Rijbewijs in beslag genomen - iemand tips?
- Cretino
Rijbewijs in beslag genomen - iemand tips?
Ik reed op de ringweg Eindhoven, netjes 80, tomtom daar flink in de war (nog steeds geen update?), zie afslag maastricht en trek door naar 120 en geef wat gas bij omdat A8 wil invoegen maar zelfde snelheid heeft.
Ik zie binnen een minuut dat ringweg hier niet ophoud maar doorloopt en rij weer 80.
Vervolgens >> rijkspolitie voor me >> volgen
Resultaat: rijbewijs inleveren. Ik doe beklag dat ik het een onoverzichtelijke boel vind en vraag waarom hij mij niet een traject heeft gevolgd (kon hij zien dat ik me snel gewoon weer aan de snelheid hield) - agent zegt het zelf uberhaupt raar te vinden dat je hier maar 80 mag. Maar ja, hij is niet de wegbeheerder. Lekker bijdehand.
Ik kan het parket nu bellen en verzoeken rijbewijs eerder terug te geven.
Vraag: welke argumenten werken het beste, naast het obligate 'heb de auto nodig voor werk'? En, kan ik pleiten voor lagere boete, officier van justitie heeft toch speelruimte in bepalen hoogte? Ik ging geen 200 en deed geen rare dingen. Iemand hier ervaring mee?
Dank alvast
Ik zie binnen een minuut dat ringweg hier niet ophoud maar doorloopt en rij weer 80.
Vervolgens >> rijkspolitie voor me >> volgen
Resultaat: rijbewijs inleveren. Ik doe beklag dat ik het een onoverzichtelijke boel vind en vraag waarom hij mij niet een traject heeft gevolgd (kon hij zien dat ik me snel gewoon weer aan de snelheid hield) - agent zegt het zelf uberhaupt raar te vinden dat je hier maar 80 mag. Maar ja, hij is niet de wegbeheerder. Lekker bijdehand.
Ik kan het parket nu bellen en verzoeken rijbewijs eerder terug te geven.
Vraag: welke argumenten werken het beste, naast het obligate 'heb de auto nodig voor werk'? En, kan ik pleiten voor lagere boete, officier van justitie heeft toch speelruimte in bepalen hoogte? Ik ging geen 200 en deed geen rare dingen. Iemand hier ervaring mee?
Dank alvast
-
Tom
Re: Rijbewijs in beslag genomen - iemand tips?
Stuur Macboy (DF huisadvocaat) een PM!
- Jurriuit
Rijbewijs inleveren bij 40 te hard?
- Cretino
140 - 80 = 60 te hard
-
Metchu
- Cretino
haha thanks. Pm naar macboy is ook verstuurd
- 911-lover
Je had nergens vermeld dat je 140 reed maar 120Cretino schreef:140 - 80 = 60 te hard
Vandaar de reactie van Jurriuit .
Een goede tip !
Als je een verhaal verteld , zorgen dat het steeds hetzelfde blijft :twisted:
Verder succes in de afhandeling .
Ik heb ook al hopen boetes gehad en meerdere malen het rijbewijs verloren gehad , en het is idd balen , maar mijn motto is
"If you don't want to do the time , don't do the crime"
- Petrolhead Tom
Damn Mark klote, heb je foto's van de situatie? Mocht het inderdaad erg onduidelijk zijn dan kan dat misschien helpen, misschien is een video nog wel beter.
- Paskal
- Auto: meerdere
Balen dat ze je roze papiertje in hebben genomen 
Ken de situatie uiteraard maar al te goed (werk bij de wegbeheerder van dat stuk), maar mensen die zeggen dat het op die lokatie op de Ringweg een onoverzichtelijk boel vinden begrijp ik niet helemaal. De borden boven en naast de weg wijzen je echt wel ruim van tevoren de goede kant op.... Dat de Tomtom je verkeerde aanwijzingen geeft ligt niet aan de verkeerssituatie ter plekke.... En ff doortrekken tot 60 km/u boven de toegestane snelheid is natuurlijk ook niet mis op dat stukje
Hoe dan ook succes met het heroveren van je rijbewijs!!
