Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Ravin ///M » 23 mar 2011, 09:48

Egypte is dan ook het enige land. Tunesie bv. kan heel makkelijk instabiel worden. Libie, Yemen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 mar 2011, 12:14

In en in triest voor deze hoogbejaarde mevrouw uit Marion County, FL.

http://www.nydailynews.com/news/nationa ... d_for.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2011, 12:37

gun happy old lady :lol:

wel sneu voor der, doch ook een beetje loozing her mind :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 mar 2011, 12:38

Mens is blijkbaar smoor op d'r buurman en ziekelijk jaloers.

Luco kan d'r wel 'n kunstje op denk ik. Lekker strak. :D

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2011, 11:36

http://www.nu.nl/economie/2477153/in-20 ... -meer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wjn

Bericht door wjn » 26 mar 2011, 11:45

Hoe kortzichtig kun je zijn? Zeker allemaal elektrische auto's, en dan is de uitstoop van CO2 nul :stom:
Of wacht, de elektriciteit komt natuurlijk van kerncentrales, lekker schoon, iig geen CO2 uitstoot tijdens energieopwekking :hmmm:

De resultaten gehoord/gelezen van de mileuzones in Duitsland?
Zijn analoog aan de effecten van de lagere snelheden in Utrecht (80 / 100km op de snelweg) etc., heeft nagenoeg geen invloed op de luchtkwaliteit / het milieu in de stad. Die luchtkwaliteit hangt (in Duitsland) meer af van de omliggende industrie en het weer (wind richting de stad of niet). :goodnight:

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2011, 12:03

wjn schreef:
Hoe kortzichtig kun je zijn? Zeker allemaal elektrische auto's, en dan is de uitstoop van CO2 nul :stom:
Of wacht, de elektriciteit komt natuurlijk van kerncentrales, lekker schoon, iig geen CO2 uitstoot tijdens energieopwekking :hmmm:

De resultaten gehoord/gelezen van de mileuzones in Duitsland?
Zijn analoog aan de effecten van de lagere snelheden in Utrecht (80 / 100km op de snelweg) etc., heeft nagenoeg geen invloed op de luchtkwaliteit / het milieu in de stad. Die luchtkwaliteit hangt (in Duitsland) meer af van de omliggende industrie en het weer (wind richting de stad of niet). :goodnight:
Dus met een zooi DF-ers onze auto's omruilen voor dit, en met z'n allen(die pikken we wel bij 'n anwb praatpaal tussendoor op ) milieuvriendelijk naar Brussel en Den Haag, plette die handel. :evil:

Afbeelding

wjn

Bericht door wjn » 26 mar 2011, 12:27

Ik kan me nog een artikel herinneren wat iets van 30 jaar geleden geschreven was, was een rijimpressie.

Ging over een nieuwe Italiaanse V12 sportauto, zou de laatste in zijn soort zijn (want benzineslurper etc. etc.).

Nu 30 jaar later is er nog niets veranderd....

Ik geloof wel dat er alternatieve "benzines" komen, syntetische gemaakt. Daarmee kun je prima bepalen wat er precies uitgestoten wordt (zie bijv. auto's op waterstofgas, die stoten 0% CO2 uit).

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2011, 13:08

lol @pick-up bij de praatpaal :mrgreen:

olie in de grond is ook millieu vervuiling, kun je het beter oppompen en verbranden in speciale verbrandingskamers van snelle wagens, heb je er ook nog wat aan, en is die drab uit de aarde :lol: :df:

Robin

Bericht door Robin » 28 mar 2011, 13:13

http://www.nu.nl/auto/2478499/geen-rode ... japan.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 mar 2011, 09:51

Onder het motto: You're never too old to learn.
Man (89) oudste promovendus ooit

NIJMEGEN - Aan de Radboud Universiteit in Nijmegen promoveert volgende maand de voor zover bekend oudste Nederlander ooit, die zelf zijn proefschrift zal verdedigen.

De 89-jarige Gerrit Deems maakte een studie van het leven van priester Alphons Ariëns, de oprichter van de katholieke arbeidersvereniging.

