Kijk zo komen we ergens. Niet de revolutie die Maus graag wil, tenminste ik neem aan dat je deze punten via democratische weg voor elkaar wilt krijgen Michel.
Ben je nieuw in NL dan heb je nergens recht op de eerste 10 jaar, sterker je kunt pas rechten opbouwen indien je werkt.
10 jaar vind ik wat veel maar het is nu ook al zo dat je niet automatisch recht hebt op een bijstandsuitkering. Voor WW moet je sowieso gewerkt hebben.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=29
Iedereen die niet werkt en een sociale uitkering krijgt zal minimaal 3 dagen vrijwilligerswerk doen in de vorm van werken in verzorging, plantsoenendienst, reinigingsdienst
Die 2 dagen die over zijn van de werkweek de mensen opleiden indien dit niet voldoende is, uiteraard middels een sociaal leenstelsel, zodat bij het vinden van arbeid de lening terug betaald dient te worde
Eens. In Amsterdam zijn die projecten er overigens al.
Men zal zich uiterlijk fatsoenlijk uitdossen, dus geen punkhaar, piercings, tatoo's in het gezicht, geen gewaden of hoofddeksel, geen uiterlijkheden welke naar een of andere religie wijzen
Lastig. Tattoo's in gezicht en gewaden kan ik me iets bij voorstellen maar dat zal voor iedereen anders zijn. Dan ga je als overheid voorschrijven hoe mensen eruit dienen te zien.
Fraude met uitkeringen of allerlei toeslagen zoals kinderopvang toeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag enz. enz. verspeel je je rechten voor de komende 10 jaar, en kan je er pas weer een beroep op doen als alles is terug betaald.
Eens
Importeren van een bruid of bruidegom zal altijd voor eigen rekening zijn, ook als het huwelijk breekt gewoon retour afzender als men zich niet zelf financieel kan onderhouden. Uiteraard dient de bruid of bruidegom de inburgering succesvol in eigen land te hebben afgerond
Dat is nu al verplicht.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eprocedure
dient de opleiding van een dusdanig nivo te zijn dat de persoon ik kwestie courant op de arbeidsmarkt zal zijn.
Wat mij betreft niet noodzakelijk aangezien er iemand financieel garant moet staan voordat je uberhaupt naar NL mag komen. Of diegene dan werkt of niet is iets tussen beide partners.
Ouders van kids die voldoen aan de omschrijving hangjeugd/scootertuig enz. enz. straffen middels naming and shaming, en het stopzetten van kinderbijslag. Verplicht op eigen kosten laten deelnemen aan een opvoedingscursus.
Oneens. Straf die jeugdigen als ze iets uithalen maar als ouder ben je niet altijd verantwoordelijk voor gedrag van je kind. De definitie van hangjeugd/scootertuig is ook geen vaststaande geloof ik. Zal voor iedereen anders zijn en daar kun je geen wetgeving op baseren.
Alle sociale uitkeringstrekkers toetsen of ze terecht een uitkering verdienen en aangeven welke traject ze dienen te volgen om aan de slag te gaan. Tijdlijn, met verplichte doelen anders korten.
Eens, zolang de doelen realistisch zijn.
Dan het scheef woon probleem. Jaarlijkse toetsing inkomen bij het huren van een sociale huurwoning, is de huur in verhouding van het inkomen te laag, een opslag op de huur zetten en de huurder dient binnen 2 jaar de sociale huurwoning te verlaten.
Zijn ze al mee bezig
http://www.dejuridischehelpdesk.nl/nieu ... oners.html. Binnen 2 jaar de huurwoning verlaten is wellicht mogelijk in grote delen van het land maar erg lastig in de grote steden. Zeker met de nieuwe inkomenseisen voor sociale huurwoningen.
Doelstellingen en prioriteiten politie aanpassen zodat er meer misdaad oplost word er men minder burgertje gaat pesten.
Klinkt goed maar ook dit zal voor iedereen anders zijn. Wie moet beslissen wat belangrijk is? De overheid en dat doet ze nu al. Burgertje pesten, zoals jij het noemt, is wellicht vervelend maar er gaat dan wel een overtreding van diezelfde burger aan vooraf. Als je zo voor law and order bent wees dan ook consequent.
Draaideur criminelen na 3 keer vasthouden tot proces.
Is er nog een ondergrens aan de delicten of een beetje a la het three strikes you're out systeem? 3 forse snelheidsovertredingen zijn ook 3 delicten.
TBS afschaffen, resultaten zijn zeer mager, en de kosten veels te hoog. Bepaalde misdadigers verdienen geen 2e kans en moeten levenslang uit de maatschappij gehouden worden.
TBS kan ook levenslang zijn. Wederom; wat bedoel je met bepaalde misdadigers? Daar hebben we rechters voor om dat te beoordelen.
Grenzen dicht, en grenscontrole terug.
Dan moeten we dus uit de EU stappen.
In de EU arbeiders verplichten een werkvergunning aan te vragen, en als men geen werk meer heeft en zich niet zelf kan bedruipen binnen 2 weken het land te verlaten en terug te gaan naar hun eigen land.
Je hebt pas recht op bijstand als je een permanente verblijfsvergunning hebt. De voorwaarden daarvoor heb ik hierboven al gelinkt.
Uiteraard is er ruimte voor politieke vluchtelingen, echter bij verandering van de situatie in het thuisland binnen 6 maanden weer terug!
Eens. Is nu ook al het beleid (die 6 maanden weet ik niet zeker).
Onderwijs, wet aanpassen zodat er geen bijzonder onderwijs meer mogelijk is, en er alleen openbare scholen zijn.
Daarvoor moet de grondwet aangeapst worden en dat zal nooit lukken met de hoeveelheid christelijke partijen in NL. Ik ben van mening dat iedereen zijn eigen godsdienstonderwijs mag krijgen zolang de school maar voldoet aan de gestelde voorwaarden voor goed onderwijs.
Leersystemen op elke door de overheid gefinancierde opleiding gelijk. Meer terug naar het ouderwetse stampen.
Het 'zelfleersysteem' is idd doorgeslagen. Terug naar het de basis en wat minder 'leuk' en zelfstandig is prima.
Uiteraard blijft de optie voor bijzonder onderwijs, echter niet op kosten van de staat.
Wat vind je speciaal onderwijs? Kinderen met een handicap en/of leermoeilijkheden moeten geen passend onderwijs meer krijgen? Hoeven ze dan helemaal geen onderwijs te krijgen (en geef je ze dus feitelijk op) of moeten ze ingeperst worden in het reguliere schoolsysteem waar ze niet mee kunnen komen en wellicht andere leerlingen aandacht en kansen ontzeggen?
Voortgezet onderwijs, elk tentamen op landelijke basis, dus alle te toetsen stof voor iedere opleiding gelijk.
Geen slecht idee. Niet alleen de examens maar ook de tentamens.
HBO, universiteit e.d. altijd middels sociaal leenstelsel
Niet mee eens. Een bijdrage in de vorm van een basisbeurs aangevuld mnet een sociaal leenstelsel zoals nu vind ik prima. We willen graag een kenniseconomie zijn dan moet je daar als overheid ook de voorwaarden voor scheppen
toetsen en examens voor iedereen gelijk.
Eens
Als bepaalde plannen niet stroken met de EU dan dient dat te worden opgepakt in Brussel.
En als Brussel/ een andere lidstaat dan niet akkoord gaat? Dan maar uit de EU stappen? Ik vind ook dat de EU teveel invloed heeft, de EEG was wat mij betreft prima, maar dat proces is inmiddels zover gevorderd dat het niet meer tegen te houden is zonder eruit te stappen.