Achterwielophanging E36 M3
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Achterwielophanging E36 M3
Aangezien hier volgens mij een redelijke hoeveelheid BMW liefhebbers zitten zal ik mijn vraag hier eens neer zetten.
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen aan de geometrie van een BMW E36 M3 achterwielophanging.
Probleem is het volgende: Ik loop stage bij een raceteam die met de vroegere BRL Light rijden. (buizenframe met een focuskapje erop) Die auto is opgebouwd met draagarmen en achterdiff van een ford sierra. Het differentieel komt uit een Sierra 1800 diesel, en die klappen continu omdat die de belasting niet aan kunnen van de huidige motor. Daarbij komt dat er ook geen spullen meer voor te krijgen zijn.
Nu is het idee om er een BMW differentieel in te hangen, omdat hier alles voor te krijgen is en deze het vermogen wel aan kunnen. Er is al iemand die het voor elkaar gekregen heeft, maar die heeft de complete achtertrein over genomen van een E36 M3. (dus draagarmen, langsarmen, subframe, diff, steekassen enz.)
Echter wil ik eerst eens kijken wat er met de geometrie gebeurd voordat we de hele zooi er zomaar onder lassen.
Dus: Wie o wie kan mij helpen aan een E36 M3 achtergeometrie. (bevestigingspunten van de draagarmen aan subframe, bevestigingspunten langsarmen aan chassis, bevestigingspunt fusee en bevestiging schokdemper)
Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen aan de geometrie van een BMW E36 M3 achterwielophanging.
Probleem is het volgende: Ik loop stage bij een raceteam die met de vroegere BRL Light rijden. (buizenframe met een focuskapje erop) Die auto is opgebouwd met draagarmen en achterdiff van een ford sierra. Het differentieel komt uit een Sierra 1800 diesel, en die klappen continu omdat die de belasting niet aan kunnen van de huidige motor. Daarbij komt dat er ook geen spullen meer voor te krijgen zijn.
Nu is het idee om er een BMW differentieel in te hangen, omdat hier alles voor te krijgen is en deze het vermogen wel aan kunnen. Er is al iemand die het voor elkaar gekregen heeft, maar die heeft de complete achtertrein over genomen van een E36 M3. (dus draagarmen, langsarmen, subframe, diff, steekassen enz.)
Echter wil ik eerst eens kijken wat er met de geometrie gebeurd voordat we de hele zooi er zomaar onder lassen.
Dus: Wie o wie kan mij helpen aan een E36 M3 achtergeometrie. (bevestigingspunten van de draagarmen aan subframe, bevestigingspunten langsarmen aan chassis, bevestigingspunt fusee en bevestiging schokdemper)
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Achterwielophanging E36 M3
Laurens kent die BRL hokken toch vrij goed, en heeft e36's gedemonteerd staan? 2 vliegen?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Achterwielophanging E36 M3
In 2007 was ik teammanager van het Fanzonely raceteam en wij runde 3 BRL lights.
Ik weet niet met hoeveel vermogen jullie nu rijden maar bij ons was het diff nooit een probleem. Wij reden met 230pk.
Wij hebben toen ook zelf een nieuwe achterwielophanging ontwikkeld welke een veel betere wiel geometrie had dan die Sierra meuk. Die moet nog ergens zijn. Misschien een idee.
Kun je er niet een diff van een cosworth 2wd onderschroeven? Die worden toch ook getuned tot 500+ pk?
Ik weet niet met hoeveel vermogen jullie nu rijden maar bij ons was het diff nooit een probleem. Wij reden met 230pk.
Wij hebben toen ook zelf een nieuwe achterwielophanging ontwikkeld welke een veel betere wiel geometrie had dan die Sierra meuk. Die moet nog ergens zijn. Misschien een idee.
Kun je er niet een diff van een cosworth 2wd onderschroeven? Die worden toch ook getuned tot 500+ pk?
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
Ah kijk, ik zit nu ook bij ruud. (fanzonely)
Het probleem is een beetje dat er geen spul meer te krijgen is voor de sierra differentielen. We rijden nu met 265 pk (uit m'n hoofd) en we rijden 4 uurs races. (WEK)
De praktijk heeft uitgewezen dat dit niet zo best gaat, er zit momenteel wel een aangepaste achterwielophanging onder, echter deze is wel een beetje aan de zware kant (understatement of the year) en behoeft enige aanpassing om er een ander differentieel in te kunnen hangen, met name het subframe en de wielnaven. De reden voor de keuze van een bmw differentieel is voortgekomen uit een eerder idee. Daarbij komt dat het natuurlijk ook vrij veel geld scheelt ten opzichte van custom made onderdelen.
Het probleem is een beetje dat er geen spul meer te krijgen is voor de sierra differentielen. We rijden nu met 265 pk (uit m'n hoofd) en we rijden 4 uurs races. (WEK)
De praktijk heeft uitgewezen dat dit niet zo best gaat, er zit momenteel wel een aangepaste achterwielophanging onder, echter deze is wel een beetje aan de zware kant (understatement of the year) en behoeft enige aanpassing om er een ander differentieel in te kunnen hangen, met name het subframe en de wielnaven. De reden voor de keuze van een bmw differentieel is voortgekomen uit een eerder idee. Daarbij komt dat het natuurlijk ook vrij veel geld scheelt ten opzichte van custom made onderdelen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Achterwielophanging E36 M3
Leuk, doe Ruud de groeten van mij!! Was een leuke tijd als ik eraan terug denk.
Vergeet niet dat een goed e36 diffje met 45% sper en overbrenging naar keuze ook minimaal €1000 kost. Of je moet een standaard m3 25% diff kopen maar dan weet je ook niet wat je koopt. En vraag me af of je dan de juiste overbrenging hebt. En dan zit je nog met de lengte van de cardanas en passing van de flenzen.
Wel een interessant vraagstuk. Zal eens een beetje meedenken.
Ruud mag me ook altijd bellen.
Vergeet niet dat een goed e36 diffje met 45% sper en overbrenging naar keuze ook minimaal €1000 kost. Of je moet een standaard m3 25% diff kopen maar dan weet je ook niet wat je koopt. En vraag me af of je dan de juiste overbrenging hebt. En dan zit je nog met de lengte van de cardanas en passing van de flenzen.
Wel een interessant vraagstuk. Zal eens een beetje meedenken.
Ruud mag me ook altijd bellen.
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
Ik zal ruud de groeten doen.
Ik weet dat VA-Motorsport een brl heeft aangepast op bmw achtertrein.(hier te zien: http://www.va-motorsport.com/projects/?page=37" onclick="window.open(this.href);return false; ) Dus ik denk dat de cardanas wel passend te krijgen is, waarschijnlijk met een adapter plaatje o.i.d. Het voordeel van meteen alles mee nemen is dat je niet met je steek assen zit. Anders moet je die hoogstwaarschijnlijk laten maken, en dat kost weer serieuze duiten. Echter hebben we zo onze twijfels over de geometrie. Vandaar dat het mooi zou zijn als iemand me daar aan kan helpen of dat ik hem bij iemand in kan meten.
Het idee van het bmw differentieel komt eigenlijk een beetje bij v.d. Burg vandaan, ik heb zelf niet echt uitgezocht wat het allemaal kost e.d. (is ook eigenlijk niet echt mijn verantwoordelijkheid mijn inziens). Het voordeel is natuurlijk dat je er alles voor kunt krijgen, andere ratio's en andere sperren. En v.d. Burg zal het zelf ook wel redelijk uit gedacht hebben denk ik. (ben er nu een aantal keren geweest om wat werkzaamheden te doen, maar krijg wel het idee dat die man weet waar die over praat)
Ik weet dat VA-Motorsport een brl heeft aangepast op bmw achtertrein.(hier te zien: http://www.va-motorsport.com/projects/?page=37" onclick="window.open(this.href);return false; ) Dus ik denk dat de cardanas wel passend te krijgen is, waarschijnlijk met een adapter plaatje o.i.d. Het voordeel van meteen alles mee nemen is dat je niet met je steek assen zit. Anders moet je die hoogstwaarschijnlijk laten maken, en dat kost weer serieuze duiten. Echter hebben we zo onze twijfels over de geometrie. Vandaar dat het mooi zou zijn als iemand me daar aan kan helpen of dat ik hem bij iemand in kan meten.
Het idee van het bmw differentieel komt eigenlijk een beetje bij v.d. Burg vandaan, ik heb zelf niet echt uitgezocht wat het allemaal kost e.d. (is ook eigenlijk niet echt mijn verantwoordelijkheid mijn inziens). Het voordeel is natuurlijk dat je er alles voor kunt krijgen, andere ratio's en andere sperren. En v.d. Burg zal het zelf ook wel redelijk uit gedacht hebben denk ik. (ben er nu een aantal keren geweest om wat werkzaamheden te doen, maar krijg wel het idee dat die man weet waar die over praat)
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Achterwielophanging E36 M3
Doe Andre ook maar de groeten van mij. Hij weet idd wel hoe het spelletje werkt.marlon_ruchtie schreef:Ik zal ruud de groeten doen.
Ik weet dat VA-Motorsport een brl heeft aangepast op bmw achtertrein.(hier te zien: http://www.va-motorsport.com/projects/?page=37" onclick="window.open(this.href);return false; ) Dus ik denk dat de cardanas wel passend te krijgen is, waarschijnlijk met een adapter plaatje o.i.d. Het voordeel van meteen alles mee nemen is dat je niet met je steek assen zit. Anders moet je die hoogstwaarschijnlijk laten maken, en dat kost weer serieuze duiten. Echter hebben we zo onze twijfels over de geometrie. Vandaar dat het mooi zou zijn als iemand me daar aan kan helpen of dat ik hem bij iemand in kan meten.
Het idee van het bmw differentieel komt eigenlijk een beetje bij v.d. Burg vandaan, ik heb zelf niet echt uitgezocht wat het allemaal kost e.d. (is ook eigenlijk niet echt mijn verantwoordelijkheid mijn inziens). Het voordeel is natuurlijk dat je er alles voor kunt krijgen, andere ratio's en andere sperren. En v.d. Burg zal het zelf ook wel redelijk uit gedacht hebben denk ik. (ben er nu een aantal keren geweest om wat werkzaamheden te doen, maar krijg wel het idee dat die man weet waar die over praat)
Ik adviseer toch eerst de kosten eens op een rijtje te zetten. Of jij dat doe of iemand anders binnen het team is om het even. Gereviseerde ruil steekassen kosten ook gewoon € 250-350 per stuk. Daarbij komt dat de homokineet hoeken ook niet te groot mogen zijn. Anders haal je ook nog geen seizoen met een steekas en krijg je daarnaast ook meer aandrijfverliezen. Krijg je zo´n Saker drama. Er zijn dus veel aandachtspunten. Wanneer je alles vers doet ben je aan onderdelen al zo 2,5K per auto kwijt. En dan moet er nog gelast, opgebouwd en getest worden.
Aan de andere kant. Wanneer er al een goed geengineerde oplossing voor de ophanging van de achterste langsdraagarmen op de carros is gedacht. En je gewoon wat anders wil, is dit in mijn ogen wel een beste oplossing.
Alles mbt race modificaties voor een e36 achteras zijn al bedacht en bovendien goed beschikbaar.
P.S. waar sleutelen jullie tegenwoordig?
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
Juist, daarom lijkt het mij ook wel een aardige optie. Maar dan moet de boel wel een beetje kloppen. De langsarmbevestiging bij VA zijn nog twijfels over, ook vanuit andre. En uiteraard is het ook wel de bedoeling voor mij om m'n stage opdracht af te ronden, en dat kan dan natuurlijk mooi i.c.m. de validatie van het ontwerp van VA. Dat is gewoon een kant en klare oplossing dus als die klopt is dat sowieso het makkelijkst en goedkoper als wanneer andre alles moet gaan maken. (quote van andre zelf overigens)Reind schreef:Alles mbt race modificaties voor een e36 achteras zijn al bedacht en bovendien goed beschikbaar.
Wij sleutelen tegenwoordig op de oude legerkazerne in Arnhem, niet echt wat je noemt ideaal maar goed.
- Jelte Jongsma
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 31 jul 2008, 17:59
Re: Achterwielophanging E36 M3
Op http://www.Bmwfans.info" onclick="window.open(this.href);return false; kun je in ieder geval eens goed bekijken hoe het onder een BMW hangt.
Ik weet niet hoe breed jullie zijn aan de achterkant maar een achteras van een E39 is aanzienlijk moderner en van aluminium, maar geen reeele optie vrees ik ivm het formaat.
Ik zou ook eens kijken naar een E30 achteras, daarbij is het diff wel onderdeel van de ophanging maar daar is wel wat op te verzinnen. Wat gebruiken jullie als veren en schokdempers nu dan? Bij een e30 zijn dat 2 losse componenten (net als bij de E36). Bij een E34 is dit dan weer 1 veerpoot.
Ik weet niet hoe breed jullie zijn aan de achterkant maar een achteras van een E39 is aanzienlijk moderner en van aluminium, maar geen reeele optie vrees ik ivm het formaat.
Ik zou ook eens kijken naar een E30 achteras, daarbij is het diff wel onderdeel van de ophanging maar daar is wel wat op te verzinnen. Wat gebruiken jullie als veren en schokdempers nu dan? Bij een e30 zijn dat 2 losse componenten (net als bij de E36). Bij een E34 is dit dan weer 1 veerpoot.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Achterwielophanging E36 M3
Dit topic nooit gezien, maar goed beter laat dan nooit...
De achterwielophanging is bij de standaard BRL eigenlijk zoiezo een slecht punt. Het werkt prima maar de geometrie is zeker niet optimaal. En die draagarmen wegen ook nog eens flink wat.
Ben er de laatste jaren niet zo in betrokken geweest aangezien wij er toen mee gestopt zijn, maar er zijn inderdaad een aantal mensen bezig geweest om er een compleet andere achteras voor te ontwerpen. Alleen geen idee in hoeverre dat ooit is gelukt en vooral of het dan ook wat heeft gebracht...
Wat betreft het diff, ik heb het ook nog nooit stuk gezien en we hebben zelf ook met 245 PK gereden tijdens het winter kampioenschap. Ik weet er ook het precieze niet van maar een Marcos rijdt ook met Ford aandrijflijn rond. Dus misschien dat er bij Euser wel een sterker diff te vinden is in hetzelfde huis.
Maar de achterwielophanging van een Sierra is echt niet optimaal dus het moet verbeterd kunnen worden.
Je zou ook nog in Engeland kunnen kijken, daar zijn de frames gebouwd en hebben ze heel lang met de frames met de body van een pick-up gereden met flink wat vermogen en dat doen ze misschien nog steeds wel.
Dit bedrijf heeft ook de frames geleverd, en ik heb ze hier als bouwpakketten allemaal voorbij zien komen.
http://www.shpengineering.co.uk/index.phtml
De achterwielophanging is bij de standaard BRL eigenlijk zoiezo een slecht punt. Het werkt prima maar de geometrie is zeker niet optimaal. En die draagarmen wegen ook nog eens flink wat.
Ben er de laatste jaren niet zo in betrokken geweest aangezien wij er toen mee gestopt zijn, maar er zijn inderdaad een aantal mensen bezig geweest om er een compleet andere achteras voor te ontwerpen. Alleen geen idee in hoeverre dat ooit is gelukt en vooral of het dan ook wat heeft gebracht...
Wat betreft het diff, ik heb het ook nog nooit stuk gezien en we hebben zelf ook met 245 PK gereden tijdens het winter kampioenschap. Ik weet er ook het precieze niet van maar een Marcos rijdt ook met Ford aandrijflijn rond. Dus misschien dat er bij Euser wel een sterker diff te vinden is in hetzelfde huis.
Maar de achterwielophanging van een Sierra is echt niet optimaal dus het moet verbeterd kunnen worden.
Je zou ook nog in Engeland kunnen kijken, daar zijn de frames gebouwd en hebben ze heel lang met de frames met de body van een pick-up gereden met flink wat vermogen en dat doen ze misschien nog steeds wel.
Dit bedrijf heeft ook de frames geleverd, en ik heb ze hier als bouwpakketten allemaal voorbij zien komen.
http://www.shpengineering.co.uk/index.phtml
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
Kijk, weer een beetje schot in de zaak.
Het probleem is dat onze eindoverbrenging niet meer te krijgen is voor die ford diffs. Ik heb al een aantal ontplofte diffs gezien, en ik kan je wel vertellen dat ze echt wel goed stuk waren. Alle tanden van het kroonwiel en het pignonwiel af.
Wij hebben een aangepaste achterwielophanging, met een geometrie die stukken beter is dan het origineel. Helaas zijn deze draagarmen NOG zwaarder dan de originele (ik gok een budgetkwestie) en til je je hier echt een hernia aan. (ik gok +/- 15Kg/st.) Wel uniballs, dus vele malen beter af te stellen dan PU bussen in sleufgaten.
Ik ga binnenkort de boel digitaliseren (inmeten met 3D meetarm) dus dan heb ik in ieder geval een fatsoenlijk beeld van waar alle pickup points zitten e.d. Dan kan ik nog eens kijken of het geen optie is om fatsoenlijke gefabricate draagarmen te gaan gebruiken i.p.v. het spul wat er nu onder zit.
In hoeverre de M3 achtertrein nog door gaat weet ik niet, ik ga in ieder geval de optie bekijken na het inmeten. Het M3 Diff wil onze teameigenaar denk ik niet vanaf stappen. Ondanks eventuele problemen met steekassen e.d.
Het probleem is dat onze eindoverbrenging niet meer te krijgen is voor die ford diffs. Ik heb al een aantal ontplofte diffs gezien, en ik kan je wel vertellen dat ze echt wel goed stuk waren. Alle tanden van het kroonwiel en het pignonwiel af.
Wij hebben een aangepaste achterwielophanging, met een geometrie die stukken beter is dan het origineel. Helaas zijn deze draagarmen NOG zwaarder dan de originele (ik gok een budgetkwestie) en til je je hier echt een hernia aan. (ik gok +/- 15Kg/st.) Wel uniballs, dus vele malen beter af te stellen dan PU bussen in sleufgaten.
Ik ga binnenkort de boel digitaliseren (inmeten met 3D meetarm) dus dan heb ik in ieder geval een fatsoenlijk beeld van waar alle pickup points zitten e.d. Dan kan ik nog eens kijken of het geen optie is om fatsoenlijke gefabricate draagarmen te gaan gebruiken i.p.v. het spul wat er nu onder zit.
In hoeverre de M3 achtertrein nog door gaat weet ik niet, ik ga in ieder geval de optie bekijken na het inmeten. Het M3 Diff wil onze teameigenaar denk ik niet vanaf stappen. Ondanks eventuele problemen met steekassen e.d.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Achterwielophanging E36 M3
Nja de BMW remklauwen heb je achter alvast
Ben wel heel erg benieuwd of het gaat lukken dus hou me op de hoogte.
Er staat hier momenteel 2 complete Vege Series (het eeste model) onder een dikke laag stof, maar soms kriebelt het wel om er 1 van zolder af te halen...

Ben wel heel erg benieuwd of het gaat lukken dus hou me op de hoogte.
Er staat hier momenteel 2 complete Vege Series (het eeste model) onder een dikke laag stof, maar soms kriebelt het wel om er 1 van zolder af te halen...
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
Is goed, als er vorderingen zijn dan post ik ze hier wel even.
Het is wel jammer dat de serie er niet meer is, het zijn best grappige auto'tjes.
Grootste punt is het sierra spul wat niet meer te krijgen is en die waardeloze versnellingsbakken maar daar is natuurlijk gewoon wat aan te doen.
Achterklauwen van bmw wist ik niet, voor hebben we op de WEK auto in ieder geval brembo's met 4 zuigers per klauw. Dat zijn op zich wel serieuze remmen.
Het eerste model is met de koets met zo'n kontje ofniet? Wij hebben er 3 (nouja, 2,5) staan met de "focus" body.
Het is wel jammer dat de serie er niet meer is, het zijn best grappige auto'tjes.
Grootste punt is het sierra spul wat niet meer te krijgen is en die waardeloze versnellingsbakken maar daar is natuurlijk gewoon wat aan te doen.
Achterklauwen van bmw wist ik niet, voor hebben we op de WEK auto in ieder geval brembo's met 4 zuigers per klauw. Dat zijn op zich wel serieuze remmen.
Het eerste model is met de koets met zo'n kontje ofniet? Wij hebben er 3 (nouja, 2,5) staan met de "focus" body.
- Laurens
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:51
- Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel
Re: Achterwielophanging E36 M3
Dat is inderdaad die soort van sedan...
Achterremklauwen zijn van een E36.
En wat heb je aan Sierra spul nodig dan ? Er ligt hier nog echt plenty aan onderdelen.
En versnellingsbak, gaat dat dan over de Drenth bak ?
Achterremklauwen zijn van een E36.
En wat heb je aan Sierra spul nodig dan ? Er ligt hier nog echt plenty aan onderdelen.
En versnellingsbak, gaat dat dan over de Drenth bak ?
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
Ja dat gaat om die Drenth bak, al 3 keer een "gereviseerde" bak teruggehad die niet goed was. Bij Drenth zelf laten reviseren. Ik vind dat persoonlijk echt ongelofelijk, het spul kost nog genoeg ook namelijk. Laatste keer zaten er ovale (!) tandwielen in.
Sierra onderdelen zijn voor ons niet echt een probleem, maar voor een complete serie natuurlijk wel. Wij hebben inmiddels een redelijke voorraad. Met uitzondering van de diffs, maar die blijven momenteel met de diffkoeling en wat goede instructies richting coureur wel heel. (niet ideaal, maar t gaat)
Sierra onderdelen zijn voor ons niet echt een probleem, maar voor een complete serie natuurlijk wel. Wij hebben inmiddels een redelijke voorraad. Met uitzondering van de diffs, maar die blijven momenteel met de diffkoeling en wat goede instructies richting coureur wel heel. (niet ideaal, maar t gaat)
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Achterwielophanging E36 M3
Ik zie dat er weinig is veranderd bij Drenth. Ik heb me daar toen ook over verbaasd. Kosten een foruin en veel gezeik.
Wat zijn de plannen bij Fanzonely voor dit jaar? De site is niet echt up to date.
Wat zijn de plannen bij Fanzonely voor dit jaar? De site is niet echt up to date.
- marlon_ruchtie
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 02 mar 2011, 10:38
- Auto: '78 Alfetta
- Locatie: Ede
Re: Achterwielophanging E36 M3
De plannen zijn bar weinig momenteel. Het is eigenlijk wel een beetje zorgwekkend rustig eerlijk gezegd. Er zijn weinig betalende coureurs meer die momenteel bij ruud willen rijden. Het word tijd dat er weer wat frisse aanwas komt. Dus wat dat betreft is het niet up to date zijn van de website wel enigszins representatief helaas.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Tazzy en 4 gasten