Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 27 feb 2011, 22:52

Michel for Pressident :clap:

geweldig 8)

zo zijn er nog wel een paar dingen die echt anders moeten, en om steeds maar meer mensen op de wereld te proppen wat tegen te gaan ook wat snijden in de subsidies naar zaken die om kids gaan als kinderbijslag enz enz...of aan een max stellen (de kinderbijslag e.d. aantal kids zeg maar waar je een deel geld voor krijgt) maar ook voor een maximum aan inkomen laten gelden.
en zo zijn er ook nog heel veel andere subsidies die eens goed bekeken moet worden of beter controleerbaar en zwaardere straffen bij fraude, maar ook bestuurslieden zwaarder kunnen aanpakken bij spenderen van belastinggeld en straffen kunnen opleggen bij gemakzucht of aantoonbaar fout/dom?

anyway ik verwoord het niet allemaal goed vrees ik :bag:
dus beter iets goeds lezen van een ander en als je het leest en denkt ja...zo zie ik het ook een :thumbup: geven.

HansD

Bericht door HansD » 27 feb 2011, 23:11

Kijk zo komen we ergens. Niet de revolutie die Maus graag wil, tenminste ik neem aan dat je deze punten via democratische weg voor elkaar wilt krijgen Michel.
Ben je nieuw in NL dan heb je nergens recht op de eerste 10 jaar, sterker je kunt pas rechten opbouwen indien je werkt.
10 jaar vind ik wat veel maar het is nu ook al zo dat je niet automatisch recht hebt op een bijstandsuitkering. Voor WW moet je sowieso gewerkt hebben. http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud?pid=29
Iedereen die niet werkt en een sociale uitkering krijgt zal minimaal 3 dagen vrijwilligerswerk doen in de vorm van werken in verzorging, plantsoenendienst, reinigingsdienst
Die 2 dagen die over zijn van de werkweek de mensen opleiden indien dit niet voldoende is, uiteraard middels een sociaal leenstelsel, zodat bij het vinden van arbeid de lening terug betaald dient te worde
Eens. In Amsterdam zijn die projecten er overigens al.
Men zal zich uiterlijk fatsoenlijk uitdossen, dus geen punkhaar, piercings, tatoo's in het gezicht, geen gewaden of hoofddeksel, geen uiterlijkheden welke naar een of andere religie wijzen
Lastig. Tattoo's in gezicht en gewaden kan ik me iets bij voorstellen maar dat zal voor iedereen anders zijn. Dan ga je als overheid voorschrijven hoe mensen eruit dienen te zien.
Fraude met uitkeringen of allerlei toeslagen zoals kinderopvang toeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag enz. enz. verspeel je je rechten voor de komende 10 jaar, en kan je er pas weer een beroep op doen als alles is terug betaald.
Eens
Importeren van een bruid of bruidegom zal altijd voor eigen rekening zijn, ook als het huwelijk breekt gewoon retour afzender als men zich niet zelf financieel kan onderhouden. Uiteraard dient de bruid of bruidegom de inburgering succesvol in eigen land te hebben afgerond
Dat is nu al verplicht. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eprocedure
dient de opleiding van een dusdanig nivo te zijn dat de persoon ik kwestie courant op de arbeidsmarkt zal zijn.
Wat mij betreft niet noodzakelijk aangezien er iemand financieel garant moet staan voordat je uberhaupt naar NL mag komen. Of diegene dan werkt of niet is iets tussen beide partners.
Ouders van kids die voldoen aan de omschrijving hangjeugd/scootertuig enz. enz. straffen middels naming and shaming, en het stopzetten van kinderbijslag. Verplicht op eigen kosten laten deelnemen aan een opvoedingscursus.
Oneens. Straf die jeugdigen als ze iets uithalen maar als ouder ben je niet altijd verantwoordelijk voor gedrag van je kind. De definitie van hangjeugd/scootertuig is ook geen vaststaande geloof ik. Zal voor iedereen anders zijn en daar kun je geen wetgeving op baseren.
Alle sociale uitkeringstrekkers toetsen of ze terecht een uitkering verdienen en aangeven welke traject ze dienen te volgen om aan de slag te gaan. Tijdlijn, met verplichte doelen anders korten.
Eens, zolang de doelen realistisch zijn.
