Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9569
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 18 feb 2011, 15:01

Nieuwe elise clubracer, nu met.................esp :hmmm:
24 kilo lichter, nieuwe, instelbare Bilstein schokdempers en verstelbare stabilisatorstangen

Afbeelding

Afbeelding

bron: http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/ ... club-racer" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 18 feb 2011, 15:04

Vreselijk die achterkant.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Petrolhead Tom » 18 feb 2011, 15:23

Denk dat het er in een andere kleur al een stuk beter uitziet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Michel P » 18 feb 2011, 18:32

Baby blauw prachtig :shock:

Michel

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Rupie » 24 feb 2011, 19:19

Ik heb de Golf altijd onderschat :lol: De alternatieven volgens Autoweek rapport voor de Lotus Elise R.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Joy » 24 feb 2011, 19:24

HansGP heeft de statistieken verpest, bedankt Hans ! :hosanna:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door allen » 24 feb 2011, 20:17

De onderste 5 muv de MR2 hebben imho niets te zoeken in dat overzicht. :goodnight:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 24 feb 2011, 21:25

Prima alternatief toch!? Die Golf kan een Elise perfect trekken :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9569
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 23 mar 2011, 17:38

"Terug naar de tekentafel"

Op de autoshow van Parijs eind vorig jaar pakte Lotus met een ongeziene stunt: zes compleet nieuwe prototypes. De Britse sportwagenbouwer heeft zich wellicht vergaloppeerd: het ontwerp van zowel de Elan en Esprit moet herzien worden na negatieve reacties.

Hoofdontwerper Donato Coco moet zijn huiswerk overdoen. Uit klantenbevragingen is gebleken dat het ontwerp van de Elan en de Esprit te dicht bij elkaar aanleunt. De serieversies van beide modellen, die gepland zijn voor 2013, zullen meer verschillen. En dat is niet de enige kritiek die Lotus te slikken kreeg.

Zware Elise
Veel liefhebbers van het merk opperen dat de nieuwe Elise te zwaar is. Het huidige type blinkt net uit door zijn lage gewicht, waardoor hij met relatief bescheiden motoren toch topprestaties levert. De nieuwe Elise is echter een dertigtal centimeter langer en weegt bijna 1.100 kg, terwijl de huidige Elise minder dan 900 kg op de weegschaal zet. Ook op dat vlak is er dus nog werk aan de winkel, maar Lotus heeft nog tijd tot 2015.

Bron: http://www.autoscoops.be/nieuws/2011/lo ... tekentafel" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9569
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 23 mar 2011, 17:59

Nog wat kiekjes van de clubracer in geneve:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 23 mar 2011, 18:50

smiley schreef:"Terug naar de tekentafel"

Op de autoshow van Parijs eind vorig jaar pakte Lotus met een ongeziene stunt: zes compleet nieuwe prototypes. De Britse sportwagenbouwer heeft zich wellicht vergaloppeerd: het ontwerp van zowel de Elan en Esprit moet herzien worden na negatieve reacties.

Hoofdontwerper Donato Coco moet zijn huiswerk overdoen. Uit klantenbevragingen is gebleken dat het ontwerp van de Elan en de Esprit te dicht bij elkaar aanleunt. De serieversies van beide modellen, die gepland zijn voor 2013, zullen meer verschillen. En dat is niet de enige kritiek die Lotus te slikken kreeg.

Zware Elise
Veel liefhebbers van het merk opperen dat de nieuwe Elise te zwaar is. Het huidige type blinkt net uit door zijn lage gewicht, waardoor hij met relatief bescheiden motoren toch topprestaties levert. De nieuwe Elise is echter een dertigtal centimeter langer en weegt bijna 1.100 kg, terwijl de huidige Elise minder dan 900 kg op de weegschaal zet. Ook op dat vlak is er dus nog werk aan de winkel, maar Lotus heeft nog tijd tot 2015.

Bron: http://www.autoscoops.be/nieuws/2011/lo ... tekentafel" onclick="window.open(this.href);return false;
jee...nog meer druk daar :D nah, zal mij benieuwen of ze het gewicht nog wat omlaag schroeven :thumbup:

Emiel
Berichten: 4198
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 23 mar 2011, 21:14

ach ze mogen me de stoelen wel doneren :mrgreen:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door SteV6 » 23 mar 2011, 21:18

GTRene schreef:jee...nog meer druk daar :D nah, zal mij benieuwen of ze het gewicht nog wat omlaag schroeven :thumbup:
Reken daar maar niet op met die ex-Ferrarigek aan het roer ... :'(

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 23 mar 2011, 21:34

SteV6 schreef:
GTRene schreef:jee...nog meer druk daar :D nah, zal mij benieuwen of ze het gewicht nog wat omlaag schroeven :thumbup:
Reken daar maar niet op met die ex-Ferrarigek aan het roer ... :'(
wellicht dat het helpt dat Alfa die 4c uitbrengt van rond de 850kg?
of ze moeten alles al in kannen en kruiken hebben voor de elise...dan zal de ommezwaai te groot zijn.
kan ook een strategie zijn door eerst te zeggen 1100kg en dan komen ze met bv 1.000kg en zeggen de mensen yes jippie, terwijl ze anders denken hey 100kg zwaarder dan de oude elise :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9569
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 24 mar 2011, 14:37

Jan vd kooij gooit de clubracer in de aanbieding tijdens de autorai, voor 40K.
Er zijn er 8 voorzien voor nederland.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16309 ... op-AutoRAI" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 24 mar 2011, 14:46

smiley schreef:Jan vd kooij gooit de clubracer in de aanbieding tijdens de autorai, voor 40K.
Er zijn er 8 voorzien voor nederland.
http://www.autoweek.nl/autonieuws/16309 ... op-AutoRAI" onclick="window.open(this.href);return false;
mooie prijs voor NL begrippen en zo'n auto.
136pk houd niet echt over voor een "Club Racer"

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 24 mar 2011, 14:51

Lotus introduction the new Club Racer 2011 Lotus Elise, an even lighter version of the model that is able to reduce the weight kg by an additional 24th

If 24 kg sounds like not sound much, we can remind you that we are talking about the lightest models on the market here, and some of the measures to be taken, lighter seats, a racing-derived lightweight battery and the deletion soundproofed.

Wolf Zimmermann, Chief Technical Officer at Lotus Cars, said: “For more than 15 years, the Lotus Elise is an icon in the sports car market, a niche built with a dedicated fan base light, the new club racer will tell these people. Something extra, stuck to their teeth in this car embodies everything cool about the Elise. – It’s fast, raw, responsive and a tremendous amount of fun. ”
The Club Racer 2011 Lotus Elise Prices start at 27,500 EUR (34.450 €) and is unique with six road ends (Sky Blue, saffron yellow, fiery red, Aspen White, Matte Black and Carbon Grey) and several custom design elements.
zitten ook nog andere leuke kleuren bij 8)

gelukkig kun je ook meer dan die 136pk er uit smurfen

http://www.komo-tec.com/LOTUS-Elise-S/L ... ::515.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kost wel wat...helemaal als je het in verhouding tot de aanschaf auto bekijkt.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9569
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 24 mar 2011, 15:10

En ik maar denken dat de S voor supercharger stond bij deze :bag:
136 pk en 172NM doet 6.3 naar de 100.
Zelfs standaard NA speedsters van 10 jaar oud, hebben 147 pk en 203 NM en doen 5.9)
Gelukkig koopt bijna niemand die underdogs nog 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 24 mar 2011, 15:51

is ook verwarrend, helemaal nu met de Elise S CS...als je daar over praat denkt men al snel dat het iets heel raps is :D
blijft een leuk ding natuurlijk, maar in een ver verleden was de S nog bijzonder in tijden van de S1 modellen, de 149? en 160pk S versies.

ze hadden de huidige Elise S, beter de Elise B kunnen noemen, van Basis (nog universele language ook)

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9569
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 24 mar 2011, 23:41

Het begint te dagen.
De clubracer is op basis van de NA, en de sports racer op basis van de SC :thumbup: .

Elise
Berichten: 8680
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Elise » 25 mar 2011, 08:30

GTRene schreef:..............maar in een ver verleden was de S nog bijzonder in tijden van de S1 modellen, de 149? en 160pk S versies.
Klopt Rene, de 111S met het Rover VVC blok had bij de S1 143pk en bij de S2 160pk..... en dat bij een véél lager gewicht dan de huidige modellen :bag:

En algemeen is het zo dat je dat 0-100 tijden van Lotus met een dikke korrel zout moet nemen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Michel P » 25 mar 2011, 08:44

Maar de club racer op de foto bij Autoweek is het oude model Elise?

Zit Autoweek ernaast of is het idd het oude model nog? Dan is het gewoon afprijzen om de auto's kwijt te raken.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 25 mar 2011, 09:31

hoe bedoel je Michel, als het dezelfde foto's zijn als hierboven is het wel de Elise van het laatste model 2010, wellicht bedoelen ze dat er al een nieuw model op stapel staat die van beurs de zwaardere.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 25 mar 2011, 11:49

Die witte op de foto is het oude model, kijk maar naar de bumpers..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 25 mar 2011, 12:02

Hans R schreef:Die witte op de foto is het oude model, kijk maar naar de bumpers..
denk welke foto's bedoel je nu...zie alleen de blauwe :mrgreen:
maar die via autoweek die link, klopt foto 1 en 3 is oud model, (denk foutje autoweek) foto 2 is wel de nwe volgens mij, die is ook weer de persfoto blauwe :D

lekker verwarrend.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16309 ... op-AutoRAI" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten