Laser printer welke?
-
Andre
Laser printer welke?
Ik zie de bomen door het bos niet meer. HP brother canon etc. wat zijn qua kwaliteit de beste laser printers en bieden de goedkoopste afdruk prijs. Zwart wit is voldoende. Aanschaf prijs even buiten beschouwing.
- Timmert
Re: Laser printer welke?
Als het goedkoop moet: Lexmark!
Ik heb erg goede ervaringen met de E260. Eventueel ook leverbaar als D(uplex) of D(uplex)N(etwerk) versie.
De eenvoudigste versie kost ongeveer 120 euro. Naar mijn idee de beste printer die je voor dat geld kunt kopen.
Als het wat meer mag kosten zou ik voor een Kyocera gaan, bijvoorbeeld zoiets: http://kyoceramita.nl/index/producten/p ... 1120d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zou ik HP mijden, te duur in het gebruik. Canon geen ervaring mee, maar geen lekker gevoel bij. OKI is prima, Epson een beetje duur.
Ik heb erg goede ervaringen met de E260. Eventueel ook leverbaar als D(uplex) of D(uplex)N(etwerk) versie.
De eenvoudigste versie kost ongeveer 120 euro. Naar mijn idee de beste printer die je voor dat geld kunt kopen.
Als het wat meer mag kosten zou ik voor een Kyocera gaan, bijvoorbeeld zoiets: http://kyoceramita.nl/index/producten/p ... 1120d.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder zou ik HP mijden, te duur in het gebruik. Canon geen ervaring mee, maar geen lekker gevoel bij. OKI is prima, Epson een beetje duur.
- Elise
Naar mijn mening maken alle laserprinters wel een nette afdruk.
Om te kiezen wel model als je moet hebben zou je kunnen kijken naar het volume dat je print en de snelheid van de printer.
Dan zou je van de printers die je aanstaan eens kunnen kijken naar de prijs van de Toner, het zwarte goud.
Want net als met de inkt in inktjets verdienen ze daar het geld mee.
Kijk ook naar wat voor aansluiting je wilt hebben, persoonlijk zou ik voor eentje met een netwerkaansluiting gaan.
En dan als laatste de software........
Er zijn merken die hun drivers niet doorontwikkelen/ondersteunen, dus zou het in de toekomst kunnen zijn dat je dan 'oude' printer niet meer op een nieuwe versie van je OS werkt.
Bijvoorbeeld een printer uit het windows XP tijdperk die niet meer onder windows Vista of windows 7 werkt.
(Met name een argument als je een dure printer aanschaft met het oog op de toekomst)
Om te kiezen wel model als je moet hebben zou je kunnen kijken naar het volume dat je print en de snelheid van de printer.
Dan zou je van de printers die je aanstaan eens kunnen kijken naar de prijs van de Toner, het zwarte goud.
Want net als met de inkt in inktjets verdienen ze daar het geld mee.
Kijk ook naar wat voor aansluiting je wilt hebben, persoonlijk zou ik voor eentje met een netwerkaansluiting gaan.
En dan als laatste de software........
Er zijn merken die hun drivers niet doorontwikkelen/ondersteunen, dus zou het in de toekomst kunnen zijn dat je dan 'oude' printer niet meer op een nieuwe versie van je OS werkt.
Bijvoorbeeld een printer uit het windows XP tijdperk die niet meer onder windows Vista of windows 7 werkt.
(Met name een argument als je een dure printer aanschaft met het oog op de toekomst)
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Wij hebben een paar jaar terug de goedkoopste laserprinter uit de Mediamarkt gehaald. Is een Samsung en heb nog nooit zo'n goede printer gehad.
Doet het altijd (iets wat met inktjet printers nog wel eens anders was) geen gezeik met telkens lege cartridges (de toners gaan best lang mee).
En dat voor 60 of 70eu. Goedkoop hoeft dus niet altijd duurkoop te zijn
Doet het altijd (iets wat met inktjet printers nog wel eens anders was) geen gezeik met telkens lege cartridges (de toners gaan best lang mee).
En dat voor 60 of 70eu. Goedkoop hoeft dus niet altijd duurkoop te zijn
-
JeroenT
.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 10 sep 2015, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ahmed
Vandaag op http://www.1dayfly.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Elise
Voor de volledigheid even de tonerprijzen voor deze Ricoh Aficio SP C231N opgezocht:Ahmed schreef:Vandaag op http://www.1dayfly.com/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.centralpoint.nl/supplies/ric ... spc-231-n/" onclick="window.open(this.href);return false;
2500 pagina toners:
74,97 voor Zwart en 91,63 per stuk voor de kleuren toners
Totaal voor 4 nieuwe toners 349,86 incl. BTW
6000 pagina toners:
104,72 voor Zwart en 130.90 per stuk voor de kleuren toners
Totaal voor 4 nieuwe toners 497,42 incl. BTW
- GTRene
wat is eigenlijk het verschil tussen een gewone printer en een laser-printer?
ik heb thuis gewoon een HP deskjet F380 zo'n alles in 1 ding, ben der wel happy mee, heb ik al een paar jaar.
kun je met een laserprinter ook hetzelfde als een gewone printer (zoals men alles in 1 geval) dus foto's afdrukken of copyen maken e.d.
dacht vroeger dat een laserprinter zonder inkt werkte oid...
ik heb thuis gewoon een HP deskjet F380 zo'n alles in 1 ding, ben der wel happy mee, heb ik al een paar jaar.
kun je met een laserprinter ook hetzelfde als een gewone printer (zoals men alles in 1 geval) dus foto's afdrukken of copyen maken e.d.
dacht vroeger dat een laserprinter zonder inkt werkte oid...
-
Emiel
Laser printer kopen :
- Service ervaring op zoeken met diverse merken
- Hoeveelheid afdrukken uit rekenen en een laser printer kopen met de juiste duty cycle
- Garantie regeling, hoe lang en op wat voor manier
- Toner prijs vergelijken onderling
- Wil je er bedrijfs logo's mee afdrukken (briefhoofd?) zorg dan dat je het kan testen, kleur verschil is per fabrikant anders ivm gebruikte materialen.
Ik kan de Ricoh SP4200 wel aanraden, mits voor zakelijk gebruik. Particulier is het te prijzig als je dingen als extra lade en duplex unit nodig hebt.
Voor mijn werk ben ik betrokken bij onze print omgeving ( 8 miljoen afdrukken per jaar ) en de SP4200 presteert erg goed.
Van vroeger uit ben ik redelijk een HP man maar HP maakt niet meer de kwaliteit die men destijds deed maken. Lexmark en Epson ben ik niet over te spreken, kwalitatief niet, drivers niet, toner/inkt gebruik niet.
- Service ervaring op zoeken met diverse merken
- Hoeveelheid afdrukken uit rekenen en een laser printer kopen met de juiste duty cycle
- Garantie regeling, hoe lang en op wat voor manier
- Toner prijs vergelijken onderling
- Wil je er bedrijfs logo's mee afdrukken (briefhoofd?) zorg dan dat je het kan testen, kleur verschil is per fabrikant anders ivm gebruikte materialen.
Ik kan de Ricoh SP4200 wel aanraden, mits voor zakelijk gebruik. Particulier is het te prijzig als je dingen als extra lade en duplex unit nodig hebt.
Voor mijn werk ben ik betrokken bij onze print omgeving ( 8 miljoen afdrukken per jaar ) en de SP4200 presteert erg goed.
Van vroeger uit ben ik redelijk een HP man maar HP maakt niet meer de kwaliteit die men destijds deed maken. Lexmark en Epson ben ik niet over te spreken, kwalitatief niet, drivers niet, toner/inkt gebruik niet.
- RobS
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe printer, moet ook een z/w laserprintertje worden, niet te groot, liefst met wifi en scanner 
- Timmert
Wifi op een zwart/wit all-in-one zul je niet snel vinden (dure modellen uitgezonderd), maar ik heb hier op de zaak een Brother MFC-7440N staan (laser, printen, scannen, kopieren, faxen) met bedrade netwerkaansluiting. Fantastisch ding!RobS schreef:Ik ben ook in de markt voor een nieuwe printer, moet ook een z/w laserprintertje worden, niet te groot, liefst met wifi en scanner
-
BrianV
Wij gebruiken al aantal jaren Dell printers,
gewoon prima dingen en geen gekke dingen
Toner voor 6000 pagina's = 119 Euro
gewoon prima dingen en geen gekke dingen
Toner voor 6000 pagina's = 119 Euro
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een inktjet (gewone) spuit de inkt via de kop op het papier. Omdat hij dit op elke regel doet, hoor je de kop van links naar rechts bewegen.GTRene schreef:wat is eigenlijk het verschil tussen een gewone printer en een laser-printer?
En lasterjet werkt met behulp van projectie, statische electriciteit en verwarming. Omdat dit proces veel sneller gaat, is een laser vaak sneller dan een inktjet.
Als het zeer mooi moet (foto's op glans papier printen) wint de (betere) inktjet het echter van de laser.
Leesvoer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inkjetprinter" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laserprinter" onclick="window.open(this.href);return false;
- RobS
+ de kosten per afdrukje zijn bij een laserprinter een stuk lager.smiley schreef:Een inktjet (gewone) spuit de inkt via de kop op het papier. Omdat hij dit op elke regel doet, hoor je de kop van links naar rechts bewegen.GTRene schreef:wat is eigenlijk het verschil tussen een gewone printer en een laser-printer?
En lasterjet werkt met behulp van projectie, statische electriciteit en verwarming. Omdat dit proces veel sneller gaat, is een laser vaak sneller dan een inktjet.
Als het zeer mooi moet (foto's op glans papier printen) wint de (betere) inktjet het echter van de laser.
Leesvoer:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Inkjetprinter" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laserprinter" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
Toevallig ook aan het neuzen voor een printer/scanner/kopieer/fax apparaat
-
Rupie
Paperless office is de toekomst jonguh! 
- Knot
Ik neem altijd HP Multiunctionals, de 1522 bijvoorbeeld maar ben niet zo te spreken over de scannerinvoer, de automatisch, beetje goedkoop loopwerk. Printen gaat verder wel prima en toner gaat lang mee.