Waar door wegdek veroorzaakte schade aan voertuig claimen?
- Hielke
Re: Waar door wegdek veroorzaakte schade aan voertuig claime
Heb de verzekeringsmij. gebeld en die raadde me aan contact met de gemeente Joure op te nemen. Dat ook gedaan en ik kreeg het advies een brief te schrijven. Zal dat doen en plemp er dan direct een hele reeks foto's bij. Of nee, nog makkelijker en duidelijker, ik zet er de link naar dit topic bij.
Velg gaat me bij de dealer 92 euro kosten. Nu maar hopen dat de band niet beschadigd is.
Velg gaat me bij de dealer 92 euro kosten. Nu maar hopen dat de band niet beschadigd is.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gewoon die band ook claimen
- Luco
@Hans, voor het juiste bedrag getuigen genoeg hierDownforce Hans schreef:Precies Hielke dat was dus ook mijn reactie naar de gemeente Rotterdam........waar haal ik die getuigen vandaan........
Ik kreeg erg de indruk dat als ik geen getuige zou hebben het een erg moeilijke zaak voor me zou worden.

@Hielke, een brief schrijven met foto's en al die tijd die je eraan besteed kost meer dan die 92 pleuro

- Femme
Ik heb vorige week een band lekgereden op zo'n betonrand (niet zo hoog maar scherp was hij kennelijk wel) nadat ik de berm in moest voor een tegenligger. Het lek zat op de wang van de band rechtsvoor.
Het grapje heeft met 480 euro gekost voor een nieuwe Michelin PS2 255/30/21. De oude had nog maar 10.000km gelopen.
Het grapje heeft met 480 euro gekost voor een nieuwe Michelin PS2 255/30/21. De oude had nog maar 10.000km gelopen.
- Hielke
Potverdrie, waar heb ik het dan over.Femme schreef:Ik heb vorige week een band lekgereden op zo'n betonrand (niet zo hoog maar scherp was hij kennelijk wel) nadat ik de berm in moest voor een tegenligger. Het lek zat op de wang van de band rechtsvoor.
Maar het gaat me vooral om het principe. Dat verloop van wegdek naar berm mag nooit zo scherp zijn. Bij iedere snelheid loop je in mijn geval het risico op schade.
Oude band zit inmiddels om een nieuwe velg. Grapje kostte me 112 euro. Binnenkant van de Michelin was door de beschadigde velgrand wel iets geschraapt maar bulten zaten er na oppompen niet op. Lood hoefde er ook minimaal op. Ik hou 'm nu extra in de gaten. Heb al een paar keer de bandendruk nagemeten.
- GTRene
ik reed laast ff binnendoor omdat ik een rustige plek opzocht voor een test (maja veels te druk met toeristen) anyway, ik zag veel bochten als die wat jij poste met dezelfde problemen en hoge randen
maja je ziet ze goed als je vooruit kijkt
ik zou niet snel daar in rijden...vraag me bijna af hoe hard je reed
...
en of, als je rustig reed dan zie je dat toch?
of was je in de curb modus en dat je die curb vol moest pakken
zijn wel nare kantjes...je reed de kantjes er van af
@Femme...

maja je ziet ze goed als je vooruit kijkt

ik zou niet snel daar in rijden...vraag me bijna af hoe hard je reed

en of, als je rustig reed dan zie je dat toch?

of was je in de curb modus en dat je die curb vol moest pakken

zijn wel nare kantjes...je reed de kantjes er van af

@Femme...
voor of achter? als het achter was dan zou die bij mij wel versleten zijn met 10KDe oude had nog maar 10.000km gelopen

- gijzbed-opc

Je kan mischien lekker over een circuit rijden Hielke, maar op de weg had je toch beter na 29 jaar moeten weten?
Uiteraard op de openbare weg moet je anticiperen en op het circuit kan je veel rucksichloss fahren

Dergelijke wegen moet je gewoon weten dat er zeer listige plekken zijn waarbij je het wat rustiger aan moet doen. desnoods de auto wat verder de berm in sturen zodat je niet over de bekende reeds randje hoeft te sturen.
Ook je snelheid hiebij aanpassen zodat je dit ook kan doen.
Het uit eindelijke resultaat bij de gemeente zal een dergelijk commentaar zoals ik je nu beschrijf van de gemeente ook zijn.
Dus rij op B-wegen wat rustiger,dan kun je de situatie beter inschatten.

Gr. Peter. (die weet het beter)

- Hielke
Het is ook puur geluk dat ik in die 29 jaar nog nooit een aanrijding heb gehad Gijzbed.
En dat ik in die 29 jaar nog nooit eerder een velg krom heb gereden.
Ik blijf erbij dat je op dat weggetje ongestraft naar de berm en terug de weg op moet kunnen rijden. Op sommige delen van die weg is dat simpelweg een must omdat je elkaar anders niet kunt passeren. Je mag dan toch op z'n minst verwachten dat de overgang van weg naar berm en terug dan niet te extreem is.
Ik blijf erbij dat je op dat weggetje ongestraft naar de berm en terug de weg op moet kunnen rijden. Op sommige delen van die weg is dat simpelweg een must omdat je elkaar anders niet kunt passeren. Je mag dan toch op z'n minst verwachten dat de overgang van weg naar berm en terug dan niet te extreem is.
- Gijzer
Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad.
Fijn mijn verzekeringsmaatschappij uit laten zoeken.
Foto's gemaakt van gat in weg, ballon aan wang, kromme velg en factuur van de bandenboer. 1x velg krom en 1x schade aan band.
Interpolis was de verzekeraar.
Volledig door gemeente betaald.
Foto's gemaakt van gat in weg, ballon aan wang, kromme velg en factuur van de bandenboer. 1x velg krom en 1x schade aan band.
- Luco
Hielke, wel een beetje onzin verhaal he.Hielke schreef:Het is ook puur geluk dat ik in die 29 jaar nog nooit een aanrijding heb gehad Gijzbed.
Hier in het achtergebleven gebied zijn het allemaal landweggetjes met uitgesleten bermen en scherpe asfaltranden.
Als er dan een andere auto komt dan kijk je gewoon goed waar je de berm in en uit kunt sturen, zo te zien is het daar waar jij reed ook overzichtelijk en had je daarop moeten anticiperen.
- david.
ken wel weggetjes waar als je beetje uitwijkt in ravijn donderd
..
dit is in mijn ogen: inschatten, afremmen, uitkijken...
heb ook wel eens een aanrijding ontweken, door snel in de berm te sturen.. Net een hele scherpe steen naast de weg. 2 lekke banden... (daar sta je dan... 1 reserve band, en garage die niet bandje 255 op voorraad heeft..(was in buitenland) andere kerel rijd door.. . Ennn bedankt momentje
kortom berm/van de baan af kan altijd trickie zijn

heb ook wel eens een aanrijding ontweken, door snel in de berm te sturen.. Net een hele scherpe steen naast de weg. 2 lekke banden... (daar sta je dan... 1 reserve band, en garage die niet bandje 255 op voorraad heeft..(was in buitenland) andere kerel rijd door.. . Ennn bedankt momentje
kortom berm/van de baan af kan altijd trickie zijn
- JP
Gemeentes hebben gewoon de taak om ook alle ravijnen op te vullen, toch?david. schreef:ken wel weggetjes waar als je beetje uitwijkt in ravijn donderd..
- GTRene
Een gat in de weg lijkt me weer heel wat anders, immers onderdeel van het rijvlak.Gijzer schreef:Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad.
dan maak je ook goed kans.