Ken de situatie uiteraard maar al te goed (werk bij de wegbeheerder van dat stuk), maar mensen die zeggen dat het op die lokatie op de Ringweg een onoverzichtelijk boel vinden begrijp ik niet helemaal. De borden boven en naast de weg wijzen je echt wel ruim van tevoren de goede kant op.... Dat de Tomtom je verkeerde aanwijzingen geeft ligt niet aan de verkeerssituatie ter plekke.... En ff doortrekken tot 60 km/u boven de toegestane snelheid is natuurlijk ook niet mis op dat stukje
Hoe dan ook succes met het heroveren van je rijbewijs!!
-
Tom
Toen ik m'n rijbewijs haalde (een kleine 10 jaar geleden) mocht je daar nog 120 km/u. Dat is toen naar 100 km/u gegaan en nu mag je er een volkomen idiote (anders kan ik het niet bewoorden) 80 km/u.Paskal schreef: En ff doortrekken tot 60 km/u boven de toegestane snelheid is natuurlijk ook niet mis op dat stukje![]()
-
Roy
-
M@rcel
Tom schreef:Toen ik m'n rijbewijs haalde (een kleine 10 jaar geleden) mocht je daar nog 120 km/u. Dat is toen naar 100 km/u gegaan en nu mag je er een volkomen idiote (anders kan ik het niet bewoorden) 80 km/u.Paskal schreef: En ff doortrekken tot 60 km/u boven de toegestane snelheid is natuurlijk ook niet mis op dat stukje![]()
Zeg Koos, we zagen net in dat filmpje dat de bestuurder eventjes een sprintje trok omdat hij er op het laatste moment achter kwam dat hij op de verkeerde rijbaan zat. Is het dan niet een beetje onsportief van de politie om hier gelijk een rijbewijs in te trekken?
De wegbeheerder geeft heel duidelijk aan wat de max. geldende snelheid op dit weggedeelte mag zijn. Als meneer niet goed op zit te letten, dan kan die beter eventjes zijn weg vervolgen en op een later moment een afslag nemen. Doe je dat niet, geef je een dot gas en rij je meer dan 50 km/u te hard om toch nog op de juiste baan te komen, getuigd dat niet echt van verkeersinzicht en dan is het stoppie stopie op aanwijzing van onze coppie coppie.
- JP
Ringweg A2 is toch 100kmh, of bedoel je de N2....?die is 80
-
OnlineLuco
Tip van de dag:
Je aan de regels houden
Je aan de regels houden
- KW
En over een paar jaar mag je er nog maar 50Tom schreef:Toen ik m'n rijbewijs haalde (een kleine 10 jaar geleden) mocht je daar nog 120 km/u. Dat is toen naar 100 km/u gegaan en nu mag je er een volkomen idiote (anders kan ik het niet bewoorden) 80 km/u.Paskal schreef: En ff doortrekken tot 60 km/u boven de toegestane snelheid is natuurlijk ook niet mis op dat stukje![]()
Dan moeten die regels wel duidelijk zijn, en de snelheidslimiet bij het wegbeeld passen. Laat dit laatste nou net bijna nergens het geval zijn...Pennucciracing Luco schreef:Tip van de dag:
Je aan de regels houden
-
OnlineLuco
KW
Wat is er onduidelijk aan borden die de maximum snelheid aangeven?
Verder is het natuurlijk onverstandig om op je STOMSTOM af te gaan.
Zelfs dat geven ze aan bij de ringweg (toen ze er nog bezig waren)
Wat is er onduidelijk aan borden die de maximum snelheid aangeven?
Verder is het natuurlijk onverstandig om op je STOMSTOM af te gaan.
-
OnlineMartijn_bmw
doe jij dat altijd danPennucciracing Luco schreef:Tip van de dag:
Je aan de regels houden
-
OnlineLuco
Ja natuurlijkMartijn_bmw schreef:doe jij dat altijd danPennucciracing Luco schreef:Tip van de dag:
Je aan de regels houden:
-
OnlineMartijn_bmw
Pennucciracing Luco schreef:Ja natuurlijkMartijn_bmw schreef:doe jij dat altijd danPennucciracing Luco schreef:Tip van de dag:
Je aan de regels houden:
![]()
![]()
![]()
![]()
-
steve smith
M@rcel schreef:Tom schreef:Toen ik m'n rijbewijs haalde (een kleine 10 jaar geleden) mocht je daar nog 120 km/u. Dat is toen naar 100 km/u gegaan en nu mag je er een volkomen idiote (anders kan ik het niet bewoorden) 80 km/u.Paskal schreef: En ff doortrekken tot 60 km/u boven de toegestane snelheid is natuurlijk ook niet mis op dat stukje![]()
Zeg Koos, we zagen net in dat filmpje dat de bestuurder eventjes een sprintje trok omdat hij er op het laatste moment achter kwam dat hij op de verkeerde rijbaan zat. Is het dan niet een beetje onsportief van de politie om hier gelijk een rijbewijs in te trekken?
