BMW 320iS uit de stalling halen
- Mark 320iS
BMW 320iS uit de stalling halen
Vanmiddag niet echt iets te doen, dus ik heb maar eens wat in de 320iS rondgetuft een een paar foto's gemaakt. De meeste zijn helaas mislukt, bij deze de zes die de moeite waard zijn om te posten:
Edit: Foto's verwijderd
Voor meer info over mijn auto zie mijn voorstel topic: Klik
Edit: Foto's verwijderd
Voor meer info over mijn auto zie mijn voorstel topic: Klik
Laatst gewijzigd door Mark 320iS op 06 mar 2011, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: BMW 320is (photoshoot 07-12-2008)
Marvelous!!!
Moet je vaker doen als je je verveel Mark

Moet je vaker doen als je je verveel Mark
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Erg mooie platen! Ook een bijzonder mooie e30 natuurlijk
- Vlokmans
Zeker mooi! Waar ben je geweest eigenlijk?
- Tim N
Wat blijven Hartge wielen toch mooi onder een E30 

- Stéphane
Leuke foto's en leuke auto
Ben altijd benieuwd hoe snerpend zo'n 302iS kan klinken 
O ja, grappig ook nog van dat andere topic. Volgens mij is dat een vaker aangehaald misverstand. In dat andere topic kun je (zo begrijp ik het althans) jezelf voorstellen als persoon en hier in dit forum kun je hetzelfde over je auto doen. Ook handig omdat jij over het algemeen zelf wat stabieler ben qua persoon (Mark) en aanwezigheid dan je auto. Die zal nog wel een kunnen veranderen

O ja, grappig ook nog van dat andere topic. Volgens mij is dat een vaker aangehaald misverstand. In dat andere topic kun je (zo begrijp ik het althans) jezelf voorstellen als persoon en hier in dit forum kun je hetzelfde over je auto doen. Ook handig omdat jij over het algemeen zelf wat stabieler ben qua persoon (Mark) en aanwezigheid dan je auto. Die zal nog wel een kunnen veranderen

- Jesper
- Auto: BMW M135i
Mooie foto's Mark 

- Tristan
+1. Simpel qua vormgeving, daarom passen ze ook bijzonder goed onder een E30.Tim N schreef:Wat blijven Hartge wielen toch mooi onder een E30
- Mark 320iS
Ja, ik vind 15 inch honingraatjes en 16 inch Alpina's eigenlijk mooier, maar dat past niet icm de remmen. Vóór de Hartges zaten er Schnitzers onder, maar dit vind ik écht lelijk, tja en dan houdt je met een e30 niet veel meer over.Tristan schreef:+1. Simpel qua vormgeving, daarom passen ze ook bijzonder goed onder een E30.Tim N schreef:Wat blijven Hartge wielen toch mooi onder een E30
Gewoon in Zuid-Limburg, waar ik woon.Vlokmans schreef:Zeker mooi! Waar ben je geweest eigenlijk?
@ Stephane, hij kan aardig snerpen ja

Ik had mezelf inderdaad al voorgesteld, en wat info over mijn auto gepost, om het dan nu weer te gaan copy/ pasten heeft ook niet veel zin. Als ik aan mijn auto ga wijzigen zal ik dat in dit topic melden.
- Mark 320iS
Zo, even een oud topic afstoffen.
De 320iS staat nu sinds december 2009 in de stalling en ik wil hem er eind deze maand uit halen.
Naar mijn idee kan ik hem het beste starten en even laten lopen voordat ik ermee ga rijden. Verder, even de remmen checken om te kijken of er niets vastzit denk ik. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten als ik ermee de weg op ga?
Ik zal de auto direct een beurtje laten geven (even olieverversen ed.), zodra de schorsing is opgeheven.
De 320iS staat nu sinds december 2009 in de stalling en ik wil hem er eind deze maand uit halen.
Naar mijn idee kan ik hem het beste starten en even laten lopen voordat ik ermee ga rijden. Verder, even de remmen checken om te kijken of er niets vastzit denk ik. Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten als ik ermee de weg op ga?
Ik zal de auto direct een beurtje laten geven (even olieverversen ed.), zodra de schorsing is opgeheven.
-
Voordat je start: brandstofrelais en bougies er even uit. op startmotor ronddraaien tot oliedruklamp uit gaat. Bougies terug, paar seconden oliedruk starten. Dan bobinekabel en brandstofrelais terug. Vroem.Mark 320iS schreef:Zo, even een oud topic afstoffen.
Dan leeft je S14 wat langer......
- Mark 320iS
Ok, thnx! Gaan we doen.steve smith schreef:Voordat je start: brandstofrelais en bougies er even uit. op startmotor ronddraaien tot oliedruklamp uit gaat. Bougies terug, paar seconden oliedruk starten. Dan bobinekabel en brandstofrelais terug. Vroem.Mark 320iS schreef:Zo, even een oud topic afstoffen.
Dan leeft je S14 wat langer......
- InjectTheVenom
Re: BMW 320iS uit de stalling halen
Hou er rekening mee dat 1 of meerdere sensoren overleden kunnen zijn, na 1 jaar stilstand van mijn auto heb ik een luchtmassameter moeten vervangen omdat de motor er met oudjaar voor zorgde dat ik geen rotjes meer hoefde te kopen voor de knalgeluiden 

- Chris van S.
@ITV: sorry maar die tip vind ik imo beetje onzin, dat je er maar vanuit moet gaan dat er een defect aanwezig is. Alhoewel het kan gebeuren dat er iets stuk gaat als de auto stilstaat, maar dat moet toevallig zo zijn of het onderdeel was al slecht op het moment van stalling. Wij hebben al jaren 4 beamers als collectie auto's staan, waarvan 2 uit de jaren "80. Met de druppel laders erop zijn het gewoon "tikken/lopen bakkies" na lange periode stilstaan.
- InjectTheVenom
Je hebt zo een u2u met de (onzin)rekening van €360Chris van S. schreef:@ITV: sorry maar die tip vind ik imo beetje onzin, dat je er maar vanuit moet gaan dat er een defect aanwezig is. Alhoewel het kan gebeuren dat er iets stuk gaat als de auto stilstaat, maar dat moet toevallig zo zijn of het onderdeel was al slecht op het moment van stalling. Wij hebben al jaren 4 beamers als collectie auto's staan, waarvan 2 uit de jaren "80. Met de druppel laders erop zijn het gewoon "tikken/lopen bakkies" na lange periode stilstaan.

-
Interessant topic...zo heb ik vorige week de E30 M3 weer eens na lange stilstand gestart. Motor liep in 1 keer, alleen door het lange stilstaan waren de banden 'eivormig' geworden. (merkbaar door het getril).
Na het 'schillen' van de banden is dit uiteindelijk opgelost.
Vandaag start ik de E36 M3 na ook lang stil staan weer eens, en tijdens het rijden merkte ik hetzelfde trillen.
Wat is hier nu de beste oplossing voor? banden op 3,5bar oppompen wanneer je de auto langer (bijv. in de winter) stil laat staan? De auto opkrikken of misschien een setje gare velgen + banden kopen en die monteren?
Vandaag start ik de E36 M3 na ook lang stil staan weer eens, en tijdens het rijden merkte ik hetzelfde trillen.
Wat is hier nu de beste oplossing voor? banden op 3,5bar oppompen wanneer je de auto langer (bijv. in de winter) stil laat staan? De auto opkrikken of misschien een setje gare velgen + banden kopen en die monteren?
-
Dat tweede lijkt mij de beste keuzen..........
- InjectTheVenom
Dat heb ik zelf ook gedaan en heb merkwaardig genoeg alleen rechtsvoor wat lucht bij moeten pompen, bij het eerste wel op de maximale druk letten die op de wang aangegeven staat, het 3e is ook een goede oplossing.ErikS schreef:Dat tweede lijkt mij de beste keuzen..........
-
Ik bedoel de laatste, de derde dus eigenlijk....InjectTheVenom schreef:Dat heb ik zelf ook gedaan en heb merkwaardig genoeg alleen rechtsvoor wat lucht bij moeten pompen, bij het eerste wel op de maximale druk letten die op de wang aangegeven staat, het 3e is ook een goede oplossing.ErikS schreef:Dat tweede lijkt mij de beste keuzen..........

- InjectTheVenom
Ok maakt niet uit 

- @iko
af en toe eens langs gaan en 40 cm verzetten?Rickstah schreef:Interessant topic...zo heb ik vorige week de E30 M3 weer eens na lange stilstand gestart. Motor liep in 1 keer, alleen door het lange stilstaan waren de banden 'eivormig' geworden. (merkbaar door het getril).
- Erik K.
Ik verzet de auto ook zo af en toe en de bandenspanning hoog zetten helpt ook.
Een andere set velgen is natuurlijk de beste oplossing.
Omhoog zetten is ook niet alles, zeker niet te hoog, schijnt niet goed te zijn voor de schokbrekers.
Een andere set velgen is natuurlijk de beste oplossing.
Omhoog zetten is ook niet alles, zeker niet te hoog, schijnt niet goed te zijn voor de schokbrekers.
- InjectTheVenom
Ik ben benieuwd of je dit kunt toelichten?Erik K. schreef:Omhoog zetten is ook niet alles, zeker niet te hoog, schijnt niet goed te zijn voor de schokbrekers.
- Erik K.
Iets omhoog zetten om de druk te verlagen zal geen probleem zijn, maar de auto zo hoog op blokken zetten dat de dempers/wielophanging langdurig in de uiterste stand staan schijnt niet zo goed te zijn. Wat de precieze reden weet ik niet meer, maar staat hier meen ik wel ergens op het forum in topic wat ook over auto stallen gaatInjectTheVenom schreef:Ik ben benieuwd of je dit kunt toelichten?Erik K. schreef:Omhoog zetten is ook niet alles, zeker niet te hoog, schijnt niet goed te zijn voor de schokbrekers.

Anyway, ander setje wielen eronder weet je zeker dat geen platte kanten krijgt.
- @iko
Ik ben benieuwd hoe dit nu zit. Ik dacht ook dat dat misschien kwaad kon (auto continu in de 2-koloms brug laten hangen), maar toen heb ik het aan Henk Thuis gevraagd. Hij zei: "geen probleem"Erik K. schreef:
Iets omhoog zetten om de druk te verlagen zal geen probleem zijn, maar de auto zo hoog op blokken zetten dat de dempers/wielophanging langdurig in de uiterste stand staan schijnt niet zo goed te zijn. Wat de precieze reden weet ik niet meer, maar staat hier meen ik wel ergens op het forum in topic wat ook over auto stallen gaat![]()