Welk land zou je liever willen wonen ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Welk land zou je willen wonen ?

Als Nederlander, lekker in Nederland, danmaar teveel betalen voor alles, maar economische vluchteling zijn is ook sneu.
16
46%
Als Nederlander graag in België, de Frieten smaken beter, en huizen als kastelen voor dubbeltjes
5
14%
Als Nederlander graag in Duitsland, ik voel me een echte germaan en "kein tempolimit" is mijn levensmotto
10
29%
Als Belg, in België blijf ik lekker lachen om die domme 'ollanders die alles slikken
1
3%
Als Belg in Duitsland, ik woon al in de grensstreek en Duits is mijn moerstaal
1
3%
Als Belg in Nederland.. AARGGGGG, anexatie angst sweet breekt me aan alle kanten uit. Maar die luie Walonen vreten ook mijn bord leeg.
0
Geen stemmen
Ich bin ein Berliner (bol) und bleif in die Heimat
2
6%

Totaal aantal stemmen: 35

RVV

Welk land zou je liever willen wonen ?

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 19:31

We kankeren hier er maar wat van af, België en Duitsland zijn de auto's een stuk goedkoper, de grond en huizen zijn goedkoper. Maar op andere vlakken zal het voor ons weer wat beter zijn.

De Belgen hebben mazzel als het op nieuwprijzen aankomt, maar willen ze een ventieldopje veranderen aan de auto dan krijgen ze al problemen met de technische keuring.

Als je sociaal maatschappelijke positie het toeliet om in 1 van deze drie landen te gaan wonen, deed je het dan en zoja welk land?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 feb 2007, 19:35

Ik zou iig niet in deze omgeving blijven Rico.

Spanje of de Antillen of Midden-Latijns Amerika.(Heb een paar ooms die daaro woonden etc) Het gaat me niet om de autoprijzen overigens. :P Ik zou daar een Pajero of Landcruiser kopen en we zien wel.
Gewoon om de algehele verandering van cultuur/denken en vooral klimaat en minder bemoeizucht van de overheid als zodanig.
Laatst gewijzigd door Robin op 15 feb 2007, 19:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 feb 2007, 19:35

Als een auto bepalend is dan snap je er IMO niet veel van.
Het is dat ik een metroseksueel in hart en nieren ben anders woonde ik allang in DTSL.

Mag een ander land ook? VS/Canada/Australie e.d. zie ik wel zitten.

N.

Robin

Bericht door Robin » 15 feb 2007, 19:37

Idd Nandor. De auto is HELEMAAL niet MIJN beweegreden.

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 19:40

Auto alleen kan natuurlijk nooit de doorslaggevende reden zijn, maar een huis en veel goedkopere grond wel natuurlijk, dat een auto daarnaast veel goedkoper is is leuk meegenomen.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 feb 2007, 19:48

Robin zouden wij het daar volhouden?

Suriname had ik na een aantal weken wel gezien. Alles onder de 25 is te doen en het eten is prima maar de mentaliteit in dit soort landen staat mij wel tegen.

was overigens een reactie op Rico's post 8)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 feb 2007, 20:14

Gewoon zoals nu en je ergeren aan die bergen belasting en bpm en ook nog eens traag moeten rijden.
Of duitsland en onbeperkt snel door het land heen vliegen.

Lastige keuze. Hier heb ik niets te klagen eigenlijk, alleen vindt ik die verkeersregels hier wel eens wat sneu. Ook geld dit voor de torenhoge belastingen die we betalen, belachelijk. Maar goed, zo verhuizen, naar een land waar je niemand kent .... ?

Hmm dubbelop? hier wonen en in t weekend in duitsland, mag dat ook ? :mrgreen:

david

Bericht door david » 15 feb 2007, 20:44

Rico, ben al met wat landen in de weer geweest. Vooral omdat mijn vriendin er soms goede banen aangeboden krijgt.
Noorwegen en Zweden zijn al veel in de picture geweest. Denk dat het 1 van die 2 wordt. noorwegen vindt ik kwa land mooier, Zweden is "gemakkelijker"
In beide landen al huizen wezen kijken..... (heb je een idee hoe ver we zijn.. :wink: )

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 15 feb 2007, 20:54

Nandor schreef:Als een auto bepalend is dan snap je er IMO niet veel van.
Het is dat ik een metroseksueel in hart en nieren ben anders woonde ik allang in DTSL.

N.
Het verbaast me zoiezo dat jij nog steeds in NL woont, ik meen een jaar of 4 geleden al gelezen te hebben dat je zou verkassen naar de States. :roll:

RVV

Bericht door RVV » 15 feb 2007, 20:59

Dinomi schreef:
Nandor schreef:Als een auto bepalend is dan snap je er IMO niet veel van.

N.
Het verbaast me zoiezo dat jij nog steeds in NL woont, ik meen een jaar of 4 geleden al gelezen te hebben dat je zou verkassen naar de States. :roll:
Ja maar dat was nog voordat het Abul-Mughayyis nandor al-Hanzali was... sindsdien doen ze wat moeilijker daaro :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 15 feb 2007, 21:08

Oa.

Een en ander in mijn prive leven is ook anders dan een jaar of wat terug, weet echter wel dat ik niet mijn hele leven hier blijf. Zag vorige week een mooie vacature in het buitenland maar door prive-omstandigheden zit ik nog aan NL vast.

Vind de VS een iets grotere stap dan Dtsl btw 8)

N.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 15 feb 2007, 21:20

Zuid Afrika!!!

Ik weet een ding zeker en dat is dat ik niet mijn hele leven in Nederland blijf wonen...

Mathieu

Bericht door Mathieu » 15 feb 2007, 21:39

Rico,

Jullie noordelingen zakken niet af naar het zuiden.
Zijn jullie veel te eigenwijs en stug voor.

Biertje :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 feb 2007, 21:42

Heb er veel en vaak over nagedacht. Nederland is idd te geregeld allemaal, en het weer houdt ook niet over :wink: .
Maar hier liggen toch mijn wortels, mijn bedrijf, mijn familie....................daar komt bij dat ondanks alle geklaag Nederland ( nog wel) over de nagenoeg beste gezondheidzorg beschikt, een goed sociaal vangnet, goede scholings mogelijkheden ( voor iemand die wil dus). Dit besef je pas als je in een ander land zit, en tegen allerlei onzin aanloopt die hier meer dan vanzelfsprekend is...................het gras is altijd groener bij de buren, ik spreek ook veel mensen die jaren niet in Nederland zijn geweest, maar op hun oude dag toch maar weer al te graag huiswaarts keren.
Ik probeer wel andere landen te bezoeken, cultuur te snuiven, maar toch home sweet home...............................................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 feb 2007, 21:48

Nandor schreef:Oa.

Een en ander in mijn prive leven is ook anders dan een jaar of wat terug, weet echter wel dat ik niet mijn hele leven hier blijf. Zag vorige week een mooie vacature in het buitenland maar door prive-omstandigheden zit ik nog aan NL vast.

Vind de VS een iets grotere stap dan Dtsl btw 8)

N.
Duitsland heb ik uitgebreid bestudeerd; het is een gotspe als je kijkt waar je overal mee te maken krijgt, ja leuk een goedkoper en groter huis, leuk een M3 voor half geld naar Nederlandse maatstaven. Maar op zondag het gras maaien...................dat wordt daar niet echt gewaardeerd, bureaucratie nog een paar tandjes heviger dan hierzo, veel meer een klassen maatschappij ( vind ik niet erg overigens) kortom heel veel gedoe, en dat binnen 1 Europa waar een vrij verkeer van goederen en diensten mogelijk zou moeten zijn....................................mooi niet dus.

Roman

Bericht door Roman » 16 feb 2007, 10:16

Laat mij maar lekker hier zitten. Goed weer, goedkopere auto's, desnoods uit duitsland halen als het goedkoper is, of nederland zonder bpm. (invoeren kost haast niets)

Huizen zijn in het binnenland ook een prikkie, maar dan moet je wel iedere dag lange bochtige wegentjes rijden. Wat een straf :lol:

Spreek spaans met nog een of meerdere talen ernaast en je kan overal een baan vinden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 feb 2007, 10:39

Ieder land heeft zijn voors en tegens. Ik zou zelf richting Zwitserland (italiaanse kant) of Italie gaan. Mijn zus is van plan om naar Italie te emigreren met haar gezin.

GF en ik hebben weleens plannen om hier de boel de boel te laten. Ik hoop niet dat ik als ik 80 ben zeg: hadden we het toen maar gedaan. Maar alles op zijn tijd.

Bruno

Bericht door Bruno » 16 feb 2007, 10:54

Zit in BE, en blijf wel in BE. Misschien als de kans zich voordoet dat je jezelf 'administratief' laat inschrijven ergens anders, maar voorlopig zit dat er niet in.
* NL, been there, done that. No thanx.
* DE, heb ik eigenlijk niks mee, dus ook No Thanx.
---
Ik ben wel niet akkoord met de stelling dat wij zouden lachen met Ollanders die alles slikken ... er zijn er vast ook die spugen.

