Een BMW zonder M// kopen ze alleen maar voor de looks, want eigenlijk dromen ze elke nacht van een Z4 M met 343pk
Brand maar los

Tom schreef:Eens met Hans.
Het is dat ik van de vrouw niet mag maar anders stond er hier een M voor de deur.
All round motor geloof ik nog wel, maar verder is het natuurlijk best wel onzinRVV schreef:LOL@topic, maar zeker serieus over nagedacht. En bewust niet voor een M gekozen. Met 2,5 jaar M3 ervaring, en twee 130i's achter de rug is mijn conclusie dat de 3 liter een fijnere allround motor is.
Qua absolute snelheid ontlopen de Z4 //M en de 3 liter elkaar niet zoveel. (0-100 Z4 M 5 sec. rond. e46 M3 5.2 seconden en de 3 liter 5,7 sec.) De Z4 3 liter is amperan langzamer dan een e46 M3.
De M motor komt pas echt tot zijn recht als je het potentieel volledig benut. De 3 liter komt eigenlijk in iedere toerengebied tot zijn recht. Voor dagelijks gebruik is de 3 liter gewoon een juweel van een motor. (heb ik ook nooit onder stoelen en banken gestoken). Krachtsontplooiing tussen 2500 en 6500 toeren is optimaal. Bij de Z4 M is dit pas tussen de 5000 en 8000 toeren.
Verder is de Z4 3 liter, dik 100 kilo lichter dan de Z4 M coupe. Die met 1500 kilo gewoon een zware auto is voor zo'n relatief kleine auto.
Overigens vonden zowel EVO en BMW Carmagazine de Z4 3 liter de betere van de 2. (niet dat dat voor mij de doorslag gaf, maar het onderstreept wel mijn eigen ervaring met beide motoren)
Mooier is de Z4 M ook niet. Beide modellen zijn op slechts details verschillend. Ander voorbumpertje, andere motorkap, 4 uitlaten tov 2 en M stoelen. Grootste pluspunt van de Z4 M coupe is dat die een sper heeft. Maar in tegenstelling tot de130i die gewoon echt een sper mist is dit niet echt aan de orde bij de Z4 3 liter. Door relatief veel grip op de achteras mede door de zitpositie en de korte wielbasis is een doorspinnend binnenwiel mij nog niet overkomen. Z4 3 liter rijders kunnen dit vast beamen. (hé Tom)
Na 2 M's te hebben gehad, M3 en M5 en daarbij aardig goed de meerwaarde van een M weet in te schatten, vond ik de meerwaarde van een Z4 M niet echt het geld waard.
Of ik dan een mietje ben? so be it LOL
Hans R schreef:LOL, de Bombay filmpjes zijn weer hot!
En Rico in de verdediging! 8)
Hans R schreef:LOL, de Bombay filmpjes zijn weer hot!
En Rico in de verdediging! 8)
gezellig heHans R schreef:Dit draadje is net onzinnig als het cabriodraadje is voor wijven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten