Mini heb ik overwogen. Het klinkt misschien heel ballerig maar mijn oma heeft al zo een en die kan ik meekrijgen wanneer ik hem wil (oma woont een straat verderop) daarom zie ik het nut niet echt in van een Mini kopen.
Een Audi TT is geen optie omdat ik dat model niet echt mooi vind en ik niet echt een Audi liefhebber ben.
We zijn vanmorgen even op stap geweest om wat dingen te bekijken. Eerst naar Peterman in Enschede daar stond een grijze Panda 100hp. Zwaar in gerookt, dus bij voorbaat kansloos. Daarna Ford Fischer met een bezoekje vereerd voor een Smart Roadster of misschien een nieuw model ka. De Smart Roadster is meer een auto voor erbij in mijn ogen, daar zie ik me nog niet dagelijk in rond rijden. De ka is het gewoon net niet 69pk is simpelweg niet voldoende en het model is nou niet dermate mooi dat het gebrek aan vermogen niet meer opvalt. Toen nog even naar Munsterhuis in Hengelo een Lancia Ypsilon bi-colore bekijken, gaaf maar het model klopt in mijn ogen net niet helemaal, verder vind ik de centraal geplaatste tellers niet echt mooi. en kan de bekleding mij ook niet echt bekoren. Wel hele gave achterlichten!
Ten slotte nog even bij Peterman in Oldenzaal geweest, dat was wel even een wereld van verschil met de andere bedrijven, waar we in Enschede alleen even te woord werden gestaan met een paar simpele vragen, die overigens goed gericht waren en erg vriendelijk, werden we bij Ford bijna weggekeken toen ik de verkoper vroeg naar een ka kreeg ik als antwoord dat ze er genoeg hadden. Alsof ik dat nog niet gezien had, vervolgens bleef meneer beleefd bij ons staan zonder ook nog 1 vraag te stellen. Niet echt een succes dus. Bij Peterman Oldenzaal kwam er direct een enthousiaste verkoper naar ons toe en was direct behulpzaam. Toen we in de Panda zaten om een proefrit te gaan maken kwamen we tot de ontdekking dat de tank leeg was, de verkoper aarzelde niet en spoedde direct in de Panda weg om te gaan tanken. Nadat hij binnen 5 minuten terug was melde hij dat we zo lang mochten rijden als we wilden en de tank helemaal leeg mocht. Aangezien hij kwart vol zat vond ik dat erg genereus. Uiteraard hebben we hier geen misbruik van gemaakt. Na een paar kilometer waren we er al wel achter dat het zeker een goede optie was. Een erg prettige auto die lekker aan het gas hangt en goed stuurt. Ook de zesbak die er standaard inzit vind ik een pre. De specifieke Panda waar wij mee reden stond me alleen niet echt aan, dakrails en een trekhaak horen niet op zo'n sportief uitgevoerde auto.
De zoektocht is dus toegespitst op een Panda.