Officieel: BMW 5 Serie
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
De 530d Xdrive automaat heeft start/stop, vandaar dat b-label.
Ben benieuwd hoe dat nu weer zal werken icm automaat? In de 318d zet ik hem altijd uit.
Ben benieuwd hoe dat nu weer zal werken icm automaat? In de 318d zet ik hem altijd uit.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Why not? Achter verandert er niks van d naar dXd dus dan kan die besturing toch gewoon blijven zitten?M@rcel schreef:Oh ja, deze week mag ik de 528i met AFS en sportbak halen. Ben heel erg benieuwd of die bak een beetje normaal te rijden is?
Verder kan ik ook dan even dat AFS icm 4-wielbesturing uitproberen, al zal die optie niet voor een Xdrive beschikbaar zijn.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Zelfde vraag ik mij idd ook af, achteras lijkt me toch gewoon hetzelfde? Wel jammer hoor dat het niet te bestellen is.steve smith schreef:Why not? Achter verandert er niks van d naar dXd dus dan kan die besturing toch gewoon blijven zitten?M@rcel schreef:Oh ja, deze week mag ik de 528i met AFS en sportbak halen. Ben heel erg benieuwd of die bak een beetje normaal te rijden is?
Verder kan ik ook dan even dat AFS icm 4-wielbesturing uitproberen, al zal die optie niet voor een Xdrive beschikbaar zijn.
AFS op de e60 vond ik ook niet verkeerd, nu met die 4-sturing lijkt het me helemaal mooi sturen.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
BMW's 4WS is super! Zijdelingse kracht op achterzijde auto lijkt anders te zijn, dus je kan meer snelheid meenemen op flyovers en in lange bochten. Ipv een puur zijwaartse kracht is het een meer zij-naar-schuin-achter, dus steun in de achterbank ipv tegen de deurM@rcel schreef:Zelfde vraag ik mij idd ook af, achteras lijkt me toch gewoon hetzelfde? Wel jammer hoor dat het niet te bestellen is.steve smith schreef:Why not? Achter verandert er niks van d naar dXd dus dan kan die besturing toch gewoon blijven zitten?M@rcel schreef:Oh ja, deze week mag ik de 528i met AFS en sportbak halen. Ben heel erg benieuwd of die bak een beetje normaal te rijden is?
Verder kan ik ook dan even dat AFS icm 4-wielbesturing uitproberen, al zal die optie niet voor een Xdrive beschikbaar zijn.
AFS op de e60 vond ik ook niet verkeerd, nu met die 4-sturing lijkt het me helemaal mooi sturen.


- Oof
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Op zoek naar de volgende
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Filmpjes?Sjoerd schreef:Gewoon met handbak bestellen
Ben trouwens extreem content met m'n drexler!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Officieel: BMW 5 Serie
90 mille, ko-le-reKasteel schreef:http://link.marktplaats.nl/423414063
Ben normaal niet zo van de grote wielen etc, maar vind dit wel een fraai exemplaar, had alleen wel graag shadowline gezien.
(ff offtopic van chaufauto's)

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat Active Front Steering is mij nooit goed bevallen, maar dat 4ws had ik wel willen hebben met het idee dat die boot ietsiepietsie behendiger is in stadsverkeer/inparkeren en minirotondes en niet zozeer flyovers etc.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Grootste probleem met AFS vind ik altijd als je weer een non-AFS auto moet rijden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
in theorie lijkt me zoiets op het circuit ook wel handig iets meesturende achterwielen, of zou dat rampzalig zijn voor de aandrijfassen? zal ook maar heel iets zijn?
vooral met sper en veel vermogen achter, anders kan ie eerder doordrukken (onderstuur) maar als het wat meestuurt zal het wel beter gaan?
vooral met sper en veel vermogen achter, anders kan ie eerder doordrukken (onderstuur) maar als het wat meestuurt zal het wel beter gaan?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
De voorgaande M modellen hadden geen AFS en (nog geen) 4ws, en wat ik van diverse fora begreep is dat het for the sake of het heel blijven en de rijbeleving het min of meer ook(nog)niet wordt toegepast op de oncoming M5/6
:
Wie weet er meer van?

Wie weet er meer van?

-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
in de Autozeitung een testje tussen de 535iA en de 535d F10.
De laatste kost vanaf een 56k in D en de eerste 52 en 'n beetje K. De 535i was met 't M pakket uitgerust en beide op 18"Dunlops.
De 535d is op papier de meest zuinige, maar in hun testrondjes valt dat tegen(of de 535i valt mee qua verschil) . De salom wint de zonder M pakket 535d met toch meer dan 0,5km sneller(...?) en ze vinden de handling iets beter(ook 't testbaantje doet ie 'n halve seconde sneller) terwijl ie 50kg meer weegt. De d sprint in 5.6 naar de 100 de i in 5,9. Bij 160 zijn de rollen alweer omgedraaid (13,4 voor de i en 13,5 voor de d) terwijl de i bijna 1 seconde sneller op de 200 zit(21,9 tegen 22,7).
Daarbij komt ook nog dat de bij dB 's in 't interieur de 535i stiller is dan de D.
Kortom is 't wat gelijkspel met vooral 't verbruik wat de D tot 'winnaar' maakt op punten, maar ik denk dan in Duitsland aan de 4 mille meerprijs en hier 6 a 7 mille.
Wat vreemde uitkomst(in bepaalde testresultaten) dat de D tov een M Technik sportpakket weer sneller is in 't bochtige en de 535i in rechte lijn. Remweg van de 535i was ook 'beter'met warm en koud 'n tot halve meter(...) eerder op 0 vanaf 100 terwijl de d ook prima waardes had.
Anyway, beide hightech apparaten.
De laatste kost vanaf een 56k in D en de eerste 52 en 'n beetje K. De 535i was met 't M pakket uitgerust en beide op 18"Dunlops.
De 535d is op papier de meest zuinige, maar in hun testrondjes valt dat tegen(of de 535i valt mee qua verschil) . De salom wint de zonder M pakket 535d met toch meer dan 0,5km sneller(...?) en ze vinden de handling iets beter(ook 't testbaantje doet ie 'n halve seconde sneller) terwijl ie 50kg meer weegt. De d sprint in 5.6 naar de 100 de i in 5,9. Bij 160 zijn de rollen alweer omgedraaid (13,4 voor de i en 13,5 voor de d) terwijl de i bijna 1 seconde sneller op de 200 zit(21,9 tegen 22,7).
Daarbij komt ook nog dat de bij dB 's in 't interieur de 535i stiller is dan de D.
Kortom is 't wat gelijkspel met vooral 't verbruik wat de D tot 'winnaar' maakt op punten, maar ik denk dan in Duitsland aan de 4 mille meerprijs en hier 6 a 7 mille.
Wat vreemde uitkomst(in bepaalde testresultaten) dat de D tov een M Technik sportpakket weer sneller is in 't bochtige en de 535i in rechte lijn. Remweg van de 535i was ook 'beter'met warm en koud 'n tot halve meter(...) eerder op 0 vanaf 100 terwijl de d ook prima waardes had.
Anyway, beide hightech apparaten.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Inderdaad, beide mooie tijden voor zulke sloepen.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Welke onderstellen hadden de testauto's? Std? M? Active Drive? M is sowieso te hard, ben benieuwd hoe de andere twee uit de test kwamen. Denk zelf dat Active drive op "normal" het snelste is...
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Dat kan ik niet uit de test halen qua verhaal eigenlijk, maar ik denk ook dat de i met M pakket met M technik was uitgerust(dus niet die elec demper toestand) waardoor ie eerlijk is eerlijk wel soms(te?)hard is. En de D dus met die elec dempers op 'normal'(?), waardoor ie met de eer ging strijken wat jij zegt inderdaad.steve smith schreef:Welke onderstellen hadden de testauto's? Std? M? Active Drive? M is sowieso te hard, ben benieuwd hoe de andere twee uit de test kwamen. Denk zelf dat Active drive op "normal" het snelste is...
Ik vind mijn kar op momenten ook wel stuiterig voor wat ie is.(vooral stadsverkeer, hobbels bobbels verkeersdrempels, klinkers etc)
En jij '535d'?
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Is toch niet de eerste keer dat een M-techniek onderstel het moet afleggen tegen standaard?
530d Xdrive heeft overigens een " Go " gekregen, aankomende week bestellen.
Zit nog wel even te dubben over de optie adaptive drive, iemand hier ervaring mee?
530d Xdrive heeft overigens een " Go " gekregen, aankomende week bestellen.
Zit nog wel even te dubben over de optie adaptive drive, iemand hier ervaring mee?
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ja. Meteen doen, heeft geen nadelen. Standaard is te stug voor wat jij er mee gaat doen. "Normal" van adaptive drive is al VEEL comfortabeler dan standaard, "comfort" is op de snelweg super. Bij glad asfalt met lange oneffenheden erin (A27 olifantjes-Eemnes, A6, etc) kun je'm van comfort naar normal klikken om de koetsbewegingen te verminderen, evenals bij hoge dempels. Sport van adaptive drive is zelfs nog comfortabeler dan het standaard onderstel, de demping is wel wat stugger maar de veren zijn zachter. Adaptive Drive maakt in mijn ogen van een gecompromitteerde auto een veelzijdige auto.M@rcel schreef:Is toch niet de eerste keer dat een M-techniek onderstel het moet afleggen tegen standaard?
530d Xdrive heeft overigens een " Go " gekregen, aankomende week bestellen.
Zit nog wel even te dubben over de optie adaptive drive, iemand hier ervaring mee?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Op de snelweg en bij de olifanten etc wat Steve zegt vind ik de kar met M techniek en 19"juist prima 'strak'. Hij is zoals ik al zei wat stuiterig/oncomfortabel(voor 't soort auto wat hij is) op lagere snelheid, bebouwde kom klinkers, maar op de snelweg en op de Autobahn (in die doordraaiers bij/onder Koblenz weetikveel) fabelhaft, gewoon 240/50 d'r door hengsten 
Ja 't is dus 'n Autobahnbrander pur sang, maar de Autobahn heeft ook kromme rechte stukken die boven de 200 ook echte bochten worden.

Ja 't is dus 'n Autobahnbrander pur sang, maar de Autobahn heeft ook kromme rechte stukken die boven de 200 ook echte bochten worden.

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Het is wel een optie van 3400 euro. Zal van de week vragen of er ergens een demo staat met adaptive drive.
En dan is het schluss, wil zo snel mogelijk bestellen.
En dan is het schluss, wil zo snel mogelijk bestellen.
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Aha, dát was 't . Die 3400,- of wat 't toen was vond ik 't niet helemaal waard(of helemaal niet), ik had toen de M3 met ook die electronische dempers etc en dat gebruikte ik eigenlijk nooit, vandaar.
Als je 'm als chauffeur rijdt, snap ik 't wel hoor, helemaal duidelijk.
Als je 'm als chauffeur rijdt, snap ik 't wel hoor, helemaal duidelijk.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Op de normale F10 kan je nog voor een tussenoplossing gaan in de vorm van Dynamic Damper Control, kost iets van 1500,- euro. Voor de Xdrive bestaat die optie echter net zoals AFS ook niet, en moet je gelijk voor Adaptive Drive gaan. Dan is DDC wel weer een onderdeel van het geheel.
Gaap.....
Gaap.....
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Heb hier een " internal use only" technical data sheet voor me liggen.steve smith schreef:Why not? Achter verandert er niks van d naar dXd dus dan kan die besturing toch gewoon blijven zitten?M@rcel schreef:Oh ja, deze week mag ik de 528i met AFS en sportbak halen. Ben heel erg benieuwd of die bak een beetje normaal te rijden is?
Verder kan ik ook dan even dat AFS icm 4-wielbesturing uitproberen, al zal die optie niet voor een Xdrive beschikbaar zijn.
De Xdrives hebben allemaal hydraulische rack-and-pinion stuurinrichting terwijl bij de normale uitvoeringen rack-and-pinion (EPS ) vermeld staat.
Weet niet waar die afkorting voor staat, jij Steve?
Overigens ook nog een paar opmerkelijke prestatiecijfers voor de 530dA Xdrive tov de normale 535iA
535dA Xdrive vs 535iA
-topspeed: 250 km/h vs 250 km/h
-0>100 km/h: 6,1 sec. vs 6,1 sec.
-0>1000 km : 25,8 sec. vs 25,6 sec.
Niet slecht toch voor een 530Xd?
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Electric Power Steering.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Officieel: BMW 5 Serie
530dA Xdrive besteld!
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Officieel: BMW 5 Serie
M@rcel schreef:530dA Xdrive besteld!

Blij dat de A6 wordt vervangen?
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Feli, specs etc?M@rcel schreef:530dA Xdrive besteld!

Ik denk dat je hierboven trouwens de 535d(X?)A vergelijkt met de 535iA.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, L5S1, Mark 320iS, tim1981, wjt en 28 gasten