m3cup
- Leen
m3cup
las gisteren in de start over de nieuwe "zomeravondcompetitie 2.0 " (met racedagen van 17.00 tot 21.30 uur ) opzet voor de door Koopman opgebouwde e46 m3cup , op zich wel leuk en interessant , maar creëer je zo geen overkill aan aangeboden raceklasses ?
http://www.m3cup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3cup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
leonard
Re: m3cup
Ja Leen ik las het ook in Start. Vind het wel een gaaf initiatief, Een prima doorgroeialternatief voor mij na de E30cup
. Is het wat voor jou?
Of het een overkill is weet ik niet, Bij de DNRT zijn maar een paar gelijkwaardige klasses en die zijn, op de westfields na, minder vermogend (Volvo,E30,Dacia,Seat Golf) dus ik vind het een prima toevoeging. Ik denk echter wel dat het prijsniveau te hoog is om een beetje competatief (lees: even snel en minimaal 30 auto's) deelnemersveld te krijgen.
Of het een overkill is weet ik niet, Bij de DNRT zijn maar een paar gelijkwaardige klasses en die zijn, op de westfields na, minder vermogend (Volvo,E30,Dacia,Seat Golf) dus ik vind het een prima toevoeging. Ik denk echter wel dat het prijsniveau te hoog is om een beetje competatief (lees: even snel en minimaal 30 auto's) deelnemersveld te krijgen.
Laatst gewijzigd door leonard op 06 mar 2011, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
steve smith
Het feit dat er "Koopman" voor staat draait de klasse wat mij betreft bij voorbaat de nek om.
- Hielke
Zal ook eens een keer tijd worden dat met dit zogenaamd sportieve, en sowieso meest besproken en gepoetste, forum statusobject daadwerkelijk geraced wordt.
We hebben als DF groepje eens een keer auto's van Koopman gehuurd. Was prima voor elkaar.
We hebben als DF groepje eens een keer auto's van Koopman gehuurd. Was prima voor elkaar.
- Bert ///M3
Ze zijn ook al even bezig met de ontwikkeling van die klasse volgens mij. Organisatie is volgens mij niet Koopman, die hebben alleen de auto ontwikkeld. Op de paddock ging een maandje terug alleen een gerucht dat de organisatie opeens niet akkoord zou zijn met de Wiechers schroefkooien. Maar zullen ze wel opgelost hebben.
Auto zelf ziet er wel leuk uit, opbouw een beetje ala een Aprisco cup auto on steriods
Federal 595RSR banden. Dus niet mega grip, dat kan het aan de andere kant wel grappig maken omdat zo'n auto dan qua grip en rijden wat dichter bij een wegauto staat, wat voor de gentlemen driver misschien interessanter is. Er werd gesproken over tijden rond 1:58 op CPZ wat niet verkeerd is voor dat gewicht/vermogen op die banden.
Auto zelf ziet er wel leuk uit, opbouw een beetje ala een Aprisco cup auto on steriods
- Leen
leonard schreef:Ja Leen ik las het ook in Start. Vind het wel een gaaf initiatief, Een prima doorgroeialternatief voor mij na de E30cup. Is het wat voor jou?
neh , ik ga gewoon dit seizoen door met de 130i bij de DNRT , ben een beetje bang voor het te commercieele cpz kliek gehalte met dat Golden trade club gedoe ., maar ik ga wel een keer kijken hoe het gaat 's avonds. misschien dat ik dan mijn mening bijstel .
-
leonard
Leen schreef:leonard schreef:Ja Leen ik las het ook in Start. Vind het wel een gaaf initiatief, Een prima doorgroeialternatief voor mij na de E30cup. Is het wat voor jou?
neh , ik ga gewoon dit seizoen door met de 130i bij de DNRT , ben een beetje bang voor het te commercieele cpz kliek gehalte met dat Golden trade club gedoe ., maar ik ga wel een keer kijken hoe het gaat 's avonds. misschien dat ik dan mijn mening bijstel .
Als het zo'n kliekje gentlemensdrivers word heb ik er zowizo geen zin in
- Reind
Als cup is het in mijn ogen een welkome aanvulling en niet de 13de in een dozijn.
