snelheidsboetes

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

hoe vaak

1 per jaar
64
45%
3 per jaar
29
20%
maal er niet echt om (meer dan 3)
49
35%

Totaal aantal stemmen: 142

Martijn_bmw

Re: snelheidsboetes

Bericht door Martijn_bmw » 25 mar 2011, 18:19

Leen schreef:500 voor 57 te hard ( na correctie ) is normaal 240 , maar voor buitenlanders is dat dubbel + 20 euro gebuehr..............
en 350 voor niet genoeg afstand houden , ( omdat zo'n k#t troella vond dat ze nadat ze die ene vrachtwagen met 120 in aan het halen was om maar dan gelijk links te blijven plakken om die 6 km verderoprijdende vrachtwagen ook in te halen , ik anticipeerde ( en gokte dus dat ze daarna weer naar rechts zou gaan )daar ook op toen ik dat naderde met 200+, echter de achteropkomende onopvallende e61 530d dacht daar anders over .)
pff das mooi kut idd :? :(

Leen

Bericht door Leen » 25 mar 2011, 19:02

ach ik zie het maar als een (dure) final warning , vroeg of laat lopen we er allemaal wel eens tegenaan , dan maar liever in duitsland zonder vervelende gevolgen .

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 25 mar 2011, 19:56

Hmhm, zolang het bij geld blijft is het klote, maar daar is overheen te komen.... Hier willen ze ook direct 6 maanden je rijbewijs afnemen en de maatschappij tegen je beschermen... :hmmm:

Reind

Bericht door Reind » 25 mar 2011, 21:48

In Duitsland kun je dus echt nog wel onbezorgd hard rijden hoor. De A31 leent zich daar het beste voor. Rustig, goed wegdek en geen/weinig werkzaamheden. Dat is gewoon knallen ohne ende. Daarbij komt dat ik er al binnen 15min rijden van huis op kan rijden.:df: Moest maandag naar Delfzijl voor werk. Gewoon 180km in 1:15uur. :banaan: (85% A31)

Toppertje
Afbeelding

En gemiddeld (gewoon 1:9 he :D)
Afbeelding

Heerlijk

Aan de andere kant klopt het wel dat je schreewend gek word van al die wegwerkzaamheden in Dld. Het meest frapante vind ik nog dat ze doodleuk 10km afzetten en dat er vervolgens maar 2 man aan het koffie drinken eeeuuh werken zijn. Denk je even snel naar de ring te rijden. Sta je vervolgens inweetniethoelang in je ringkarretje zonder airco te koken :oops:

EG

Bericht door EG » 26 mar 2011, 15:32

330d 204 ps? Excellente keuze om in Duitsland te knallen.

marcokers

Bericht door marcokers » 26 mar 2011, 22:10

Reind schreef:In Duitsland kun je dus echt nog wel onbezorgd hard rijden hoor. De A31 leent zich daar het beste voor. Rustig, goed wegdek en geen/weinig werkzaamheden. Dat is gewoon knallen ohne ende. Daarbij komt dat ik er al binnen 15min rijden van huis op kan rijden.:df: Moest maandag naar Delfzijl voor werk. Gewoon 180km in 1:15uur. :banaan: (85% A31)

Heerlijk

Aan de andere kant klopt het wel dat je schreewend gek word van al die wegwerkzaamheden in Dld. Het meest frapante vind ik nog dat ze doodleuk 10km afzetten en dat er vervolgens maar 2 man aan het koffie drinken eeeuuh werken zijn. Denk je even snel naar de ring te rijden. Sta je vervolgens inweetniethoelang in je ringkarretje zonder airco te koken :oops:
Moet je wel naar/vanuit t noorden rijden, vanuit Enschede gezien. Als je naar t zuiden gaat, dan heb je een heel stuk dat hobbelt en bobbelt alsof het asfalt erop gewaaid is. En d ie werkzaamheden in Dld idd word je knettergek van, en ze duren dan ook nog es JAAAAAAAAAAAAAAAAAaren, en dan mag je er vaak ook nog maar 60 terwijl er maar een klein stukje is waar ze daadwerkelijk aan t werk zijn. Magoed, alles beter dan de dichtgeslibde snelwegen in NL.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 26 mar 2011, 22:46

marcokers schreef:
Reind schreef:In Duitsland kun je dus echt nog wel onbezorgd hard rijden hoor. De A31 leent zich daar het beste voor. Rustig, goed wegdek en geen/weinig werkzaamheden. Dat is gewoon knallen ohne ende. Daarbij komt dat ik er al binnen 15min rijden van huis op kan rijden.:df: Moest maandag naar Delfzijl voor werk. Gewoon 180km in 1:15uur. :banaan: (85% A31)

Heerlijk

Moet je wel naar/vanuit t noorden rijden, vanuit Enschede gezien. Als je naar t zuiden gaat, dan heb je een heel stuk dat hobbelt en bobbelt alsof het asfalt erop gewaaid is. En d ie werkzaamheden in Dld idd word je knettergek van, en ze duren dan ook nog es JAAAAAAAAAAAAAAAAAaren, en dan mag je er vaak ook nog maar 60 terwijl er maar een klein stukje is waar ze daadwerkelijk aan t werk zijn. Magoed, alles beter dan de dichtgeslibde snelwegen in NL.
Dan moet je de A2 van Maastricht naar Echt maar eens proberen. :thumbup:

15 kilometer 90 zonder werkzaamheden, ideaal.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 mar 2011, 23:14

Kasteel schreef:Puntenrbw is gewoon een administratieve verlichting toch? Bedoel, zonder je puntenrbw is het de derde keer in 5 jaar ook raak. Wordt nu wel heel zwaar aan getild, maar in de Nederlandse situatie verandert er met zo'n puntending niet zo gek veel...
Dat gevoel heb ik trouwens ook. Een puntenrijbewijs heb ik ansich niet zoveel moeite mee, alleen wel dat het CBR en Koos Spee hier vast weer bij betrokken worden. Dat betekent dat niet knipperen en niet spiegelen met een waarschuwing afgedaan wordt, terwijl je voor 10km/u te hard 83 punten krijgt en 7 jaar rijontzegging. Tenslotte is hardrijden levensgevaarlijk en de rest niet :bag:

Plaats reactie