Tom schreef:Vreemd hoor.
Er komen elk jaar zo ontzettend veel auto's uit en er is al zoveel te krijgen, ik vind het vreemd om te zeggen dat er niks beters zal komen. Bovendien weet je nooit hoeveel geld je over x aantal jaar te besteden hebt. Eigenlijk is het toch vaak een geldkwestie waarover je praat.
Klopt Tom, .
Van alles wat er momenteel op de markt is zie ik niet een model dat de opvolger van de M3 zou kunnen worden. Een 2 zitter zoals een M Z4 coupe of Z4 Roadster wil ik zelf niet, Als je kinderen hebt werkt dat gewoon niet. Een 4 zitter is voor mij een must.
maar je ziet wel duidelijk dat er sprake is van bepaalde marktontwikkelingen voor de aankomende modellen, auto's moeten aan steeds meer veiligheid comfort en milieu eisen voldoen, dat betekend groter wordende auto's, en we weten allemaal wel wat de nadelen daarvan zijn. Het proefritje in de e60 530i was voor mij gewoon echt een afknapper. Niet omdat die auto slecht is, maar wat ik zoek in een auto word er in de grote modellen eruit gefilterd.
Nu zit ik aardig in de BMW hoek en de kans dat ik wat anders dan BMW ga rijden is vrij klein, ik sluit het niet uit hoor, maar ook bij BMW zelf is de toon wel gezet. Een nieuwe e92 M3 kan me niet zo bekoren. Dat weet ik nu al, alles wat groter is dan een 3 serie is off limits voor mij. Dan heeft BMW de 1 serie lijn nog, echt super, maar ik heb een 130i gehad en zie een variant (130i/135i coupe) daarop niet als opvolger van de M3, een M variant heel misschien. Maar dan praat je over 2009, nieuw wil ik niet meer zoveel geld voor een auto betalen, ook al heb ik het geld ervoor. gebruikt een M2 variant ? 2010/2011 ? Dat is nog heel erg ver weg. Als dat allemaal mocht doorgaan.
De conclusie voor mij persoonlijk is dat er eigenlijk weinig auto's zijn die in de nabije toekomst mij echt kunnen bekoren.
En wat betreft de geldkwestie.. het vaak een jongensdroom om veel geld stuk te slaan op een eerder onbereikbare auto... Ik heb dat nu gedaan en heb daar vree mee, ik zie mezelf geen 150000 euro uitgeven voor een auto ook al heb ik een miljoen op de bank.
De exorbitante afschrijvingen van 50000, 60000 euro per jaar op 150000 euro plus auto's heeft niks meer te maken met geld over hebben, dus je kan het wel lije.
Ik denk dat het makkelijk voor je is om te zeggen ik hou deze auto als je er 100% tevreden over bent en geen begeerte meer hebt voor iets anders, dan als je nog steeds niet 100% de juiste keuze hebt gemaakt.
Ik weet hoe jij over je 330i denkt en hoe tevreden je er over bent, maar een Z4 roadster blijft wel de auto voro jou die blijft trekken. Eenmaal een Z4 roadster en je hebt rust tussen de oren, let maar op