xtr8
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
Had wel dat de auto kwispelde bij het aanremmen van de audi en tarzan.
De rembalance is uitelkaar geweest en moest nog afgesteld worden.
De concactschakelaar zit vlak naast.
Elke keer dat ik de rembalance verstelde, ging hetj contact uit.
Deze wordt op het dashboard verplaatst.
Zelf denk dat het komt dat ik geen tussengas geef.
Er zit een zwaar vliegwiel gemonteerd v.w. de 10 mm te korte priseas.
De moter zal zwaarder zijn , extra kop, 8 ltr koelvioeiststof en olie.
Het blok zelf zal niet veel schelen met het Bam blok, alu tegen gietijzer.
Ja, de wegligging, niet veel verschil kunnen merken, maar behoorlijk hard op het rechte eind.
1000 to 1300 toeren meer met de zelfde versnellingsbak.
De bochtensnelheid, ben een rijder die laat (met 62 pas mijn licencie) is gaan circuitrijden, ligt altijd laag, ik wil graag de boel heel houden en heb ook niet het talent.
Dus zoek ik het maar op het rechte stuk en rem daar in tegen vroeg.
Dat vroeg remmen heeft ook met leeftijd te maken denk ik.
De baan is smaller is je ouder ben.
Denk dat een goede rijder met talent zeker 10 seconden sneller zal zijn.
De rembalance is uitelkaar geweest en moest nog afgesteld worden.
De concactschakelaar zit vlak naast.
Elke keer dat ik de rembalance verstelde, ging hetj contact uit.
Deze wordt op het dashboard verplaatst.
Zelf denk dat het komt dat ik geen tussengas geef.
Er zit een zwaar vliegwiel gemonteerd v.w. de 10 mm te korte priseas.
De moter zal zwaarder zijn , extra kop, 8 ltr koelvioeiststof en olie.
Het blok zelf zal niet veel schelen met het Bam blok, alu tegen gietijzer.
Ja, de wegligging, niet veel verschil kunnen merken, maar behoorlijk hard op het rechte eind.
1000 to 1300 toeren meer met de zelfde versnellingsbak.
De bochtensnelheid, ben een rijder die laat (met 62 pas mijn licencie) is gaan circuitrijden, ligt altijd laag, ik wil graag de boel heel houden en heb ook niet het talent.
Dus zoek ik het maar op het rechte stuk en rem daar in tegen vroeg.
Dat vroeg remmen heeft ook met leeftijd te maken denk ik.
De baan is smaller is je ouder ben.
Denk dat een goede rijder met talent zeker 10 seconden sneller zal zijn.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: xtr8
Moet Laurens anders een DF artikeltje er over maken?
Maar serieus, tussengas geven is misschien een handige optie inderdaad. Als je ook echt voelt dat ie shiftlocked. 't kan ook zijn dat je achterremmen te veel meedoen zoals je zelf al aangeeft ivm de rembalancer.

Maar serieus, tussengas geven is misschien een handige optie inderdaad. Als je ook echt voelt dat ie shiftlocked. 't kan ook zijn dat je achterremmen te veel meedoen zoals je zelf al aangeeft ivm de rembalancer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: xtr8
wat voor motor zit er eigenlijk in?
eneuh better safe then sorry, als je maar DF hebt
denk als je er en lichter vliegwiel op zet je ook minder shiftlock hebt...
daarbij bij aanremmen oid zoveel mogelijk als de kar nog recht staat, zelfde eigenlijk voor terug schakelen...
als de auto wel een goede rembalans heeft kun je eventueel nog wat in de bocht remmen
maja dat voel je wel lijkt me, in elk geval een leuk fun kanon 8)
dus Alt staat voor de leeftijd (Duits voor oud
)
eneuh better safe then sorry, als je maar DF hebt

denk als je er en lichter vliegwiel op zet je ook minder shiftlock hebt...
daarbij bij aanremmen oid zoveel mogelijk als de kar nog recht staat, zelfde eigenlijk voor terug schakelen...
als de auto wel een goede rembalans heeft kun je eventueel nog wat in de bocht remmen

maja dat voel je wel lijkt me, in elk geval een leuk fun kanon 8)
dus Alt staat voor de leeftijd (Duits voor oud


- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
René,
Audi V8 3.6 ltr 32 V, de motor komt uit een Audi 100, heeft weinig km´s gelopen, koste slechts €. 500.00.
Volgens Frank is het standaard 3.6 V8 blok gebruikt in de DTM in de jaren 90.
Deze DTM-wagens hadden +- 400 pk.
Alt, was de verzetsnaam van mijn vader en ook de 1ste letters van mijn familienaam.
Ik voel mij nog 18, enkel mij lijf is ouder.
m.v.g.
Luc
Audi V8 3.6 ltr 32 V, de motor komt uit een Audi 100, heeft weinig km´s gelopen, koste slechts €. 500.00.
Volgens Frank is het standaard 3.6 V8 blok gebruikt in de DTM in de jaren 90.
Deze DTM-wagens hadden +- 400 pk.
Alt, was de verzetsnaam van mijn vader en ook de 1ste letters van mijn familienaam.
Ik voel mij nog 18, enkel mij lijf is ouder.
m.v.g.
Luc
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
Wel wat laat maar toch even dit.
Heb afgelopen maandag bij skylimit op Spa gereden.
Leuke gereden, nette rijders.
Later op dag had ik een ronde lang door een Saker in mijn nek.
Heb hem toen maar voorbij gelaten, kon toch niks winnen.
Bleek dat er iemand in reed dat al 20 jaren zijn licentie had.
Heb op de paddock met hem gepraat te hebben gevraagd of hij een paar rondjes wilde rijden in de xtr met mij (86 kg)er naast.
Dat was weer eens leuk om beleven wat de xtr echt kan.
Was zelf al 10 sekonden sneller als in het begin, maar hij schroefde er nog 7 seconden vanaf.
Jammer was dat ik de laatste ronde nog even de bandenstapel opzocht.
Bar veel schade aan de body, radiator, ventilator, diffuser, onderplaat sidepot, 2 uballs en 2 draagarmen en nog set banden.
Maar ja eigenschuld (half 6 met lage zon), in pif paf, de 1ste bocht te snel genomen, dan het instuurpunt van de 2e bocht een halve meter gemist.
Heb afgelopen maandag bij skylimit op Spa gereden.
Leuke gereden, nette rijders.
Later op dag had ik een ronde lang door een Saker in mijn nek.
Heb hem toen maar voorbij gelaten, kon toch niks winnen.
Bleek dat er iemand in reed dat al 20 jaren zijn licentie had.
Heb op de paddock met hem gepraat te hebben gevraagd of hij een paar rondjes wilde rijden in de xtr met mij (86 kg)er naast.
Dat was weer eens leuk om beleven wat de xtr echt kan.
Was zelf al 10 sekonden sneller als in het begin, maar hij schroefde er nog 7 seconden vanaf.
Jammer was dat ik de laatste ronde nog even de bandenstapel opzocht.
Bar veel schade aan de body, radiator, ventilator, diffuser, onderplaat sidepot, 2 uballs en 2 draagarmen en nog set banden.
Maar ja eigenschuld (half 6 met lage zon), in pif paf, de 1ste bocht te snel genomen, dan het instuurpunt van de 2e bocht een halve meter gemist.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: xtr8
ai...das zuur Alt behoorlijke schade dus
net nu je lekker op dreef was, en ja later op de dag ben je vaak wat minder scherp en toch best moe van al die concentraties.
wellicht wilde je ook nog wat nwe technieken toepassen door wat die coureur deed en wat de auto nog kon en dat alles bij elkaar einde dag oid?
sterkte, hoop dat je het weer goed kan fixen.

net nu je lekker op dreef was, en ja later op de dag ben je vaak wat minder scherp en toch best moe van al die concentraties.
wellicht wilde je ook nog wat nwe technieken toepassen door wat die coureur deed en wat de auto nog kon en dat alles bij elkaar einde dag oid?
sterkte, hoop dat je het weer goed kan fixen.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
René,
Je hebt gelijk en daarbij leeftijd speelt zeker mee.
Ik vind het toch mijn eigenschuld, want voor ik de laatste rit in de xtr stapte, dacht ik nog het mooi geweest ga naar huis.
Maar ja, hollanders je hebt betaald dan il ook rijden.
Heb daarom enkel s'middags gereden.
Maar wel veel gereden, want de xtr reed zo lekker.
Had al halverwege de middag pijn in mijn nek.
Jammer dat ik vergeten ben de man zijn naam te vragen.
Was later erg benieuwd wie hij was.
Je hebt gelijk en daarbij leeftijd speelt zeker mee.
Ik vind het toch mijn eigenschuld, want voor ik de laatste rit in de xtr stapte, dacht ik nog het mooi geweest ga naar huis.
Maar ja, hollanders je hebt betaald dan il ook rijden.
Heb daarom enkel s'middags gereden.
Maar wel veel gereden, want de xtr reed zo lekker.
Had al halverwege de middag pijn in mijn nek.
Jammer dat ik vergeten ben de man zijn naam te vragen.
Was later erg benieuwd wie hij was.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: xtr8
zelfs het eerste rondje kan gevaarlijk zijn (enthousiasme
) al een paar keer gezien op CPZ liggen ze na de eerste bocht bv al naast de baan (bandjes koud e.d.)
soms heb je nog mazzel en soms dikke pech.
dus binnenkort is jou racer nog niet te zien op een DF dagje...was wel benieuwd met die V8 e.d.
misschien dat sommigen het hier weten wie die coureur was/is in die Saker...
als ie al 20 jaar z'n licentie heeft zal die dus 36+ zijn?

soms heb je nog mazzel en soms dikke pech.
dus binnenkort is jou racer nog niet te zien op een DF dagje...was wel benieuwd met die V8 e.d.
misschien dat sommigen het hier weten wie die coureur was/is in die Saker...
als ie al 20 jaar z'n licentie heeft zal die dus 36+ zijn?
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
Ben ongedeerd, de impact was ook heel zacht.
Het polyesther is (Engelsen plakken veel gelcoat op het polyesther 5 tot 7 mm dik) nogal zwak..
Hoop 11 april de xtr klaar te hebben.
De rijder heeft, als ik het goed heb, met een radical gereden of geraced.
Was daar niet zo enthousiast over.
Wel veel downforce, scheivlak volgas, maar te weinig vermogen.
Was wel enthousiast over de xtr (heb hem gevraagd om een eerlijk antwoord, want daar heb je wat aan).
Hij vond de xtr wel last hebben van onderstuur.
Heb nog op het web gekeken, maar het is Marijn van Kalmthout niet.
Hij is iets jonger.
Ben bezig een video te uploaden op youtube,
Kijk even op, spa 21 maart 2011
Het polyesther is (Engelsen plakken veel gelcoat op het polyesther 5 tot 7 mm dik) nogal zwak..
Hoop 11 april de xtr klaar te hebben.
De rijder heeft, als ik het goed heb, met een radical gereden of geraced.
Was daar niet zo enthousiast over.
Wel veel downforce, scheivlak volgas, maar te weinig vermogen.
Was wel enthousiast over de xtr (heb hem gevraagd om een eerlijk antwoord, want daar heb je wat aan).
Hij vond de xtr wel last hebben van onderstuur.
Heb nog op het web gekeken, maar het is Marijn van Kalmthout niet.
Hij is iets jonger.
Ben bezig een video te uploaden op youtube,
Kijk even op, spa 21 maart 2011
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: xtr8
je bedoelt dat hele korte filmpje waar je zeg 3x voorbij raast met dat lekkere geluidje?
dan heb ik die net gekeken
ow, bij 2.24 zie je in onderstaande video een rode? saker was het die van die coureur?
http://www.youtube.com/watch?v=qBc9N8Y1 ... re=fvwkrel" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien dat iemand het dan weet
dan heb ik die net gekeken

ow, bij 2.24 zie je in onderstaande video een rode? saker was het die van die coureur?
http://www.youtube.com/watch?v=qBc9N8Y1 ... re=fvwkrel" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien dat iemand het dan weet

- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
Frank is geent videoman, vandaar de korte opname.
Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.
Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.
Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.
Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: xtr8
ow, das mooi lastig danalt schreef:Frank is geent videoman, vandaar de korte opname.
Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.
Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.

ik googlede net westfield NL
http://www.westfieldnederland.nl/index. ... ge=Verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;
website is ff uit de lucht wegend onderhoud, maar wie weet kunnen zij wat voor je betekenen?
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: xtr8
Van westfield nederland hoef je op het moment niet zo veel te verwachten. Hun website is al een paar maanden uit de lucht. Schijnt dat de verschillende eigenaren het niet helemaal met elkaar eens waren en dat het op het moment onduidelijk is wat er met westfield nederland gaat gebeuren.GTRene schreef:ow, das mooi lastig danalt schreef:Frank is geent videoman, vandaar de korte opname.
Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.
Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.![]()
ik googlede net westfield NL
http://www.westfieldnederland.nl/index. ... ge=Verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;
website is ff uit de lucht wegend onderhoud, maar wie weet kunnen zij wat voor je betekenen?
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: xtr8
Heb begepen dat Hans Wellink de onderdelen voor de Westfieldcup doet.
Maar je kan je onderdelen bestellen bij Westfield UK.
Eventueel bij Marten Born kan je voor onderhoud terecht.
Wij onderhouden de xtr zelf.
Toch ben ik nog steeds onder de indruk hoe deze rijder met de xtr speelde.
Dat wil ik ook!!!
Maar wie weet leer ik dat nog op mijn oude dag.
Maar je kan je onderdelen bestellen bij Westfield UK.
Eventueel bij Marten Born kan je voor onderhoud terecht.
Wij onderhouden de xtr zelf.
Toch ben ik nog steeds onder de indruk hoe deze rijder met de xtr speelde.
Dat wil ik ook!!!
Maar wie weet leer ik dat nog op mijn oude dag.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten