Officieel: BMW 5 Serie
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Gaat mij op die sportautomaat. Wil weten of die in D net zo rijdt als de gewone automaat in D.
Mocht het tegenvallen, kan ik dat nog voor de 530xd aanpassen.
Mocht het tegenvallen, kan ik dat nog voor de 530xd aanpassen.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ik zag vandaag een F10 touring in het zwart, zag er goed uit!
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Staat in Heemstede een Spacegrau F10 Touring met M-pakket en 19'. 

- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Voor wie nooit in het gespot topic kijkt:
Dit zie ik dagelijks staan:

Dit zie ik dagelijks staan:
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Mijn werkgever rijdt ook zo'n M-pakket touring, maar dan in het zwart. Erg dikke bak!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Officieel: BMW 5 Serie
[quote="steve smith]
En als je dwangneuroot bent als ondergetekende draai je de de sterkte van de verlichting iets terug, dan is het weg.[/quote]
Terugdraaien sterkte van de verlichting maakt bij donker in ieder geval niet uit, je blijft het display zien ten opzichte van het tellercluster.. Ik zal morgen eens goed kijken in het daglicht. Maar ik vind het zelf totaal niet storend.
Mooie volle auto heb je besteld Marcel daar ga je veel plezier aan beleven!
En als je dwangneuroot bent als ondergetekende draai je de de sterkte van de verlichting iets terug, dan is het weg.[/quote]
Terugdraaien sterkte van de verlichting maakt bij donker in ieder geval niet uit, je blijft het display zien ten opzichte van het tellercluster.. Ik zal morgen eens goed kijken in het daglicht. Maar ik vind het zelf totaal niet storend.
Mooie volle auto heb je besteld Marcel daar ga je veel plezier aan beleven!
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Gisteren met de 528i sportauto en AFS/4-wd gereden.
Sportautomaat is in D-stand is gelijk aan de gewone automaat, maar............ wat een rukbak is het als je gaat flipperen. Zeker bij terugschakelen lijkt het alsof de bak een fractie van een seconde in z'n vrij staat om vervolgens een verzet lager te kiezen. In dat minimale moment rem je dus totaal niet af waardoor je alsnog op de rem moet staan voor bv een voorligger die hem er eventjes tussen gooit.
Bij mijn multifckingtronic met kunstmatige versnellingen is de flipperbak veel effectiever, flippertje-terug is gelijk een surrogaatversnelling lager.
Ik laat de optie wel staan, maar ik denk dat ik het in de 530d weinig gebruikt gaat worden.
Dan dat AFS.
Het werkt veel subtieler dan in de e60. Eigenlijk valt het nauwelijks op, en ook miste ik het niet toen ik daarna met de M5 weer naar huis reed.
Wat me wel opviel hoe heerlijk en eerlijk de M5 stuurt.
De F10 AFS heeft een mee/tegen sturende achteras. Bij lage snelheden stuurt de achteras in tegenovergestelde richting wat hem echt heerlijk wendbaar maakt.
De achteras stuurt maar enkele procenten, maar wat een verschil.
Vooruit een parkeervak in draaien werkt grandioos omdat de achterkant gelijk richting stoeprand draait.
Kies een kleine kruising uit en je keert de F10 echt in één keer, daar waar een non-AFS echt een keertje gestoken moet worden.
Dan het systeem bij hogere snelheden. Gemengde gevoelens eigenlijk.
Van rijbaan veranderen gaat heerlijk maar lange doordraaiers vind ik een aparte gewaarwording. Prins Clausplein met hoge snelheid geeft weinig vertrouwen omdat de auto feitelijk rechtdoor drukt. De eerste paar keren moest ik echt leren om de auto veel meer de bocht in te sturen. Voor ideale bochttechniek in een lege bocht werkt het goed, maar strak langs de vangrail op de linker binnenbaan blijven rijden omdat bv de rechter baan bezet is geeft weinig vertrouwen.
Misschien heb ik meer tijd nodig om er aan te wennen, vooralsnog vind ik het niet fijn rijden en ben ik blij dat de Xdrive die gadget niet heeft.
Nog eventjes met het blackpanel in de nieuwe 6 serie kunnen spelen, ziet er mooi uit maar lost "mijn" probleem niet op.
Overigens blij dat ik de 530d kan gaan rijden, de 528i mist gewoon de kracht in het middengebied om met comfort stevig te kunnen doorrijden.
