autofabrikanten en olie advies

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: autofabrikanten en olie advies

Bericht door Arthur » 11 dec 2008, 11:03

Waarom?
Als bv Shell en Kroon dezelfde letters, codes en benamingen op het pak hebben heb je de goeie toch?

allen

Bericht door allen » 11 dec 2008, 11:12

Arthur schreef:Waarom?
Als bv Shell en Kroon dezelfde letters, codes en benamingen op het pak hebben heb je de goeie toch?

Ok ok, nu ik maar weer ff...

Mijn idee! :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 11:26

allen schreef:
Arthur schreef:Waarom?

Ok ok, nu ik maar weer ff...

Mijn idee! :mrgreen:
Ik las net ergens dat Kroon Oil van Shell is... :roll: :mrgreen:

Trouwens las ook over Bel ray Olie dat die zeer goed moest zijn, maar das motorolie motoren zou dat ook kunnen? zo hebben die bv ook een 5w60 dus een goede koude start en ook goed bij zeer hoge temperaturen....

http://www.optitune.nl/bel-ray-exs-5w60-4l-p-3726.html" onclick="window.open(this.href);return false;

iemand bekend daarmee?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2008, 11:48

Trouwens eens verder wezen kijken naar speciale olie zo kwam ik op OWS olie van Duitste makelijk voorspeld veel moois voor auto motoren...

http://www.onemotoring.com.sg/publish/o ... e_oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kleine quote
The company's latest product is a hybrid engine oil. Manufactured using nano-technology, OWS' Uber Power Racing Spec engine oils promise wear and heat protection greater than what you'd get from a 5W60 oil, but with the free-revving and fuel efficient characteristics of a lightweight 0W20 oil.

OWS also claims excellent oil temperature and pressure control under extreme conditions, like those typically experienced by drivers who take their cars out on the racetrack.
en als je ff speurd ook in aanbiedingen te krijgen voor zeg 10,-euro per liter...lijkt me een goed produckt de specificaties zijn ook hoog.

bv hier>>

http://www.atc-hamburg.com/shopsystem/i ... cts_id=306" onclick="window.open(this.href);return false;

dit schijnt op de fles te staan volgens een forum ergens van eind 2006>>
OWS 5w60 Syntholube TXI Xtreme
OWS Berliner Str. 75
34253 Lohfelden/ Germany
Tel:05608/4377
Fax:05608/952566
Spezification: ACEA A3,B3 API SL/CF, VW, MB 229,1, BMW Porsche
Vollsynthetisches Hochleistungsmotorenöl, überragende Leistungseigenschaften für verlängerte Ölwechselintervalle gem. PKW-Herstellervorschriften.

Hielke

Bericht door Hielke » 15 mar 2011, 19:47

Fiat raadt voor mijn Punto 1.3 multijet diesel aan 5W30 acea c2 olie te gebruiken. Dit is een olie die, voor zover ik het begrijp, specifiek is uitgerust voor de bescherming van roetfilters van moderne dieselmotoren. De interval voor verversing is 35.000 km.

Bij aflevering van de auto heeft de dealer 5W40 acea c3 olie meegegeven. Een olie die door Fiat in het instructieboekje voor benzinemotoren is uitgerust. De garage zegt dat het geen kwaad kan.

Wat zeggen de olie kenners op DF hierover? Gebruiken of niet?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 15 mar 2011, 20:00

Hielke, een heel verhaal, maar je wil eigenlijk zeggen dat er dus olie van een tractor in moet. :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 mar 2011, 20:02

Hielke schreef:Fiat raadt voor mijn Punto 1.3 multijet diesel aan 5W30 acea c2 olie te gebruiken. Dit is een olie die, voor zover ik het begrijp, specifiek is uitgerust voor de bescherming van roetfilters van moderne dieselmotoren. De interval voor verversing is 35.000 km.

Bij aflevering van de auto heeft de dealer 5W40 acea c3 olie meegegeven. Een olie die door Fiat in het instructieboekje voor benzinemotoren is uitgerust. De garage zegt dat het geen kwaad kan.

Wat zeggen de olie kenners op DF hierover? Gebruiken of niet?
Gewoon teruggaan en in Harry z'n koffie gooien. :)

Niall

Bericht door Niall » 15 mar 2011, 20:20

Bij VW heb je bij dezelfde motor afhankelijk van waar ie in gelegd wordt bv Seat Leon of VW Golf, Longlife of geen longlife.
Als het longlife is wordt 5w30 gebruikt met elke 30k een olie wissel, bij non-longlife 5w40 en elke 15k km nieuwe olie. Er zijn veel discussies over wat wel en niet goed is. Vroeger werd er bij de eerste pompverstuiver motoren 0w30 gebruikt maar die liepen nogal eens kapot........... Schijnt bij de 5w30 ook wel eens te gebeuren. Probleem ook bij deze motoren is dat je met regelmaat olie bij moet gooien ivm het olieverbruik

Zelf zou ik lekker elke 15k km nieuwe olie á 5w40 erin gooien ipv de longlife onzin.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 mar 2011, 20:42

Mensen focussen helemaal op het viscositeit verhaal maar dat is maar een deel van het verhaal dus staar je daar niet blind op. Echter zou ik het boekje volgen of wat er achterop het flesje omschreven staat.

http://www.amt.nl/Nieuws/Een-motorolie- ... 200711.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie