BMW 1 Serie M Coupé
-
Andre
Re: 1 ///M Coupé
Inderdaad Steve.
Alle opties die er op zitten zijn van de GTS.
Het enige wat de GTS nu nog speciaal maakt is de opgeboorde motor en het oranje kleurtje.
Eerst de hoofdprijs vragen voor een speciale m3 editie en als ze verkocht zijn de onderdelen op een 1M safety car zetten. Wat dus eigenlijk gewoon marketing is voor het vervolg en dat is natuurlijk dat je het straks gewoon in de performance optie lijn kan bestellen.
Speciale edities prima maar als het zo gaat heb je het snel gehad met zeer hoog geprijsde speciale edities.
Alle opties die er op zitten zijn van de GTS.
Het enige wat de GTS nu nog speciaal maakt is de opgeboorde motor en het oranje kleurtje.
Eerst de hoofdprijs vragen voor een speciale m3 editie en als ze verkocht zijn de onderdelen op een 1M safety car zetten. Wat dus eigenlijk gewoon marketing is voor het vervolg en dat is natuurlijk dat je het straks gewoon in de performance optie lijn kan bestellen.
Speciale edities prima maar als het zo gaat heb je het snel gehad met zeer hoog geprijsde speciale edities.
- Bert ///M3
Onderdelen van de GTS het zal wel.Toch vind ik het een gaaf karretje op die manier 
- GTRene
zo is dat, en alleen maar makkelijk als je onderdelen uit kan wisselen, maar ook als je het later nodig hebt, hoe meer hoe goedkoper en of hoe beter uitgedacht materiaal.
trouwens weet je wat ik ook nog bedacht?
wie weet testen ze met die kar ook al de R6 voor de nwe M3
je weet wel di N54? R6 die 450pk heeft
trouwens weet je wat ik ook nog bedacht?
wie weet testen ze met die kar ook al de R6 voor de nwe M3
je weet wel di N54? R6 die 450pk heeft
- Erik K.
Zal op z'n minst een aangepaste N55 worden 
- GTRene
Erik K. schreef:Zal op z'n minst een aangepaste N55 worden
N55 dus
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zou 't echt op basis van de N55 zijn die nieuwe M3? Dus niet de N54 biturbo? Ivm emissie ofzo?
N55 is 'n dijk van 'n hightech motor in vele opzichten behalve 'echte' sportiviteit. Ook al is dat moeilijk te definieren. 7000 doet ie ALTIJD als je kickdowned. Remapping en wat intern mechanisch gefrutsel en 450pk is easily haalbaar door de M engineers, laat staan nadien door de tuners straks.
Maar het is geen handmade(...) M blok meer, maar voor dagelijks een betere/relaxtere keus dan een gestresste atmo, hoe mooi ook op momenten natuurlijk. En M's worden gebruikt voor dagelijks, wil je raggen op 't circuit kom je weer bij aanpassingen OF kom je weer uit in die andere Zuidduitse stad waar de ster ook gevestigd is...
N55 is 'n dijk van 'n hightech motor in vele opzichten behalve 'echte' sportiviteit. Ook al is dat moeilijk te definieren. 7000 doet ie ALTIJD als je kickdowned. Remapping en wat intern mechanisch gefrutsel en 450pk is easily haalbaar door de M engineers, laat staan nadien door de tuners straks.
Maar het is geen handmade(...) M blok meer, maar voor dagelijks een betere/relaxtere keus dan een gestresste atmo, hoe mooi ook op momenten natuurlijk. En M's worden gebruikt voor dagelijks, wil je raggen op 't circuit kom je weer bij aanpassingen OF kom je weer uit in die andere Zuidduitse stad waar de ster ook gevestigd is...
- GTRene
waar ik wel benieuwd naar ben bij die 1m is dit>>Robin schreef:Zou 't echt op basis van de N55 zijn die nieuwe M3? Dus niet de N54 biturbo? Ivm emissie ofzo?
dus wat hebben ze daar veranderd, ik zie wat sportieve kleuren op dat kleppendeksel
- GTRene
best wel dik zo

ik zoek nog een goed plaatje onder de motorkap van die safetycar, so far no luck.
ik zoek nog een goed plaatje onder de motorkap van die safetycar, so far no luck.
- Macboy
GTRene en Bert M3 jullie snappen denk ik de achterliggende gedachtes van Steve en Andre niet. Natuurlijk is er niets mis met de 1M integendeel.
Dit is de 1M zoals ik hem gedroomd heb. Alles valt nu inderdaad op zijn plaats. Hopelijk zullen de onderdelen snel beschikbaar worden of alsnog helemaal kant en klaar (CSL).
Helemaal te gek
Dit is de 1M zoals ik hem gedroomd heb. Alles valt nu inderdaad op zijn plaats. Hopelijk zullen de onderdelen snel beschikbaar worden of alsnog helemaal kant en klaar (CSL).
Helemaal te gek
-
steve smith
Eh, waar komt nou dat domme gelul vandaan dat er een dikke motor in ligt? Is je reinste onzin......
Is lezen nou echt zo moeilijk?
.frontpage artikel schreef:Het persbericht van BMW zegt letterlijk: ‘Alleen de 340 pk zes-in-lijn M TwinPower Turbo-motor en de aandrijflijn werden ongewijzigd overgenomen van het productiemodel’. Voor de rest is de 1 M tamelijk rigoureus verbouwd'
Is lezen nou echt zo moeilijk?
- GTRene
we snappen dat heel goed hoorMacboy schreef:GTRene en Bert M3 jullie snappen denk ik de achterliggende gedachtes van Steve en Andre niet. Natuurlijk is er niets mis met de 1M integendeel.
Helemaal te gek
waar het mij om ging, mij kan het niet schelen, die mensen die dat geld voor de GTS betaalden hebben er sowieso schijnbaar genoeg van, anders betaal je die prijs niet voor zo'n auto
mij gaat het om het eindresultaat, of je de delen nu speciaal maakt of goed getest leent van je grote snelle broer
- Sperdy
- GTRene
BMW 134 Judd met 3.8? v8 en 550pk its screaming
vooral na 10min (jaja lange video)
vooral na 10min (jaja lange video)
-
Andre
http://www.auto-news.de/video/index.jsp?id=29431" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
Zo he, lekker sound!Andre schreef:http://www.auto-news.de/video/index.jsp?id=29431
- GTRene
mooi zo'n halve kooi.
http://drivr.be/2011/03/24/zit-er-een-b ... afety-car/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sperdy
- GTRene
mooi Ferdi
trouwens wat is die TT-RS rap met die "auto" bak
damn...
en die Infinity krijgt een 10 voor steering feel
das toch knap terwijl die andere 2 een 8 krijgen...
1M is winnaar schijnbaar, maar de TT-RS is de sprint winnaar
zelfs van 0 naar 160km/u in slechts 9.3 sec...terwijl de 1M daar 10.9sec voor nodig heeft en de Infinity zelfs 12.9sec...
trouwens wat is die TT-RS rap met die "auto" bak
en die Infinity krijgt een 10 voor steering feel
1M is winnaar schijnbaar, maar de TT-RS is de sprint winnaar
zelfs van 0 naar 160km/u in slechts 9.3 sec...terwijl de 1M daar 10.9sec voor nodig heeft en de Infinity zelfs 12.9sec...
- Sperdy
Ja, sensationeel zijn die sprints van de TTRS vanaf stilstand (Launch control, automaat en Quattro). Supergaaf wel, lekker voor een stoplichtsprint. Zonder meer. Alhoewel, van 0 - 200 in 20 sec. voor de 1M ... kan dat niet beter? Maar misschien ook niet ...GTRene schreef:mooi Ferdi![]()
trouwens wat is die TT-RS rap met die "auto" bakdamn...
en die Infinity krijgt een 10 voor steering feeldas toch knap terwijl die andere 2 een 8 krijgen...
1M is winnaar schijnbaar, maar de TT-RS is de sprint winnaar![]()
Bij een rollende start is dat voordeel voor de TTRS overigens weg, en is de 1M iets sneller (voorbeeld van 0 - 60 mph). Ik vind de test niet zo goed eigenlijk. Beetje rare commentaren over de TTRS. Kweet nie ...
Ben benieuwd naar de circuitprestaties dus, want dan komt het neer op onderstel, remmerij en natuurlijk ook het blok.
- Tristan
0-200 in 20 sec geloof ik niks van. Moet veel sneller kunnen.
- GTRene
das 0 tot 130mp/h en dus iets van 209.2km/u en dus nog netjes, schat iets van in de hoog 17 of laag 18sec naar 200?Tristan schreef:0-200 in 20 sec geloof ik niks van. Moet veel sneller kunnen.
-
Harrie
Van 0-60 mph in 3,6 sec.
van 5-60 mph in 5.2 sec........ okee.... hoe moet ik dat zien? Ruim 1.5 trager dan vanuit stilstand.
van 5-60 mph in 5.2 sec........ okee.... hoe moet ik dat zien? Ruim 1.5 trager dan vanuit stilstand.
- SteV6
Dat is toch logisch?
Staande start is clutchdump bij waarschijnlijk 5000rpm en bij rollend 5mph start je bij sub 1000rpm. Dat scheelt nogal.
Staande start is clutchdump bij waarschijnlijk 5000rpm en bij rollend 5mph start je bij sub 1000rpm. Dat scheelt nogal.
- Sperdy
Nee, klopt volgens mij weer niets van, voor de 1M:Harrie schreef:Van 0-60 mph in 3,6 sec.
0 - 60 4.5s
5 - 60 5.0s ??
Da's allebei vanuit z'n 1, klopt gewoon niet.