Sportautomaat is in D-stand is gelijk aan de gewone automaat, maar............ wat een rukbak is het als je gaat flipperen. Zeker bij terugschakelen lijkt het alsof de bak een fractie van een seconde in z'n vrij staat om vervolgens een verzet lager te kiezen. In dat minimale moment rem je dus totaal niet af waardoor je alsnog op de rem moet staan voor bv een voorligger die hem er eventjes tussen gooit.
Bij mijn multifckingtronic met kunstmatige versnellingen is de flipperbak veel effectiever, flippertje-terug is gelijk een surrogaatversnelling lager.
Ik laat de optie wel staan, maar ik denk dat ik het in de 530d weinig gebruikt gaat worden.
Dan dat AFS.
Het werkt veel subtieler dan in de e60. Eigenlijk valt het nauwelijks op, en ook miste ik het niet toen ik daarna met de M5 weer naar huis reed.
Wat me wel opviel hoe heerlijk en eerlijk de M5 stuurt.
De F10 AFS heeft een mee/tegen sturende achteras. Bij lage snelheden stuurt de achteras in tegenovergestelde richting wat hem echt heerlijk wendbaar maakt.
De achteras stuurt maar enkele procenten, maar wat een verschil.
Vooruit een parkeervak in draaien werkt grandioos omdat de achterkant gelijk richting stoeprand draait.
Kies een kleine kruising uit en je keert de F10 echt in één keer, daar waar een non-AFS echt een keertje gestoken moet worden.
Dan het systeem bij hogere snelheden. Gemengde gevoelens eigenlijk.
Van rijbaan veranderen gaat heerlijk maar lange doordraaiers vind ik een aparte gewaarwording. Prins Clausplein met hoge snelheid geeft weinig vertrouwen omdat de auto feitelijk rechtdoor drukt. De eerste paar keren moest ik echt leren om de auto veel meer de bocht in te sturen. Voor ideale bochttechniek in een lege bocht werkt het goed, maar strak langs de vangrail op de linker binnenbaan blijven rijden omdat bv de rechter baan bezet is geeft weinig vertrouwen.
Misschien heb ik meer tijd nodig om er aan te wennen, vooralsnog vind ik het niet fijn rijden en ben ik blij dat de Xdrive die gadget niet heeft.
Nog eventjes met het blackpanel in de nieuwe 6 serie kunnen spelen, ziet er mooi uit maar lost "mijn" probleem niet op.
Overigens blij dat ik de 530d kan gaan rijden, de 528i mist gewoon de kracht in het middengebied om met comfort stevig te kunnen doorrijden.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
LOL @ conclusies. Volgens mij moeten we samen DF testen gaan schrijven uit kmvreter oogpuntM@rcel schreef:Gisteren met de 528i sportauto en AFS/4-wd gereden.
Sportautomaat is in D-stand is gelijk aan de gewone automaat, maar............ wat een rukbak is het als je gaat flipperen. Zeker bij terugschakelen lijkt het alsof de bak een fractie van een seconde in z'n vrij staat om vervolgens een verzet lager te kiezen. In dat minimale moment rem je dus totaal niet af waardoor je alsnog op de rem moet staan voor bv een voorligger die hem er eventjes tussen gooit.
Bij mijn multifckingtronic met kunstmatige versnellingen is de flipperbak veel effectiever, flippertje-terug is gelijk een surrogaatversnelling lager.
Ik laat de optie wel staan, maar ik denk dat ik het in de 530d weinig gebruikt gaat worden.
Dan dat AFS.
Het werkt veel subtieler dan in de e60. Eigenlijk valt het nauwelijks op, en ook miste ik het niet toen ik daarna met de M5 weer naar huis reed.
Wat me wel opviel hoe heerlijk en eerlijk de M5 stuurt.
De F10 AFS heeft een mee/tegen sturende achteras. Bij lage snelheden stuurt de achteras in tegenovergestelde richting wat hem echt heerlijk wendbaar maakt.
De achteras stuurt maar enkele procenten, maar wat een verschil.
Vooruit een parkeervak in draaien werkt grandioos omdat de achterkant gelijk richting stoeprand draait.
Kies een kleine kruising uit en je keert de F10 echt in één keer, daar waar een non-AFS echt een keertje gestoken moet worden.
Dan het systeem bij hogere snelheden. Gemengde gevoelens eigenlijk.
Van rijbaan veranderen gaat heerlijk maar lange doordraaiers vind ik een aparte gewaarwording. Prins Clausplein met hoge snelheid geeft weinig vertrouwen omdat de auto feitelijk rechtdoor drukt. De eerste paar keren moest ik echt leren om de auto veel meer de bocht in sturen.
Misschien heb ik meer tijd nodig om er aan te wennen, vooralsnog vind ik het niet fijn rijden en ben ik blij dat de Xdrive die gadget niet heeft.
Overigens blij dat ik de 530d kan gaan rijden, de 528i mist gewoon de kracht in het middengebied om met comfort stevig te kunnen doorrijden.

99% mee eens!
- Arthur
- Berichten: 43047
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Zie "ze" steeds meer rijden hier in de buurt. Vooral de touring. Echt mooie karren. Mijn favo van dit moment, mocht ik een station uitkiezen.


-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Welke procent ben je oneens Steve?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
een Nederlander met 'n 535d met M pakket heeft z'n (in mijn ogen te iele en niet zo mooie) 19" ers verruild voor 20"OEM styling 356,
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... ost9272173" onclick="window.open(this.href);return false;




http://f10.5post.com/forums/showthread. ... ost9272173" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
20" staat hem goed qua grote...vult mooi de kasten.
wat lijkt het dat zo'n 5 een vrij lange overhang heeft achter, wel mooie bak.
wat lijkt het dat zo'n 5 een vrij lange overhang heeft achter, wel mooie bak.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat ik de 4ws ook op hoge snelheid een verademing vind. Ff wennen en je input veranderen.M@rcel schreef:Welke procent ben je oneens Steve?
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Officieel: BMW 5 Serie
*wacht in spanning af*steve smith schreef:LOL @ conclusies. Volgens mij moeten we samen DF testen gaan schrijven
Marcel, waarom een xd eigenlijk? Bij een 'Aldi' begrijp ik dat, maar wat is de meerwaarde van bijbetalen voor aandrijving op de verkeerde wielen als aandrijving op de goede wielen al standaard is?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Robin schreef:een Nederlander met 'n 535d met M pakket heeft z'n (in mijn ogen te iele en niet zo mooie) 19" ers verruild voor 20"OEM styling 356,![]()
![]()
![]()
http://f10.5post.com/forums/showthread. ... ost9272173" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat goed, 20" is wel het minimum qua velgmaat IMHO………..
Het velghart vind ik minder geslaagd, een soort van "spiderweb" ………..de bevestigingsbouten hadden ze tussen de samenkomende spaken moeten aanbrengen, past precies………….gemiste kans………..
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Omdat ik max. B-label mag rijden, de Xd heeft B, de normale 530d een C.Snipe schreef:*wacht in spanning af*steve smith schreef:LOL @ conclusies. Volgens mij moeten we samen DF testen gaan schrijven
Marcel, waarom een xd eigenlijk? Bij een 'Aldi' begrijp ik dat, maar wat is de meerwaarde van bijbetalen voor aandrijving op de verkeerde wielen als aandrijving op de goede wielen al standaard is?
@Steve,
Ok, zou goed kunnen hoor.
Zeker bij het insturen van bv klaverblad vond ik hem erg moeilijk te plaatsen, bocht uit overigens wel weer mooi te rijden, gas erop en hij loopt prachtig mooi naar buiten.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Kijk, dat zijn argumenten..!
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
523iL(Aziatische markt) met M pakket in Shanghai, ding is zo lang als 'n 7er:

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ondanks andere rijbeleving scheelt het op een rondje Assen vrijwel niets.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2fliyBnh ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2fliyBnh ... r_embedded[/youtube]
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Totaal dramatische karren op 'n prachtig circuit, VBH is duidelijk niet gecharmeerd van zo'n ding op 'n circuit en geef haar >1000% gelijk. Wat 'n onzinactie eigenlijk.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Zo'n Xdrive icm winterbandjes ploegt toch aardig door de sneeuw.

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Mooi idd…………….voor dat soort contreien en dito habitat…………….
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Marcel, ik kan je uit ervaring vertellen dat een 535i manual met drexler en winterreifen ook heel hard kan ploegen 

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Inderdaad, maar Winterreifen is the keyword. En dan kun je ook nog 'n beetje meer dwars.Sjoerd schreef:Marcel, ik kan je uit ervaring vertellen dat een 535i manual met drexler en winterreifen ook heel hard kan ploegen

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Tja, thuis hebben we er ook versteld van gestaan wat je nog met een e90 op winterbanden gedaan kan krijgen, maar toch verheug ik me wel op de 530xD.
En om het geheel compleet te maken...... de e90 wordt in 2012 opgevolgd door de Countryman All4, en de E39 M5 ruil ik in op een Defender 110 :banaan:
rwd scks big time...
En om het geheel compleet te maken...... de e90 wordt in 2012 opgevolgd door de Countryman All4, en de E39 M5 ruil ik in op een Defender 110 :banaan:
rwd scks big time...

Laatst gewijzigd door M@rcel op 19 apr 2011, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Darudevampire, Fabian, Joost H., mark123 en 6 gasten