Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Schandalig of niet?

Ja
32
70%
Nee
11
24%
Ik ben er nog niet uit.
3
7%

Totaal aantal stemmen: 46

dvh

Re: Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?

Bericht door dvh » 22 mar 2011, 16:02

Je kan vaak uit de reactie van mensen al opmerken of ze zelf wel of geen kinderen hebben ( /willen ).
Mijn schoonzus heeft 2 kinderen via IVF gekregen. Prachtkindjes overigens. De kosten hebben zij na de 2e poging gewoon zelf betaald. Ik zou niet weten wat er mis zou zijn hiermee.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 22 mar 2011, 16:04

Waarom is het schandalig? Ik vind het eerder vreemd. Voor de rest; lekker zelf weten. Heb meer 'medelijden' met het kind..

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 mar 2011, 20:03

Tja het is en blijft heel simpel. De mogelijkheden zijn er en het is legaal, dus eigen keuze van de vrouw en kwestie en hopelijk ook man/vader.

Hoop alleen dat die vrouw in een jong lichaam zit en dat het kind straks (10/15 jaar) nog wat aan zijn of haar moeder heeft.
Grote kans dat als het kind op mijn leeftijd is (23) dat de moeder overlijdt, zou ik op deze leeftijd en thuis wonend nog niet aan willen denken :roll:
Sterker nog, mijn oma is nu 86 (63+23) als ik zie hoe die toch wel moeite heeft met veel dagelijkse dingen zou ik dat niet als moeder willen hebben op deze leeftijd :roll:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2011, 20:19

zij (63)heeft straks der eigen hulpje...
en die dochter tegen die tijd een eigen huis(als die vrouw een eigen huis heeft) als moeders de pijp uit gaat :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2011, 20:30

RVV schreef:
Ruben schreef:http://www.nu.nl/binnenland/2473557/ned ... -kind.html

Schandalig of niet?

Ik vind van wel. Ik vind dat we als mensen teveel de natuur willen sturen en dit is een duidelijk voorbeeld van dit fenomeen. Het houdt ergens op. Of willen we allemaal 180 worden?

Aangezien de bevalling en de geboorte van het kind onlosmakeleijk aan elkaar verbonden zijn zeg je feitelijk dat het kind schandalig is.

Hoe kun je nou de geboorte van een kind schandalig noemen? Je zou kunnen zeggen; onverantwoord, Onethetisch, ongezond, egoistisch. Maar schandalig :hmmm:

Beetje bekrompen jaren 50 gedachte toen alles omtrend de geboorte niet volgens het boekje van de kerk een schande (=schandalig) was.

Afgezien van de leeftijd van de moeder, denk ik dat het kindje veel moederliefde zal krijgen. En onder de streep zal het kindje niks minder houden van haar moeder. Lijkt me niets schandaligs aan.
Nu, wat meneer Wilders al niet schandalig durft te noemen, ik dacht ik doe een duit in het zakje.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2011, 20:35

Robin schreef:Ik sprak in 't algemeen Ruben, jij vindt 't niet kunnen. Nou mooi dat je je zegje hebt gezegd. :D
Wat betreft je gedeelte van niet in de ziel kunnen kijken, dat viel mij gisteren het meest op na de vrouw drie keer gezien te hebben. Ze kwam redelijk, verantwoord, verstandig, noem het maar op... over. Maar de echte reden waar ik benieuwd naar was, was haar reden voor de kinderwens. De echte diepe reden. Ik dacht, want zo ben ik, misschien mis ik iets, maar het antwoord heb ik niet gekregen. Daarmee diskwalificeren overigens een hoop ouders zich, want er zijn er denk ik maar weinig die echt al een tijdje over de wereld hebben nagedacht.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2011, 20:38

Michel P schreef:
Robin schreef:Michel, ik ben Ruben niet, maar Robin. :D
LOL jij snapt het wel, nu Ruben nog ;-)
Dat van die kansarme allochtonen haak ik even af, voor de rest van je drie punten ben ik akkoord.

RVV

Bericht door RVV » 22 mar 2011, 21:33

Maar wat heeft Wilders nou met dit topic te maken :hmmm:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 22 mar 2011, 21:35

Ruben schreef:Nu, wat meneer Wilders al niet schandalig durft te noemen, ik dacht ik doe een duit in het zakje.
Ja is hetzelfde inderdaad. Een kind krijgen op je 63e en Wilders in Den Haag..... hahahahhahaha

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 mar 2011, 21:36

De laatste tijd wordt op dit forum overal de politiek bij gehaald en als er wat niet gaat zo als het zou moeten staan de ietwat linksere stemmers gelijk klaar met een Wilders opmerking.

Zal er wel bij horen :lol:

Rupie

Bericht door Rupie » 22 mar 2011, 21:40

Dat vind ik iets te makkelijk Richard. Maar ik maak gewoon gebruik van de mogelijkheid om mijn ongenoegen te uiten. Dus ja, ik heb nog wat met Wilders stemmers te verrekenen en die zitten er genoeg op DF :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 22 mar 2011, 22:01

Michel P schreef:Idd IVF gewoon op eigen kosten, in NL tot ik meen 45 toegestaan, kies voor de route Italië dan ook alle vervolg kosten zelf betalen en niet op de maatschappij afwimpelen. Dus alles voor eigen risico en rekening.
Wat een kortzichtige borrelpraat.

Wat voor berekening heb je bij die kosten? Wat kost zo'n risico precies, gemiddeld genomen? En hoeveel meer of minder is dat als je het vergelijkt met een jonge vrouw die een kind krijgt? Zo'n AOW-moeder heeft misschien geen zwangerschapsverlof nodig. In plaats van kinderopvang kan ze zelf oppassen. Er is een medisch risico, maar bij een jonge vrouw weet je vrijwel zeker dat ze haar dure studie niet ten volle benut omdat ze haar carrière onderbreekt voor het krijgen van kinderen. Wil je die jonge vrouwen dan ook hun studiekosten terug laten betalen, belasting laten betalen alsof ze een goede baan zouden hebben en zelf 100 procent voor de kinderopvang laten opdraaien?

Mijn smaak is het ook niet om kinderen te krijgen op een leeftijd waarop je al bijna aan een rollator toe bent, maar om nou vanachter de borreltafel te brullen dat ze alle kosten zelf maar moeten ophoesten lijkt me tamelijk kortzichtig.

PD power

Bericht door PD power » 22 mar 2011, 22:15

Wat vinden we dan van mannen die op 63e pappa worden......., dit gebeurd zeer regelmatig, worden soms zelfs als helden gezien....

Niet dat ik het wenselijk vind dat iemand van 63 nog moeder wordt, maarja, misschien doet ze het idd wel beter dan een 3e wereld moeder (eigen keus of niet), maar je kan het ook dichter bij huis zoeken, ben je beter af bij een "tokkie moeder" van 23 jr?

Tja voordat je het weet begeef je je op zeer glad ijs...., mag iemand met een scheve neus zich ook niet meer voortplanten.......

Helaas plaatst ons de medische vooruitgang, ons voor nieuwe dillemma's, want je zou van mening kunnen zijn dat iemand die geen kinderen kan krijgen daar ook geen hulp bij zou moeten krijgen, omdat dit genetisch bepaald is, maarja moeten we dan iemand die een ziekte krijgt ook niet meer helpen, omdat dit genetisch bepaald is........? je voelt het al, je zit zo op glad ijs.

Heel moeilijk, maar vind het vanuit de vrouw zelf gezien niet schandelijk, zij maakt gebruik van de keuzes die ze heeft, maar vind het niet echt verantwoordelijk, maarja dat laatste vind ik wel over meer dingen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 22 mar 2011, 22:16

Ik kan die arme gynaecoloog maar niet vergeten.

Plaats reactie