
24 kilo lichter, nieuwe, instelbare Bilstein schokdempers en verstelbare stabilisatorstangen
bron: http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/ ... club-racer" onclick="window.open(this.href);return false;
jee...nog meer druk daarsmiley schreef:"Terug naar de tekentafel"
Op de autoshow van Parijs eind vorig jaar pakte Lotus met een ongeziene stunt: zes compleet nieuwe prototypes. De Britse sportwagenbouwer heeft zich wellicht vergaloppeerd: het ontwerp van zowel de Elan en Esprit moet herzien worden na negatieve reacties.
Hoofdontwerper Donato Coco moet zijn huiswerk overdoen. Uit klantenbevragingen is gebleken dat het ontwerp van de Elan en de Esprit te dicht bij elkaar aanleunt. De serieversies van beide modellen, die gepland zijn voor 2013, zullen meer verschillen. En dat is niet de enige kritiek die Lotus te slikken kreeg.
Zware Elise
Veel liefhebbers van het merk opperen dat de nieuwe Elise te zwaar is. Het huidige type blinkt net uit door zijn lage gewicht, waardoor hij met relatief bescheiden motoren toch topprestaties levert. De nieuwe Elise is echter een dertigtal centimeter langer en weegt bijna 1.100 kg, terwijl de huidige Elise minder dan 900 kg op de weegschaal zet. Ook op dat vlak is er dus nog werk aan de winkel, maar Lotus heeft nog tijd tot 2015.
Bron: http://www.autoscoops.be/nieuws/2011/lo ... tekentafel" onclick="window.open(this.href);return false;
Reken daar maar niet op met die ex-Ferrarigek aan het roer ...GTRene schreef:jee...nog meer druk daarnah, zal mij benieuwen of ze het gewicht nog wat omlaag schroeven
wellicht dat het helpt dat Alfa die 4c uitbrengt van rond de 850kg?SteV6 schreef:Reken daar maar niet op met die ex-Ferrarigek aan het roer ...GTRene schreef:jee...nog meer druk daarnah, zal mij benieuwen of ze het gewicht nog wat omlaag schroeven
mooie prijs voor NL begrippen en zo'n auto.smiley schreef:Jan vd kooij gooit de clubracer in de aanbieding tijdens de autorai, voor 40K.
Er zijn er 8 voorzien voor nederland.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16309 ... op-AutoRAI" onclick="window.open(this.href);return false;
zitten ook nog andere leuke kleuren bij 8)Lotus introduction the new Club Racer 2011 Lotus Elise, an even lighter version of the model that is able to reduce the weight kg by an additional 24th
If 24 kg sounds like not sound much, we can remind you that we are talking about the lightest models on the market here, and some of the measures to be taken, lighter seats, a racing-derived lightweight battery and the deletion soundproofed.
Wolf Zimmermann, Chief Technical Officer at Lotus Cars, said: “For more than 15 years, the Lotus Elise is an icon in the sports car market, a niche built with a dedicated fan base light, the new club racer will tell these people. Something extra, stuck to their teeth in this car embodies everything cool about the Elise. – It’s fast, raw, responsive and a tremendous amount of fun. ”
The Club Racer 2011 Lotus Elise Prices start at 27,500 EUR (34.450 €) and is unique with six road ends (Sky Blue, saffron yellow, fiery red, Aspen White, Matte Black and Carbon Grey) and several custom design elements.
Klopt Rene, de 111S met het Rover VVC blok had bij de S1 143pk en bij de S2 160pk..... en dat bij een véél lager gewicht dan de huidige modellenGTRene schreef:..............maar in een ver verleden was de S nog bijzonder in tijden van de S1 modellen, de 149? en 160pk S versies.
denk welke foto's bedoel je nu...zie alleen de blauweHans R schreef:Die witte op de foto is het oude model, kijk maar naar de bumpers..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten