xtr8

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

xtr8

Bericht door alt » 14 mar 2011, 22:38

Hier een video van vrijdag 11 maart bij de HARC.
http://www.youtube.com/watch?v=ygEv5Imt1L4" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoek op xtr8

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 14 mar 2011, 22:49

lekker geluidje zo langs het rechte stuk, beetje Can-am achtig :thumbup:

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: xtr8

Bericht door RJay » 14 mar 2011, 23:28

Klinkt vet! tof hoor :)
Merk je nog een verschil in bochtensnelheid met die zwaardere motor?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 15 mar 2011, 09:45

Had wel dat de auto kwispelde bij het aanremmen van de audi en tarzan.
De rembalance is uitelkaar geweest en moest nog afgesteld worden.
De concactschakelaar zit vlak naast.
Elke keer dat ik de rembalance verstelde, ging hetj contact uit.
Deze wordt op het dashboard verplaatst.
Zelf denk dat het komt dat ik geen tussengas geef.
Er zit een zwaar vliegwiel gemonteerd v.w. de 10 mm te korte priseas.
De moter zal zwaarder zijn , extra kop, 8 ltr koelvioeiststof en olie.
Het blok zelf zal niet veel schelen met het Bam blok, alu tegen gietijzer.

Ja, de wegligging, niet veel verschil kunnen merken, maar behoorlijk hard op het rechte eind.
1000 to 1300 toeren meer met de zelfde versnellingsbak.
De bochtensnelheid, ben een rijder die laat (met 62 pas mijn licencie) is gaan circuitrijden, ligt altijd laag, ik wil graag de boel heel houden en heb ook niet het talent.
Dus zoek ik het maar op het rechte stuk en rem daar in tegen vroeg.
Dat vroeg remmen heeft ook met leeftijd te maken denk ik.
De baan is smaller is je ouder ben.
Denk dat een goede rijder met talent zeker 10 seconden sneller zal zijn.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: xtr8

Bericht door RJay » 15 mar 2011, 10:08

Moet Laurens anders een DF artikeltje er over maken? :df:

Maar serieus, tussengas geven is misschien een handige optie inderdaad. Als je ook echt voelt dat ie shiftlocked. 't kan ook zijn dat je achterremmen te veel meedoen zoals je zelf al aangeeft ivm de rembalancer.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 15 mar 2011, 10:51

wat voor motor zit er eigenlijk in?

eneuh better safe then sorry, als je maar DF hebt :df:

denk als je er en lichter vliegwiel op zet je ook minder shiftlock hebt...

daarbij bij aanremmen oid zoveel mogelijk als de kar nog recht staat, zelfde eigenlijk voor terug schakelen...
als de auto wel een goede rembalans heeft kun je eventueel nog wat in de bocht remmen :mrgreen:

maja dat voel je wel lijkt me, in elk geval een leuk fun kanon 8)

dus Alt staat voor de leeftijd (Duits voor oud :mrgreen: :wink: )

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 15 mar 2011, 12:18

René,

Audi V8 3.6 ltr 32 V, de motor komt uit een Audi 100, heeft weinig km´s gelopen, koste slechts €. 500.00.
Volgens Frank is het standaard 3.6 V8 blok gebruikt in de DTM in de jaren 90.
Deze DTM-wagens hadden +- 400 pk.

Alt, was de verzetsnaam van mijn vader en ook de 1ste letters van mijn familienaam.
Ik voel mij nog 18, enkel mij lijf is ouder.

m.v.g.

Luc

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 15 mar 2011, 12:39

Dat zijn nog een leuke prijzen :D
mooie gegevens ook, neem aan dat jou blokje niet die DTM 400pk heeft maar genoeg voor zo'n lichte auto :df:
qua pk gewicht verhouding.

ah, een naam met historie, mooi uitgelegd Luc.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 28 mar 2011, 12:25

Wel wat laat maar toch even dit.
Heb afgelopen maandag bij skylimit op Spa gereden.
Leuke gereden, nette rijders.
Later op dag had ik een ronde lang door een Saker in mijn nek.
Heb hem toen maar voorbij gelaten, kon toch niks winnen.
Bleek dat er iemand in reed dat al 20 jaren zijn licentie had.
Heb op de paddock met hem gepraat te hebben gevraagd of hij een paar rondjes wilde rijden in de xtr met mij (86 kg)er naast.
Dat was weer eens leuk om beleven wat de xtr echt kan.
Was zelf al 10 sekonden sneller als in het begin, maar hij schroefde er nog 7 seconden vanaf.

