vw polo bluemotion of benzine?
-
vw polo bluemotion of benzine?
Kort vraagje,
Moeders zoekt een nieuwe auto, en de polo is erg bevallen tijdens een proefrit. Nu zaten we te kijken of een bluemotion eigenlijk een goed idee is? Buiten het risico dat je in 2013 toch wegenbelasting moet gaan betalen, kan zo'n hok eigenlijk tegen korte afstanden? Of is dat een non-issue voor de nieuwe diesels.
Moeders zoekt een nieuwe auto, en de polo is erg bevallen tijdens een proefrit. Nu zaten we te kijken of een bluemotion eigenlijk een goed idee is? Buiten het risico dat je in 2013 toch wegenbelasting moet gaan betalen, kan zo'n hok eigenlijk tegen korte afstanden? Of is dat een non-issue voor de nieuwe diesels.
- Knot
Re: vw polo bluemotion of benzine?
Voordeel wat je pakt is lage brandstofkosten waar je normaal veel belasting betaalt omdat het een diesel is.
Moet je wel tegen de lange vertanding kunnen... ik vond het golf bluemotion iig onwijs kut rijden, 80 in 5 is het al bokken geblazen.
Moet je wel tegen de lange vertanding kunnen... ik vond het golf bluemotion iig onwijs kut rijden, 80 in 5 is het al bokken geblazen.
-
OnlineMartijn_bmw
diesel met veel kleine korte afstanden is vragen om ellende met je roetfilter!
die moeten om de zoveel km re-genereren en daarvoor moet je minimaal 20min op de snelweg rijden...
ik zou voor een stadsautootje altijd voor een benzine gaan, die kunnen veel beter tegen de korte stukjes
die moeten om de zoveel km re-genereren en daarvoor moet je minimaal 20min op de snelweg rijden...
ik zou voor een stadsautootje altijd voor een benzine gaan, die kunnen veel beter tegen de korte stukjes

- Knot
Korte stukkies moet je wandelen (1km) of op de fiets doen (5km) 

-
OnlineMartijn_bmw
Knot schreef:Korte stukkies moet je wandelen (1km) of op de fiets doen (5km)

-
Dat heb ik vaker gehoord, maar wat is "om de zoveel km" ? 100? 500? Het ding komt echt wel eens op de snelweg..Martijn_bmw schreef:diesel met veel kleine korte afstanden is vragen om ellende met je roetfilter!

Moeders vond het hok(bluemotion) prima rijden, dus dat probleem is er al niet.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zo'n 1.2TSI met 105pk is best leuk in een Polo lijkt me.
- Knot
Dat lijkt mij idd ook DE motor om in een polo te hebben!
- Arthur
Highline met wat extra's 20-21k. Zou je eventueel ook de Ibiza met dat torretje kunnen overwegen. Sport uitvoering met extra's en 17", 20k.
Heeft wel een 5-bak ipv een 6-bak.
Heeft wel een 5-bak ipv een 6-bak.
-
Zit eigenlijk naar comfortline te kijken, maar heeft iemand nog wat nadelen mbt het dieseltorretje & korte afstanden? Vraag nu 2 offertes aan, maar verwacht dat de prijs ongeveer gelijk is.
- Knot
Kachel doet het ook minder snel bij diesels dus zal niet warm worden in de winter dan misschien?
Diesel is smerig bij tanken, geklooi met doekjes/handschoenen?
Diesel stinkt als je de auto stationair laat lopen en/of bij krabben?
Interne ECU is niet te flashen dus eventueel chip moet met externe extra computer.
Diesel is smerig bij tanken, geklooi met doekjes/handschoenen?
Diesel stinkt als je de auto stationair laat lopen en/of bij krabben?
Interne ECU is niet te flashen dus eventueel chip moet met externe extra computer.
- Petrolhead Tom
Ik ben vanmorgen nog even bij een auto bedrijf geweest die aan de lopende band 1.2's verkoopt. De bluemotion is slecht leverbaard door de idioot hoge vraag en de 1.2 best wel goed en daarbij komt dat als je straks weer belasting moet betalen voor een Bluemotion dat je er echt geen drol meer voor terug krijgt.Arthur schreef:Zo'n 1.2TSI met 105pk is best leuk in een Polo lijkt me.
Lekker voor die 1.2 gaan dus, lijkt me ook een fijnere motor om mee onderweg te zijn.

- Arthur
Weet niet wat je budget is maar voor die 1100,- meer heb je redelijk wat aankleding: lichtmetalen velgen, extra getint glas achter, sportstoelen, wat chroomaccenten, mistlampen, lederen stuur, middenarmsteun voor.
http://www.volkswagen.nl/media/images/d ... t/polo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.volkswagen.nl/media/images/d ... t/polo.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Christoph schreef:Zit eigenlijk naar comfortline te kijken, maar heeft iemand nog wat nadelen mbt het dieseltorretje & korte afstanden? Vraag nu 2 offertes aan, maar verwacht dat de prijs ongeveer gelijk is.
- Arthur
Nou, nu een 1.2TSI bestellen is week 27 leveren... is ook 16 week levertijd.
Petrolhead Tom schreef:Ik ben vanmorgen nog even bij een auto bedrijf geweest die aan de lopende band 1.2's verkoopt. De bluemotion is slecht leverbaard door de idioot hoge vraag en de 1.2 best wel goed en daarbij komt dat als je straks weer belasting moet betalen voor een Bluemotion dat je er echt geen drol meer voor terug krijgt.Arthur schreef:Zo'n 1.2TSI met 105pk is best leuk in een Polo lijkt me.
Lekker voor die 1.2 gaan dus, lijkt me ook een fijnere motor om mee onderweg te zijn.
- ErikMartijn
Ik zou niet met een bluemotion kunnen leven, ik heb er nu een aantal gereden en hij is echt veel te langzaam! Ik erger me dood in zo'n ding. De Polo zelf is wel een leuk autootje die erg goed in elkaar zit en wel lekker stuurt, maar verdient echt een mooiere motor dan die driecilinder diesel. 