Na zijn promotie mag Deems zich doctor in de theologie noemen.
Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... s-ooit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan best dat ik dhr. Deems een paar keer in de universiteitsbibliotheek tegenkwam :) .

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mar 2011, 10:00

zo dan, oudje...knap :D
moet je wel echt een goede drive hebben, zal mij benieuwen oe lang ie er van kan/mag genieten :nerd:

GTRene

VN-personeel Afghanistan onthoofd...

Bericht door GTRene » 01 apr 2011, 18:51

VN-personeel Afghanistan onthoofd waarom? omdat iemand in de USA een heilige Koran had verbrandt en dat kregen ze daar via via te horen...WTF is wrong with those idiots and their stupid believe!
je kan ze niet vertrouwen wat een engerds, helemaal murw gemaakt door die stomme Mohammed en de vrijdagmorgen? gebeden en weet ik wat nog meer :bignews:

ziek ziek ziek.
11 VN-medewerkers zijn gedood in Afghanistan bij een aanval van een woedende menigte op hun kantoor. Twee medewerkers zijn onthoofd. Onder de doden zijn acht buitenlanders.
Afbeelding
Koranverbranding
Volgens de politie waren de aanvallers woedend op de Amerikaanse dominee Wayne Sapp. Hij stak vorige maand in een kerk in Florida een exemplaar van de koran in brand. Dat deed hij in bijzijn van Terry Jones, die eerder dreigde op 11 september een koran te verbranden.

Noren, Zweden, Roemenen
De aanval vond plaats in het kantoor van de Verenigde Naties in de stad Mazar-i-Sharif in de noordelijke provincie Balkhin. Die geldt als relatief rustig. Volgens een politiebron zouden de doden Noren, Zweden en Roemenen zijn.

Onderzoek
Secretaris-generaal Ban Ki-moon van de VN heeft geschokt gereageerd op de aanval. Hij heeft zijn speciale gezant voor Afghanistan Staffan de Mistura naar het gebied gestuurd om de achtergrond ervan te onderzoeken
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2011/04_april/01/buitenland/vn_personeel-afghanistan-onthoofd.xml

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 02 apr 2011, 01:29

En dat zijn weer 3 stemmen voor wilders.
Hoe doet die man dat toch?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2011, 09:50

:mrgreen: hij hoeft er weinig voor te doen zo...

trouwens die mensen en die dominee in de US werd gevraagd of zei zich nu niet schuldig voelden...
en of ze spijt hadden van dat verbranden van dat boek.
nee zeiden ze (terrecht) je ziet nu maar wat we bedoelden met hoe dat "geloof" aanhang is e.d. dat is wat we bedoelen....iets in die geest dan.

dus met andere woorden bepaalde mensen doen maar niet wat ze echt vinden en laten het maar doorsudderen tot het zo groot is en of gevaarlijk dat je bijna niet meer terug kan en of nog meer rekening met hun moet houden enz enz...

alhoewel de digitale tijdperk ook steeds meer daar komt al houden ze veel tegen en laten ze alleen zien wat ze willen laten zien aan hun volg-volk al dan niet onder dwang...
maar op den duur moeten meer mensen toch ook de andere kant zien denk ik...en gaan denken, wie is die Mohammed, waar zijn we toch mee opgegroeid voor leugens e.d. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2011, 10:46

Dat zijn geen 1 april grappen meer. :shock:

EG

Bericht door EG » 02 apr 2011, 13:45

GTRene schreef::mrgreen: hij hoeft er weinig voor te doen zo...

trouwens die mensen en die dominee in de US werd gevraagd of zei zich nu niet schuldig voelden...
en of ze spijt hadden van dat verbranden van dat boek.
nee zeiden ze (terrecht) je ziet nu maar wat we bedoelden met hoe dat "geloof" aanhang is e.d. dat is wat we bedoelen....iets in die geest dan.

dus met andere woorden bepaalde mensen doen maar niet wat ze echt vinden en laten het maar doorsudderen tot het zo groot is en of gevaarlijk dat je bijna niet meer terug kan en of nog meer rekening met hun moet houden enz enz...

alhoewel de digitale tijdperk ook steeds meer daar komt al houden ze veel tegen en laten ze alleen zien wat ze willen laten zien aan hun volg-volk al dan niet onder dwang...
maar op den duur moeten meer mensen toch ook de andere kant zien denk ik...en gaan denken, wie is die Mohammed, waar zijn we toch mee opgegroeid voor leugens e.d. :mrgreen:
Ik vind dit wel een vrij hypocriet verhaal, ga jij maar eens een bijbelverbranding doen in de VS, word je gewoon voor je harses geschoten hoor, denk je nou echt dat ze lief komen vragen of je dat niet wilt doen? Overal heb je wel uitwassen.

En ik vraag me af wat het "westen" te zoeken heeft in Afghanistan, opeens wel verontwaardigd doen om een paar doden, maar de doden die door de coalitie veroorzaakt word zijn opeens minder erg, ik hoor daar niemand ooit verontwaardigd over doen?

Word tijd dat iedereen zijn tentakels van dat land aftrekt, laat ze het toch zelf oplossen. Ook met Libie, wat doen wij daar? Wat hebben wij daar te zoeken? Je moet daar niet ingrijpen, je moet daar bemiddelen. Waarom word er niet op grote schaal in Ivoorkust ingegrepen? De troepen van de erkende (erkend door de westerse landen he) worden beschuldigd van ernstige gruwelijkheden zoals verkrachting, marteling, willekeurige executies etc. maar wel vrolijk die meneer steunen. En bij Khadaffi opeens niet meer, vrij hypocriet vind je niet?

Linkie erbij wat de aanhangers van die president die door het westen gesteund word allemaal uitvreten:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/9424 ... tml?p=34,1" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2011, 14:03

Na Lockerbie had 'het westen' de paleizen van Kadhaffi al moeten platbombarderen. Maar beter laat dan nooit. Verder is 't in Ivoorkust en in grote delen van Afrika een grote bende(een vriendin van mijn vrouw komt uit Rwanda, verhalen waar je broek van af zakt) , maar wat doet en mag de UN. NUL.

Tja.

EG

Bericht door EG » 02 apr 2011, 14:21

Je zegt het zelf Robin, in donker Afrika mag de UN niks, maar bij Libie, waarbij deze conflict nog relatief kort duurt mag alles?

Vind je dat niet een klein beetje opvallend? :roll:

Je zegt wel op een schattige manier dat Khadaffi na Lockerbie gebombardeerd moest worden, maar vergeet niet wie die regime jarenlang heeft gevoed (juist, het westen). Een paar internationale sancties en die Khadaffi sukkel was niks meer. Maar jarenlang is ie gewoon door de hele wereld gevoed. En waarom? Oliebelangen. Niets meer en niets minder.

Er word wel vooral vanuit de US geroepen om minder van olie afhankelijk te worden, maar in principe zorgen ze ZELF voor die afhankelijkheid door daar US gezinde regeringen te zetten die alles doen wat ze willen. En dan mogen ze best een paar decennia de bevolking onderdrukken, zolang de CIA hun martelkampen mogen gebruiken en de olie maar door US bedrijven word gewonnen. Dan mag alles.

Vergeet niet dat Khadaffi rebellen neerknalt, en niet zijn eigen bevolking uitmoord en laat verkrachten. Dat gebeurt in Ivoorkust wel en NIEMAND die ook maar zijn poot uitsteekt, het VN is zoals altijd een wassen neus die daar vooral voor de sier zit... Ik vind dat er belangenloos in Ivoorkust moet worden ingegrepen om al die onschuldige vrouwen en kinderen voor de BEESTEN te beschermen. Dat vind ik dringender dan die Khadaffi kneus.

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2011, 14:30

Bij jouw verhalen krijg ik toch altijd 't idee dat de USA/Het Westen de oorzaak is van ongeveer alle ellende in de wereld. En de rest van de etterbakjes zo zijn geworden door Het Westen/USA, niet uit zichzelf.