Vertel mij eens de naam van een Cupklasse in Nederland die met dezelfde specs rijden als deze e46 m3 cup. Alleen de Mustang klasse is vergelijkbaar. Echter rijden er daar maar 5-6 van in Nederland en die kampen met andere problemen.
Voordelen M3 cup:
- Betrouwbare BMW techniek;
- Onderdelen in overvloed beschikbaar;
- Op Federals een absolute sensatie om mee te rijden;
- Je kunt een auto delen, kosten dus ook;
- Erg lage running kosten voor een 343pk/1300kilo auto;
In mijn ogen een waardevolle opvolgklasse van de e30 cup, e36 aprisco cup etc...
Ik vind hem ook niet heel duur. Als je hem zelf bouwt denk ik dat je rond de 25/30K kwijt bent. Kan nog een stuk goedkoper maar dan loop je meer risico om uitval.
Ken Hein Koopman ook wel een beetje en moet zeggen dat zijn auto's toch verrek weinig uitvallen bij de Aprisco cup. Zegt toch wel wat over zijn aanpak.
Vertel mij eens de naam van een Cupklasse in Nederland die met dezelfde specs rijden als deze e46 m3 cup. Alleen de Mustang klasse is vergelijkbaar. Echter rijden er daar maar 5-6 van in Nederland en die kampen met andere problemen.
Voordelen M3 cup:
- Betrouwbare BMW techniek;
- Onderdelen in overvloed beschikbaar;
- Op Federals een absolute sensatie om mee te rijden;
- Je kunt een auto delen, kosten dus ook;
- Erg lage running kosten voor een 343pk/1300kilo auto;
In mijn ogen een waardevolle opvolgklasse van de e30 cup, e36 aprisco cup etc...
Ik vind hem ook niet heel duur. Als je hem zelf bouwt denk ik dat je rond de 25/30K kwijt bent. Kan nog een stuk goedkoper maar dan loop je meer risico om uitval.
Ken Hein Koopman ook wel een beetje en moet zeggen dat zijn auto's toch verrek weinig uitvallen bij de Aprisco cup. Zegt toch wel wat over zijn aanpak.
- busby
Een dergelijk initiatief is alleen maar toe te juichen,. Een M3 cup is er ook in Duitsland, en met enig succes. Ik zal het in ieder geval volgen en kijken hoe het zich ontwikkeld, op papier klopt het wel, al moet ik zeggen dat ik het jammer vindt dat ze alleen rijden op Zandvoort en Assen.
-
RobertW
Hey allemaal. Zit regelmatig op dit forum te kijken en heb me vandaag dan ook maar eens geregistreerd. Ik heb na 2 leuke en leerzame jaren in de Aprisco cup de overstap naar de m3 cup gemaakt. Omdat jullie net zoals ik volgens mij gek zijn op onboard filmpjes hierbij 1tje van mij van de 2de race van de m3cup....http://www.youtube.com/watch?v=FMTzsKQ1 ... r_embedded
- Reind
Mooi filmpje Robert. Je kunt er al aardig mee overweg zo te zien en die Federal banden doen het prima zo te zien. Waardige opvolg klasse van de Apriscocup. Het kriebelt meteen
Wat voor tijden rijden jullie nou op CPZ en Assen?
Als je nog eens met zijn tweede wilt rijden kun je me altijd bellen he.......
Wat voor tijden rijden jullie nou op CPZ en Assen?
Als je nog eens met zijn tweede wilt rijden kun je me altijd bellen he.......
-
Andre
Prachtige auto s voor een Cup klasse inderdaad. En mocht er ooit zo n cup onder de vlag van Acnn komen dan zal ik met Rene Kruger en Peter Drent in overleg gaan dat er 2 van zulke kanonnen worden gebouwd voor ons team. Zolang de cup onder de vlag van CPZ rijdt bedank ik er hartelijk voor. Regelement moet tevens ook bij Acnn wegkomen.
-
RobertW
Mijn snelste tijd is nu 2.004 op nieuwe banden in de quali en in de training 2.008 met oude banden. Mijn 'grote rivaal' Fabio heeft afgelopen kwalifatie de eerste 1,598 voor mijn neus weggekaapt. Onder controle heb ik de auto wel maar de rondetijden moeten wel nog veel beter kunnen. Ik moet toch nog wel erg leren mijn rijstijl aan te passen aan de auto omdat ik door de andere balans, grip en vermogen toch niet dezelfde dingen kan doen als met de aprisco auto. Ff oefenen nog dus...
Ik weet dat de 'profi' jongens tijdens de testdagen 1.58 hebben gedaan en dat Robert Doornbos zelfs de 1.57 gehaald schijnt te hebben. Wat er wel bij opgemerkt moet worden is dat dat allemaal in de winter was en net als in de Aprisco (en waaarschijnlijk nog wel meer) de temperatuur van de baan lucht etc erg bepalend is voor de snelheid, (vermogen, grip, remtemp)
Je kan overeigens hier de rondetijden checken...http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=664197
Ik zal je aanbod in m'n achterhoofd houden
Mocht ik overigens binnenkort nog gaan testen op Assen en jij bent er ook mag je altijd een paar rondjes proberen. We gaan iig zowiezo ook nog een race met de mustangs meedoen dit seizoen.
Ik weet dat de 'profi' jongens tijdens de testdagen 1.58 hebben gedaan en dat Robert Doornbos zelfs de 1.57 gehaald schijnt te hebben. Wat er wel bij opgemerkt moet worden is dat dat allemaal in de winter was en net als in de Aprisco (en waaarschijnlijk nog wel meer) de temperatuur van de baan lucht etc erg bepalend is voor de snelheid, (vermogen, grip, remtemp)
Je kan overeigens hier de rondetijden checken...http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=664197
Ik zal je aanbod in m'n achterhoofd houden
- Reind
Nog net niet onder de magische 2 min, kwestie van tijd. Ik vind 1:57 best hard voor een redelijk standaard auto op semi's. Hoe is het met de duurzaamheid van de Federals gesteld? En wat is het gewicht van de m3 in racetrim.
In de uitslag staan 20 equips. Reden jullie met een andere klasse samen of staan er nu al 20 auto's aan de start
Ik stap graag eens in voor wat verkennings rondjes. De Mustangs rijden net onder de 2min op Assen. Kijkend naar de Zandvoort tijden moeten jullie ze kunnen hebben.
In de uitslag staan 20 equips. Reden jullie met een andere klasse samen of staan er nu al 20 auto's aan de start
Ik stap graag eens in voor wat verkennings rondjes. De Mustangs rijden net onder de 2min op Assen. Kijkend naar de Zandvoort tijden moeten jullie ze kunnen hebben.
-
RobertW
Hey Andre,
Ik begrijp uit je post dat je slechte ervaringen hebt gehad met cpz. Zal neem ik aan wel uit je 130cup periode zijn? Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat dezelfde mensen zijn omdat certainty racing de organisatie van de cup doet en die dit nooit eerder hebben gedaan. Dus ik zou zeggen...bouwen die auto's maar
Gelijkheid van de auto's staat daarnaast ook echt bovenaan waar dat naar mijn idee bij de Aprisco cup nooit echt de prioriteit heeft gehad. Alleen al door het enorme ruime technische regelement met koelmogelijkheden, vrije veren ed. is het helaas voor 'onwetende' beginners met 'standaard' auto's zowiezo kansloos. Upside daarvan is dan weer dat het daardoor natuurlijk wel heel leerzaam is en je je best moet doen om naar voren te komen het ook uitdagend is voor de sleuteraars onder ons om je auto optimaal te maken.
Anyway ik dwaal af en wou overigens even zeggen dat mijn aanbod voor Reind ook voor jou geldt dat als je de m3 eens wilt proberen dat altijd kan. Is voor mij ook fijn een referentie-tijd te hebben zoals je destijds ook in de aprisco auto hebt neergezet.
Ik begrijp uit je post dat je slechte ervaringen hebt gehad met cpz. Zal neem ik aan wel uit je 130cup periode zijn? Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat dezelfde mensen zijn omdat certainty racing de organisatie van de cup doet en die dit nooit eerder hebben gedaan. Dus ik zou zeggen...bouwen die auto's maar
Gelijkheid van de auto's staat daarnaast ook echt bovenaan waar dat naar mijn idee bij de Aprisco cup nooit echt de prioriteit heeft gehad. Alleen al door het enorme ruime technische regelement met koelmogelijkheden, vrije veren ed. is het helaas voor 'onwetende' beginners met 'standaard' auto's zowiezo kansloos. Upside daarvan is dan weer dat het daardoor natuurlijk wel heel leerzaam is en je je best moet doen om naar voren te komen het ook uitdagend is voor de sleuteraars onder ons om je auto optimaal te maken.
Anyway ik dwaal af en wou overigens even zeggen dat mijn aanbod voor Reind ook voor jou geldt dat als je de m3 eens wilt proberen dat altijd kan. Is voor mij ook fijn een referentie-tijd te hebben zoals je destijds ook in de aprisco auto hebt neergezet.
-
RobertW
@Reind
We hadden 12 m3's aan de start de rest was Dieselklasse. Ik weet dat Hein 19 cup setjes heeft verkocht en er nu 14 auto's gebouwd zijn. Eigenlijk is het aantal voor het racen zelf al erg leuk alleen meer is natuurlijk altijd beter en 20+ m3's op de grid toch wel heeeel cool zijn.
De auto schijnt 1300 Kg te zijn. Rijder en auto iig max 1400 volgens de regelementen. De auto is daarmee wel voor beginners icm vermogen wel wat tricky (getuige de meerdere zelftoegebrachte schades afgelopen race) maar dat is natuurlijk ook weer het uitdagende.
Eigenlijk zijn de Federals enorm vergelijkbaar met de Toyo's. 2 max drie ronden zijn ze een sec sneller en daarna blijven ze heel lang hetzelfde. Verder hebben ze net wat meer groeven dan de Toyo's dus doen ze het in de regen iets beter maar heb dat zelf nog niet meegemaakt (de regen dan
. Ik verbaas met echt enorm over hoe lang ze meegaan. 2 trackdays en een race heb ik op m'n eerste setje gereden en die is eigenlijk nog niet af. Je kan er zeker twee races van 2x een uur mee doen zonder performance verlies (afgezien die 1ste 3 ronden. )
We hadden 12 m3's aan de start de rest was Dieselklasse. Ik weet dat Hein 19 cup setjes heeft verkocht en er nu 14 auto's gebouwd zijn. Eigenlijk is het aantal voor het racen zelf al erg leuk alleen meer is natuurlijk altijd beter en 20+ m3's op de grid toch wel heeeel cool zijn.
De auto schijnt 1300 Kg te zijn. Rijder en auto iig max 1400 volgens de regelementen. De auto is daarmee wel voor beginners icm vermogen wel wat tricky (getuige de meerdere zelftoegebrachte schades afgelopen race) maar dat is natuurlijk ook weer het uitdagende.
Eigenlijk zijn de Federals enorm vergelijkbaar met de Toyo's. 2 max drie ronden zijn ze een sec sneller en daarna blijven ze heel lang hetzelfde. Verder hebben ze net wat meer groeven dan de Toyo's dus doen ze het in de regen iets beter maar heb dat zelf nog niet meegemaakt (de regen dan
-
Andre
Ik laat me niet verder uit over CPZ. Assen en ACNN is mijn grote voorkeur. Het is heel jammer dat Hein niet met Peter Grondel in zee is gegaan. In mijn beleving een grote misser.
Het doet echter geen afbreuk hoe leuk een M3 CUP race auto is. Spreek me maar een keer aan op een Testdag wil best wel een keer een rondje proberen. De auto is super dat weet ik nu al.
Het doet echter geen afbreuk hoe leuk een M3 CUP race auto is. Spreek me maar een keer aan op een Testdag wil best wel een keer een rondje proberen. De auto is super dat weet ik nu al.