-
Voor mij is het niet bedoeld he, lijkt me dat het prima is voor moeders? Tijdens de testrit had ik nou niet het idee dat het ding ontzettend gevaarlijk langzaam is etc.
-
OnlineMartijn_bmw
elke 500-1000km afhankelijk van gebruikChristoph schreef:Dat heb ik vaker gehoord, maar wat is "om de zoveel km" ? 100? 500? Het ding komt echt wel eens op de snelweg..Martijn_bmw schreef:diesel met veel kleine korte afstanden is vragen om ellende met je roetfilter!
ik zou voor een stadsautootje altijd voor een benzine gaan, die kunnen veel beter tegen de korte stukjes![]()
Moeders vond het hok(bluemotion) prima rijden, dus dat probleem is er al niet.

-
OnlineMartijn_bmw
idd drama met die dingen, ze worden niet warm in de winter...Knot schreef:Kachel doet het ook minder snel bij diesels dus zal niet warm worden in de winter dan misschien?
- Apolo2
Idd, Polo idem...ik heb een tijdje terug een Polo BM gereden en zou meteen voor de 1.2TSI gaan als de km's zich beperken tot een 10-15k. Tel er maar op dat in 2013 weer gewoon wegenbelasting betaald moet worden dan heb je maar (gelet de levertijd) 1,5 jaar plezier van de vrijstelling maar wel het risico van een relatief forse afschrijving (wie wil ze nog als je de volle mep moet gaan betalen).Knot schreef:Moet je wel tegen de lange vertanding kunnen... ik vond het golf bluemotion iig onwijs kut rijden, 80 in 5 is het al bokken geblazen.
-
Ik denk niet dat het 10k wordt... 5 a 6k maybe.
Vandaag offerte gehad, 1.2TSI wordt toch ook 20k..
Vandaag offerte gehad, 1.2TSI wordt toch ook 20k..
- Hielke
Gaat ze die power van de 1.2 TSI gebruiken? Schat in van niet.
Bij die weinige km's ging ik voor een belastingvrije auto. Dieseltjes rijden ook in de stad heel relaxed. Een Punto GP snor je bij bepaalde dealers in het midden van het land via parallelle import al vanaf 11.000 euro op. Probleemloze, goed rijdende en ruime auto in die klasse.
Bij die weinige km's ging ik voor een belastingvrije auto. Dieseltjes rijden ook in de stad heel relaxed. Een Punto GP snor je bij bepaalde dealers in het midden van het land via parallelle import al vanaf 11.000 euro op. Probleemloze, goed rijdende en ruime auto in die klasse.
-
Ja punto was eerste plan, maar die vond ze niet degelijk genoeg.. Ik was het er niet mee eens maargoed.
- JP
Er staan nog wel wat 1.2TSI op voorraad..
http://www.volkswagenstartklaar.nl/V03" onclick="window.open(this.href);return false; dan rechts de motor aanklikken
http://www.volkswagenstartklaar.nl/V03" onclick="window.open(this.href);return false; dan rechts de motor aanklikken
- Niels
- Auto: Prius+
Een collega van me heeft een Bluemotion als 2e auto. Rij je em als een normale auto op een beetje pittige manier dan scoor je 1 op 18. Me veel geduld en "het nieuwe rijden" kun je aardig beter scoren maar dan moet je wel aardig je best doen. Het regenereren van een roetfilter is tamelijk k#t als je weinig snelweg rijdt en dat proces regelt zichzelf. De kans is dus aanzienlijk dat je moeder ergens in de stad rijdt en dat ding begint 2000RPM te draaien.
Met 5-6Kkm/jr op jaarbasis is het verschil in brandstof kosten niet verschrikkelijk groot. Een A-label benzine zal ook 1 op 16-17 scoren. Daarnaast loop je met een diesel wel extra risico's vanwege de techniek. Verstuivers, hoge druk pomp en dat soort zaken brengen toch altijd risico's met zich mee. Inwendige vervuiling helpt ook niet mee om verstuivers en een turbo lekkerder te laten functioneren.
Wegenbelasting vrij is natuurlijk lekker maar een diesel zou ik niet rijden met die kilometers
Met 5-6Kkm/jr op jaarbasis is het verschil in brandstof kosten niet verschrikkelijk groot. Een A-label benzine zal ook 1 op 16-17 scoren. Daarnaast loop je met een diesel wel extra risico's vanwege de techniek. Verstuivers, hoge druk pomp en dat soort zaken brengen toch altijd risico's met zich mee. Inwendige vervuiling helpt ook niet mee om verstuivers en een turbo lekkerder te laten functioneren.
Wegenbelasting vrij is natuurlijk lekker maar een diesel zou ik niet rijden met die kilometers

- Petrolhead Tom
En stel dat zo'n roetfilter verstopt gaat zitten door alle korte afstanden is dat dan nog schoon te rijden of zit je dan aan een nieuwe? Lijkt me ook geen goedkoop onderdeel, en als je op voorhand er al vanuit kunt gaan dat zo'n ding bij rustig stadsgebruik geen lang leven heeft lijkt een benzine variant me helemaal de betere keus.