Ritje & koekeloeren & rondleiding bij Artega DLD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Ritje & koekeloeren & rondleiding bij Artega DLD

Bericht door GTRene » 17 mar 2011, 23:31

Vandaag een sms van Mac, hij schoot behoorlijk op op de A31 :D
en spotte ook nog eens een Artega GT
Afbeelding

Afbeelding

Artega zit in DLD

http://www.artega.de/d/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij vroeg, wanneer gaan we met DF naar Artega, niet zo ver, ff leuk rijden met een groepje en de fabriek bezoeken of showroom.

eventueel aanvullend nog iets en route te plannen als je een leuke route kent.
Afbeelding

route>>
Artega® Automobil GmbH & Co. KG

Artegastraße 1
33129 Delbrück/Germany
Telefon: +49 (0) 5250 | 93831-900

Öffnungszeiten: Montag bis Freitag 9.00 bis 17.00 Uhr und Samstags von 9.00 bis 13.00 UhrE-Mail: info@artega.de

Gern begrüßen wir Sie im Artega Automobilwerk.
Bei älteren Navigationssystemen geben Sie bitte „Lerchenweg, 33129 Delbrück” ein.
wie lijkt het leuk om dat te doen en of wat anders er bij, leuk om bv een middag te vullen en naderhand ergens een dikke Schnitzel ofzo te happen :mrgreen:

heb je goede ideeën, of bepaalde datum dat je alleen kan of leuke route oid, kan je dat toelichten.

edit voor voorbeeld route>>

Voor de minder snelle auto's, het is niet allemaal snelweg, en als het een stuk sneller gaat dan kunnen we bv een eind verderop bij een tankstation elkaar weer opwachten, dus een paar korte stops inlassen bij de snelweg tankstations, weet alleen niet waar ze allemaal zijn :mrgreen:

verzamelen/starten doen we bij Smudde Enschede, makkelijk te vinden en dicht bij de grens.

zie route die Google uitspuugt, zoiets zal het worden, of je moet er een nog toeristische route van maken?

start/verzamelen= Spaansland 10, 7543 BG Enschede (Autobedrijf Smudde Enschede B.V)
als je dat niet weet neem dan en navigatie mee anders kom je aan het zoeken als je niet afslag Zuid van de A35 neemt (dan ist simpel)

aankomst = Artegastraße 1, Delbrück, Deutschland

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=9" onclick="window.open(this.href);return false;

extra toelichting>>
Sjoerd MP BMW schreef:
GTRene schreef:het gaat ff anders worden, misschien dat Sjoerd het nog gaat toelichten...
Gisteren de marketing man van Artega gesproken. Hij gaf aan dat een bezoekje aan de showroom altijd mogelijk is, maar een groep van ongeveer 20 personen is iets wat veel. Dit zal iets meer georganiseerder moeten gebeuren, er is dan ook meer mogelijk; echter in de herfst.

Zo spontaan de showroom binnenvallen (met grote groep) lijkt mij ook niet een goed plan. Immers weten wij op voorhand ook niet hoeveel man er al rondlopen en dan kan al snel erg druk worden. Het lijkt mij daarom beter om vanuit Driving-Fun een tochtje te organiseren met schnitzel menu.
Laatst gewijzigd door GTRene op 25 mei 2011, 10:56, 5 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Re: Ritje & koekeloeren o.a. bij Artega (GT o.a.) in DLD

Bericht door GTRene » 17 mar 2011, 23:36

Artega heeft ook een nwe in z'n programma, very silent it is.
de Artega GT-EV
Afbeelding
Somewhere deep within the maze of buildings that comprise one site of the Fraunhofer Institute sits an orange, Henrik Fisker-designed Artega GT. Shown to the public last month at Hannover Messe and nick-named Frecc0 – short for "Fraunhofer E-Concept Car Type 0" – the aluminum and carbon fiber sportscar has been deprived of its 300 horsepower V6 and DSG gearbox to become a rolling lab for electric propulsion.

In addition to battery-swapping and charging systems, the white coat-crew at the Fraunhofer System Research for Electromobility are developing in-wheel motors. While Ferdinand Porsche may have used them over 100 years ago, the firm's implementation is part of an overall vision to have all the electrical bits (the motors, controllers, etc.) stuffed inside the wheels, while eliminating some of the problems traditionally associated this approach.

This allows vehicles to be more freely designed and lessens the mechanical losses from transmissions and differentials. Confident in their design, the scientists say they have a come up with a disc that is not only more powerful than today's in-wheel motors but also light enough that any unsprung weight issues could easily be handled by tweaking the chassis.
Afbeelding
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HSNsUTOn ... r_embedded[/youtube]

maar wij gaan meer voor de R36 motor nu het nog kan.

Tom

Bericht door Tom » 17 mar 2011, 23:42

Ja lijkt mij gaaf!

Robertdj

Bericht door Robertdj » 18 mar 2011, 00:58

Lijkt me vet! Heb alleen geen autobahn waardige hokken.

911-lover

Bericht door 911-lover » 18 mar 2011, 01:50

Lijkt me leuk .
Voor ons is het afhankelijk van de datum .
We horen het wel :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 mar 2011, 07:16

Ik dacht ff dat jullie zonder mij waren gegaan! :wtf: :mrgreen:

Ik heb geen autobahnfahig apparaat, maar ben wel graag van de partij.
Laatst gewijzigd door Rupie op 18 mar 2011, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.

FrankS

Bericht door FrankS » 18 mar 2011, 07:16

Robertdj schreef:Lijkt me vet! Heb alleen geen autobahn waardige hokken.
Met hem :bag:

Lijkt me iig wel gaaf...

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 11:09

Voor de minder snelle auto's, het is niet allemaal snelweg, en als het een stuk sneller gaat dan kunnen we bv een eind verderop bij een tankstation elkaar weer opwachten, dus een paar korte stops inlassen bij de snelweg tankstations, weet alleen niet waar ze allemaal zijn :mrgreen:

verzamelen/starten doen we bij Smudde Enschede, makkelijk te vinden en dicht bij de grens.

zie route die Google uitspuugt, zoiets zal het worden, of je moet er een nog toeristische route van maken?

start/verzamelen= Spaansland 10, 7543 BG Enschede (Autobedrijf Smudde Enschede B.V

aankomst = Artegastraße 1, Delbrück, Deutschland

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=9" onclick="window.open(this.href);return false;

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 mar 2011, 11:17

Komop zeg alsof dit pas leuk is als je een auto hebt die 300 plus loopt! Ik ga graag mee ook al heb ik geen echte autobahnsturmer.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 12:20

Petrolhead Tom schreef:Komop zeg alsof dit pas leuk is als je een auto hebt die 300 plus loopt! Ik ga graag mee ook al heb ik geen echte autobahnsturmer.
daarom, het gaat om de showroom/fabriek van Artega e.d. de rest is bijzaak maar kan leuk zijn 8)
gewoon een beetje op elkaar letten en de groep tot aan Artega in de gaten houden, daarna is het ieder voor zich of samen weer terug, your free to do so :forum:

wellicht nog een dag toevoegen? weet niet of ze nog zondags open zijn, zal zo ff kijken, anders zal het dan een Zaterdag worden dacht ik zo?
voor mij maakt het niet uit maar rekening houdend met dat de meesten door de week werken.
en natuurlijk niet op een andere b.v., door DF georganiseerde dag

edit...
zie dat Zondag niet meer is en Zaterdag alleen smorgens...?
Kundenzentrum
Der Artega GT wird in der Manufaktur in Delbrück in der Artegastraße 1 gefertigt. Dort befindet sich auch das Kundenzentrum, in dem wir Interessenten und Kunden gerne empfangen. Sie sind herzlich willkommen, um sich über das einzigartige Fahrzeugprofil des Artega GT zu informieren – und um, auf Wunsch, Ihren Neuwagen abzuholen. Gebrauchtwagen können wir derzeit noch nicht anbieten.
Nach Terminvereinbarung bekommen Sie Einblick in die Produktion und sehen, mit welcher großen Sorgfalt die Fahrzeuge in Handarbeit gefertigt werden.Öffnungszeiten: Montag bis Freitag 9.00 bis 17.00 Uhr und Samstags von 9.00 bis 13.00 Uhr.Kontakt: Telefon: +49(0)5250 9383 1900 oder per Mail: info@artega.de

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 18 mar 2011, 12:33

Anders even een belletje aan wagen om te vragen of er iets mogelijk is.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 18 mar 2011, 17:46

Lijkt mij wel interessant, kan die oude diesel van mij ook weer eens kilometers maken.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 18 mar 2011, 18:13

Lijkt me ook wel leuk! Als jullie het niet erg vinden dat mijn witte sjonniebak meerijdt iig. :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 18 mar 2011, 20:58

Lijkt me heel erg leuk! 1 probleempje is dat mijn ride in restauratie staat dus zal met iemand mee moeten liften :|

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mar 2011, 11:53

Heb zojuist een mailtje verstuurd naar Artega om te zien of ze de openingstijd van Samtag Zaterdags wat kunnen rekken...anders moeten we vroeg op pad :mrgreen:

Öffnungszeiten: Montag bis Freitag 9.00 bis 17.00 Uhr und Samstags von 9.00 bis 13.00 Uhr

denk niet dat ze nu de zaterdag middag open gaan voor ons (zonder te betalen) dus heb maar gevraagd of ze eventueel het een uur of wat kunnen rekken?
Ik neem an dat de meesten het liefst op een zaterdag gaan ivm met doordeweeks werk?