De wegbeheerder geeft heel duidelijk aan wat de max. geldende snelheid op dit weggedeelte mag zijn. Als meneer niet goed op zit te letten, dan kan die beter eventjes zijn weg vervolgen en op een later moment een afslag nemen. Doe je dat niet, geef je een dot gas en rij je meer dan 50 km/u te hard om toch nog op de juiste baan te komen, getuigd dat niet echt van verkeersinzicht en dan is het stoppie stopie op aanwijzing van onze coppie coppie.
- ADV
Ook belachelijk dat het tegenwoordig een "examen" onderdeel is.. ik vind dat je juist zonder de tomtom je weg moet kennen.. Ook ik gebruik navi vaak, maar eigenlijk rij ik eerst naar de plaats en net daarvoor knal ik het ding aan..Pennucciracing Luco schreef:Verder is het natuurlijk onverstandig om op je STOMSTOM af te gaan.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Onder het rijden natuurlijk 
- Paskal
- Auto: meerdere
M@rcel schreef: Zeg Koos, we zagen net in dat filmpje dat de bestuurder eventjes een sprintje trok omdat hij er op het laatste moment achter kwam dat hij op de verkeerde rijbaan zat. Is het dan niet een beetje onsportief van de politie om hier gelijk een rijbewijs in te trekken?
Ben geen Koos en je hoort me niet over het trieste feit dat een politie-agent op basis van zo'n feit een rijbewijs in moet nemen.
@ Tom: mbt de snelheid op de snelweg rondom Eindhoven:
- was 120 km/u toen er nog 2 strookjes waren
- werd 100 km/u toen er smallere spitsstroken waren
- is nu weer 120 km/u op de hoofdrijbaan dus niet piepen
- en ja, 80 km/u op de parallelbaan is veeeeel te laag...
Wordt wel wat moe van mensen die vinden dat de situatie niet duidelijk is omdat ze blindelings op hun navigatie af gaan en dus blijkbaar niet op de weg letten.....
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Voor beide is iets te zeggen natuurlijk.ArjandeV schreef:Ook belachelijk dat het tegenwoordig een "examen" onderdeel is.. ik vind dat je juist zonder de tomtom je weg moet kennen.. Ook ik gebruik navi vaak, maar eigenlijk rij ik eerst naar de plaats en net daarvoor knal ik het ding aan..Pennucciracing Luco schreef:Verder is het natuurlijk onverstandig om op je STOMSTOM af te gaan.
Hoe vaak je niet mensen ziet stuntelen met hun navi. Naar het scherm staren, wijzigingen invoeren etc.
Als men tijdens rijlessen leert hoe daar juist mee om te gaan kan dat een hoop gevaarlijke situaties voorkomen.
Ik ben de navi idd. ook vaak pas nodig om de juiste straat oid. te vinden.
Verder vond ik de situatie rondom Eindhoven ook erg beroerd toen ik er voor het laatst was. Tenminste op de heenweg toen ik en het gezanik van StomStom had en de borden wilde volgen. Op de terugweg het stuk bij Eindhoven zonder navi gedaan en dat ging een stuk beter
-
OnlineMartijn_bmw
mee eensPaskal schreef:- en ja, 80 km/u op de parallelbaan is veeeeel te laag...
Wordt wel wat moe van mensen die vinden dat de situatie niet duidelijk is omdat ze blindelings op hun navigatie af gaan en dus blijkbaar niet op de weg letten.....
dat alle NAVI aanbieders de kaarten nog niet op orde hebben is het probleem van die leveranciers en natuurlijk niet van de wegbeheerder, dat is de wereld op ze kop