nieuwe laptop, wat word er geadviseerd?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: nieuwe laptop, wat word er geadviseerd?

Bericht door Tom » 22 mar 2011, 17:25

Een Apple is niks als je wilt gamen.

M'n pa z'n twee laatste laptops zijn van HP. Beide waren goed gevallen. Wel uit de business lijn omdat je anders echt van dat fisherprice plastic krijgt.

Joy

Bericht door Joy » 22 mar 2011, 17:27

@Spykerboy, is het hardware-matig crashen of software-matig crashen ? Anders zou je ook eens kunnen overwegen om een schone Windows-installatie uit te voeren. Wellicht werkt de laptop dan weer naar je zin.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 22 mar 2011, 17:33

Een laptop opzich is sowieso niks als je wilt gamen.

Ik heb met m'n Acer laptop ook weinig tot geen problemen gehad bij internet/msn gebruik. Ga je er echter dingen als photoshop op draaien dan heeft ie al vrij snel geen zin meer.

FrankS

Bericht door FrankS » 22 mar 2011, 17:34

Iedereen heeft zijn eigen smaak ;-)

Ik ga altijd voor zo min mogelijk toetsers en bellen :) Zakelijke HP's, evt Dell. Nooit problemen mee. Mijn HP doet het al 3 jaar heerlijk, ook na in slaap vallen op bed met laptop op een deken (=HEEEETE laptop)

Is een 6710b oid. Niet echt geschikt voor gamen maar je kunt er vast wel een vinden die aan je eisen voldoet. Gamen is ook redelijk ruk op de gemiddelde laptop. Ik zou het ivm draagbaarheid toch voor 15" gaan. Groot zat :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 mar 2011, 17:58

Riceaux schreef:

Ik heb met m'n Acer laptop ook weinig tot geen problemen gehad bij internet/msn gebruik. Ga je er echter dingen als photoshop op draaien dan heeft ie al vrij snel geen zin meer.
Ik game juist veel (van huis uit wannabe progamer :mrgreen: ) en gebruik mn laptop als enige pc. De desktop is een jaar geleden de deur uit gegaan en ik mis hem niet. Heb wel een aparte monitor, toetsenbord en muis er overigens bij. Maar als ik eens de deur uit moet/wil, dan kan de laptop mee en is het 18,4inch beeldscherm groot zat ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 22 mar 2011, 18:05

Maus335i schreef:
Riceaux schreef:

Ik game juist veel (van huis uit wannabe progamer :mrgreen: ) en gebruik mn laptop als enige pc. De desktop is een jaar geleden de deur uit gegaan en ik mis hem niet. Heb wel een aparte monitor, toetsenbord en muis er overigens bij. Maar als ik eens de deur uit moet/wil, dan kan de laptop mee en is het 18,4inch beeldscherm groot zat ;)
Je zegt hier eigenlijk precies wat ik bedoel. Aan een laptop ansich heb je niks als je wilt gamen. Je hebt er altijd rand-apparatuur bij nodig. Wil je dan ergens anders gaan gamen moet je al die zooi meesjouwen, en dat doe je toch meestal niet. Financieel kan het dus niet uit als je een laptop alleen koopt om op te gamen, aangezien je voor veel minder geld een desktop-pc hebt met veel betere specs. Maarre back on topic.

Oof
Auto: M2 Competition H6

Bericht door Oof » 22 mar 2011, 21:12

Sony Vaio all the way!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 mar 2011, 21:30

spykerboy schreef:tja is ie beter dan me desktop, dan sluit ik hem aan dat scherm aan als ik die dagen in haarlem ben ;) en 18.6 vind ik wel weer erg groot. vind maximaal 17" de limiet..

@maus335 wat voor specs heeft jou laptop dan?
i7 Q720, 8GB RAM en een Geforce 360M. Dat red je niet voor 750 euro :(

Dingen die voor mij belangrijk waren waren H&K speakers, lange accutijd (3,5 uur) en een volwaardige desktopvervanger. Uiteindelijk is het een Toshiba Qosmio X500 geworden van 18,4 inch en weegt 4,5 kilo. Niet zo prettig als een 15 inch op schoot, maar in principe prima.

Gamen was voor mij wel vrij belangrijk, dus ik moest en zou een zware graka hebben. Het scherm is groot genoeg en een muis en (USB)toetsenbordje sleep je gewoon mee in de laptop tas. Dat is geen probleem.

Mijn vorige Toshiba bewijst na al die jaren nog steeds trouwe dienst, vandaar dat ik onvoorwaardelijk voor Toshiba ben gegaan. Ook nu heeft de huidige me nog niet in de steek gelaten.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 mar 2011, 22:19

Alienware heb ik toen van af gezien omdat ik het te duur vond en Dell me weer die nare nasmaak gaf haha.

WJ

Bericht door WJ » 22 mar 2011, 22:25

Ik heb eigenlijk ook alleen maar goede ervaringen met Dell. Zakelijk desktopjes + servers, prive 2x een laptop.

Asus heeft ook wel mooi spul btw.
Ik zou gewoon de aanbiedingen in de gaten houden, veel grote toko's gooien zo nu en dan wel eens een partij in de aanbieding.

Elise

Bericht door Elise » 23 mar 2011, 09:13

spykerboy schreef:ik ben op moment aan het kijken naar nieuwe laptop, ding van mij is toch wel aan zijn einde toe.. blijft crashen. nogal irritant als je net lekker met schoolwerk bezig bent...
Is dat crashen niet gewoon een software probleem?
Kan natuurlijk nooit geen kwaad om dat ding eens te formateren en alles er eens nieuw op te zetten.....
Met een beetje mazzel hebbie helemaal geen nieuwe laptop nodig :bag: :mrgreen:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 23 mar 2011, 09:45

Zit je altijd in dezelfde applicatie als hij crasht?
Kun je het crashen eens precies beschrijven? (wat je ziet gebeuren)

Elise

Bericht door Elise » 23 mar 2011, 09:48

spykerboy schreef:
Elise schreef:
spykerboy schreef:ik ben op moment aan het kijken naar nieuwe laptop, ding van mij is toch wel aan zijn einde toe.. blijft crashen. nogal irritant als je net lekker met schoolwerk bezig bent...
Is dat crashen niet gewoon een software probleem?
Kan natuurlijk nooit geen kwaad om dat ding eens te formateren en alles er eens nieuw op te zetten.....
Met een beetje mazzel hebbie helemaal geen nieuwe laptop nodig :bag: :mrgreen:
zoals ik al eerder angeraden kreeg en beantwoord heb, maar maakt niet uit, heb ik een week of 3 geleden nog gedaan e maakt helaas niks uit :( toch nogmaals bedankt voor tip ;)
Sorry, mijn fout dat had ik niet gelezen.

Je schrijft:
spykerboy schreef:heb ik al zovaak geprobeert.. maar na ongeveer 1 a 2 weken heb ik weer hetzelfde.. terwijl ik hier niks anders op heb dan internet, microsoft office, msn en skype dus geen rare software of dingen die ik met de laptop doe...
En dat "verhaal" is dan niet logisch.
Als het hardwarematig is dan moet hij gelijk weer beginnen te crashen....niet na 1 of 2 weken.

Hoe doe je dat opnieuw installeren? Gewoon windows er opnieuw overheenzetten of echt de hele bende formateren en dan pas installeren?
En vergeet je niet om alle chipset drivers etc. te installeren?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 mar 2011, 09:48

Mocht je voor een nieuwe gaan, even snel gezocht voor je, maar dit lijkt me toch wel een hele fijne voor dit geld:

http://www.bcc.nl/product/toshiba-l650-1k2" onclick="window.open(this.href);return false;

Harrie

Bericht door Harrie » 23 mar 2011, 09:52

Alleen maar goede ervaringen met Dell hier. Ik had deze prive al enige tijd en nu ook zakelijk. Zelden iets stuk en als er iets is dan staan ze de volgende paraat om e.e.a. te repareren.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 23 mar 2011, 09:55

Harrie schreef:Alleen maar goede ervaringen met Dell hier. Ik had deze prive al enige tijd en nu ook zakelijk. Zelden iets stuk en als er iets is dan staan ze de volgende paraat om e.e.a. te repareren.
Hoewel ik de bouw kwaliteit van mijn Dell Studio 15 niet écht je van het vond, was de service prima. Na 1,5 jaar kreeg ik gewoon een nieuwe adapter gestuurd (oude was stuk). :)

WJ

Bericht door WJ » 23 mar 2011, 17:45

Heb je al eens gechecked wat de temperaturen zijn? Best kans dat er misschien een fan kapot is, dan word de CPU bv te warm en als die te warm word dan knalt die hem gewoon uit.
Alleen zou die dan gelijk de dag na formateren het weer moeten doen als je bv heftige dingen draait.

vreemd.

Plaats reactie