

Ik was vrijdag al naar Calais vertrokken en kwam onderweg in België bij toeval nog de Viper van Elmar en de RS4 van Hazze tegen. Bij het hotel aangekomen stonden daar de Mercedessen van Cor en zijn club (dat wis ik overigens toen nog niet). Nadat we de volgende dag aan de overkant van de tunnel waren samengekomen was het meteen al een lekker stukje trapen tot aan de parkeerplaats waar gemeet werd met de Engelsen. Daarna werd het alleen maar leuker toen al snel bleek dat alle Engelsen knettergek waren. Het rijden aan de foute kant van de weg is een belevenis op zich. Legaal rechts inhalen is ook wel eens lekker.
Het geluid van de TVR's was onbeschrijfelijk. Ze blaffen. De niet al te efficiënte verbranding van de Esprit zorgde voor gezellig knapperende geluiden en hij was daarmee fijn gezelschap. De M3 van Michel had ook een erg goede soundtrack, evenals natuurlijk de beide Vipers waarvan de laagtonige dreun al van veraf waarneembaar was. Erg aanstekelijk was het geluid van de blow off valves van de Subaru's. Omdat ik meestentijds zonder dak op mijn hoofd rondreed kon ik alle prikkelingen van mijn zintuigen optimaal beleven.
Bij de bar in de Londen waar we hadden gegeten vertelde Michel over zijn M3 project. Echt geweldig hoe deze auto in topstaat is gebracht en het 2,3 liter blokje is gekieteld tot 285pk. Dit is nog eens wat anders dan stickertuning.
's avonds bij het tanken werd al meteen duidelijk dat het in het hectische Londense verkeer geen eenvoudige opgave is om bij elkaar te blijven. Op een gegeven moment reed ik rond met Ruud bij me in de buurt die ik door de stoplichten ook nog eens kwijtraakte totdat ik op een gegeven moment het herkenbare geluid van de blow off valve weer achter me hoorde

De volgende dag werd er bij het verzamelen voor de Tunnel Run duidelijk dat hier sprake was van ware autoliefhebberij gezien de grote variëteit van exotische en gemodificeerde auto's. Als de Engelsen één specialiteit hebben dan is het wel het verbeteren, of beter gezegd bruter maken, van uitlaatgeluiden. Tijdens de Tunnel Run was ik twee keer de aansluiting verloren door stoplichten. Het was erg gaaf om dan de TVR's en de andere auto's om je heen door de stad te horen blaffen. Dankzij de behulpzaamheid en oplettendheid van de Engelsen en het feit dat er veel groepen achter elkaar reden raakte niemand echt verloren in de stad. Er werd ook gedisciplineerd gereden waardoor er geen risicovolle situaties ontstonden. Natuurlijk werden er (grove) snelheidsovertredingen gepleegd en moesten er stoms rode stoplichtjes gepakt worden om te voorkomen dat je de aansluiting zou verliezen, maar daarom dezen we dit in de vroege ochtend.
Een minder moment was het tunneltje met clubs die stapvoets gepasseerd moest worden omdat het daar net leeg liep met leipe bezopen figuren. Mijn videocam werd daar bijna gejat.
Inmiddels was ik mijn Engelse Alpina-collega tegengekomen die in een nagenoeg gelijk exemplaar als mijn auto reed alleen dan met de besturing aan de rechterkant. Erg leuk om je eigen auto eens te kunnen zien rondrijden. Dankzij het verwijderen van de middendemper was het geluid van die wagen erg lekker hoog in de toeren. Dit kwam al enigzins in de buurt van het waanzinige racy geluid van de M3-cabriorijder.
De rotondevormige tunnel of wat het ook moest voorstellen was ook een geniaal bouwsel.
Het was egostrelend om van meerde mensen te horen dat ze m'n auto best wel vlot vonden voor een cabrio

Na het verlaten van het stop and go verkeer in Londen was het wel weer even prettig om op de snelweg te kunnen planken en een stukje van de fabelachtige Engelse buitenwegen mee te mogen pakken. De verzameling auto's die we aantroffen op de Virginia Water Meet was onmogelijk voor Nederlandse begrippen. Alles stond er, regelmatig zelfs in meervoud.
De rit naar huis liep voor mij meteen al fout toen ik een ambulance wilde laten passeren en daarna de aansluiting met de groep was verloren. Omdat ik m'n satnav nog niet had ingesteld op de tunnel reed ik na later bleek al na 200 meter in de verkeerde richting (rechtdoor). Na een stukje flink doortrappen zonder ooit een Nederlander te zien was ik maar weer teruggereden waar ik aansluiting vond met de groep met o.a. Andrew waarmee ik terug naar huis ben gereden.
Het laatste memorabele moment was een Belgische dame die met hoge snelheid bij een tankstation in haar 206 kwam aanzetten en toen met piepende banden in de achteruit ging omdat ze voor een verkeerde pomp stond. Daarna gooide ze maar liefst 3,5 liter benzine in haar tank omdat ze zo'n haast had en ging ze er weer met piepende bandjes vandoor

Op het voor mij laatste stuk op de A18 heb ik nog even een aantal zondagsrijders laten zien wat echte snelheid is. Daarna de auto met donkergrijze door remstof beslagen velgen in de garage weggezet.
Ik zou me wekenlang kut voelen als ik dit gemist had

Alvast een paar platen:
[img:800:532]http://tweakers.net/ext/f/560e5b072f00e ... 1/full.jpg[/img]
[img:800:529]http://tweakers.net/ext/f/6817a3c3487cc ... d/full.jpg[/img]
[img:800:511]http://tweakers.net/ext/f/0d99a727dfbe6 ... 4/full.jpg[/img]
[img:519:800]http://tweakers.net/ext/f/0203b717f2e09 ... d/full.jpg[/img]
[img:800:532]http://tweakers.net/ext/f/417b38f0e38b2 ... 9/full.jpg[/img]
[img:800:413]http://tweakers.net/ext/f/eca900dd3ad00 ... 6/full.jpg[/img]
[img:800:492]http://tweakers.net/ext/f/1f4c635daec67 ... c/full.jpg[/img]
[img:800:465]http://tweakers.net/ext/f/3bdcc7801b9ba ... 8/full.jpg[/img]
[img:800:532]http://tweakers.net/ext/f/ce049ead593ed ... 7/full.jpg[/img]