Tom

Bericht door Tom » 16 feb 2007, 11:02

Ik woon nog thuis, ben vrijgezel en heb al zes jaar een vaste baan. In principe staan alle opties dan open. Enige nadeel is dat ik niet zo avontuurlijk ben ingesteld ;)
Nee ik weet niet, momenteel heb ik het idee dat ik vooral geld wegbreng naar de belasting maar er weinig voor terugkrijg. Eigenlijk heb ik ook weinig van al die 'mooie' regeltjes hier gebruik gemaakt (nooit een studie gedaan, geen uitkeringen gehad, etc.).

Qua klimaat vind ik Nederland wel kut. Liever Spanje of Italië. Ik denk alleen dat het mij zou irriteren om met dat soort mensen samen te moeten werken. Wat ik gemerkt heb is dat ze overal (te)veel tijd voor nemen (kan ook lekker zijn) maar ook afspraken niet zo belangrijk gevonden worden.
Verder kan ik vanalles roepen maar ik weet te weinig van die landen af om te zeggen of ik er echt zou willen wonen.

Belgie en Duitsland zijn wel een optie. Vooral Belgie, ik woon toch al in het zuiden en ze spreken er dezelfde taal.

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2007, 11:07

Ik vind het wel prima in NL. oke genoeg te zeuren, maar dat is ook weer typisch Nederlands. Toen ik in Emmen woonde, niet zover van de Duitse grens heb ik wel eens overwogen om vlak over de grens tegaan wonen. Maar niet gedaan omdat het me gewoon niet trekt. Nu met kinderen ben ik van meing dat je die moet laten opgroeien in het geboorteland van ze.

België trekt me totaal niet, ik baal er al van als ik door dat land heen moet met al die kutwegen.

Emigreren naar een ver exotisch warm land... neh. ben al geen zon liefhebber. Tegenstellingen tussen arm en rijk zijn vaak ook schrijnend dat je je zelfs druk moet gaan maken om je eigen veiligheid.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 feb 2007, 11:22

UK, SA of D.

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 16 feb 2007, 11:29

Serieus gedacht om naar Duitsland te gaan. Het land bevalt me, de mensen over het algemeen ook en huizen, auto's en dat soort dingen zijn een stuk betaalbaarder. Vlak over de grens bijvoorbeeld, kun je eventueel nog gewoon in Nederland werken.

Maar zal er nu (voorlopig) niet van komen, nu met een eigen bedrijf hierzo. Ook weer een vriendin dus dan zit je alweer iets meer 'vast' aan hier. Ach, ook geen ramp. Fryslân is de beste provincie 8) , geen files enzo hier en nog niet al te druk dus vind het ook wel best.

Wellicht later naar Spanje of Italië. Zwitserland trekt ook wel maar da's weer zo duur.

nielskroeze

Bericht door nielskroeze » 16 feb 2007, 11:52

Ik heb in Finland gewoond, maar om het daar echt lang uit te houden moet je heel erg goed tegen de omstandigheden kunnen. De kou is absoluut niet het probleem, maar dat het daar 3 maanden lang bijna fulltime donker is.... Dat beinvloed de stemming van heel erg veel mensen....

Nu woon ik in de UK, wat me zo langzamerhand ook een beetje begint tegen te vallen....

Nee, in NL is het eigenlijk zo slecht nog niet... Wat niet wil zeggen dat ik weer terug kom :lol:

Robin

Bericht door Robin » 16 feb 2007, 13:34

Roman schreef:Laat mij maar lekker hier zitten. Goed weer, goedkopere auto's, desnoods uit duitsland halen als het goedkoper is, of nederland zonder bpm. (invoeren kost haast niets)

Huizen zijn in het binnenland ook een prikkie, maar dan moet je wel iedere dag lange bochtige wegentjes rijden. Wat een straf :lol:

Spreek spaans met nog een of meerdere talen ernaast en je kan overal een baan vinden.
Idd Roman, ik spreek aardig Spaans(aldus GF: Colombiaanse) en Duits/Engels gaat me prima af. Dus dat voordeel heb ik al.Een oom van mij wil in España een bed en breakfast beginnen. Heeft lang in Zuid Amerika gewoond, spreekt beter Spaans dan Engels wat ie ook 'vloeiend' kan.

Zal wel een familietic zijn.
:P

Klimaat hiero: om te janken. Alhoewel ik Spanje daarin ook wel ken en Z Amerika ook, maar OK. Zag zojuist trouwens de eerste VLINDER van dit jaar op de patio hier: SKITTEREND, ESPAÑA CAN WAIT! :D

Dutch

Bericht door Dutch » 16 feb 2007, 13:37

Mijn vak kan ik alleen maar in NL uitoefenen, dus dan houdt 't snel op. Geldt ook voor mevrouw Duts.

En nee, iets anders kunnen we niet. :cry: :lol:

Plaats reactie