arjanvanessen schreef:De van fabriekswege aanwezige verstelinrichtingen
van de zitplaatsen en rugleuningen moeten goed
kunnen worden vergrendeld.
dus , als er dus geen van fabrieks wege verstelinrichten op de zitplaats aanwezig zijn valt daar ook niets aan te controleren
een sparco / omp / weet ik veel wat voor fabrieks kuip word op moment dat je hem in de auto zet een zitplaats , als daar dan vervolgens geen klap functie / verstelinrichting op zit is daar ook geen eis aan apk gezien
of het veilig is als je achter pasagiers vervoert is een 2e , en of het in strijd is met de wvw een 3e
maar voor de apk voor zover ik zie zijn 2 vaste kuipen geen afkeur bij een 2 deurs auto met achterbank
mits alles deugdelijk bevestigd
en zo te lezen heb je een halve kooi dus er zit sowieso nooit iemand achter ??
Arjan
Mocht dit zo kloppen, dan is voor mij de keuze zeer eenvoudig. Dan ga ik voor twee vaste kuipen. Bestuurderstoel is al een OMP kuipstoel en een bijrijdersstoel is veel eenvoudiger aan te komen dan zo'n sportstoel.
Ik heb inderdaad een halve kooi achterin staan, passagiers vervoeren is dus niet meer aan de orde. Maar ik wil de bank behouden ivm interieur isolatie (en ook een beetje afwerking)
Laurens schreef:Als je de zitting van de achterbank er even uit haalt is het geen zitplaats meer en maakt het niet uit of er wel of niet een gordel aanwezig is. Dus gewoon vaste kuip en om eventueel gezeur te voorkomen even de zitting eruit trekken.
Dat kan, maar daar heb ik dus geen zin in

Ten eerste is die bank er amper uit te krijgen als de kooi er in staat en de tweede reden (mijn verhaal hierboven is nl. niet helemaal volledig) is dat ik regelmatig van die toerritten volgens NRF-regelement rijd (Nacht van Venlo, Hornenacht, Oost Brabant Rit ed.) waarbij ik officieel met een APK-waardige auto aan de start dien te verschijnen. Vaak hebben ze ook een technische controle voor aanvang. Nu heb ik nog nooit meegemaakt dat deze controle erg grondig is, maar je zult een keer de verkeerde treffen en ook dat wil ik dus voorkomen
arjanvanessen schreef:Laurens schreef:...
het gaat hier toch niet om de gordel ?
dan kun je die passagier stoel er ook wel uithalen met de apk en de achterbank laten zitten
mijn stelling is alleen een beetje dat je in mijn ogen in een 2 deurs auto met achterbank apk technisch gezien gewoon 2 vaste kuipen mag monteren
of het veilig is en in strijd met de wegenverkeers wet is een 2e , en dat erin eruit gedoe voor en na een apk is gewoon jezelf voor de gek houden
Arjan
ps , draadje word beetje vuil zo , sorry
ohja als laatste , stel dat er toch wat gebeurt , ongeluk , en de deur aan de kant waar de stoel val klappen kan gaat niet los ? , dan is het toch onzin dat er maar 1 stoel hoeft te kunnen klappen ?
persoonlijk denk ik gewoon , 1 of 2 vaste kuipen bij een 2 deurs is niemand meer achterin
Vervuiling maakt niet uit, ik vind het wel een interressante discussie
Ik heb de RDW even een mailtje gestuurd met deze vraag erin. Ik ben benieuwd hoe ze er op antwoorden.
Het lijkt mij dat wanneer ik de achterbank niet geschikt maak voor passagier (dus de gordels verwijder, want dan mag er niemand meer achterin zitten) dat ik dan voor twee kuipen mag monteren. Dus die optie heb ik ze voorgelegt. Als dat mag, dan ga ik daarvoor uiteraard.