Brandstofprijs

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Brandstofprijs

Bericht door JP » 05 mar 2011, 07:46

dvh schreef:Openbaarvervoer... verschrikkelijk.
Als het alleen van treinstation naar station is, ok.
Maar wanneer er buswerk bij komt kijken, no way..

Dan maar 1.5 uur in de file, met een tankstationbroodje en een blikje redbull, in m'n koekblik.
Doe maar duur..... :wink:

Femme

Bericht door Femme » 05 mar 2011, 11:23

Martijn_bmw schreef:
Femme schreef:Ik tank lekker voor 63 cent per liter en doe mijn woon-werkkilometers per openbaar vervoer. Scheelt me 900km per week aan zinloos rijden. Ik kan mijn tijd nuttig besteden terwijl ik in de trein zit en het is véél goedkoper dan een auto, of je moet in een koekblik gaan rijden. Wat dan nog de fun moet zijn van aansluiten in de file is mij onduidelijk.
tja OV moet maar net een optie zijn ;)

waarom rij je trouwens op gas als je de auto alleen gebruikt voor een prive rondje om de kerk??
In mijn geval is het ov een prima optie en ik hoef alleen met de trein en een stukje met de pont. Bussen en trams haat ik.

Omdat ik in een uithoek van het land woon rij ik alsnog 30.000km per jaar privé maar dan wel de leukere kilometers op rustige wegen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 mar 2011, 11:29

Ik MOET een auto op het werk hebben om ad-hoc naar klanten/afspraken etc. te kunnen. Probleem is dat er bij ons geen afgesloten (en/of bewaakt) parkeerterrein is, dus ik kan de auto ook niet in zn eentje in een uithoek van een bedrijventerrein laten staan.

Voor de meeste mensen is OV geen optie. Afgezien van het feit dat het OV tijdens de spits sowieso al flink overbevolkt is.

Tom

Bericht door Tom » 05 mar 2011, 12:53

Woon-werk:
Auto: 18 min.
OV: 1:58 uur volgens 9292ov (de snelste optie, de andere tijden zijn 2,5 uur).
Ja mensen OV is een optie :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2011, 13:15

Femme schreef:
Martijn_bmw schreef:
Femme schreef:Ik tank lekker voor 63 cent per liter en doe mijn woon-werkkilometers per openbaar vervoer. Scheelt me 900km per week aan zinloos rijden. Ik kan mijn tijd nuttig besteden terwijl ik in de trein zit en het is véél goedkoper dan een auto, of je moet in een koekblik gaan rijden. Wat dan nog de fun moet zijn van aansluiten in de file is mij onduidelijk.
tja OV moet maar net een optie zijn ;)

waarom rij je trouwens op gas als je de auto alleen gebruikt voor een prive rondje om de kerk??
In mijn geval is het ov een prima optie en ik hoef alleen met de trein en een stukje met de pont. Bussen en trams haat ik.

Omdat ik in een uithoek van het land woon rij ik alsnog 30.000km per jaar privé maar dan wel de leukere kilometers op rustige wegen.
dan klinkt het idd als een goede optie! :D veel prive kilometers trouwens :shock: :df:

ik rij 30K per incl woon-werk :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2011, 13:16

Tom schreef:Woon-werk:
Auto: 18 min.
OV: 1:58 uur volgens 9292ov (de snelste optie, de andere tijden zijn 2,5 uur).
Ja mensen OV is een optie :lol:
dat heb ik dus ook auto 25min OV 1,5uur

moeilijke keuze :lol:

Collin Bello

Bericht door Collin Bello » 05 mar 2011, 20:52

Fiets?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 05 mar 2011, 21:14

Ik heb ook een hekel aan het ov, als ik naar A'dam of Utrecht oid dan is het Ov. Wel makkelijker om in hartje centrum te komen. Maar de trein tussen Emmen en Zwolle is echt van het niveau veevervoer, zeker in de spits. Ik pak dus lekker de auto, maar dat is makkelijk praten als je maar 10k per jaar rijdt :)

Ik kan overigens alleen met de auto bij m'n werk komen. Bus komt er niet langs en fietsen op de snelweg wordt niet echt gewaardeerd :lol:

Joop

Bericht door Joop » 05 mar 2011, 23:58

Collin Bello schreef:Fiets?
Ook een hele goede optie...

...ben met de fiets binnen 12 minuten op het werk.
...met de auto 8-10 minuten
...met het OV bijna 29 minuten; waarvan ik er pak 'm beet 19minuten moet lopen. Geen optie dus.

...maar goed met stijgende benzineprijs zou je dus bijna de fiets gaan pakken. Vandaag €1,699 per liter Ultimate 98 getankt. :'(

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 06 mar 2011, 11:17

Martijn_bmw schreef:
Femme schreef:
Martijn_bmw schreef: tja OV moet maar net een optie zijn ;)

dan klinkt het idd als een goede optie! :D veel prive kilometers trouwens :shock: :df:

Is een leuke 330d dan niet goedkoper?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 mar 2011, 11:35

Of haal je rijbewijs A en ga op de motor of motorscooter, tussen de files door.

Gelukkig hier in Fryslân geen last van files. :) Elke ochtend Driving Fun op de B weggetjes binnendoor, in 20 mins op m'n werk.

Maar ja, de brandstofrekening (waar dit topic over gaat) rijst inderdaad de pan wel uit. Rij nu zo'n 38.000 km per jaar met m'n GTI denk ik dus dat is vaak tanken. Rekeningen van zo'n 500 euro per maand aan benzine zijn geen uitzondering. Belachelijk veel geld. :|

dvh

Bericht door dvh » 06 mar 2011, 12:02

Maar jij rijdt er zakelijk mee. Dus die 500 euro , bekijk ik als 250 netto wanneer je het prive had willen gebruiken. Daarbij krijg je nog 0,19cent per km..

Zou je zo'n auto prive rijden met deze kilometers dan is het erg veel geld !
Doet me denken aan m'n zwager die mijn zijn e46 m3 rond de 500 euro per week aan benzine verbruikte.... :bag:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 mar 2011, 12:10

Tankpas :) dus merk het privé niet maar moet die tankpas zelf wel (zakelijk) betalen aangezien het m'n eigen zaak is. :) Kunnen het makkelijk betalen maar het blijft een hoop geld, meer dan duizend ouderwetse guldens per maand aan brandstof. :bag:

JP

Bericht door JP » 06 mar 2011, 12:14

...dan maar aan de Bljuemotion.... :wink:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 06 mar 2011, 13:21

Stond de 205 hier afgelopen week ook voor meer dan 1 euro 70 per liter vol te tanken, gaat tegenwoordig nergens meer over...
Enige pluspuntje is dat ik wel 3,5 maand met de vorige tank heb gedaan :lol:

Moet wel zeggen dat ik diesel tegenwoordig ook schofterig duur vind worden.... je betaald al flink meer aan wegenbelasting en dan wordt het ook nog eens duurder en duurder aan de pomp zelf :(
Krijg gelukkig een behoorlijk knappe kilometervergoeding van mijn werk, want OV is voor mij geen optie.

Als ik vroege dienst heb rijden ze hier nog niet en als ze rijden ben ik 3 keer zo lang onderweg terwijl het met de auto net aan een halfuurtje rijden is

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 mar 2011, 16:06

http://www.nu.nl/binnenland/2461739/ben ... autos.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 mar 2011, 16:33

JP schreef:...dan maar aan de Bljuemotion.... :wink:
Een Fabia Combi met 1.2 TDi Greenline of een Ibiza ST TDi Ecomotive klinkt mij meer en meer aantrekkelijker.
Geen wegenbelasting, lagere brandstofprijs en ruimte gecombineerd met luxe (indien erbij besteld).

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2011, 17:21

was diefstal van brandstof alweer helemaal vergeten....
vroeger gebeurde dat wel regelmatig...denk ook als de prijs hoog was.

maar dan lurken ze er aan en hevelen het daarna over...de boel doorsnijden is sneller maar damn, niet leuk...zal wel komen omdat tegenwoordig de meeste klepjes op slot zitten, dus hup slang door en opvangen?

of ze breken het open...

de staat kan ook zat ingrijpen en zeggen dat er een max voor brandstof staat...zeg 1.50 de liter, de rest wordt gecompenseerd via verschuiven van accijns...maja doen ze vast niet. :'(

JP

Bericht door JP » 06 mar 2011, 17:55

Ik ken het gevoel dat je 's morgens wakker wordt en dan opeens een paar honderd liter diesel mist. Nou gaat het vaak gewoon via de tankdop (die makkelijk open te breken is), maar ze boren (!) ook wel eens een gat in de zij/onderkant en vullen zoveel ze kunnen meenemen. De rest loopt dan over straat. Nou is de diesel, niet direct mijn eigen kostenpost, maar het gevoel dat ze 's nachts op ongeveer een meter van je bed stonden..... :nah:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 mar 2011, 18:02

StefanV6 schreef:
Martijn_bmw schreef:dan klinkt het idd als een goede optie! :D veel prive kilometers trouwens :shock: :df:

Is een leuke 330d dan niet goedkoper?
niet goedkoper maar kost idd inmiddels nog maar 60 euro meer per maand dan de huidige situatie en dan heb je wel een dikke motor dus ben rustig aan het kijken of ik een mooie 330d kan vinden :D

Maus335i

Bericht door Maus335i » 06 mar 2011, 18:49

dvh schreef:Maar jij rijdt er zakelijk mee. Dus die 500 euro , bekijk ik als 250 netto wanneer je het prive had willen gebruiken. Daarbij krijg je nog 0,19cent per km..

Doet me denken aan m'n zwager die mijn zijn e46 m3 rond de 500 euro per week aan benzine verbruikte.... :bag:
Dat kan niet :p Of zakelijk tanken, btw aftrekken en bijtelling betalen... of 19ct belastingvrije kmvergoeding voor zakelijke ritten. En/en mag niet hehe.

Een leuke A8 4.2tdi zou ik ook wel willen, maar het (boek)verlies wat je moet maken met de verkoop van je huidige koe kost je net zo hard centen :bag:

dvh

Bericht door dvh » 06 mar 2011, 19:16

Ohja...das waar.
Ik heb mijn koektrommel prive gekocht en krijg wel die 19 cent per km terug...
Ach, het kost altijd wat. Ik sta gelukkig zelden in de file, vandaar dat ik als volgende auto iets groters of sportiefs ga halen..

Maar als het om kosten gaat, dat kost mijn huidige auto me relatief weinig.
Daarbij moet wel gezegd worden dat ik ook weinig plezier beleef van mijn dagelijkse ritjes..
De enigte lol die ik ermee heb is af en toe met 170 op de teller op de linkerbaan alles voorbij te zoeven :mrgreen:
( topsnelheid 8) :bag: )

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 mar 2011, 19:46

Ferdi Gielen schreef:Moet wel zeggen dat ik diesel tegenwoordig ook schofterig duur vind worden.... je betaald al flink meer aan wegenbelasting en dan wordt het ook nog eens duurder en duurder aan de pomp zelf :(
diesel is de afgelopen 3 jaar niks duurder geworden dan benzine hoor ;) het gat was 3 jaar geleden 30 cent en dat is het nogsteeds...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 mar 2011, 19:48

Maus335i schreef:
dvh schreef:Maar jij rijdt er zakelijk mee. Dus die 500 euro , bekijk ik als 250 netto wanneer je het prive had willen gebruiken. Daarbij krijg je nog 0,19cent per km..

Dat kan niet :p Of zakelijk tanken, btw aftrekken en bijtelling betalen... of 19ct belastingvrije kmvergoeding voor zakelijke ritten. En/en mag niet hehe.

Een leuke A8 4.2tdi zou ik ook wel willen, maar het (boek)verlies wat je moet maken met de verkoop van je huidige koe kost je net zo hard centen :bag:
tja en voor die centen kan je heel veel tanken ;) hier dezelfde afweging... 3-serie er uit knappe diesel er voor terug is snel 4-5K bijleggen en voordat je dat verschil aan brandstof weer bespaard hebt dat duurt heel veel km :wink:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 06 mar 2011, 20:27

Martijn_bmw schreef:
Ferdi Gielen schreef:Moet wel zeggen dat ik diesel tegenwoordig ook schofterig duur vind worden.... je betaald al flink meer aan wegenbelasting en dan wordt het ook nog eens duurder en duurder aan de pomp zelf :(
diesel is de afgelopen 3 jaar niks duurder geworden dan benzine hoor ;) het gat was 3 jaar geleden 30 cent en dat is het nogsteeds...
Alleen tankte je toen nog voor een veel lager bedrag als nu...
Weet nog wel dat toen ik mijn S60 had je voor net iets meer dan een euro de liter klaar was en zo heel lang geleden is dat nou ook weer niet

Plaats reactie