Nieuwe hype; de iPAD

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Nieuwe hype; de iPAD

Bericht door dvh » 07 mar 2011, 09:52

Emiel schreef:
RutgerK schreef:
Emiel schreef:Misschien straks een goedkope ipad "1" aanschaffen, bedoel wat heb je nou nodig om te kunnen internetten op de bank :bag:
uuuh......... Flash!!!!
Flash is bagger. Tijd dat het uitgefaseerd word.

Als het echt nodig is kun je remote dekstop doen naar een download pc/laptop van vriendin met windows 7, et.c
Dat zal best, alleen word het nog heel erg vaak gebruikt voor filmpjes en toepassingen.
Echt een gebrek dat het niet mogelijk is te kunnen gebruiken op een Ipad.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 mar 2011, 09:58

dvh schreef: Dat zal best, alleen word het nog heel erg vaak gebruikt voor filmpjes en toepassingen.
Echt een gebrek dat het niet mogelijk is te kunnen gebruiken op een Ipad.
Ik heb het ook niet op de iPhone en ik mis het écht niet.

dvh

Bericht door dvh » 07 mar 2011, 11:34

Ik wel. Zeker wanneer je af en toe een filmpje mee wil pakken, of het nu dumpert, nu.nl , whatever is.. dat gaat allemaal niet.

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 07 mar 2011, 13:06

Moeten ze maar overstappen op HTML5.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 mar 2011, 13:09

Inderdaad. Kwestie van tijd. :)

allen

Bericht door allen » 07 mar 2011, 15:15

dvh schreef:Ik wel. Zeker wanneer je af en toe een filmpje mee wil pakken, of het nu dumpert, nu.nl , whatever is.. dat gaat allemaal niet.

Wat is het probleem met Nu.NL?
Ik heb dat gewoon als app op m'n ipad. Speel gewoon alle filmpjes af en is een klap handiger dan de normale website van hun.

Mocht je overigens waarde hechten aan flash, koop je een ander merk die wel flash ondersteund.

wjn

Bericht door wjn » 07 mar 2011, 23:32

Zijn er eigenlijk ook ipad's waar je een (micro) sd geheugenkaart in kunt gebruiken?
(Voor extra opslag capaciteit oid.)

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2011, 00:38

Nee alleen via een los ding om bijv. foto's in te lezen.
Flash werkt er ook niet op.
Apps moeten aan voorwaarden van Apple voldoen.
En de accu kun je ook niet zelf vervangen.
:)

Rivanov

Bericht door Rivanov » 08 mar 2011, 08:24

En toch is het de beste tablet.

wjn

Bericht door wjn » 08 mar 2011, 08:43

Mijn vraag is gebaseerd op het feit, dat Apple voor de ipad2 in de tech.spec. aangeeft in bepaalde modellen een micro-sd kaart aansluiting te hebben. Dat kan ik niet terug vinden voor de 1e ipad.

Een neutrale vraag, dus ik verwacht een neutraal antwoord.

dvh

Bericht door dvh » 08 mar 2011, 09:14

Rivanov schreef:Moeten ze maar overstappen op HTML5.
Ja maar vooralsnog gebruik ik nu al 4 jaar een iphone en is het er niet.
Dus de apple gebruiker kan er tot op vandaag niks mee.

En dat is gewoon een gemis.

Rivanov

Bericht door Rivanov » 08 mar 2011, 09:22

wjn schreef:Mijn vraag is gebaseerd op het feit, dat Apple voor de ipad2 in de tech.spec. aangeeft in bepaalde modellen een micro-sd kaart aansluiting te hebben. Dat kan ik niet terug vinden voor de 1e ipad.

Dat is een micro-SIM. Geen micro-SD. Dat is een SIM kaart voor je 3G verbinding.
Zit in iedere 3G iPad model (behalve in de Verizon modellen aangezien die CDMA zijn i.p.v. GSM en die gebruiken geen SIM kaarten) Maar daar heb je in Nederland niet mee te maken.

wjn

Bericht door wjn » 08 mar 2011, 13:04

Rivanov schreef:
wjn schreef:Mijn vraag is gebaseerd op het feit, dat Apple voor de ipad2 in de tech.spec. aangeeft in bepaalde modellen een micro-sd kaart aansluiting te hebben. Dat kan ik niet terug vinden voor de 1e ipad.

Dat is een micro-SIM. Geen micro-SD. Dat is een SIM kaart voor je 3G verbinding.
Zit in iedere 3G iPad model (behalve in de Verizon modellen aangezien die CDMA zijn i.p.v. GSM en die gebruiken geen SIM kaarten) Maar daar heb je in Nederland niet mee te maken.
Kijk duidelijk, bedankt.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 mar 2011, 15:51

Van de week voor het eerst een iPad in handen gehad. Ik schrok me kapot om de resolutie. Had dit helemaal gemist en dacht dat het top voor elkaar was. NOT !

De iPhone4 klein klote ding heeft een scherm dat veel beter is ... apart

Rivanov

Bericht door Rivanov » 08 mar 2011, 15:54

iPhone heeft Retina diplay met een pixeldichtheid dat hoger ligt dan een menselijk oog kan waarnemen. De iPad heeft dat niet.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 mar 2011, 15:59

Liever een iPad met een redelijk lagere resolutie (hoewel ik het alsnog dikke prima vind) dan een willekeurig ander tablet.

2000USA

Bericht door 2000USA » 08 mar 2011, 16:40

Eens!

Heb nu de mijne sinds januari in gebruik en nog steeds erg enthousiast.
Flash is jammer, maar niet onoverkomelijk.
Wel mis ik af en toe de mogeljkheid om bijvoorbeeld de 'rechtermuisknop'-opties (properties etc) te kunnen gebruiken. (kopieren url van een afbeelding ed).

Ipad2 laat ik ook gaan, gewicht is voorlopig nog prima, snelheid ook, en die camera's zit ik ook niet op te wachten. Laat ze eerst maar eens met een retinascherm komen inderdaad.

Ik ben nog steeds aan het uitzoeken of het nu mogelijk is via een airport express mijn muziek te streamen naar mijn surround set. (kabel van airport naar surround dan via koptelefoonaansluiting 3.5mm jack). Wat ik er tot nog toe van ontdekt hebt is dat dit niet gaat (volgens handleiding). Vreemd, want als ik de iphone/ipad direct via jackplug aansluit gaat dit prima.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 mar 2011, 20:08

Macboy schreef:Van de week voor het eerst een iPad in handen gehad. Ik schrok me kapot om de resolutie. Had dit helemaal gemist en dacht dat het top voor elkaar was. NOT !

Sorry hoor, maar ga toch weg joh..............."schrok me rot van de resolutie"
Als je even mee wilt babbelen vertel dan een mop of iets anders, maar kom niet met deze onzin aan.

dvh

Bericht door dvh » 08 mar 2011, 20:16

Rivanov schreef:iPhone heeft Retina diplay met een pixeldichtheid dat hoger ligt dan een menselijk oog kan waarnemen. De iPad heeft dat niet.
Dat kan wel zo zijn maar dan moeten ook de grafische afbeeldingen van apps, foto's , games , ect. Van een dusdanige resolutie zijn dat deze dat ondersteunen. En dat is niet bij alles.

Dus uiteindelijk mis je niks. De grafische kwaliteit ( en snelheid ) is net zo goed, zoniet beter dan andere tablets.
En dan nog maar niet te spreken over gebruiksgemak en de vloeiende manier van werken.

Dat is wat mij uitermate goed bevalt aan apple. Klik en het staat er. Scroll en het gaat vloeiend. Veeg met je vinger en het vloeit perfect mee. Al het andere kan hier niet aan tippen.

Emiel

Bericht door Emiel » 08 mar 2011, 20:38

Goede kwaliteit film (hoeft niet eens HD resolutie te zijn) op een Ipad is echt belachelijk goed qua beeld kwaliteit.

Ik kan niet wachten tot ik de Ipad 2 kan regelen.

Tom

Bericht door Tom » 08 mar 2011, 20:58

Als je naar de resoluties kijkt die computergebruikers momenteel gebruiken dan is er nog een grote groep die 1024x768 gebruikt. Zelfs op DF staat die resolutie op de 4e plaats. Omdat die resolutie nog een aardig aandeel heeft maken webdesigners sites geschikt voor die resolutie (of hoger). Kortom: sites worden eigenlijk altijd 1:1 (los van verticaal scrollen) weergegeven op de iPad. Dat de resolutie te laag is is onzin, tenzij we bij tablets (met een kleiner scherm en dus sowieso al hogere pixeldichtheid) ineens veel hogere eisen hebben dan bij computers.
Vergeet niet dat de resolutie van de iPad al hoger is (1024x768) als die van de iPhone 4 (960x640).

Wel mee eens dat het scherm van de iPhone 4 geweldig is. Vooral bij teksten is die hoge pixeldichtheid een groot pluspunt. Alleen zal het nu nog niet mogelijk zijn om zoiets in de iPad voor elkaar te krijgen zonder de prijs te verhogen. Wil je datzelfde effect (rekening houdend met een grotere afstand tussen je ogen en tablet tov een telefoon) dan moet je de resolutie al 4x zo groot maken. Dat betekend ook meer (grafische) rekenkracht wat weer ten koste gaat van accuduur. Ik denk dat de iPad 3 wel een hogere resolutie krijgt :)

steve smith

Bericht door steve smith » 08 mar 2011, 21:05

Downforce Hans schreef:
Macboy schreef:Van de week voor het eerst een iPad in handen gehad. Ik schrok me kapot om de resolutie. Had dit helemaal gemist en dacht dat het top voor elkaar was. NOT !

Als je even mee wilt babbelen vertel dan een mop of iets anders, maar kom niet met deze onzin aan.
+1

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 08 mar 2011, 21:23

Downforce Hans schreef:

+2

Wat een kletsverhaal joh.......

Maik

Bericht door Maik » 08 mar 2011, 21:39

Voor de mensen die de flash FILMPJES erg missen op de ipad, die kunnen overwegen om de app Skyfire aan te schaffen. Een internet browser die dus wel flash filmpjes kan afspelen, tenminste, die van de meeste bekende sites (dumpert bv).
Inladen duurt wel even, 20s meestal, en ideaal is het niet, maar het kan dan wel.
App kost wel een paar euro...

Maik

Bericht door Maik » 08 mar 2011, 21:43

2000USA schreef:
.......

Ik ben nog steeds aan het uitzoeken of het nu mogelijk is via een airport express mijn muziek te streamen naar mijn surround set. (kabel van airport naar surround dan via koptelefoonaansluiting 3.5mm jack). Wat ik er tot nog toe van ontdekt hebt is dat dit niet gaat (volgens handleiding). Vreemd, want als ik de iphone/ipad direct via jackplug aansluit gaat dit prima.
Dat is zeker mogelijk, bij mij werkt dat feilloos namelijk :)
Moet iedereen toch lukken om dat aan de praat te krijgen lijkt mij, want het is zelfs MIJ gelukt :roll:

Plaats reactie