Dan het scheef woon probleem. Jaarlijkse toetsing inkomen bij het huren van een sociale huurwoning, is de huur in verhouding van het inkomen te laag, een opslag op de huur zetten en de huurder dient binnen 2 jaar de sociale huurwoning te verlaten.
Zijn ze al mee bezig http://www.dejuridischehelpdesk.nl/nieu ... oners.html. Binnen 2 jaar de huurwoning verlaten is wellicht mogelijk in grote delen van het land maar erg lastig in de grote steden. Zeker met de nieuwe inkomenseisen voor sociale huurwoningen.
Doelstellingen en prioriteiten politie aanpassen zodat er meer misdaad oplost word er men minder burgertje gaat pesten.
Klinkt goed maar ook dit zal voor iedereen anders zijn. Wie moet beslissen wat belangrijk is? De overheid en dat doet ze nu al. Burgertje pesten, zoals jij het noemt, is wellicht vervelend maar er gaat dan wel een overtreding van diezelfde burger aan vooraf. Als je zo voor law and order bent wees dan ook consequent.
Draaideur criminelen na 3 keer vasthouden tot proces.
Is er nog een ondergrens aan de delicten of een beetje a la het three strikes you're out systeem? 3 forse snelheidsovertredingen zijn ook 3 delicten.
TBS afschaffen, resultaten zijn zeer mager, en de kosten veels te hoog. Bepaalde misdadigers verdienen geen 2e kans en moeten levenslang uit de maatschappij gehouden worden.
TBS kan ook levenslang zijn. Wederom; wat bedoel je met bepaalde misdadigers? Daar hebben we rechters voor om dat te beoordelen.
Grenzen dicht, en grenscontrole terug.
Dan moeten we dus uit de EU stappen.
In de EU arbeiders verplichten een werkvergunning aan te vragen, en als men geen werk meer heeft en zich niet zelf kan bedruipen binnen 2 weken het land te verlaten en terug te gaan naar hun eigen land.
Je hebt pas recht op bijstand als je een permanente verblijfsvergunning hebt. De voorwaarden daarvoor heb ik hierboven al gelinkt.
Uiteraard is er ruimte voor politieke vluchtelingen, echter bij verandering van de situatie in het thuisland binnen 6 maanden weer terug!
Eens. Is nu ook al het beleid (die 6 maanden weet ik niet zeker).
Onderwijs, wet aanpassen zodat er geen bijzonder onderwijs meer mogelijk is, en er alleen openbare scholen zijn.
Daarvoor moet de grondwet aangeapst worden en dat zal nooit lukken met de hoeveelheid christelijke partijen in NL. Ik ben van mening dat iedereen zijn eigen godsdienstonderwijs mag krijgen zolang de school maar voldoet aan de gestelde voorwaarden voor goed onderwijs.
Leersystemen op elke door de overheid gefinancierde opleiding gelijk. Meer terug naar het ouderwetse stampen.
Het 'zelfleersysteem' is idd doorgeslagen. Terug naar het de basis en wat minder 'leuk' en zelfstandig is prima.
Uiteraard blijft de optie voor bijzonder onderwijs, echter niet op kosten van de staat.
Wat vind je speciaal onderwijs? Kinderen met een handicap en/of leermoeilijkheden moeten geen passend onderwijs meer krijgen? Hoeven ze dan helemaal geen onderwijs te krijgen (en geef je ze dus feitelijk op) of moeten ze ingeperst worden in het reguliere schoolsysteem waar ze niet mee kunnen komen en wellicht andere leerlingen aandacht en kansen ontzeggen?
Voortgezet onderwijs, elk tentamen op landelijke basis, dus alle te toetsen stof voor iedere opleiding gelijk.
Geen slecht idee. Niet alleen de examens maar ook de tentamens.
HBO, universiteit e.d. altijd middels sociaal leenstelsel
Niet mee eens. Een bijdrage in de vorm van een basisbeurs aangevuld mnet een sociaal leenstelsel zoals nu vind ik prima. We willen graag een kenniseconomie zijn dan moet je daar als overheid ook de voorwaarden voor scheppen
toetsen en examens voor iedereen gelijk.
Eens
Als bepaalde plannen niet stroken met de EU dan dient dat te worden opgepakt in Brussel.
En als Brussel/ een andere lidstaat dan niet akkoord gaat? Dan maar uit de EU stappen? Ik vind ook dat de EU teveel invloed heeft, de EEG was wat mij betreft prima, maar dat proces is inmiddels zover gevorderd dat het niet meer tegen te houden is zonder eruit te stappen.

Chuck

Bericht door Chuck » 28 feb 2011, 01:24

[quote="GTRene"]Michel for Pressident :clap:

Michel je hebt mijn stem al :clap:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 feb 2011, 08:05

Ontslagrecht moet eenvoudiger zodat de arbeidsmarkt dynamischer zal worden.

Stemrecht ontnemen aan mensen die een bijstandsuitkering hebben. Je bepaald mee, als je ook mee betaald!

Michel

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 28 feb 2011, 08:10

Michel P schreef:Ontslagrecht moet eenvoudiger zodat de arbeidsmarkt dynamischer zal worden.

Stemrecht ontnemen aan mensen die een bijstandsuitkering hebben. Je bepaald mee, als je ook mee betaald!

Michel
Zonder rekening te houden met de reden dat iemand in de bijstand zit :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 28 feb 2011, 08:38

Ja hoor, 101 uitzonderingsregeltjes maken dit land kapot!

P.s.
'Turken moeten integreren niet assimileren'

maandag 28 februari 2011 | 06:34

DÜSSELDORF (ANP) - Turkse immigranten in Duitsland moeten integreren, maar niet assimileren tot een niveau waarop ze hun eigen cultuur verliezen. Dit zei de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zondag in een toespraak in het West-Duitse Düsseldorf. Hij sprak tot een gehoor van ongeveer 10.000 Duitsers van Turkse komaf of Turkse immigranten.

De Turkse premier, wiens partij, de AKP, Turkije sinds 2002 regeert, veroordeelde vreemdelingenhaat die zijn inziens de kop opsteekt in Europa. ,,We volgen xenofobie in sommige Europese landen, in de eerste plaats Duitsland, met grote zorg'', aldus de premier.

Hij had eerder in het weekeinde de in een vraaggesprek met de Rheinische Post betoogd dat ,,de gedwongen integratie van immigranten'' waarbij de immigrant de ,,eigen taal en cultuur moet onderdrukken'', in strijd is met internationaal recht.
Gek he dat dit aversie bij de autochtonen oproept...........

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 feb 2011, 10:09

HansD schreef:Kijk zo komen we ergens. Niet de revolutie die Maus graag wil, tenminste ik neem aan dat je deze punten via democratische weg voor elkaar wilt krijgen Michel.
Ik heb helaas geen tijd om de post inhoudelijk van Michel te lezen, maar ik weet wel dat we behoorlijk op 1 lijn zitten kwa gedachten. Hoe dan ook, je kan de ideeën redelijk revolutionair noemen als je ze tegenover het tot nu toe gevoerde beleid zet. Dat bedoelde ik namelijk: het roer moet om.

Ook de opmerking "101 uitzonderingsregeltjes verzinnen" is de spijker op zijn kop. Je ziet het overal gebeuren (zelfs intern hier in het bedrijf), dat je regels verzint die uiteindelijk niet goed blijken te werken, zodat je continu uitzondering op uitzondering aan het verzinnen bent. Stel gewoon duidelijk beleid (doen wij nu ook) met een paar duidelijke regels. Maak er niet zon ondoorzichtig bos van zoals het nu is, want hoeveel ambtenaren zijn nu aan het werk om al die uitzonderingen toe te passen....

dvh

Bericht door dvh » 28 feb 2011, 10:15

Michel P schreef:Ja hoor, 101 uitzonderingsregeltjes maken dit land kapot!
Kapot als in, het is ooit beter geweest dan nu ?
Tell me, wanneer was dat ?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 feb 2011, 10:16

Michel P schreef:Ontslagrecht moet eenvoudiger zodat de arbeidsmarkt dynamischer zal worden.

Michel
Ook zoiets, 100% voor!!!!! Het is ontiegelijk moeilijk om via "legale" wegen personeel dat niet goed functioneert weg te krijgen. Dat wil niet zeggen dat dat mensen zijn die "gewoon slecht" werken, maar kunnen ook mensen zijn waar de vacature niet goed bij past. Ze bezetten echter een plaats voor iemand die misschien wél enthousiast en hard daarmee aan de slag kan gaan.

Het totaal aantal beschikbare vacatures zullen echt niet afnemen door het versoepelen van het ontslagrecht, het personeelsverloop (en daarmee je kansen in de markt) nemen echter wel toe.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 28 feb 2011, 10:26

Maus335i schreef:

Michel
Ook zoiets, 100% voor!!!!! Het is ontiegelijk moeilijk om via "legale" wegen personeel dat niet goed functioneert weg te krijgen. Dat wil niet zeggen dat dat mensen zijn die "gewoon slecht" werken, maar kunnen ook mensen zijn waar de vacature niet goed bij past. Ze bezetten echter een plaats voor iemand die misschien wél enthousiast en hard daarmee aan de slag kan gaan.

Het totaal aantal beschikbare vacatures zullen echt niet afnemen door het versoepelen van het ontslagrecht, het personeelsverloop (en daarmee je kansen in de markt) nemen echter wel toe.
Inderdaad. Onlangs gelukkig afscheid kunnen nemen van een niet presterende werknemer. Gelukkig zat ik er niet lang aan vast, anders had ik een mooi groot probleem gehad. Vind het een absurd iets, die absurde bescherming van werknemers.

Het is in mijn optiek heel simpel: ik als werkgever huur iemand in om een bepaalde prestatie te leveren. In ruil daarvoor geef ik hem/haar geld. Levert hij/zij die prestatie niet, waarom zou ik er dan nog geld voor moeten betalen? Dan wil ik er ook weer snel vanaf kunnen.

Mijn vriendin werkt in een winkel, heeft een contract wat nog loopt tot november dit jaar. Dit is haar laatste tijdelijke contract, hierna moet haar werkgever haar verplicht een contract voor onbepaalde tijd geven. De kans is groot dat dat niet gaat gebeuren zodat ze vanaf november weer werkzoekende is. Ik begrijp haar werkgever ook goed (aangezien ik zelf ook werkgever ben), hij zit dan aan haar 'vast' en dat wil liever niemand, zeker in deze tijd.

Het systeem werkt op deze manier dus averechts. In plaats van zekerheid voor de werknemer (wat vast de bedoeling is van het systeem) is de kans nu groot dat ze eind dit jaar weer werkloos is en weer op zoek kan. De werkgever in kwestie huurt weer iemand anders in en geeft deze weer 2 of 3 keer een tijdelijk contract, waarna het hele spel weer opnieuw begint. Dom systeem dus.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2011, 10:33

@Michel, ook eens met die punten van ontslag en stemrecht :clap:
er zitten genoeg mensen in de regering (kan ook minder) die de groepen die er "buiten" vallen in de gaten kunnen houden.
daarbij mogen mensen die in de 2de kamer en eerste kamer en die andere kamers? maar 1 paspoort van Nederlander (die dus) hebben, alle andere mogen niet.

ook eens met Wouter, zo is dat :thumbup:

ik las trouwens net, 9% meer bijstands uitkeringen in 2010 :shocking:
in 2009 was dat ook al 9 of 10% meer.

dvh

Bericht door dvh » 28 feb 2011, 10:42

Ik heb zelf 6 werknemers in dienst, waarvan 4 op een vast contract.
Wellicht beredeneer ik te simpel, maar wanneer je al 2 of 3 verleningen hebt ondergaan van een half jaar, of een jaar contract, dan weet je toch redelijk wat voor iemand je in de kuip hebt. Heb je een goede, dan ben je toch vreemd bezig om deze geen vast contract aan te bieden ivm eventuele problemen met contracten.

