Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?
-
Rupie
Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?
http://www.nu.nl/binnenland/2473557/ned ... -kind.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Schandalig of niet?
Ik vind van wel. Ik vind dat we als mensen teveel de natuur willen sturen en dit is een duidelijk voorbeeld van dit fenomeen. Het houdt ergens op. Of willen we allemaal 180 worden?
Schandalig of niet?
Ik vind van wel. Ik vind dat we als mensen teveel de natuur willen sturen en dit is een duidelijk voorbeeld van dit fenomeen. Het houdt ergens op. Of willen we allemaal 180 worden?
- Robertdj
Re: Vrouw van 63 bevallen, schandalig of niet?
De grote kans op een gehandycapt kind en de zeer grote kans dat het kind als tiener al z'n moeder verliest.
Redelijk schandalig ja.
Redelijk schandalig ja.
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Daarnaast is de kans op een miskraam ook redelijk groot. Zelfde geldt voor mijn part voor geestelijk gehandicapte mensen die kinderen willen.
- JP
Bah, je zult hem er maar in moeten hangen.....bij 63 jaar....
- Luc B
Kind zal d'r wel zo uit zijn gevallen
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Hier vlakbij, ik was niet de dader.
Egoistisch van dat mens, kind heeft geen leven straks. Gepest later en over jaar of 10 wees.
Egoistisch van dat mens, kind heeft geen leven straks. Gepest later en over jaar of 10 wees.
- dvh
Deze mevrouw is via een IVF behandeling zwanger geworden, in Italië overigens gezien in Nederland de leeftijdsgrens bij 45 jaar ligt voor het toepassen van IVF.JP schreef:Bah, je zult hem er maar in moeten hangen.....bij 63 jaar....
Daarbij, tja.. Als deze mevrouw het graag wil.. Ik snap het alleen niet zo want ze zal dr kind niet ouder dan 20-25 zien worden moet je maar vanuit gaan. Daarbij, wat heeft een kind aan een moeder in het verzorgingstehuis wanneer deze in de puberteit zit/komt..
Ben er niet voor, maar ( gelukkig ) heb ik daar allemaal helemaal niks over te zeggen !
- Fernando
Zwaar belachelijk natuurlijk, op zo'n leeftijd wordt je oma geen moeder.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Compleet belachelijk dit, zo'n vrouw moet toch beter weten.
Mens is niet wijs
Mens is niet wijs
-
Tom
Goed vind ik het niet. Maar schandalig ook niet.
Daarbij is dit een uitzondering. Wat dat betreft vind ik vrouwen in ontwikkelingslanden kwalijker, die blijven doorneuken waardoor er dagelijks honderden kinderen worden geboren die bij voorbaat al geen toekomst hebben (veel ziektes, geen goede zorg, etc.).
Dit kind zal op d'r 20e misschien d'r moeder verliezen.. ook niet zoals de natuur het wil maar het kind zelf heeft nog een fatsoenlijke toekomst.
Daarbij is dit een uitzondering. Wat dat betreft vind ik vrouwen in ontwikkelingslanden kwalijker, die blijven doorneuken waardoor er dagelijks honderden kinderen worden geboren die bij voorbaat al geen toekomst hebben (veel ziektes, geen goede zorg, etc.).
Dit kind zal op d'r 20e misschien d'r moeder verliezen.. ook niet zoals de natuur het wil maar het kind zelf heeft nog een fatsoenlijke toekomst.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1000, ik vind 't zelf niet eens schandalig, laat ze 't ff lekker mooi zelf weten, baas in eigen buik ofzo, wie weet dat de vrouw vroeger nooit kinderen kon krijgen en nu wel met de moderne medische state of art. Toch prachtig?Tom schreef:Goed vind ik het niet. Maar schandalig ook niet.
Verder vind ik dat 'we hier'wel erg oordelen over 'n moeder en EEN kind die ze straks heeft, vandaar Tom's prima punt ook...
In die ontwikkelingslanden en Oost Europa is volgens mij 14/15 ofzo de gemiddelde leeftijd van de jonge moeder met d'r eerste kind, bij wijze van. Gebeurt ook. Tja.
- marcokers
BESPOTTELIJK!!!
Hetzelfde als mensen van 63 die nog een rijbewijs hebben.... althans ... een vrij grote groep, je kent ze wel 60 rijden waar je 100 mag niet durven invoegen of juist knipperlicht aan en gooi hem er maar voor terwijl je 50km/h langzamer rijdt etc... maar goed daar het nu niet om.
Heb nu al medelijden met dat kind.
Stel je de volgende situatie voor:
Jantje (of hoe dat kind ook gaat heten) is 4 en gaat naar school.
Na school: de leraar/ares tegen Jantje: Komt je oma je vandaag ophalen? Jantje: Nee, das mn moeder.
Plus het feit dat dat kind in zijn/haar tienerjaren misschien al de moeder verliest, omdat dan de enige zekerheid in je leven van toepassing komt, we gaan ten slotte allemaal dood.
Heb nu al medelijden met dat kind.
Stel je de volgende situatie voor:
Jantje (of hoe dat kind ook gaat heten) is 4 en gaat naar school.
Na school: de leraar/ares tegen Jantje: Komt je oma je vandaag ophalen? Jantje: Nee, das mn moeder.
Plus het feit dat dat kind in zijn/haar tienerjaren misschien al de moeder verliest, omdat dan de enige zekerheid in je leven van toepassing komt, we gaan ten slotte allemaal dood.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tom schreef:Goed vind ik het niet. Maar schandalig ook niet.
Dus kerels waren er niet bij?
En als die vrouwen daar nou niets te vertelllen hebben?……………………En daar hebben ze dus niets te vertellen………..
In een 3e wereld land zijn kinderen de AOW voorziening voor de ouders……….kortom ik vind bovenstaande stelling zeer, zeer kort door de bocht…...
-
Ashley
ik vind het ook niet kunnen..
daarom vind ik dat vrouwen tussen de 24 en 35 een mooie kans hebben om een klein wondertje op de wereld te zetten.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat het op een natuurlijke manier al niet meer lukt geeft al aan dat moeder natuur dat zo wil, dat een een vrouw van 63 koste wat kost toch nog een kind wil hebben vind ik dan onbegrijpelijk.
Maar de mogelijkheid is er en ze heeft daar een eigen keuze in, so be it....
Vind het alleen nu al zielig voor het kind. Kans is zeer aanwezig dat het kind in z'n puberteit zijn moeder (hoe oud is de vader?) kwijtraakt. Lijkt me erg goed voor de ontwikkeling van het kind
Maar de mogelijkheid is er en ze heeft daar een eigen keuze in, so be it....
Vind het alleen nu al zielig voor het kind. Kans is zeer aanwezig dat het kind in z'n puberteit zijn moeder (hoe oud is de vader?) kwijtraakt. Lijkt me erg goed voor de ontwikkeling van het kind
- RVV
LOL wat een vergelijk zeg.. what's next alle 63 jarigen maar preventief ruimen... (nog 23 jaar en counting)BESPOTTELIJK!!! Hetzelfde als mensen van 63 die nog een rijbewijs hebben....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
RVV schreef:LOL wat een vergelijk zeg.. what's next alle 63 jarigen maar preventief ruimen... (nog 23 jaar en counting)BESPOTTELIJK!!! Hetzelfde als mensen van 63 die nog een rijbewijs hebben....
Nog even…………………en WWII is voor niets gestreden idd…………………die Nazi`s waren hun tijd ver vooruit blijkbaar, althans volgens sommigen alhier…………….
-
Tom
Natuurlijk een beslissing van beide ouders. Althans dat hoort het te zijn. Dat vrouwen daar niks te zeggen hebben lijkt mij weer een heel ander probleem. Net als alle andere problemen daar (dat kinderen voor de ouders zorgen) is dit ook een vicieuze cirkel waar ze zo nooit uit raken als het zo blijft.romo schreef:
Dus kerels waren er niet bij?
En als die vrouwen daar nou niets te vertelllen hebben?……………………En daar hebben ze dus niets te vertellen………..
In een 3e wereld land zijn kinderen de AOW voorziening voor de ouders……….kortom ik vind bovenstaande stelling zeer, zeer kort door de bocht…...
Dat ze het doen om zelf te overleven kan ik begrijpen maar daardoor valt het nog niet goed te praten. Ik vind dat je kinderen moet nemen als je ze een goede toekomst kunt geven. In een ontwikkelingsland waarbij je zelf al geen schoon water hebt is dat bij voorbaat al kansloos.
- dvh
De situatie is daar zo dat wanneer je geen kinderen neemt je zelf zowiezo ten dode opgeschreven bent, gezien je kinderen degene zijn die voor je moeten zorgen wanneer jij dat zelf niet meer kan.
-
Tom
Met een grote kans dat de ouders zelf op jonge leeftijd overlijden vanwege de omstandigheden daar. Zodat je zwerfkindjes van vijf (als ze al zo oud worden) zonder ouders krijgt die in een arm land op straat moeten overleven. Als we het over schandalig hebben...dvh schreef:De situatie is daar zo dat wanneer je geen kinderen neemt je zelf zowiezo ten dode opgeschreven bent, gezien je kinderen degene zijn die voor je moeten zorgen wanneer jij dat zelf niet meer kan.
- romo
Tom schreef:Met een grote kans dat de ouders zelf op jonge leeftijd overlijden vanwege de omstandigheden daar. Zodat je zwerfkindjes van vijf (als ze al zo oud worden) zonder ouders krijgt die in een arm land op straat moeten overleven. Als we het over schandalig hebben...dvh schreef:De situatie is daar zo dat wanneer je geen kinderen neemt je zelf zowiezo ten dode opgeschreven bent, gezien je kinderen degene zijn die voor je moeten zorgen wanneer jij dat zelf niet meer kan.
Het was hier in de middeleeuwen, wat zeg ik, 50 jaar geleden niets anders……………….
- Fernando
Volledig met dvh eens, in dat soort landen moet je wel kinderen nemen zodat die kunnen meewerken op het land (or whatever) zodat er uiteindelijk brood op de plank komt. En hebben ze daar uberhaupt wel de beschikking over anticonceptie? Voor het zingen de kerk uit is nou geen garantie op een kinderloos bestaan...LOL 
- romo
De pastoor wil ook mee zingen…………………….."laat de kinderen tot mij komen"………………
- romo
romo schreef:De pastoor wil ook mee zingen…………………….."laat de kinderen tot mij komen"………………
10 jaar later wordt het dan'; "laat de kinderen mij klaarkomen"……………………..
- Ravin ///M
Het werkelijke drama is nog niet besproken. Wat te denken van de gynaecoloog? Die zit nu in de ziektewet met posttraumatische stress en een paar vlekken voor de ogen.