Het zal wel aan mijn manier van lezen liggen. :bag:

Verder heb je wel 'n aardig verhaal, hoor. Maar het 'kwaad' zit overal, Kadhaffi, Mugabe, Idi Amin, Pol Pot, Mao, Stalin, Castro, Che Guevarra, Chavez, Marcel van Dam, Ahmedinejad etc.

:D

EG

Bericht door EG » 02 apr 2011, 14:37

Robin schreef:Bij jouw verhalen krijg ik toch altijd 't idee dat de USA/Het Westen de oorzaak is van ongeveer alle ellende in de wereld. En de rest van de etterbakjes zo zijn geworden door Het Westen/USA, niet uit zichzelf.

Het zal wel aan mijn manier van lezen liggen. :bag:

Verder heb je wel 'n aardig verhaal, hoor. Maar het 'kwaad' zit overal, Kadhaffi, Mugabe, Idi Amin, Pol Pot, Mao, Stalin, Castro, Che Guevarra, Chavez, Marcel van Dam, Ahmedinejad etc.

:D
Er is altijd kwaad boven kwaad (Pol Pot heb ik recent nog wat over gelezen, dat valt niet met woorden te beschrijven) maar ik vind het hypocriet dat de voeders van die regime opeens zich tegen die regime keren omdat het in een "kwaad daglicht" word gesteld. Ik zie geen enkel reden om in te grijpen in Libie. Waarom wel in Libie en niet in Ivoorkust en andere landen waar IEDERE SECONDE mensenrechten worden geschonden?

Zie Italie, tot voor kort zeer dikke hechte vriendjes met Khadaffi. Alsof hij vroeger geen mensen onderdrukte, nu het opeens in kwaad daglicht is zijn ze opeens geen vriendjes meer. Lekker hypocriet is dat :bag:

Kijk je leest nu dat de CIA daar de rebellen traint whatever, en opeens na 30 jaar als die rebellen in het zadel worden geholpen en worden geholpen om te blijven en ze zich tegen de US keren dan moet er opeens weer ingegrepen worden. Als jij met geweld een regime omver werpt, en er een ander in de plaats stopt gaat dat gewoon fout. Mooiste voorbeeld: Saddam Hussein.

Robin

Bericht door Robin » 02 apr 2011, 14:41

Wel mee eens.
Tja.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 apr 2011, 17:30

misschien moet EG maar een minister worden in Ivoorkust ofzo :mrgreen:
vind dat ie op bepaalde punten wel gelijk heeft (een beetje door het zwart of wit kijken heenkijkende :wink: )

het is allemaal vrij ingewikkeld en van elkaar afhangende.

maar hoe je het ook bekijkt, die uitspattingen wat die groep Moslim Afghanen deden waren/zijn buiten alle proporties, neem aan dat je dat met me eens bent :wink:
net als de uitspattingen tijdens de tulband-bom-Mohammed tekening enz enz enz.

die andere feiten als die verkrachtingen enz enz zeg/denk ik ook al tig jaar waarom doen ze daar zo weinig aan, (niks is niet waar) echter daar zit ook weer veel meer achter en dieper dan dat je het zo kort door de bocht bekijkt op TV.
ben zeker met je eens dat daar meer aan gedaan mag worden, echter daarvoor moet de navo e.d. nog beter/meer samen werken met de Arabische landen....dat zal in de toekomst ook wel gebeuren, maar zal nog wat jaren duren vrees ik voor het echt goed loopt.

Luco

Bericht door Luco » 02 apr 2011, 17:45

De koran verbranden en dat ook nog eens van de daken schreeuwen is net zo fundamentalistisch.
Als je dat niet ziet zitten er toch echt een paar steekjes los.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 03 apr 2011, 11:48

Een paar stukjes dode boom in de hens zetten, versus mensenlevens staan in mijn beleving op een compleet ander niveau.
Maar de plaatselijke volksmenner weet er wel raad mee blijkbaar.

Plaats reactie