Jammer was dat ik de laatste ronde nog even de bandenstapel opzocht.
Bar veel schade aan de body, radiator, ventilator, diffuser, onderplaat sidepot, 2 uballs en 2 draagarmen en nog set banden.
Maar ja eigenschuld (half 6 met lage zon), in pif paf, de 1ste bocht te snel genomen, dan het instuurpunt van de 2e bocht een halve meter gemist.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 28 mar 2011, 12:33

ai...das zuur Alt behoorlijke schade dus :?

net nu je lekker op dreef was, en ja later op de dag ben je vaak wat minder scherp en toch best moe van al die concentraties.
wellicht wilde je ook nog wat nwe technieken toepassen door wat die coureur deed en wat de auto nog kon en dat alles bij elkaar einde dag oid?

sterkte, hoop dat je het weer goed kan fixen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 28 mar 2011, 13:41

René,
Je hebt gelijk en daarbij leeftijd speelt zeker mee.
Ik vind het toch mijn eigenschuld, want voor ik de laatste rit in de xtr stapte, dacht ik nog het mooi geweest ga naar huis.
Maar ja, hollanders je hebt betaald dan il ook rijden.
Heb daarom enkel s'middags gereden.
Maar wel veel gereden, want de xtr reed zo lekker.
Had al halverwege de middag pijn in mijn nek.
Jammer dat ik vergeten ben de man zijn naam te vragen.
Was later erg benieuwd wie hij was.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 28 mar 2011, 16:21

zelfs het eerste rondje kan gevaarlijk zijn (enthousiasme :mrgreen: ) al een paar keer gezien op CPZ liggen ze na de eerste bocht bv al naast de baan (bandjes koud e.d.)
soms heb je nog mazzel en soms dikke pech.

dus binnenkort is jou racer nog niet te zien op een DF dagje...was wel benieuwd met die V8 e.d.
misschien dat sommigen het hier weten wie die coureur was/is in die Saker...
als ie al 20 jaar z'n licentie heeft zal die dus 36+ zijn?

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: xtr8

Bericht door RJay » 28 mar 2011, 20:24

Zonde van je auto zeg. Gaat het met jou wel goed verder? :o

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: xtr8

Bericht door RVV » 28 mar 2011, 20:27

Oei jammer :(

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 28 mar 2011, 21:35

Ben ongedeerd, de impact was ook heel zacht.
Het polyesther is (Engelsen plakken veel gelcoat op het polyesther 5 tot 7 mm dik) nogal zwak..
Hoop 11 april de xtr klaar te hebben.

De rijder heeft, als ik het goed heb, met een radical gereden of geraced.
Was daar niet zo enthousiast over.
Wel veel downforce, scheivlak volgas, maar te weinig vermogen.
Was wel enthousiast over de xtr (heb hem gevraagd om een eerlijk antwoord, want daar heb je wat aan).
Hij vond de xtr wel last hebben van onderstuur.
Heb nog op het web gekeken, maar het is Marijn van Kalmthout niet.
Hij is iets jonger.

Ben bezig een video te uploaden op youtube,
Kijk even op, spa 21 maart 2011

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 28 mar 2011, 21:58

je bedoelt dat hele korte filmpje waar je zeg 3x voorbij raast met dat lekkere geluidje?
dan heb ik die net gekeken :mrgreen:

ow, bij 2.24 zie je in onderstaande video een rode? saker was het die van die coureur?

http://www.youtube.com/watch?v=qBc9N8Y1 ... re=fvwkrel" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien dat iemand het dan weet :D

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 29 mar 2011, 22:03

Frank is geent videoman, vandaar de korte opname.

Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.

Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: xtr8

Bericht door GTRene » 29 mar 2011, 22:20

alt schreef:Frank is geent videoman, vandaar de korte opname.

Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.

Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.
ow, das mooi lastig dan :?

ik googlede net westfield NL

http://www.westfieldnederland.nl/index. ... ge=Verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;

website is ff uit de lucht wegend onderhoud, maar wie weet kunnen zij wat voor je betekenen?

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: xtr8

Bericht door Linc (Bas) » 30 mar 2011, 09:15

GTRene schreef:
alt schreef:Frank is geent videoman, vandaar de korte opname.

Ja, dat was de rode Saker, maar het was niet de eigenaar die zo hard reed.

Wat wel jammer is dat Westfield geen xtr's meer maakt.
Ben aan het proberen onderdelen bij Westfield te krijgen.
Maar dat gaat daar allemaal op zijn engels , dus geen antwoord op mijn emails of aan de telefoon.
ow, das mooi lastig dan :?

ik googlede net westfield NL

http://www.westfieldnederland.nl/index. ... ge=Verkoop" onclick="window.open(this.href);return false;

website is ff uit de lucht wegend onderhoud, maar wie weet kunnen zij wat voor je betekenen?
Van westfield nederland hoef je op het moment niet zo veel te verwachten. Hun website is al een paar maanden uit de lucht. Schijnt dat de verschillende eigenaren het niet helemaal met elkaar eens waren en dat het op het moment onduidelijk is wat er met westfield nederland gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: xtr8

Bericht door alt » 30 mar 2011, 20:03

Heb begepen dat Hans Wellink de onderdelen voor de Westfieldcup doet.
Maar je kan je onderdelen bestellen bij Westfield UK.
Eventueel bij Marten Born kan je voor onderhoud terecht.
Wij onderhouden de xtr zelf.

Toch ben ik nog steeds onder de indruk hoe deze rijder met de xtr speelde.
Dat wil ik ook!!!
Maar wie weet leer ik dat nog op mijn oude dag.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten