Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door dvh » 10 mar 2011, 19:59

Hier worden ze het ook niet eens... :mrgreen:
Laat het lekker rusten, ieder geloofd wat deze wil geloven en ieder stemt wat hij of zij wil stemmen.

De sfeer word er niet echt gezelliger op met eindeloos lange draadjes waar behoorlijk op de man af gespeelt word.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 mar 2011, 21:10

Dan vat ik het nog even samen:

Wilders heeft goede ideeën en slechte. Over de goede zijn de meningen verdeeld. Op veel punten zijn voorstanders en tegenstanders het met elkaar eens. Het feit dat je pro of anti PVV bent zegt niets over de rest van je ideologie.

Uiteindelijk is deze discussie hetzelfde als de BMW vs Audi kamp draadjes.

Dit klopt wel aardig toch ?

Michel P

Bericht door Michel P » 10 mar 2011, 21:22

dvh schreef:Hier worden ze het ook niet eens... :mrgreen:
Laat het lekker rusten, ieder geloofd wat deze wil geloven en ieder stemt wat hij of zij wil stemmen.

De sfeer word er niet echt gezelliger op met eindeloos lange draadjes waar behoorlijk op de man af gespeelt word.
Gek dat ik niet verbaasd ben waar je heen linkt.................. zo typische links, nog steeds de WOII als stigma gebruiken is zo afgezaagd......... moord op Fortyun vergeten.......... en de onzin die links uitkraamde over hem? Moord op Theo van Gogh ook al vergeten.......... echt te triest voor woorden.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 10 mar 2011, 21:27

WTF, dat forum. Waarom bestaat zoiets, en wat doe jij daar dvh?
Wist niet eens dat dat nog bestaat..

dvh

Bericht door dvh » 10 mar 2011, 21:37

Niels v D schreef:
WTF, dat forum. Waarom bestaat zoiets, en wat doe jij daar dvh?
Wist niet eens dat dat nog bestaat..
Ik ben vaste member daar :mrgreen:
Nee, was wat aan het googelen over fitness en kwam toen op een link wat verwees naar een draadje van dat forum..

@Michiel, ik ben niet links, niet rechts maar gewoon mezelf en dat is al ingewikkeld genoeg.
Daarbij de link was een joke, niet al te serieus nemen.

HansD

Bericht door HansD » 10 mar 2011, 21:41

LOL, ik heb toch niet het idee dat dvh die link neerzet als anti PVV/links standpunt.

Ontopic dan maar weer. Ik vind het zo langzamerhand toch jammer dat de PVV niet in de gemeentraad van Amsterdam zit. Die zouden dat probleem met die pl**ris duiven op de Dam, die alleen maar gevoerd worden door buitenlanders, zo oplossen :lol: . http://www.pvvdenhaag.nl/index.php/comp ... kken-.html

edit; dhv was me zelf al voor lees ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2011, 21:44

Macboy schreef:Dan vat ik het nog even samen:

Wilders heeft goede ideeën en slechte. Over de goede zijn de meningen verdeeld. Op veel punten zijn voorstanders en tegenstanders het met elkaar eens. Het feit dat je pro of anti PVV bent zegt niets over de rest van je ideologie.

waarom vraag je dat aan ons? wij weten niet wat jou denkbeeld is :nerd: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 mar 2011, 21:46

RVV schreef:
Zolang er moslima's door het flatje gerosd worden omdat ze geen hoofddoekje willen dragen
Nee hoor die worden gewoon naar de It's gestuurd :whistle:

Kijk en huiver :roll: Je dood laten drukken voor een kut TV :hammer:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/vide ... t_s__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
sodekneiter :mrgreen:
barbaren :shocking:

EG

Bericht door EG » 10 mar 2011, 22:28

Macboy schreef:Dan vat ik het nog even samen:

Ik denk dat Robin in shock zal staan als ie gaat lezen wat ik zeg, hij gaat hiervan spontaan Groen Links stemmen en een anti 130 spandoek voor zijn deur hangen :mrgreen: :mrgreen:

Wilders is echt goed voor de Nederlandse politiek.

MAAR ALLEEN OP EEN PUNT:

Die gast schud iedereen wakker in de Tweede Kamer, eerlijk is eerlijk, ik mag hem niet, ik mag zijn partij niet, ik mag zijn kamerleden niet. Maar wakkerschudden, dat doet ie goed. Als iemand daarom op hem stemt begrijp ik dat wel... Dat iemand PVV stemt vanuit protest snap ik heel goed.

Ik vind het gewoon heel erg jammer dat die Wilders met een persoonlijke jihad tegen de Islam bezig is. En door die extreme standpunten, OOK over de Islam polariseert hij ook veel, maar dan denk ik weer, als ie dat niet zou doen zou die partij ooit zo groot geworden zijn? :hmmm:

Rupie

Bericht door Rupie » 10 mar 2011, 22:38

Zou die echt wat teweeg brengen of helpt ie zichzelf uiteindelijk om zeep door in een minderheidskabinet als gedoog partner te gaan zitten? Ik denk dat ie de Haagse politiek niet wakker schud. VVD en CDA regeren nog steeds, zoals ze al jaren doen. Wake up. Wilders polariseert alleen. Nederland verandert niet door de politiek, maar door de mensen. En vergeet maar dat je de multiculturele samenleving tegenhoudt. Illusie.

Xave30

Bericht door Xave30 » 10 mar 2011, 22:48

@ Ruben en anderen- Wellicht was deze lezing wat voor jou. : http://www.ru.nl/soeterbeeckprogramma/a ... -casanova/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kom ik net vandaan.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 mar 2011, 23:27

EG schreef:Die gast schud iedereen wakker in de Tweede Kamer, eerlijk is eerlijk, ik mag hem niet, ik mag zijn partij niet, ik mag zijn kamerleden niet. Maar wakkerschudden, dat doet ie goed. Als iemand daarom op hem stemt begrijp ik dat wel... Dat iemand PVV stemt vanuit protest snap ik heel goed.

Ik vind het gewoon heel erg jammer dat die Wilders met een persoonlijke jihad tegen de Islam bezig is. En door die extreme standpunten, OOK over de Islam polariseert hij ook veel, maar dan denk ik weer, als ie dat niet zou doen zou die partij ooit zo groot geworden zijn? :hmmm:
Pim was een betere man geweest om de nodige veranderingen erdoor te drukken, maar dat plan liep anders.
Wilders is 2e keus, en die rare hobbies nemen mensen erbij.
De rest is prima in staat zijn plannen te rippen, en daarna blijft er alleen een kleinere protestpartij over.
Aan de zijlijn om de rest scherp te houden. Helemaal goed.

Elise

Bericht door Elise » 11 mar 2011, 09:41

smiley schreef:Pim was een betere man geweest om de nodige veranderingen erdoor te drukken
Pim was een begenadigd spreker, maar ook Pim zou dezelfde problemen hebben gehad als Geert nu heeft binnen zijn partij.
Ik noem bijvoorbeeld de LPF minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie : Hilbrand Nawijn :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 mar 2011, 09:59

Uiteraard is de PVV niet heilig, en was Pim van en ander nivo. Denk dat Wilders nog veel groter kan worden als hij het geloof in het algemeen meer terug zou willen dringen naar prive door o.a. bijzonder onderwijs e.d. af te schaffen. Kijk, dat je durft te benoemen dat de multiculturele samenleving is mislukt, en dat allochtonen daarin in heel veel gevallen niet hun verantwoording hebben genomen, terwijl er kansen genoeg zijn is een goede discussie. Dat je concludeert dat de Islam in veel gevallen doordat deze cultureel verweven zit bij veel allochtonen geen positief effect heeft op de integratie lijkt me ook evident. Want de gastarbeiders uit Italie, en bijvoorbeeld Spanje die in NL zijn gebleven, maar ook mensen uit de ex colonies zijn in en veel hoger tempo geïntegreerd. Je kan dan in de regel stellen dat dit deels is omdat er meer overeenkomsten zijn met de joods/christelijke basis die in Nederland aanwezig is. Dat dit is verwaterd neemt niet weg dat onze maatschappij daarop van oorsprong is gebaseerd, en elementen daarvan terug komen in het dagelijkse leven.

Echter heeft Nederland zich door emancipatie en ontzuiling vrijgevochten van het geloofsjuk. Dit is een groot goed, en laat iedereen gelijk in dit land.

Wilders ziet dat door de dominatie van de Islam deze verworvenheden onder druk staan. Moslims pogen in Europa langzaam de westerse beschaving aan te tasten door het lifst wetten, regels, en gebruiken uit de middeleeuwen terug.

Wat dan ook erg vreemd is dat de o.a. linkse partijen zich in het verleden hard hebben gemaakt voor vrouwenrechten en hun steentje hebben bijgedragen aan de acceptatie van homo's en lesbiënes, zich nu daarover amper laten horen en alles als het om allochtonen gaat en de aanwezige intolerantie hierover met de mantel der liefde bedekt.

Wilders staat dus eigenlijk voor de waarden die het in Nederland leven altijd tot een voorrecht hebben gemaakt, en waar een groep nieuwkomers met Islamitische achtergrond het liefst een einde aan wil maken. Tel daarbij de onevenredige druk die men op het sociale zekerheidssysteem leggen door lage opleidingen en ongeletterdheid en hij heeft een punt.

Nogmaals Fortuyn kreeg het beter uit zijn bek, maar die is door o.a. de demonisering van de oppositie letterlijk geliquideerd. Een wat komische dwarsligger genaamd Theo van Gogh heeft een zelfde lot ondergaan. Wake-up calls waar de oude politiek eigenlijk maar bar weinig mee heeft gedaan.

En dat gat vult Geert Wilders. En ja, die is botter, maar hoe bot zouden wij worden als je 24/7 al jaren zwaar bewaakt word omdat de vrijheid van meningsuiting thans in dit onschuldige Nederland als je niet oppast je dood zal worden.

Michel

Michel P

Bericht door Michel P » 11 mar 2011, 10:37

Geweldig interview!
Uitspraak van de week (2): ‘Hoofddoek is besmettelijke ziekte’

Uit interview van Kleis Jager met Rayhana in papieren Trouw van 8 maart 2011.

‘Hoofddoek is besmettelijke ziekte’
Vorig jaar probeerden twee mannen de Frans-Algerijnse Theatermaakster Rayhana op straat in Parijs in brand te steken.

… Ze wordt boos over ‘linkse pseudofeministen’ die islamisten naar de mond praten. “Ze praten uithuwelijken of polygamie goed met een beroep op diversiteit, de hoofddoek is geweldig, sommigen billijken zelfs genitale verminking. Allemaal bang extreem-rechts in de kaart te spelen. Maar dat doen ze juist door het taboe in stand te houden en niets aan de orde te stellen. Ze zeggen eigenlijk: wij hebben onze vrijheid, maar die is niet voor jullie.”

“Wat zij niet begrijpen is dat de hoofddoek een besmettelijke ziekte is. Veel mensen in Frankrijk, en ook in Nederland vermoed ik, weten niet hoe het werkt. De hoofddoek is geen onschuldige, individuele keus. Die hoofddoek heeft consequenties voor andere vrouwen. Je drukt ermee uit wat voor samenleving je wilt, eentje waarin mannen en vrouwen zoveel mogelijk gescheiden zijn en vrouwen minder rechten hebben. Want wat wil dat zeggen, je haren niet laten zien? Dat mannen niet voor zichzelf instaan en je kunnen verkrachten?”

De zelfbewuste, goedopgeleide hoofddoekdraagsters in Europa hebben de zwakke plek in de liberale democratie gevonden, stelt ze vast. “Ze zijn vreselijk handig. Iedereen die iets kritisch over de hoofddoek opmerkt, maken ze verdacht: geen democraat. En iedereen die het voor ze opneemt, kan zich dankzij hen een beetje vrijheidsstrijder voelen.”

Belangrijk is hoeveel hoofddoeken er zijn, meent ze. “Wat is nog draaglijk, daar gaat het om. Twee, drie vrouwen met een hoofddoek die bij je in de straat wonen gaat wel, maar twee-, driehonderd, dat is een heel ander verhaal. In zo’n straat worden onbedekte vrouwen gebrandmerkt als hoer. Ik heb het gezien in Algerije: ik hoefde geen hoofddoek te dragen van mijn ouders, het kwam niet eens in ze op het mij te vragen. Maar mijn zusje moest het later, gedurende de burgeroorlog, wel. Het was gevaarlijk geworden om het niet te doen. Met de hoofddoek gaat het van kwaad tot erger: met wie weigert, kan van alles gebeuren.”

Rayhana is niet alleen voor een verbod op de boerka, vanaf volgende maand een feit in Frankrijk, maar ook voor een algeheel verbod op de hoofddoek. “Ik begrijp dat dit niet kan, maar dan in ieder geval een verbod voor minderjarigen, dus in het onderwijs. En op het werk: alle werkgevers moeten hem verbieden. Dat zou een vrijheidlievende daad zijn.”
http://hoeiboei.blogspot.com/2011/03/ho ... iekte.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 11 mar 2011, 12:12

Michel P schreef:............................
En dat gat vult Geert Wilders. En ja, die is botter, maar hoe bot zouden wij worden als je 24/7 al jaren zwaar bewaakt word omdat de vrijheid van meningsuiting thans in dit onschuldige Nederland als je niet oppast je dood zal worden.

Michel
Ik zou het niet eens als "botter" willen omschrijven, eerder duidelijker.
En ik hou er wel van als politici een duidelijk standpunt innemen :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mar 2011, 15:29

Ieder mens is gelijk natuurlijk.

natuurlijk zijn er lelijke en mooie mensen, of domme en slimme enz enz.

wat echter niet overal gelijk is, zijn de rechten van de mens...

en daar hebben bepaalde geloofsovertuigingen en of culturen soms behoorlijke schendingen van...

als we zeggen, kut marokanen, bedoelen we niet dat al de marokanen kut zijn (en of hebben :mrgreen: ) maar dan hebben we het alleen over die groep die zo zijn of zich zo gedragen zeg maar.

als we het hebben over foute moslims of achterlijke moslims dan hebben we het over die groep/mens wat zich zo gedragen of is (met een bepaalde gedachte wat niet past bij/in?)
dus niet alle moslims natuurlijk.

en daarom voelen vele weldenkende mensen die niet zo snel getriggerd zijn, zich ook niet snel aangesproken als men spreekt over, die knieperige hollanders, of die klote/kut of wat ook hollanders.

het is ook wat zelfkennis en weten waar je staat of kunnen relativeren van...e.d.

love is all :df:

richardk

Bericht door richardk » 11 mar 2011, 18:08

Pim was van een totaal ander nivo, kon het beter verwoorden en sprak meer vanuit het hart. Geert Wilders spreekt de leegte aan die Pim heeft achtergelaten. Wel ben ik het eens dat de LPF enkel en alleen Pim was. Vind het nog steeds enorm jammer dat de kans er niet geweest is. Als je de oude beelden terugziet dan zat hij op een goed spoor. Of wilders op hetzelfde spoor zit wil ik niet zeggen...maar de leegte die er ligt is groot.

EG

Bericht door EG » 12 mar 2011, 22:11

Michel P schreef: Heel verhaal

Michel
Wilders zal geloof nooit verbieden, niet in het algemeen. Die meneer zal alles wat in zijn macht zit doen om moslims te frustreren maar voor de rest gaat ie zeker geen Joden of Christenen lastig vallen. Dan schiet ie in zijn eigen voet namelijk, die man is een sluwe vos. Veel CDA stemmers zijn uit onvrede overgelopen op de PVV. Zodra hij het woord geloof = prive neemt dan verliest ie veel mensen uit zijn achterban, die graag worden opgevangen door bijv. de VVD...

Ik begrijp niet eens waarom je zelf zoeits afvraagt, Wilders is zelf Joods, en hij is regelmatig te zien geweest met een keppeltje op. Denk je dat zo iemand de samenleving verder zal proberen seculariseren? Dan moet je wel erg naief zijn.

Zijn idoolland (en die van veel hiero op het forum) Israel, is een land voor de Joden, de Thora zit daar in de wet. Er is daar helemaal geen seculiere samenleving, raar dat ik daar nooit iets over heb gehoord, want volgens Wilders is Israel het thuisfront van het Westen :hmmm:

En voor de rest je verteld wel een leuk verhaal, maar met verbieden vergroot je polarisatie en spanningen in de samenleving, zitten we daar op te wachten?

Peric

Bericht door Peric » 12 mar 2011, 22:27

EG schreef:Zijn idoolland (en die van veel hiero op het forum) Israel, is een land voor de Joden.
Jij leeft echt in je eigen wereld hèh EG, hoe kom jij er bij dat voor velen hier Israël het idoolland is? :?

Ik heb voor de provinciale staten deze keer voor de VVD gekozen omdat ik er een beetje moe van werd dat je maar 1 ding hoort van de PVV.
Is het wel eens bij je opgekomen dat er mensen op de PVV gestemd hebben vanwege wat anders dan de islam? Ik tenminste wel. En als je er voor uitkomt dat je PVV gestemd hebt word je gelijk voor racsist uitgemaakt.
2 keer dat ik de stemwijzer gedaan heb om mede mijn keuze te bepalen kwam ik uit op de PVV met als goede tweede de VVD.

Maar goed, hou je oogkleppen maar op...

EG

Bericht door EG » 12 mar 2011, 23:11

Peric schreef:
EG schreef:Zijn idoolland (en die van veel hiero op het forum) Israel, is een land voor de Joden.
Jij leeft echt in je eigen wereld hèh EG, hoe kom jij er bij dat voor velen hier Israël het idoolland is? :?

Ik heb voor de provinciale staten deze keer voor de VVD gekozen omdat ik er een beetje moe van werd dat je maar 1 ding hoort van de PVV.
Is het wel eens bij je opgekomen dat er mensen op de PVV gestemd hebben vanwege wat anders dan de islam? Ik tenminste wel. En als je er voor uitkomt dat je PVV gestemd hebt word je gelijk voor racsist uitgemaakt.
2 keer dat ik de stemwijzer gedaan heb om mede mijn keuze te bepalen kwam ik uit op de PVV met als goede tweede de VVD.

Maar goed, hou je oogkleppen maar op...
Eerst je eigen oogkleppen afdoen, waar zie jij dat ik beweer dat mensen die op de PVV stemmen racisten zijn of anti Islam zijn?

Ik zeg alleen dat meneer Wilders dat is (en zijn partij). Meer niet. En ik leg Michel haarfijn uit waarom Wilders in ieder geval NOOIT de vrijheid van godsdienst gaat aantasten in ALGEMENE zin. Dat gaat ie wel doen als het op de Islam aankomt.

Goed lezen de volgende keer.

Luco

Bericht door Luco » 12 mar 2011, 23:15

Ook al stem je geen PVV maar ben je niet links dan zijn sommige er al van overtuigd dat je een minder mens bent.
Laat ze lekker in die waan Peric.

Fernando

Bericht door Fernando » 12 mar 2011, 23:21

EG schreef:
Zijn idoolland (en die van veel hiero op het forum) Israel, is een land voor de Joden, de Thora zit daar in de wet.
Dit slaat volgens mij nergens op, waaruit blijkt dat?

Rupie

Bericht door Rupie » 13 mar 2011, 08:55

Meneer is Joods? Dat is nieuws voor mij. Verklaart wel het een en ander.
EG schreef:
Michel P schreef: Heel verhaal

Michel
Wilders zal geloof nooit verbieden, niet in het algemeen. Die meneer zal alles wat in zijn macht zit doen om moslims te frustreren maar voor de rest gaat ie zeker geen Joden of Christenen lastig vallen. Dan schiet ie in zijn eigen voet namelijk, die man is een sluwe vos. Veel CDA stemmers zijn uit onvrede overgelopen op de PVV. Zodra hij het woord geloof = prive neemt dan verliest ie veel mensen uit zijn achterban, die graag worden opgevangen door bijv. de VVD...

Ik begrijp niet eens waarom je zelf zoeits afvraagt, Wilders is zelf Joods, en hij is regelmatig te zien geweest met een keppeltje op. Denk je dat zo iemand de samenleving verder zal proberen seculariseren? Dan moet je wel erg naief zijn.

Zijn idoolland (en die van veel hiero op het forum) Israel, is een land voor de Joden, de Thora zit daar in de wet. Er is daar helemaal geen seculiere samenleving, raar dat ik daar nooit iets over heb gehoord, want volgens Wilders is Israel het thuisfront van het Westen :hmmm:

En voor de rest je verteld wel een leuk verhaal, maar met verbieden vergroot je polarisatie en spanningen in de samenleving, zitten we daar op te wachten?

Peric

Bericht door Peric » 13 mar 2011, 10:51

Ik schrijf toch ook niet dat jij dat beweert? Dat is de algemene consensus als je meldt dat je PVV gestemd hebt.

Plaats reactie