Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "geluid"
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "geluid"
Dus,
Tijdje terug bij de 645ci al de voorste 2 dempers verwijderd, geluid icm. de originele uitlaatlijn ging er iets op vooruit, weinig verschil eigenlijk. Na wat zoeken en bieden op ebay, toch in nederland een 2e hands set Kelleners gevonden voor een E63 M6, enige verschil met de 645ci is dat de uitlaat diameter iets groter is, met een verloopstukje en de nodige las ervaring die ik ondertussen heb opgedaan, koud kunstje.
Resultaat, oorverdovend gebulder, vergelijkbaar met een vliegtuig zeg maar.
Dag rondgereden, auto terug op de brug, voorste dempers er weer tussen gelast, resultaat, nog steeds ooverdovend gebulder, welliswaar ietsjes minder maar nog steeds te hard.
Nu wil ik graag de goede vrede in de straat bewaren en niet worden bekeurd voor een forse db. overschrijding. Vandaag een goede 500 km gereden voornamelijk snelweg, maar zeker op snelweg snelheden dreunt/roffelt het ongelooflijk.
Dus wat kan ik hier aan doen, einddempers wil ik toch graag behouden, zeker nadat ik mijn achterbumper er voor heb aangepast en een M6 bumperset heb besteld. Na wat zoekwerk op internet gezien dat er een legio universele tussendempers ( rvs ) te krijgen is, de voorste 2 dempers van een 6 serie stellen niet zo veel voor, als ik deze vervang voor 2 stuks die ruim 2 keer zo lang zijn, gaat dit het oplossen of moet ik het probleem echt IN de einddempers zoeken?
Tijdje terug bij de 645ci al de voorste 2 dempers verwijderd, geluid icm. de originele uitlaatlijn ging er iets op vooruit, weinig verschil eigenlijk. Na wat zoeken en bieden op ebay, toch in nederland een 2e hands set Kelleners gevonden voor een E63 M6, enige verschil met de 645ci is dat de uitlaat diameter iets groter is, met een verloopstukje en de nodige las ervaring die ik ondertussen heb opgedaan, koud kunstje.
Resultaat, oorverdovend gebulder, vergelijkbaar met een vliegtuig zeg maar.
Dag rondgereden, auto terug op de brug, voorste dempers er weer tussen gelast, resultaat, nog steeds ooverdovend gebulder, welliswaar ietsjes minder maar nog steeds te hard.
Nu wil ik graag de goede vrede in de straat bewaren en niet worden bekeurd voor een forse db. overschrijding. Vandaag een goede 500 km gereden voornamelijk snelweg, maar zeker op snelweg snelheden dreunt/roffelt het ongelooflijk.
Dus wat kan ik hier aan doen, einddempers wil ik toch graag behouden, zeker nadat ik mijn achterbumper er voor heb aangepast en een M6 bumperset heb besteld. Na wat zoekwerk op internet gezien dat er een legio universele tussendempers ( rvs ) te krijgen is, de voorste 2 dempers van een 6 serie stellen niet zo veel voor, als ik deze vervang voor 2 stuks die ruim 2 keer zo lang zijn, gaat dit het oplossen of moet ik het probleem echt IN de einddempers zoeken?
-
OnlineFabian
- Berichten: 7249
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
Tsja, waar ben je aan begonnen? Het standaard geluid van een 645 is toch al een dikke prima gewoon voor een V8.....?
Ik hoop dat je een makkelijk, nette en goedkope oplossing vind.
Ik hoop dat je een makkelijk, nette en goedkope oplossing vind.
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
vind persoonlijk de V8 veel te tam klinken, ook zonder de voorste demper(tjes) was hij te stil.
Bij mij mag een auto best wat leven maken, net zoals me M5 met de volledige supersprint rvs. Of de voorgaande E46 M3 met schnitzer einddemper en middendemper, of de X5 V8 met alleen nog de einddempers, allemaal mooi.
Echter.... dit slaat alles.....
Bij mij mag een auto best wat leven maken, net zoals me M5 met de volledige supersprint rvs. Of de voorgaande E46 M3 met schnitzer einddemper en middendemper, of de X5 V8 met alleen nog de einddempers, allemaal mooi.
