135i coupe project, eindresultaten tuning
- dvh
Re: 135i coupe project started
Wat is het nut nog van een 1m zou je zeggen ?
........

-
mooi project.
Heb je al fotos met de velgen erop of zitten die er nog niet onder?
Heb je al fotos met de velgen erop of zitten die er nog niet onder?
- M-bitious
Nee, de velgen zitten in het vliegtuig.
Update: ESS tuning heeft geen map die de turbodruk geeft die ik graag wil hebben met mijn upgraded turbo's. Nu moet ik een andere remap aanschaffen, en dat wordt Vishnu. Wel een dure grap om te switchen, maar anders heb ik niet het gehele potentieel van die turbo's. Birdsauto adviseert me ook stellig om een grotere oliekoeler te nemen van Dinan (megabucks!). Ik ga even shoppen bij Setrab. Tja ik wil wel probleemloos rondrijden natuurlijk. Aan de andere kant ben ik dan wel al voorbereid voor stage 2 turbo's voor de toekomst.
Update: ESS tuning heeft geen map die de turbodruk geeft die ik graag wil hebben met mijn upgraded turbo's. Nu moet ik een andere remap aanschaffen, en dat wordt Vishnu. Wel een dure grap om te switchen, maar anders heb ik niet het gehele potentieel van die turbo's. Birdsauto adviseert me ook stellig om een grotere oliekoeler te nemen van Dinan (megabucks!). Ik ga even shoppen bij Setrab. Tja ik wil wel probleemloos rondrijden natuurlijk. Aan de andere kant ben ik dan wel al voorbereid voor stage 2 turbo's voor de toekomst.
- Petrolhead Tom
Het zou natuurlijk ook jammer zijn als je blok kapot loopt door zoiets ogenschijnlijk simpels als een olie koeler.
- Tristan
@Frank: Kan je niet beter de software laten schrijven op de rollenbank als alles gemonteerd is? Voor dit soort projecten vind ik een van te voren geschreven mapping een beetje gevaarlijk. Elke motorblok is weer iets anders. Je wilt realtime zien wat je inspuiting doet, timing e.d. en dan beetje bij beetje aanpassen.
Heb ooit namelijk eens van die R32 HGP turbo projecten gezien met een bijgeleverd programma (niet op maat geschreven) maar die liep bijvoorbeeld veel te arm. Hierdoor kan je hele blok in gruzelementen draaien.
Heb ooit namelijk eens van die R32 HGP turbo projecten gezien met een bijgeleverd programma (niet op maat geschreven) maar die liep bijvoorbeeld veel te arm. Hierdoor kan je hele blok in gruzelementen draaien.
- M-bitious
Heb even met DBM overlegd. Zij vinden dat ik altijd nog een grotere oliekoeler kan nemen, eerst maar eens bouwen en testen. Ik ga ook door DBM de software laten schrijven op de auto zelf. @Tristan: grappig dat jij ook die gedachte hebt.
-
What ^ says.Tristan schreef:@Frank: Kan je niet beter de software laten schrijven op de rollenbank als alles gemonteerd is? Voor dit soort projecten vind ik een van te voren geschreven mapping een beetje gevaarlijk. Elke motorblok is weer iets anders. Je wilt realtime zien wat je inspuiting doet, timing e.d. en dan beetje bij beetje aanpassen.
Altijd een custom map laten maken door iemand die er de tijd voor neemt. Dan maar wat duurder uit maar stuk veiliger.
Een mega project hebben en dan op de laatste paar honderdjes bezuinigen. Gooi er dan ook olie in van de Aldi.

- M-bitious
Misschien is duurder wel goedkoper! Hey! 

-
Mooi project dit!
- M-bitious
Aangezien alle informatie over deze ombouw verspreid staat over vele pagina's hierbij een samenvatting voor de liefhebbers:
1. BMW PP motorkit: extra radiateur, luchtgeleiding, bougies en grotere koelvin.
2. BMW PP leer/alcantara handremgreep en automaatpook.
3. BMW PP nieuwste type alcantara stuur met led. (back order).
4. BMW PP hoogglans zwarte nieren.
5. ISS Forged type FM10, driedelig in 8x19 en 9x19, hoogglans zwart hart, gepolijst en getrapt velgbed.
6. Forge Motorsport Intercooler.
7. 2 Forge Motorsport diverter valves.
8. AR Design downpipes, keramisch gecoat met race kats.
9. AR Design oil catch can.
10. Turbodynamics Stage 1 upgraded turbo's.
11. ITG vervangingsluchtfilter.
12. DBM Engineering live remap. ESS tuning vervalt.
13. Tachopix tellers tot 320 km/h.
Na alle praktijktests wordt besloten of een Quaife sperdif en een grotere oliekoeler nodig zijn. In theorie zou de auto straks 460pk en 640Nm moeten hebben. Deze info komt van een vergelijkbaar getunede 335i.
1. BMW PP motorkit: extra radiateur, luchtgeleiding, bougies en grotere koelvin.
2. BMW PP leer/alcantara handremgreep en automaatpook.
3. BMW PP nieuwste type alcantara stuur met led. (back order).
4. BMW PP hoogglans zwarte nieren.
5. ISS Forged type FM10, driedelig in 8x19 en 9x19, hoogglans zwart hart, gepolijst en getrapt velgbed.
6. Forge Motorsport Intercooler.
7. 2 Forge Motorsport diverter valves.
8. AR Design downpipes, keramisch gecoat met race kats.
9. AR Design oil catch can.
10. Turbodynamics Stage 1 upgraded turbo's.
11. ITG vervangingsluchtfilter.
12. DBM Engineering live remap. ESS tuning vervalt.
13. Tachopix tellers tot 320 km/h.
Na alle praktijktests wordt besloten of een Quaife sperdif en een grotere oliekoeler nodig zijn. In theorie zou de auto straks 460pk en 640Nm moeten hebben. Deze info komt van een vergelijkbaar getunede 335i.
- Petrolhead Tom
Damn nice lijstje hoor! Ik denk dat een sper straks zeker een DF-verhogende factor kan worden! 

- GTRene
dat wordt dan de 135i DF-edition 

- M-bitious
In de USA is een BMW 335is leverbaar. Ik probeer via een vriend daar het kofferklep embleem "335is" te kopen. Mijn auto wordt dan subtiel een "135is" 

- Petrolhead Tom
-
Nou de prijzen er nog bij
Denk dat het diff een persoonlijke keuze is, afhankelijk van je rijstijl. Maar ik zou het wel weten
Hoe zit het met de BMW automaat, kan je die vastzetten in de versnellingen?

Denk dat het diff een persoonlijke keuze is, afhankelijk van je rijstijl. Maar ik zou het wel weten

- M-bitious
Prijzen kun je per pm krijgen
De automaat kun je gelukkig vastzetten in elke versnelling, maar je moet dan geen kick down gebruiken, want dan schakelt hij alsnog terug.

De automaat kun je gelukkig vastzetten in elke versnelling, maar je moet dan geen kick down gebruiken, want dan schakelt hij alsnog terug.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Haal je uit het rijden met de Einser nou meer plezier dan met de M5?
-
hahaha Frank zoals we hem kennen! lekker bezig!!!! Ben zeer benieuwd 8) 8) 8) 1, 3, 5 en 6 is al dik getuned... wanneer ga je de 7 en de 8 doen ? 

- M-bitious
Als het puur gaat om alleen (in mijn eentje) autorijden, dan ja. Zeker als hij straks klaar is.Richardt. schreef:Haal je uit het rijden met de Einser nou meer plezier dan met de M5?
- M-bitious
7 is al gebeurd, 8 gaat gelijk met de turbo's volgende maand.Metchu schreef:hahaha Frank zoals we hem kennen! lekker bezig!!!! Ben zeer benieuwd 8) 8) 8) 1, 3, 5 en 6 is al dik getuned... wanneer ga je de 7 en de 8 doen ?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Had ik eigenlijk niet verwacht, zeker niet om dat die V10 zo lekker jankt.M-bitious schreef:Als het puur gaat om alleen (in mijn eentje) autorijden, dan ja. Zeker als hij straks klaar is.Richardt. schreef:Haal je uit het rijden met de Einser nou meer plezier dan met de M5?
Maar aan de andere kant, zoveel vermogen in een relatief kleine auto is natuurlijk gewoon gekkenwerk

Mooi project in ieder geval

- Fernando
Kun je niet beter bij je eigen dealer een embleem bestellen van de 320si? Dan draai je die "s" en "i" om en klaar is Frank...M-bitious schreef:In de USA is een BMW 335is leverbaar. Ik probeer via een vriend daar het kofferklep embleem "335is" te kopen. Mijn auto wordt dan subtiel een "135is"

- InjectTheVenom
Kun je die oliekoeler niet tegen een goedkope(re) prijs op maat laten maken ergens?M-bitious schreef:Nee, de velgen zitten in het vliegtuig.
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Was ook 't eerste waar ik aan dacht... Of van de E36 318is, genoeg opties!Fernando schreef:Kun je niet beter bij je eigen dealer een embleem bestellen van de 320si? Dan draai je die "s" en "i" om en klaar is Frank...M-bitious schreef:In de USA is een BMW 335is leverbaar. Ik probeer via een vriend daar het kofferklep embleem "335is" te kopen. Mijn auto wordt dan subtiel een "135is"
-
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die oliekoeler dat hij $1600 moet kosten?