Loe and the porsche

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Daniel

Bericht door Daniel » 15 feb 2007, 19:04

De bijtelling in België is een stuk lager, maar de hypotheekrenteaftrek ook. Nu zijn huizen ook wel goedkoper, maar met een beetje koophuis ben je hier toch wel gunstiger uit denk ik :)

Martijn

Bericht door Martijn » 15 feb 2007, 22:49

Ideale situatie: echtgenote heeft goede baan in Zuid-NL (en hypoaftrek), jij hebt een onderneming en woning in B.

8)

Rebel

Bericht door Rebel » 16 feb 2007, 01:56

Kris, een ding begrijp ik niet. Waarom wacht je met de aanschaf van je Porsche totdat je de M3 verkocht hebt?
Ruil dat ding gewoon in bij de dealer. Al dat gezeur en geleur. Gewoon lekker blijven rijden in de M3 totdat de Porsche er is en dan omruilen.
Ik heb al 10 nieuwe auto's gekocht en ben gewoon blijven rijden in mijn oude auto totdat de nieuwe er was. Ik ga toch niet een een of andere tweedehands hok rijden voor 3 maanden, terwijl ik zelf een hoop geld heb betaald voor een nieuwe en vervolgens weer een nieuwe ga kopen?
Iets verdienen is leuk maar als je de overbruggende tijd en een flutauto moet gaan rijden dan is dit ook een deel van de driving-fun die je opgeeft.
En onder flutauto versta ik dan iets wat in de verste verte niet in de buurt komt van een M3 of een 997.
Die paar 1000 euro wegen niet op tegen het gemak en het niet hoeven omkijken of het regelen van een vervangende auto.
Tis zoals de duitsers zo mooi zeggen...."when schon, denn schon"

Ik heb het ooit een keer geprobeerd, maar auto's van hooguit 2 jaar oud zijn haast niet te verkopen particulier. Gezeur dat ze eerst hun eigen auto moeten zien kwijt te raken, etc.
Daarnaast geeft een dealer vaak weer vernieuwde garantie erop, iets waar menig consument gevoelig voor is.

Of ga anders naar de garage waar je de M3 gekocht hebt en vraag of zij hem voor je willen verkopen tegen een overeengekomen bedrag.

Wat is de levertijd van een 997?

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 07:52

Goed punt. levertijd op een porsche kan volgens mij zo maar een klein jaar zijn. en die M3 slijten? Ik weet wel hoeveel moeite André er mee had. gewoon geen reactie zelfs niet toen die bij de dealer stond. Het is dat ik hem kocht maar anders.....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 feb 2007, 08:31

Rico v Velzen schreef:Goed punt. levertijd op een porsche kan volgens mij zo maar een klein jaar zijn. en die M3 slijten? Ik weet wel hoeveel moeite André er mee had. gewoon geen reactie zelfs niet toen die bij de dealer stond. Het is dat ik hem kocht maar anders.....
Zit je daar niet over in als je 'm toch weer eens wil verkopen Rico?Misschien niet nu, maar over 2/3 jaar ofzo?

kris

Bericht door kris » 16 feb 2007, 08:55

Rebel,

m'n huidige garage is niet zo blij met m'n overstap :) hadden liever een M5 of M6 aan mij verkocht denk ik ...

ach we zien wel, de M3 is momenteel een beetje de melaats onder de tweedehands wagens :)

maar simpel als hij niet verkocht geraakt, of niet overgenomen wordt voor het uitstaande leasebedrag, dan zal de 997 nog effe wegblijven :)

't is niet echt een straf natuurlijk...

rico, de levertijd voor een gewone 997 is maar 3 a 4 maanden...

Martijn

Bericht door Martijn » 16 feb 2007, 09:28

Robin schreef:
Rico v Velzen schreef:Goed punt. levertijd op een porsche kan volgens mij zo maar een klein jaar zijn. en die M3 slijten? Ik weet wel hoeveel moeite André er mee had. gewoon geen reactie zelfs niet toen die bij de dealer stond. Het is dat ik hem kocht maar anders.....
Zit je daar niet over in als je 'm toch weer eens wil verkopen Rico?Misschien niet nu, maar over 2/3 jaar ofzo?
Is maar 1 ding van belang in dat geval: de prijs (die zal niet best zijn aangezien er dan 2dehands 335i coupe's zijn en ook voldoende E46's M3 die zijn omgewisseld voor de E9xM3)

Dus: blijven rijden de komende 10 jaar.

Andre

Bericht door Andre » 16 feb 2007, 11:03

Ja ik was blij dat ik hem aan rico kon verkopen. Maar rico boeit de inruil prijs niet zo die rijdt zo bi zo nog wel 3 jaar door. Heeft hem gekocht met de kop eraf. En als je dan de afschrijving per jaar rekend dan valt het nog wel mee. Jij schrijft in 1 jaar dan veel meer af robin met je 335i.

Ik rij nu ook langer met auto s. Auto s na 1 jaar inruilen is echt water naar de zee dragen. En de dealer blijft lang zitten met je auto omdat ie te jong is en wordt daar ook niet vrolijk van. Minimaal 2 jaar rijden liefst nog iets langer. Dan ligt de auto 2e hands ook beter in de markt.

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 11:42

Robin ik maak me totaal niet druk om het waardeverlies van de M3, dat bedoel ik niet decadent, maar waardeverlies moet je gewoon gevoelsmatig gelijk pakken als je hem koopt. Ik heb natuurlijk een flink stuk afschrijving niet op hoeven te vangen, maar afschrijven zal die zeker.

Toen ik voor deze auto koos heb ik heel wel overwogen gekozen om deze auto te blijven houden. Niet voor eeuwig natuurlijk maar wel voor jaren. Je weet wel een beetje hoe ik mijn auto's omga. Ik gebruik ze wel (met mate), maar ben er vooral zuinig op, zie de M3 dan ook niet als een gebruiksartikel zoals voorgaande auto's maar als een hobby waar ik denk lang plezier van te hebben.

De M3 kan altijd een keer ingeruild worden, maar ben ik 4 jaar verder, dan vang ik er hooguit 25000 euro voor. Dan draai ik het om, voor 25000 euro rij ik never nooit een vergelijkbare auto weer, ook niet als ik dan er 20000 euro bij doe. Waarom dan nog die M3 wegdoen ? Ik heb de M3 niet nodig als aanbetaling op een volgende auto. En doorgroeien naar iets anders dan de M3 ? Ik zou niet weten wat.

Het zakelijk rijden nieuw rijden van 50K + auto's daar ben ik wel helemaal klaar mee, zoals jij de 335i heb gekocht, (heb ik trouwens geen waardeoordeel over) dat doe ik dus niet meer, die afschrijvingen die je moet opvangen als je weer een nieuwe moet/wilt kopen gaan nergens meer over vind ik. Ook al kent het wel een paar voordelen zakelijk kopen, ik vind het niet meer waard om zoveel geld zakelijk voor een auto uit te gaan geven, ik weiger ook gewoon om nog zoveel bijtelling te gaan betalen, sinds ik de M3 heb is het een principe kwestie geworden om zakelijk geen bijtelling meer te gaan betalen voor iets wat een funauto moet zijn. Ik heb al een fun auto en daar betaal ik nul,komma,nul bijtelling voor. Dan geniet ik ook veel relaxter van mijn auto.

Zakelijk zou ik alleen nog maar een goedkoop autootje willen rijden, dure kneiters niet meer.

Prive heb ik ook geen 50/60K over voor een vervoersmiddel als ik even oneerbiedig een auto als een 5 serie/A6 maar ook een 3 serie-330i/335i mag noemen. En de term vervoersmiddel slaat niet eens op de auto zelf, maar hoe ik zo'n auto gebruik als familieauto.

Nieuw is mooi, eerlijk het ruikt fantastisch, en helemaal naar het zin.... maar prive en zakelijk heb ik zulke bedragen niet meer over voor een auto. Simpelweg omdat ik die M3 op de stoep heb staan. Niet arrogant bedoelt maar met een M3 is al het andere gewoon blik op 4 wielen. Alleen als je zou willen upgraden naar een Porsche kun je nog nieuwe thrills vinden. Had het al eerder gezegd ik ben geen Porsche man. vroeger niet, nu niet, nooit niet.

Robin

Bericht door Robin » 16 feb 2007, 11:48

Andre/Rico:
In 1 jaar schrijft de E46 M3 natuurlijk meer af dan een 335i die misschien ook niet subliem in de markt ligt. Ik weet wat ik afschreef op mijn M3 E46 en op de 330i E90.Is een wereld van verschil, 335i zal daar wat tussenin zittten met meer de richting van de 330i.

Ik denk dat een 2jaar oude CS nu op 58000 ligt?

Robin

Bericht door Robin » 16 feb 2007, 11:50

Maar 't boeit niet. Autorijden is geld weggooien.
Gekker dan een 335i wordt 't voor mij niet: 60 mille is mijn max.

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 11:51

Robin ik den dat je aardig gelijk hebt. Zou ik hem inruilen op een 335i coupe dan zal eerder 55K zijn, ruil ik hem in op een M6 dan zal 63K geen probleem zijn :wink:

Robin

Bericht door Robin » 16 feb 2007, 11:52

Zolang we onszelf qua prijzen niet voor de gek houden zijn we hiero goed bezig :D

Auto's en waardevastheid:Ja een Enzo die 24/7 in de verwarmde garage staat.

Daniel

Bericht door Daniel » 16 feb 2007, 13:26

Ik las ergens dat een Enzo met weinig km's inmiddels weggaat voor rond de 9 ton euro excl. btw en bpm, in Duitsland iets minder (~8 ton voor een goede)
De nieuwsprijs hier was net boven de 9 ton dus dat is een vrij goede belegging :)

Rebel

Bericht door Rebel » 16 feb 2007, 18:48

kris schreef:Rebel,

m'n huidige garage is niet zo blij met m'n overstap :) hadden liever een M5 of M6 aan mij verkocht denk ik ...

ach we zien wel, de M3 is momenteel een beetje de melaats onder de tweedehands wagens :)

maar simpel als hij niet verkocht geraakt, of niet overgenomen wordt voor het uitstaande leasebedrag, dan zal de 997 nog effe wegblijven :)

't is niet echt een straf natuurlijk...

rico, de levertijd voor een gewone 997 is maar 3 a 4 maanden...

Dat zie je verkeerd Kris.
De dealer die jouw auto verkoopt, verdient er dan aan. Jullie komen samen de prijs overeen die jij wilt hebben, en hij zet er iets bovenop en hij geeft eventueel garantie.
Daarnaast krijgt hij een nieuwe klant terug. Want als hij jou kwijt raakt, raakt hij ook de "auto" kwijt en kan een nieuwe koper elders gaan voor beurten etc.
Je moet niet onderschatten hoeveel er verdiend wordt aan reparaties en beurten tov verkoop nieuwe auto's.
Dus ik denk als jij je dealer zou voorleggen wat je wilt gaan doen, dat hij er best oren na zal hebben om een klant te zoeken voor jouw auto.

Gewoon doen, niet geschoten is altijd mis. Ik heb dat ook gedaan, en bij mij werkte het perfect. Votige TT verkeerde in nieuwstaat, en heeft dik 4 maanden in de showroom gestaan, tot de dag aanbrak dat hij hem verkocht had. Ik kreeg toen het bedrag dat ik vroeg en dat in vergelijking tot de rest van 2e handse TT's op internet absurd hoog was.
Mijn dealer gaf 12 manden garantie op de auto, en had er nog eens 2000 euro opgezet, en hij had met de inruiler van de koper ook nog eens een leuke marge in acht gehouden.
De persoon die hem gekocht had, had een A4 ingeruild waar mijn dealer ook weer brood in zag om te verkopen. Op deze manier, heeft hij 2 nieuwe klanten voor zijn werkplaats. Als ik hem particulier had verkocht, had hij maar moeten afwachten of de koper ook het onderhoud bij hem zou laten doen.
Meeste dealers staan hier echt wel voor open.
Bovendien is een goed onderhouden gebruikte M3 toch ook een soort uithangbord voor een dealer.

Ik zie maar weinig mensen prive voor zoveel geld een 2e hands auto kopen zonder enige vorm van concrete garantie.
Daarnaast zal het ook lastig zijn om eend ergerlijke auto te slijten op forum's, omdat men weet dat jij hem ook gebruikt heb op circuits (dit laatste heeft natuurlijk niks met de toestand van de auto te maken en zegt niks over de betrowbaarheid. Echter zullen er aantal mensen zijn die huiverig zijn daarvoor, want niet iedereen koopt een M3 op mee te "tracken")

Kris, ik zou die optie echt eens overwegen.
Want ik ga ervanuit dat je natuurlijk het liefst die auto zo snel mogelijk kwijt bent :wink:

kris

Bericht door kris » 16 feb 2007, 21:43

8)

Heb tegen de porsche-boer gezegd dat ie er een verkoper moet voor zoeken 8)

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2007, 21:55

Kris, hoelang staat je auto nu te koop? een maandje? nog niet eens geloof ik.
Ik had je vooraf ook kunnen vertellen dat zoiets in een maand niet gaat lukken. Je moet maar net de juiste persoon treffen, het is een moeilijke auto om te verkopen. Je doet nu alsof je em met geen mogelijkheid kwijtraakt. Geduld is een schone zaak, zeker met zo'n auto, en je kunt hem altijd nog voor een lagere prijs van de hand doen mocht het echt niet lukken.

Rebel

Bericht door Rebel » 16 feb 2007, 23:23

Ik weiger te geloven dat er in Belgie geen Rico's rondlopen....gaat zeker goed komen

kris

Bericht door kris » 16 feb 2007, 23:32

geduld? :)

wasda? :lol:

nee je hebt gelijk Tom..

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 23:45

Rebel schreef:Ik weiger te geloven dat er in Belgie geen Rico's rondlopen....gaat zeker goed komen
Vast maar of die een M3 willen? Kevin mischien? Kris probeer anders om de auto in Duitsland te verkopen. geen last van BPM toestanden en een veel grotere markt.

Rebel

Bericht door Rebel » 16 feb 2007, 23:59

Ik denk niet dat het interessant is voor een duitser om een auto uit belgie te halen Rico.....

Plaats reactie