Echter.... dit slaat alles.....
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
zal er eentje maken...
als ik er nou ipv de 2 voorste dempers 2 van zulke tussen las
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-u ... mper-rond/
zijn rvs dempers die langer zijn als de originele... kans van slagen? zijn niet duur maar als het niks help zonde van het geld
als ik er nou ipv de 2 voorste dempers 2 van zulke tussen las
http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-u ... mper-rond/
zijn rvs dempers die langer zijn als de originele... kans van slagen? zijn niet duur maar als het niks help zonde van het geld
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
Ik heb wel eens een paar van die uitlaat delen in mijn handen gehad, zien er netjes afgewerkt uit, maar of zo'n demper bestand is tegen de V8 krachten van je Bmw dat weet ik niet. Proberen kan altijd lijkt me.
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
iemand een idee of het nut heeft de einddempers open te slijpen en hier dempwol aan toe te voegen oid?
-
Online
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
Zit er bij jou niet ergens in de buurt een bedrijf die uitlaten op maat kan maken o.i.d?
Die hebben vaak verschillende dempers liggen zodat je een en ander kan proberen, en de ervaring wat er mogelijk is....
Die hebben vaak verschillende dempers liggen zodat je een en ander kan proberen, en de ervaring wat er mogelijk is....
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
ik woon vlak aan de belgische grens vlak in de buurt van "skytune" waar ik dus geen hoge pet van op heb.
Maar heb vanmiddag 2 rvs dempers besteld van 12 cm doorsneden en 60 cm lengte en buis diameter van 60mm, deze gaan de voorste 2 dempers vervangen die een doorsnede hebben van 11 cm en een lengte van nog geen 30 cm.
Zullen hiervan het resultaat wel even afwachten, als het iets beschaafder is ben ik al blij
Maar heb vanmiddag 2 rvs dempers besteld van 12 cm doorsneden en 60 cm lengte en buis diameter van 60mm, deze gaan de voorste 2 dempers vervangen die een doorsnede hebben van 11 cm en een lengte van nog geen 30 cm.
Zullen hiervan het resultaat wel even afwachten, als het iets beschaafder is ben ik al blij

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
te veel herrie moet je inderdaad niet willen, wel jammer van je nieuw verworven uitlaat,
denk ook dat ie daarom te koop stonden
hoop dat je het goed krijgt...
ik was trouwens zelf laatst bij een centre waar ze ook uitlaatdelen hebben, (moest er 2 race katts tussen laten lassen, oude stuk) en daar hadden ze hele speciale dempers in RVS...
normaal heb je het mindere schotten systeem...dat wil je niet, dan heb je de sport met doorgaande pijp zeg maar, echter deze waren wel doorgaand maar met uitstulpingen in die buis waar ook gedempt werd...
heel apart, zag er logisch uit.
denk ook dat ie daarom te koop stonden

hoop dat je het goed krijgt...
ik was trouwens zelf laatst bij een centre waar ze ook uitlaatdelen hebben, (moest er 2 race katts tussen laten lassen, oude stuk) en daar hadden ze hele speciale dempers in RVS...
normaal heb je het mindere schotten systeem...dat wil je niet, dan heb je de sport met doorgaande pijp zeg maar, echter deze waren wel doorgaand maar met uitstulpingen in die buis waar ook gedempt werd...
heel apart, zag er logisch uit.
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
ach... de dempers die ik besteld heb zijn gewoon 2 absorptie dempes, we zullen zien wat het doet, zolang het volume maar iets zakt
- Knot
- Berichten: 40243
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
Kan extreem worden idd... ook in geval van Eisenmann zou ik altijd voor de sport gaan ipv de race.
Kelleners is toch ook een variant van eisenmann net als ds-motorsport dat is?
Kelleners is toch ook een variant van eisenmann net als ds-motorsport dat is?
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: Kelleners E63 M6 uitlaat ... maakt wel heeeel veel "gelu
de kelleners uitlaten zijn gewoon eisenmann uitlaten, echter zou de eisenmann race van schaal 1 op 10 omgeveer 10 lawaai maken en de kelleners uhm.... 12?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten