is mijn ogen strak handhaven op 80 om de kas te spekken.

Tenslotte vond ik het zuur om op basis van een eenmalige meting m'n rijbewijs te moeten inleveren. Doe dan in ieder geval een traject meting; ik reed binnen de minuut weer 80.

En helemaal leuk: de A8 achter me reed precies zo snel als ik. Kan niet anders dan dat hij ook op 140 is gelacerd. Ze lieten hem gewoon doorrijden

M@rcel

Bericht door M@rcel » 23 mar 2011, 22:22

Dat laatste is idd geluk voor de A8 rijder. Had het zelf een tijdje terug aan het einde bij de A4 (Delft).
Reed voor m'n gevoel rustig met de M5, 150 waar je maar 100 mag.
Op een gegeven vloog er een Prius met ik denk wel 180 voorbij. Net voorbij het aquaduct werd hij gelaserd, ik volgens mij ook?
Eenmaal boven op de brug werd de Prius rijder aangehouden en moest gelijk z'n auto uit zodat een politieagent zijn auto kon wegrijden. Ik stond er inmiddels met enkele andere auto's achter te wachten (eenbaansweg), en ik zat hem toch zwaar te knijpen. 150 op de meter waar honderd in toegestaan is toch minimaal een kruisje achter je naam.
Prius weg, en ik mocht doorrijden.

Nooit meer iets van gehoord, door het oog van de naald zeg maar 8)

I love Prius

Metchu

Bericht door Metchu » 23 mar 2011, 22:35

Roy schreef:
Metchu schreef:http://www.petkovski.nl/

SUCCES!!!
Die gaat ook binnenkort "Spectaculair online!"?

:mrgreen:

hahah er stond eerst 1 april :mrgreen: :mrgreen: Maar dit keer gaat het dan echt gebeuren! :clap: :clap:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 mar 2011, 22:38

ArjandeV schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Verder is het natuurlijk onverstandig om op je STOMSTOM af te gaan.
Zelfs dat geven ze aan bij de ringweg (toen ze er nog bezig waren)
Ook belachelijk dat het tegenwoordig een "examen" onderdeel is.. ik vind dat je juist zonder de tomtom je weg moet kennen.. Ook ik gebruik navi vaak, maar eigenlijk rij ik eerst naar de plaats en net daarvoor knal ik het ding aan..
Hier gaat de navi voor alle 30+ minuten ritten aan, bekende weg of niet. Netjes vooraf op de parkeerplaats ff snel invoeren, 2 tellen werk.... en vervolgens altijd op de hoogte van files (en in het geval van TomTom flitsers EN maximum snelheden op een wegvak).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 mar 2011, 22:40

Pennucciracing Luco schreef:Tip van de dag:
Je aan de regels houden :angel:
Een agent zou zich ook aan de regels moeten houden en gewoon minimaal 16 seconden een meting doen.... Die "regels" gelden voor iedereen, ook de sterke arm der wet :)

Luco

Bericht door Luco » 24 mar 2011, 07:35

Maus335i schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Tip van de dag:
Je aan de regels houden :angel:
Een agent zou zich ook aan de regels moeten houden en gewoon minimaal 16 seconden een meting doen.... Die "regels" gelden voor iedereen, ook de sterke arm der wet :)
Maus, een ambtenaar is beedigd en mag dus ook "waarnemingen"doen.
Dat volgens de overtreder die waarneming niet juist is lijkt me wel duidelijk.
Maar je trekt in 99% van de gevallen aan het kortste eind.
En, er stond niet voor niks een :angel: achter.

16 seconden een meting doen?
Hij werd gelaserd zegt die.

JP

Bericht door JP » 24 mar 2011, 10:11

Met een VROS moeten ze 16sec timen, danwel ...tig meter (net wat hún het beste, lees: jou het slechtste, uitkomt)

Asief

Bericht door Asief » 24 mar 2011, 15:37

M@rcel schreef:Dat laatste is idd geluk voor de A8 rijder. Had het zelf een tijdje terug aan het einde bij de A4 (Delft).
Reed voor m'n gevoel rustig met de M5, 150 waar je maar 100 mag.
Op een gegeven vloog er een Prius met ik denk wel 180 voorbij. Net voorbij het aquaduct werd hij gelaserd, ik volgens mij ook?
Eenmaal boven op de brug werd de Prius rijder aangehouden en moest gelijk z'n auto uit zodat een politieagent zijn auto kon wegrijden. Ik stond er inmiddels met enkele andere auto's achter te wachten (eenbaansweg), en ik zat hem toch zwaar te knijpen. 150 op de meter waar honderd in toegestaan is toch minimaal een kruisje achter je naam.
Prius weg, en ik mocht doorrijden.

Nooit meer iets van gehoord, door het oog van de naald zeg maar 8)

I love Prius
Ik zag ze laatst ook net op tijd daar boven op de brug staan. Ik vraag me af welk gedeelte ze precies laseren, want net na de aquaduct gaat het van 100 naar 90 en paar meters verder 70 :evil:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 mar 2011, 16:34

Maus335i schreef:
ArjandeV schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Verder is het natuurlijk onverstandig om op je STOMSTOM af te gaan.
Zelfs dat geven ze aan bij de ringweg (toen ze er nog bezig waren)
Ook belachelijk dat het tegenwoordig een "examen" onderdeel is.. ik vind dat je juist zonder de tomtom je weg moet kennen.. Ook ik gebruik navi vaak, maar eigenlijk rij ik eerst naar de plaats en net daarvoor knal ik het ding aan..
Hier gaat de navi voor alle 30+ minuten ritten aan, bekende weg of niet. Netjes vooraf op de parkeerplaats ff snel invoeren, 2 tellen werk.... en vervolgens altijd op de hoogte van files (en in het geval van TomTom flitsers EN maximum snelheden op een wegvak).
+1 doe ik ook altijd voor dezelfde reden :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 mar 2011, 23:08

Pennucciracing Luco schreef:16 seconden een meting doen?
Hij werd gelaserd zegt die.
Kut, overheen gelezen :mrgreen:

HJ2

Bericht door HJ2 » 27 mar 2011, 18:45

Yup. Dat plekje bij delft staan ze heel vaak. Vooral op de mooie dagen. Motorrijders vangen die klaverbladrijden, of vierwielig gemotoriseerd schorriemorrie. Een heerlijk bochtje, maar wel link met de lichtmasten aan de buitenzijde. Ik heb nog geen berm monumentjes gezien, maar kan wel begrijpen waarom ze hier staan. Desalniettemin... blijft het een heerlijk bochtje ;-) Altijd even een verkenningsrondje rijden dus :bag:

Plaats reactie