Welk land zou je liever willen wonen ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Welk land zou je willen wonen ?

Als Nederlander, lekker in Nederland, danmaar teveel betalen voor alles, maar economische vluchteling zijn is ook sneu.
16
46%
Als Nederlander graag in België, de Frieten smaken beter, en huizen als kastelen voor dubbeltjes
5
14%
Als Nederlander graag in Duitsland, ik voel me een echte germaan en "kein tempolimit" is mijn levensmotto
10
29%
Als Belg, in België blijf ik lekker lachen om die domme 'ollanders die alles slikken
1
3%
Als Belg in Duitsland, ik woon al in de grensstreek en Duits is mijn moerstaal
1
3%
Als Belg in Nederland.. AARGGGGG, anexatie angst sweet breekt me aan alle kanten uit. Maar die luie Walonen vreten ook mijn bord leeg.
0
Geen stemmen
Ich bin ein Berliner (bol) und bleif in die Heimat
2
6%

Totaal aantal stemmen: 35

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 feb 2007, 14:02

Dutch schreef:Mijn vak kan ik alleen maar in NL uitoefenen, dus dan houdt 't snel op. Geldt ook voor mevrouw Duts.

En nee, iets anders kunnen we niet. :cry: :lol:
ik wist niet dat jij een haringkar had Mattijs :P

HSR

Bericht door HSR » 16 feb 2007, 15:41

Ik vind Nederland gewoon te druk en daar heb ik momenteel best moeite mee. Overal mensen overal drukte nergens 2 minuten het gevoel even ''relaxt'' te kunnen zijn.

Vorige zomer ben ik 2 weken naar Sverige (Zweden) geweest. Dat was echt een eye opener. Ik vond het geweldig en zie mijzelf daar in de toekomst shoppen voor een vrouw.

Momenteel vertoeft mijn familie steeds meer in Spanje dus is er ook een reële kans dat ik uiteindelijk daar eindig.

Ik studeer momenteel nu International business and management, een volledig internationaal georienteerde studie die de stap om naar het buitenland te gaan ook kan verkleinen.

Echter, uiteindelijk zal ik zeer waarschijnlijk stranden waar ik de de baan met ''gunstigste nette inkomsten '' tegenkom.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 16 feb 2007, 15:56

Ik ga zeker shoppen voor een huis net over de grens in Duitsland.

Tuurlijk tellen bespaarde kosten ook mee, maar vooral het beleid in Nederland baart me zorgen. Ik kom regelmatig in Rotterdam en Amsterdam, en ik vind het ronduit verschrikkelijk. Er is werkelijk niets wat wanieren heeft of een beetje mijn taal kan spreken.

Ik hoop niet dat mensen zich beledigd voelen, maar ik vind het gewoon te gek worden.

Mijn boot ligt momenteel in Jirnsum, vlakbij Grou. Daar vind ik het geweldig, alleen dat taaltje héh :D

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 16:03

Ja Fries praten zit er voor mij niet in, maar verstaan en begrijpen heb ik geen probleem mee. Woon zelf vlakbij Friesland, winkel daar vaak, veel Friezen als vrienden en bekenden en ik heb 3 jaar lang een winkel in Leeuwarden gehad.

Als een Fries, Fries tegen me praat heb ik daar geen probleem mee, of als Friezen onder elkaar Fries praten en ik erbij ben, maakt me ook niet uit. Ik lul alleen niet in het Fries terug.

Dutch

Bericht door Dutch » 16 feb 2007, 16:04

Robin schreef:
Dutch schreef:Mijn vak kan ik alleen maar in NL uitoefenen, dus dan houdt 't snel op. Geldt ook voor mevrouw Duts.

En nee, iets anders kunnen we niet. :cry: :lol:
ik wist niet dat jij een haringkar had Mattijs :P
:lol: :lol:

Nee, veel lucratiever. Ik schrijf folders voor de Nederlandse haringkarindustrie. :D

*bedenkt zich iets*

Is er soms een partij die rappe internationale expansie van het Koninkrijk Nederland voorstaat? Liefst in zuidelijke richting?

Of nee, dan wordt heel Europa net zo Nederlands als Nederland. (Als 't dat al niet is.)

Beter is natuurlijk een Italiaanse one-issue-partij die pleit voor de invoering van het Nederlands als nationale taal van de republiek Italië.

En och, als Cicciolina daar in de politiek kan, moet dit ook kunnen. :D

Joy

Bericht door Joy » 16 feb 2007, 18:51

Ik zit nu op Madeira. Wat een mooi eiland. Heerlijk weer (23 graden), geweldige vergezichten, schitterende wegen, schitterende natuur, aardige mensen, geen drukte en goedkoop. Zou het hier prima volhouden.

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 16 feb 2007, 20:09

Voor mij DE. Heb ook Duits gestudeerd. Logische keuze dus. Veel zaken zijn in Dld. zeer goed geregeld (buiten auto's en huizen) en ik kan prima met Duitsers overweg. Nog even doorsparen en dan net over de grens een optrekje zoeken.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 16 feb 2007, 22:04

Het is gewoon allemaal 1 pot nat, elk land heeft wel wat. Als je er op vakantie bent dan zie je alleen de leuke dingen maar dat valt ook nog wel eens tegen denk ik als je er voor vast gaat wonen.

Ik zou naar de VS gaan denk ik. Alles is daar echt heel goedkoop, het ligt een beetje aan de staat waar je zit maar het is over het algemeen ook een heel open volk.

Ik ben in de afgelopen 5 jaar in zo'n 40-50 verschillende landen geweest en daar zaten er maar weinig tussen waarbij ik echt zoiets had van hier zou ik nou mijn hele leven blijven wonen.

Rebel

Bericht door Rebel » 16 feb 2007, 23:54

Ik zou never nooit in Duitsland willen wonen. Zeker niet hier over de grens, smakeloze architectuur ten top.
Daarnaast staat me de mentaliteit niet aan van de duitsers hier aan de grenstreek, in vergelijking tot de altijd vrienderlijke duitsers uit o.a. Munchen.

De voordelen van in Belgie wonen, zijn zo goed als weg hier in de grensstreek. Nadat de hypotheekrente ook aftrekbaar is gemaakt, voor nederlanders die in Belgie wonen zijn de huizen vlak over de grens dusdaning duur geworden dat ze bijna op gelijke niveau liggen.
Tevens wegen de "nadelen" van in Belgie wonen niet op tegen de voordelen.

Nee, ik woon hier prima, in het zuiden. Ik geniet van beide landen op steenworp-afstand, en profiteer toch van de "voordelen" van nederland, op een veilige afstand van al die kaaskoppen die boven "de rivieren" wonen.

Plaats reactie