als het dus alleen smorgens is (gratis :mrgreen: ) dan moeten we zorgen dat we in elk geval om 11u daar zijn zodat we nog ff kunnen koekeloeren e.d.
dat betekent dan uiterlijk om zeg 8.45u bij smudde Enschede weg rijden, tis ongeveer 2 uur als alles mee zit, maar omdat we bij bv tankstations op de snelweg soms even stoppen om anderen eventueel te laten aanhaken, zijn we wel iets langer onderweg schat ik zo.

weet alleen niet waar de tankstations zijn langs die route op de highspeed ways...en dan welke we eventueel ff bij elkaar komen mocht dat nodig zijn.

FrankS

Bericht door FrankS » 30 mar 2011, 12:51

8 uur is ook niet zo'n probleem voor mij opzich? Alleen als mensen vanuit het westen mee willen is het klote...

Maar het zal toch niet zo een probleem zijn voor Artega hoop ik :)

FrankS

Bericht door FrankS » 13 apr 2011, 13:35

Heb je nog wat van Artega gehoord Rene?

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2011, 13:45

FrankS schreef:Heb je nog wat van Artega gehoord Rene?
nope...niks terug gehoord :hmmm:
denk dat veel bedrijven redelijk wat mail krijgen en belangrijke dingen voorgaan echter de andere mail dan ondersneeuwt en vergeten wordt al dan niet "bewust"
Blijft dus nog ff rustig.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 apr 2011, 18:47

spykerboy schreef:leuk rene, kan k met je meerijden aangezien ik nog geen bewijsje heb? :P
als je nou een mooie/leuke slanke meid zou zijn zou je kans kunnen maken op die stoel :lol: :wink:

wie weet heb ik tegen die tijd dat we naar Artega gaan, wel een leuke slanke meid (zal wel niet but you never know :mrgreen: ), dan houd het sowieso al op met een 2-zitter :nerd:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 apr 2011, 00:38

Zie dit nu pas !

Ben benieuwd, maar als Artega niet reageert doen we toch gewoon Wiesmann en Brabus en BMW Niederlassung Dortmund ?

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2011, 10:46

Macboy schreef:Zie dit nu pas !

Ben benieuwd, maar als Artega niet reageert doen we toch gewoon Wiesmann en Brabus en BMW Niederlassung Dortmund ?
Als ze niet reageren en we prikken een zaterdag en zorgen dat we er in elk geval voor 11u daar zijn, kunnen we nog mooi ff kijken.
Dan bv to be sure Vrijdags ff bellen of ze zeker die zaterdag open zijn en dan gewoon met een man of 10 binnen komen :mrgreen:
moeten ze maar reageren :wink:
dus dat moet goed komen...moeten dus ff een zaterdag prikken...maar welke? bgin mei? (moet namelijk mijn kar weer klaar hebben en gaat wat tijd in zitten ivm met levering onderdelen wat extra tijd kost via paypal zo'n 6 dagen dan nog sturen dan nog monteren en het nwe cardan uit laten balanceren e.d. passen. e.d.)

dus to be safe begin mei? voorkeur in zaterdag? polletje van de 4 zaterdagen en 1 optie maakt niet uit welke?

bv
--30 april
--07 mei
--14 mei
--21 mei
--28 mei
en maakt niet uit welke?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 apr 2011, 10:52

Mei vind ik prima! Leuk! 30 april heb ik een oldtimer rally en aansluitend een verjaardag. :mrgreen:

FrankS

Re: Ritje & koekeloeren o.a. bij Artega DLD datum kiezen

Bericht door FrankS » 14 apr 2011, 10:58

7,14 of 21 mei please :) Heb 7 maar gestemd

GTRene

Bericht door GTRene » 14 apr 2011, 11:01

ik heb zelf ik kan alle dagen gestemd.
ff kijken welke zaterdag de meeste voorkeursstemmen krijgt.
Inderdaad ook ff bijhouden in een rijtje wie welke zaterdag absoluut niet kan.

Wie kan welke Zaterdag niet, of liever niet.

--30 April, Tom niet.

--07 Mei,

--14 Mei,

--21 Mei,

--28 Mei,

FrankS

Bericht door FrankS » 14 apr 2011, 11:11

GTRene schreef:ik heb zelf ik kan alle dagen gestemd.
ff kijken welke zaterdag de meeste voorkeursstemmen krijgt.
Inderdaad ook ff bijhouden in een rijtje wie welke zaterdag absoluut niet kan.

Wie kan welke Zaterdag niet, of liever niet.

--30 April, Tom niet.

--07 Mei,

--14 Mei,

--21 Mei,

--28 Mei,
30 april / 28 mei lukt mij niet

Plaats reactie