Matte koplampen.. is er een redmiddel ?
- dvh
Matte koplampen.. is er een redmiddel ?
Het kunststof kapwerk van onze daily is aan het verweren.. athans zo lijkt het.
Heel het oppervlakte word erg mat ! wanneer je het natmaakt, of bij regen, dan is het kunststof weer transparant, maar bij droog weer ziet het er simpelweg lelijk uit.
Zijn er middelen op dit kunststof weer op te poetsen of dergelijke ? Iemand ervaringen of ideeën ?
Heel het oppervlakte word erg mat ! wanneer je het natmaakt, of bij regen, dan is het kunststof weer transparant, maar bij droog weer ziet het er simpelweg lelijk uit.
Zijn er middelen op dit kunststof weer op te poetsen of dergelijke ? Iemand ervaringen of ideeën ?
- Martin van der Zwaard
Re: Matte koplampen.. is er een redmiddel ?
Geloof dat Meguiars iets heeft maar schijnt niet echt goed te werken.
Collega van me heeft het pas geprobeerd bij een ML. Werd iets beter maar niet super.
Collega van me heeft het pas geprobeerd bij een ML. Werd iets beter maar niet super.
- Paskal
- Auto: meerdere
Googlen op sanding headlights wellicht? Zoiets?
- dvh
Dat lijkt er wel op.
Zit erover te denken om de auto een uitgebreide poetsbeurt te ( laten ) geven, wellicht daar eens informeren of ze wat kunnen met deze koplampen.. dat is dat gelijk meegenomen..
Snap alleen niet zo goed hoe het zo snel mat heeft kunnen worden.
Ik bedoel, de auto was 2ehands toen ik hem kocht, toen zag ie er picco bello uit.. nu binnen een jaar zijn de koplampen opeens compleet mat.. erg vreemd.
Zit erover te denken om de auto een uitgebreide poetsbeurt te ( laten ) geven, wellicht daar eens informeren of ze wat kunnen met deze koplampen.. dat is dat gelijk meegenomen..
Ik bedoel, de auto was 2ehands toen ik hem kocht, toen zag ie er picco bello uit.. nu binnen een jaar zijn de koplampen opeens compleet mat.. erg vreemd.
- JP
Als je weet wat je doet, dan kun je die helemaal weer ophalen. Een goede detailer, die lukt het.
-
3m heeft daar mooi spul voor, kreeg dit laatst bij de autospuiterij geen idee hoe dit heet 

- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
*terugvindpost*
Bij gangbare modellen kun je bijna het makkelijkst beide units vervangen maar dat kost wel een paar duiten. Staat ie altijd met z'n neusje in de zon ofzo?
Bij gangbare modellen kun je bijna het makkelijkst beide units vervangen maar dat kost wel een paar duiten. Staat ie altijd met z'n neusje in de zon ofzo?
-
dvh schreef:Dat lijkt er wel op.
Wellicht waren ze door de vorige eigenaar al eens helder gepoetst? Meestal zijn ze dan na een paar maanden weer dof aan het worden.
Weet niet om wat voor auto het gaat, maar er gaat niets boven een nieuw setje koplampglazen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Is het een Peugeot ? ( is namelijk een bekend kwaaltje bij die wagens )
En matte koplampen zijn "gewoon" weer op te halen.
Kwestie van wetsanden en polijsten....
Denk dat Xavier je hier wel meer over kan vertellen.
Steek anders je licht eens op op een detailer forum....
En matte koplampen zijn "gewoon" weer op te halen.
Kwestie van wetsanden en polijsten....
Denk dat Xavier je hier wel meer over kan vertellen.
Steek anders je licht eens op op een detailer forum....
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik heb hier thuis ook ergens een middeltje staan om je koplampen mee te "polijsten" , heb het wel eens geprobeerd en het werkte wel redelijk.
Zal eens kijken of ik het terug kan vinden om te zien hoe het heet
Zal eens kijken of ik het terug kan vinden om te zien hoe het heet
- Pikkebaas
Natschuren met oplopend schuurpapier tot 3000 en met PlastX inwrijven.
Bij mij ook gelukt, moet 't nog 'n keer goed en geduldig doen met doede poetsapparaat maar lukt echt.
Gr Pikkebaas
Bij mij ook gelukt, moet 't nog 'n keer goed en geduldig doen met doede poetsapparaat maar lukt echt.
Gr Pikkebaas
- Raymond S.
Heb nu al bij 2 auto's (e39's) de koplampen weer als nieuwe gekregen door schuren, nat schuren en daarna met verschillende compounds en de rotary gepolijst. Het kan dus zeker.
Van dit:

Via:

(en vele schuurstappen later + polijsten)
Naar:

Van dit:
Via:
(en vele schuurstappen later + polijsten)
Naar:
-
OnlineMartijn_bmw

moet ik eigenlijk ook eens doen bij mijn E46 koplamp glazen die beginnen ook wat minder te worden...
- Raymond S.
Thanks! Bij die op de foto's was het ook wel heel erg gesteld. Leek wel alsof er jarenlang mee achter een vrachtwagen gereden was
Moest ook echt een stuk(je) materiaal verwijderen om de pitten er een beetje uit te krijgen. Gelukkig is het plastic erg dik dus kan dat wel. (bij de e39's dan)
Daardoor is wel noodzakelijk om vrij grof te beginnen, korrel 180 (nee, niet thuis proberen!). Dan weet je niet wat je ziet, gaat dat ooit nog goedkomen?! Maar na heel veel kleine stappen naar de 3000 schuren en polijsten is het weer als nieuw. Je bent er dan wel een weekendje mee zoet.
Wat ook erg veel scheelt in de lichtopbrengst zijn de (vooral bij xenon gebruikte) lenzen schoon maken.
Voor:

Na:

Punt is wel dat je er je koplamp voor moet open maken. Bij de pre-facelift E39 kon dat "makkelijk", bij de facelift zijn ze gelijmd, kost wat meer moeite (verwarmen in een oven bijv.).
Wil best eens een poging wagen, maar dan ben je wel je koplampen een weekendje 'kwijt'

Moest ook echt een stuk(je) materiaal verwijderen om de pitten er een beetje uit te krijgen. Gelukkig is het plastic erg dik dus kan dat wel. (bij de e39's dan)
Daardoor is wel noodzakelijk om vrij grof te beginnen, korrel 180 (nee, niet thuis proberen!). Dan weet je niet wat je ziet, gaat dat ooit nog goedkomen?! Maar na heel veel kleine stappen naar de 3000 schuren en polijsten is het weer als nieuw. Je bent er dan wel een weekendje mee zoet.
Wat ook erg veel scheelt in de lichtopbrengst zijn de (vooral bij xenon gebruikte) lenzen schoon maken.
Voor:
Na:
Punt is wel dat je er je koplamp voor moet open maken. Bij de pre-facelift E39 kon dat "makkelijk", bij de facelift zijn ze gelijmd, kost wat meer moeite (verwarmen in een oven bijv.).
Wil best eens een poging wagen, maar dan ben je wel je koplampen een weekendje 'kwijt'

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Zou gewoon wachten totdat na de matte lak, matte koplampen "hot" zijn! Ben je trendzetter!
- jaydee
Het schuren en polijsten van de lampglazen is op het Speedsterforum ook al eens langsgekomen. Alleen zou het bij de Speedster niet goed zijn, omdat er een UV-werende laag op het glas zit. Is dit bij andere auto's dan niet hetzelfde probleem?
- dvh
Ik zie dat het nog te redden is 
De koplampen zijn gelijmt, dus losmaken zal niet zomaar gaan.
Het betreft deze auto:

nieuwe koplampunits ( leeg ) kosten iets van 150ex. Beetje veel voor een oude 2ehands
........
De locale garage doet tegenwoordig ook aan detailering, zal eens even langsgaan en kijken wat mogelijk is.

De koplampen zijn gelijmt, dus losmaken zal niet zomaar gaan.
Het betreft deze auto:
nieuwe koplampunits ( leeg ) kosten iets van 150ex. Beetje veel voor een oude 2ehands

De locale garage doet tegenwoordig ook aan detailering, zal eens even langsgaan en kijken wat mogelijk is.