Ja, dat zit inbegrepen in wat ik bedoel met 'wat minder uitzien'. Ik bedoel dat die gewone lampunits ook meer strooilicht hebben door de reflectoren in de lampunit. De lenzen/projectoren hebben dat niet, waardoor je dus ook meer rendement ervan hebt.Fabian schreef:Klopt, dat is zeker zo. Ook voor wat betreft het lichtbeeld.Stéphane schreef:Ik denk trouwens dat het ook wel scheelt wat voor lichtunits je in je auto hebt. Als je zo'n plastic lampunit hebt vind ik het er zelf wat minder uit zien dan met projectoren/lenzen.
Maar mij interesseert het dus geen REET hoe het eruitziet. Het gaat mij erom dat ik wat zie voor mijn auto![]()
Als je eenmaal Xenon gewend bent, dan wil je niet anders meer is mijn ervaring.
xenon op goedkope auto's
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
origineel OSRAM wat in de meesten zit is 4300 kelvin, blauw oogt het niet door de lamp, maar door prisma effect van het cutoff-schildje in je koplamp. Wil je dat het nog blauwer oogt van veraf? Gewoon het schildje verder achterover trekken, helaas wordt daarmee je cutoff iets minder strak.
Leveren 3200 lumen bij 47W, maar ballast is maar35 W.
Philips oem = 4100 kelvin, 3200 lumen @ 35W.
Hoger dan 5000k is eigenlijk onzinnig. Ga maar eens bij origineel xenon naast de auto staan, opeens is het licht stukken geler dan je van veraf dacht.
Alles boven 6000k is marketing en sjon-klopperij
Leveren 3200 lumen bij 47W, maar ballast is maar35 W.
Philips oem = 4100 kelvin, 3200 lumen @ 35W.
Hoger dan 5000k is eigenlijk onzinnig. Ga maar eens bij origineel xenon naast de auto staan, opeens is het licht stukken geler dan je van veraf dacht.
Alles boven 6000k is marketing en sjon-klopperij
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik weet zo niet wat er in de M3 zit, maar wel dat het verdomd goed is. Super zicht, met een zeer scherpe begrenzing. Ik wil ook niet anders meer, tenzij de LED technologie het roer definitief overneemt, zal nog wel even duren...........
Reed eens een kameraad mee......................zegt ie; doe dat groot licht er is af.................tja..................dat had ik niet aan
Reed eens een kameraad mee......................zegt ie; doe dat groot licht er is af.................tja..................dat had ik niet aan

- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Ha Roel,
is beetje hobby van me dat xenon gebeuren.
Het cutoff schildje is een metaal schild in de koplamp. het zit tussen de DE projector (glazen bol thv koplampglas) en de lamp zelf. Deze bepaalt bij een projectorkoplamp het lichtbeeld. Buig je deze iets naar achter, richting de lamp, dan krijg je zelfs met een halogeenlampje nog een blauwige gloed als je de auto van veraf ziet aankomen.
Heeft met lichtbreking te maken.
Kortom, origineel is 4100-4300 kelvin bij auto's met projectoren. 5500 osram zie je bij auto's met reflector koplampen, dan wel in D2R formaat ipv D2S.
is beetje hobby van me dat xenon gebeuren.
Het cutoff schildje is een metaal schild in de koplamp. het zit tussen de DE projector (glazen bol thv koplampglas) en de lamp zelf. Deze bepaalt bij een projectorkoplamp het lichtbeeld. Buig je deze iets naar achter, richting de lamp, dan krijg je zelfs met een halogeenlampje nog een blauwige gloed als je de auto van veraf ziet aankomen.
Heeft met lichtbreking te maken.
Kortom, origineel is 4100-4300 kelvin bij auto's met projectoren. 5500 osram zie je bij auto's met reflector koplampen, dan wel in D2R formaat ipv D2S.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Wat mij pas opviel na een aantal dagen toen ik de TT had, dat ze dimlicht en grootlicht in een lens hebben gebouwd, zonder spiegelreflector eromheen, en beide dus met xenon.
Terwijl er naast nog een lamp zat met een spiegel reflector.
Deze blijkt dus "daglicht" te zijn, en kun je apart instellen dat hij overdag aan springt en s'avonds dus niet.
Maar dit licht is dus geen xenonlicht. Je zou de lampjes kunnen vervangen voor "witter" licht, maar ik gebruik ze nooit.
Vreemde constructie, want op deze manier kun je de koplampunit stukken kleiner maken. (niet dat auto's er mooier op zouden worden)
Terwijl er naast nog een lamp zat met een spiegel reflector.
Deze blijkt dus "daglicht" te zijn, en kun je apart instellen dat hij overdag aan springt en s'avonds dus niet.
Maar dit licht is dus geen xenonlicht. Je zou de lampjes kunnen vervangen voor "witter" licht, maar ik gebruik ze nooit.
Vreemde constructie, want op deze manier kun je de koplampunit stukken kleiner maken. (niet dat auto's er mooier op zouden worden)