AAN ALLE LONDON TUNNELRUNNERS !!!

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Femme

Bericht door Femme » 19 feb 2007, 23:03

Het weekend was echt waanzinnig, ongekend hard en diep indrukwekkend :shock: :twisted: :P .

Ik was vrijdag al naar Calais vertrokken en kwam onderweg in België bij toeval nog de Viper van Elmar en de RS4 van Hazze tegen. Bij het hotel aangekomen stonden daar de Mercedessen van Cor en zijn club (dat wis ik overigens toen nog niet). Nadat we de volgende dag aan de overkant van de tunnel waren samengekomen was het meteen al een lekker stukje trapen tot aan de parkeerplaats waar gemeet werd met de Engelsen. Daarna werd het alleen maar leuker toen al snel bleek dat alle Engelsen knettergek waren. Het rijden aan de foute kant van de weg is een belevenis op zich. Legaal rechts inhalen is ook wel eens lekker.

Het geluid van de TVR's was onbeschrijfelijk. Ze blaffen. De niet al te efficiënte verbranding van de Esprit zorgde voor gezellig knapperende geluiden en hij was daarmee fijn gezelschap. De M3 van Michel had ook een erg goede soundtrack, evenals natuurlijk de beide Vipers waarvan de laagtonige dreun al van veraf waarneembaar was. Erg aanstekelijk was het geluid van de blow off valves van de Subaru's. Omdat ik meestentijds zonder dak op mijn hoofd rondreed kon ik alle prikkelingen van mijn zintuigen optimaal beleven.

Bij de bar in de Londen waar we hadden gegeten vertelde Michel over zijn M3 project. Echt geweldig hoe deze auto in topstaat is gebracht en het 2,3 liter blokje is gekieteld tot 285pk. Dit is nog eens wat anders dan stickertuning.

's avonds bij het tanken werd al meteen duidelijk dat het in het hectische Londense verkeer geen eenvoudige opgave is om bij elkaar te blijven. Op een gegeven moment reed ik rond met Ruud bij me in de buurt die ik door de stoplichten ook nog eens kwijtraakte totdat ik op een gegeven moment het herkenbare geluid van de blow off valve weer achter me hoorde :) . Daarna vonden we gelukkig snel een Shell die wel de gewenste brandstof met minimaal 98 octaan kon leveren.

De volgende dag werd er bij het verzamelen voor de Tunnel Run duidelijk dat hier sprake was van ware autoliefhebberij gezien de grote variëteit van exotische en gemodificeerde auto's. Als de Engelsen één specialiteit hebben dan is het wel het verbeteren, of beter gezegd bruter maken, van uitlaatgeluiden. Tijdens de Tunnel Run was ik twee keer de aansluiting verloren door stoplichten. Het was erg gaaf om dan de TVR's en de andere auto's om je heen door de stad te horen blaffen. Dankzij de behulpzaamheid en oplettendheid van de Engelsen en het feit dat er veel groepen achter elkaar reden raakte niemand echt verloren in de stad. Er werd ook gedisciplineerd gereden waardoor er geen risicovolle situaties ontstonden. Natuurlijk werden er (grove) snelheidsovertredingen gepleegd en moesten er stoms rode stoplichtjes gepakt worden om te voorkomen dat je de aansluiting zou verliezen, maar daarom dezen we dit in de vroege ochtend.

Een minder moment was het tunneltje met clubs die stapvoets gepasseerd moest worden omdat het daar net leeg liep met leipe bezopen figuren. Mijn videocam werd daar bijna gejat.

Inmiddels was ik mijn Engelse Alpina-collega tegengekomen die in een nagenoeg gelijk exemplaar als mijn auto reed alleen dan met de besturing aan de rechterkant. Erg leuk om je eigen auto eens te kunnen zien rondrijden. Dankzij het verwijderen van de middendemper was het geluid van die wagen erg lekker hoog in de toeren. Dit kwam al enigzins in de buurt van het waanzinige racy geluid van de M3-cabriorijder.

De rotondevormige tunnel of wat het ook moest voorstellen was ook een geniaal bouwsel.

Het was egostrelend om van meerde mensen te horen dat ze m'n auto best wel vlot vonden voor een cabrio :D .

Na het verlaten van het stop and go verkeer in Londen was het wel weer even prettig om op de snelweg te kunnen planken en een stukje van de fabelachtige Engelse buitenwegen mee te mogen pakken. De verzameling auto's die we aantroffen op de Virginia Water Meet was onmogelijk voor Nederlandse begrippen. Alles stond er, regelmatig zelfs in meervoud.

De rit naar huis liep voor mij meteen al fout toen ik een ambulance wilde laten passeren en daarna de aansluiting met de groep was verloren. Omdat ik m'n satnav nog niet had ingesteld op de tunnel reed ik na later bleek al na 200 meter in de verkeerde richting (rechtdoor). Na een stukje flink doortrappen zonder ooit een Nederlander te zien was ik maar weer teruggereden waar ik aansluiting vond met de groep met o.a. Andrew waarmee ik terug naar huis ben gereden.

Het laatste memorabele moment was een Belgische dame die met hoge snelheid bij een tankstation in haar 206 kwam aanzetten en toen met piepende banden in de achteruit ging omdat ze voor een verkeerde pomp stond. Daarna gooide ze maar liefst 3,5 liter benzine in haar tank omdat ze zo'n haast had en ging ze er weer met piepende bandjes vandoor :) .

Op het voor mij laatste stuk op de A18 heb ik nog even een aantal zondagsrijders laten zien wat echte snelheid is. Daarna de auto met donkergrijze door remstof beslagen velgen in de garage weggezet.

Ik zou me wekenlang kut voelen als ik dit gemist had :D .

Alvast een paar platen:

[img:800:532]http://tweakers.net/ext/f/560e5b072f00e ... 1/full.jpg[/img]

[img:800:529]http://tweakers.net/ext/f/6817a3c3487cc ... d/full.jpg[/img]

[img:800:511]http://tweakers.net/ext/f/0d99a727dfbe6 ... 4/full.jpg[/img]

[img:519:800]http://tweakers.net/ext/f/0203b717f2e09 ... d/full.jpg[/img]

[img:800:532]http://tweakers.net/ext/f/417b38f0e38b2 ... 9/full.jpg[/img]

[img:800:413]http://tweakers.net/ext/f/eca900dd3ad00 ... 6/full.jpg[/img]

[img:800:492]http://tweakers.net/ext/f/1f4c635daec67 ... c/full.jpg[/img]

[img:800:465]http://tweakers.net/ext/f/3bdcc7801b9ba ... 8/full.jpg[/img]

[img:800:532]http://tweakers.net/ext/f/ce049ead593ed ... 7/full.jpg[/img]

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 19 feb 2007, 23:07

Tering.........super mooie foto's Femme.Toppie!!!!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 feb 2007, 23:15

[img:800:529]http://tweakers.net/ext/f/6817a3c3487cc ... d/full.jpg[/img]

Goeie dag zeg, wat een vette foto man! Ik had al snel in de gaten dat fotograferen een hobby van je was, maar dit ziet er allemaal echt super uit hoor.

En ja, wat ik al gezegd had, een Alpina Roadster 3.4 S is gewoon behoorlijk snel 8) En nog mooi ook, wat wil je nog meer :wink:

Ik zag je inderdaad stoppen voor de ambulance, hoopte dat je mij links zag afslaan. Daarna ben ik ook de groep kwijt geraakt, maar ik had gelukkig wat GSM nummers paraat.

Anyway, ik zou me ook kut voelen als ik dit weekend gemist had :D

Macboy

Bericht door Macboy » 19 feb 2007, 23:20

Femme schreef:Legaal rechts inhalen is ook wel eens lekker.
haha geweldig ! Mooie foto's femme, vooral die uitlaat van Michel :)

Femme had je niet meer genoemd. Was ook zoveel gebeurd. Ik denk dat je aan de foto's wel kan zien hoezeer ik onder de indruk van je auto was. De Z4 heb ik het meest gefotografeerd (heb natuurlijk nog niet eens een kwart al gepost).

Maar ik was zeer zeer onder de indruk. Hoe langer ik keek, hoe verliefder ik werd. De kleur in eerste instantie prachtig, maar niet voor een Alpina. Bij nader inzien: geweldig gedistingeerd !! Velgen super. Interieur super afgewerkt voor een liefhebber als mijzelf. Twee minpunten: de logo's achter en op de zijkant hadden ook van Alpina moeten zijn.

En dan meerijden met dat monster. Oh my god wat een brute krachtexplosie zeg. En dat voor de 'oude' E36 motor :!:

Nogmaals dank voor de ervaring om mee te mogen rijden.

@René: was ook erg onder de indruk van je auto. Prachtig exemplaar en inderdaad enorm gelachen in de tunnelrit op de terugweg.

Ook schitterend was "volg de Skoda-rijder" en natuurlijk het loket in de metro (waar je ook van alles kon bestellen). Nandor die nog goed Engels moet leren en weet ik veel waar we allemaal om gelachen hebben hahaha.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 19 feb 2007, 23:29

http://www.putfile.com/redsub/images/84462

Dit zijn onze foto's, film volgt nog. :D

René130i

Bericht door René130i » 19 feb 2007, 23:34

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 feb 2007, 23:37

Die F40 is echt dik hè Aram....is ook mijn favo. :wink:

Aram

Bericht door Aram » 19 feb 2007, 23:41

Als ik maar 1 supercar mocht kiezen zou het deze worden, niet de Mac F1, Veyron, GT3 RS of iets dergelijks, maar de enige echte F40! 8)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 19 feb 2007, 23:43

Kwa looks in ieder geval, maar ik zou toch eerst es in allemaal moeten proefrijden om te kunnen beslissen. :mrgreen:

Aram

Bericht door Aram » 19 feb 2007, 23:46

Ach, zelfs Gordon Murray zelf heeft hem op de tweede plaats staan qua rijders auto, na zijn eigen F1 natuurlijk ;).

Michel P

Bericht door Michel P » 20 feb 2007, 08:26

dinges schreef:Als ik maar 1 supercar mocht kiezen zou het deze worden, niet de Mac F1, Veyron, GT3 RS of iets dergelijks, maar de enige echte F40! 8)
Daar waren we het zondag snel over eens ;-)

Femme, prachtige foto's!!!!! (ik heb echter slechts 276pk)

Michel

david

Bericht door david » 20 feb 2007, 09:04

Zo , ook maar even wat van me afschrijven.....T schijnt dat dat moet helpen (betrapte me er nml op dat ik hier in NL nog steeds de engelse "rijstijl" aanhield... en dan heb ik het niet over links rijden
:wink:

Vrijdag avond snel even mijn auto klaarmaken. banden nog even snel op spanning brengen (bij mij om de hoek)... wordt ik aangehouden door motor wout. geen gordel om. Ik had winterjas aan, dikke werkhandschoenen, wees mijn huis aan...toch nog boete...75 euro. Maar ik nam hem met een glimlach---zatt nml al met gedachten bij volgende morgen.

Zaterdag morgen. Maatje komt bij me aan en in alle vroegte rijden we naar het zuiden van het land. Mooi op tijd komen we aan bij de grens. Mooie mix van allerlei auto's die er toe doen!! Al cruisend op een steady snelheid tuffen we door belgie opweg naar de tunnel. Wat me opviel was dat ik toch vaak vooraan reed, terwijl ik absoluut niet hard aan het rijden was....

daarna de trein op en op weg naar the UK. Op naar een Parking meet, waarna we in convoy naar London gingen. Even wennen an het links rijden, maar doro de adrenaline was iedereen scherp!

Hotel was super goed gekozen (even een dikke duim naar de jongens die dit hadden geregeld/uitgezocht) Goede garage is zeker een pre in London.
De zaterdag middag heb ik gebruikt om even wat kenissen te bezoeken boven london. Tjonge jonge wat konden we daar al mooi klappen door het glooiende landschap. Toen we s'avonds terug kwamen hebben we nog wat toerritjes maakt door het "docks" gebied. oei oei gewoon lege rotondes, chicanes, sprinttracks etc... en dat in London met een super scenery.

Zondag morgen: auto's uit pakeer garage halen en op naar start tunnelrun. Ik moest me haast schamen. allemaal superbolides, en ik stond daar met de jan en alleman gezinswagen.
De run was super. moeilijk te omschrijven----zoiets is totaal onmogelijk in NL!!!!!---- Gewoon met z'n allen achter elkaar aan knallen(als je teveel naar route Landkaartje keek werd je duizelig--
Brullende m5's, snerpende lotussen, vooruit spuitende alpina's, trekker gebrul van classic camaro's, teveel om op te noemen... Het was een genot om overal tussendoor te rijden. Voelde redelijk safe om dat je snel doorhad dat iedereen elkaar in de gaten hield. Tuurlijk af en toe was je de boel kwijt en moest je op de gok de groep weer weten te vinden. maar dat kwam altijd weer goed. Natuurlijk beetje om je heen kijken om london centrem in je op te nemen. denk dat dit de meest snelle stadstour is die je kan boeken :lol:

Na de Run gingen we naar het zuiden. op naar de Piston head car meet. Das niet normaal.............. Zo'n diversiteit aan auto's. Klassiekers, chique auto's, racers, alles maar dan ook alles stond er. Super!!
Toen we daarna weer op pad gingen stond voro ons vast dat we volgend jaar met een auto moesten aankomen die daar nekken zou doen omdraaien :wink: (dat plannetje is al gesmeed)

Daarna nog even leuke tour gemaakt door schitterend landschap. Ik raakte wel even het groepje kwijt omdat ik op een gegeven moment zo'n mooi stukje nieuw asfalt zag. maar tja t hoort er allemaal bij.

Bij de trein op de terugweg werden we aangezien voor een mega smokkelaar. we werden totaal overhoop gehaald en ze moesten alles van ons weten. hond moest door de auto. Dacht gelijk aan Ilja en maakte de opmerking dat ik geen hondenpooten op alcantara wou.... en ze gaven me gelijk!! hahahha. Ze waren getipt dat er een groep weg piraten aankwam :wink:
Maar aangezien wij in een nette diezel gezins auto konden wij het haast niet zijn.

terug weg door Belgie en NL verliep goed en snel.

Wil iedereen even bedanken voor het toffe weekend. dit is precies waar ik vooraf op had gehoopt. Totaal verschillende auto's, allemaal positief gek ervan, niks geen bewijs drang etc. Super tof. real Drifing fun
Zit nog steeds met een smile!!
Thanx

RVV

Bericht door RVV » 20 feb 2007, 09:26

Top verhaal David

René130i

Bericht door René130i » 20 feb 2007, 09:56

Maik schreef:Mooie verhalen van een top-weekend, ben jaloers :(
Ikzelf had het niet overleefd ben ik bang, 1200 km ofzo in 2 dagen?
1200km was (voor mij) alleen huis -> london en weer terug.

Man de London Tunnelrun en naar de meeting rijden was ook best lang voor mijn gevoel. Hoe veel km zou dat zijn geweest.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 20 feb 2007, 11:47

Dikke Ferrari blijft het die F40!

Aram

Bericht door Aram » 20 feb 2007, 12:36

Michel, kun je de high res foto's van de F40, en de GL als je die hebt, naar mij toe sturen?? :D

dingezz@xs4all.nl 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 20 feb 2007, 13:16

dinges schreef:Michel, kun je de high res foto's van de F40, en de GL als je die hebt, naar mij toe sturen?? :D

dingezz@xs4all.nl 8)
Hoop ik vanavond ff tijd voor te hebben.

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 feb 2007, 14:10

Die lichtblauwe Dino is ook super (vind ik). Reed die ook mee? Supermooi geluid, die V8.

Shakes

Bericht door Shakes » 20 feb 2007, 14:48

Mijn verslag komt nog.

Heb bijna twee uur film staan die ik hopelijk aanstaande zondag op de computer zet. Is dat te laat?
Ik heb niet met een memorystick gewerkt maar met eenvoudige bandjes.

Iemand nog een plek voor de foto's?

N.

david

Bericht door david » 20 feb 2007, 15:02

jongens, toevallig nog iemand een foto van mijn auto erop?? want ik word niet geloofd dat ik erbij was (niet dat ik me er druk om maak hoor...)

Thommy

Bericht door Thommy » 20 feb 2007, 15:16

david schreef:jongens, toevallig nog iemand een foto van mijn auto erop?? want ik word niet geloofd dat ik erbij was (niet dat ik me er druk om maak hoor...)
gezocht tussen onze foto's (http://geomega.nl/test/DFLTR/index.htm)maar nee... heb je niet kunnen vinden...

was je wel mee dan??? :P :P

nou heb je auto zeker wel voorbij horen komen :lol:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 20 feb 2007, 15:18

:shock: Achter wie heb ik dan aangereden? (Dank daarvoor trouwens, was top!)

Frank heeft denk ik nog wel wat foto´s van je auto gemaakt.

René130i

Bericht door René130i » 20 feb 2007, 15:34

david schreef:jongens, toevallig nog iemand een foto van mijn auto erop?? want ik word niet geloofd dat ik erbij was (niet dat ik me er druk om maak hoor...)
David ik zal thuis even kijken. Wij hebben niet veel foto's maar ik zal even kieken.

Mooie foto's Thommy

René130i

Bericht door René130i » 20 feb 2007, 15:38

Plaats reactie