Daarbij, wanneer een werknemer niet meer de taken uitvoert die jij en de werknemer hebben afgesproken om te doen zijn er gewoon , in mijn ogen gemakkelijke, manieren om van je werknemer af te komen.

Je moet er alleen op letten dat:
- je de werkzaamheden vastlegt in het contract
- je elk half jaar/ jaar functioneringsgesprekken en beoordelingsgesprekken afneemt
- je de gesprekken op papier zet en laat ondertekenen door de werknemer

Wanneer er ooit stront aan de knikker is ga je dit vastleggen in deze gesprekken, en daarmee stap je naar het UWV om goedkeuring voor ontslag aan te vragen. Wanneer jij als goed werkgever deze taken netjes bijhoud en daarmee de indruk wekt een goed werkgever te zijn, krijg jij deze ontslaggoedkeuriging en zit jij niet vast al verdere langdure kosten.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 feb 2011, 11:12

@dvh klopt, je moet met goed onderbouwde en uitgebreide rapportage naar het UWV om een vergunning te krijgen. Iets wat in mijn ogen onzin is, want ik weet zelf dondersgoed of ik nog met een werknemer vooruit kan of niet.

Het voordeel van jouw situatie (denk ik!) is dat je a: in een stabiele branche zit en b: veel ervaringen (in jaren) hebt met een dito stabiele groei. In de ICT werkt dat heel anders. Wij hebben afgelopen 5 jaar 7 extra mensen aangenomen en zitten nu al weer krap. Dan valt het bij ons nog wel mee.... een oud werknemer zit bij een automatiseerder die afgelopen 2 maanden 40 nieuwe mensen heeft moeten aantrekken. Probeer dan het overzicht maar eens te houden. En in het geval van een ICT bubble (die er weer lijkt aan te komen), moet je mensen zo snel mogelijk kwijt kunnen. De ICT is een sterk dynamische sector waarin snel veel geld valt te verdienen, maar kan als een kaartenhuis in elkaar storten.

Het is exact zoals Wouter zegt: als werkgever huur je iemand in voor zijn prestaties. Schiet hij (of zij) tekort, waarom zou je dan nog moeten betalen? Hans maakte die opmerking een tijdje terug ook al en ik vind het niet meer dan logisch.

Over het verzinnen van uitzonderingsregels op regels is dit een mooi voorbeeld. Omdat iemand in Den Haag verzonnen heeft dat ontslag moeilijk zou moeten zijn en via procedures moet lopen, verzint het bedrijfsleven een manier om hier onderuit te komen (door te gaan werken met tijdelijke contracten). Als gevolg daarvan moet Den Haag weer een uitzonderingsregel verzinnen (maximaal 3 verlengingen, maximaal x jaar, maximaal blabla) om dat zoveel mogelijk weer te voorkomen. En waarom? Als bedrijf X zijn lasten (en personeelskosten) niet meer kan voldoen staat dat personeel sowieso op straat vanwege een faillissement. Hoeveel zekerheid heb je dan eigenlijk?

Op dit moment wordt veel talent gewoon "weggegooid" omdat hoger management niet meer aan vaste contracten wil, vanwege de problemen die dit met zich meebrengen. Een duidelijk teken aan de wand dat de huidige regels domweg niet werken. Dan kan je zeggen: "dat ligt dan aan dat hoger management", maar die mensen snappen ook dondersgoed dat ze veel talent moeten laten gaan, gewoon omdat teveel mensen met vaste contracten de arbeidsplaatsen (en budgetten) opeisen.

HansD

Bericht door HansD » 28 feb 2011, 13:19

Hoe dan ook, je kan de ideeën redelijk revolutionair noemen als je ze tegenover het tot nu toe gevoerde beleid zet. Dat bedoelde ik namelijk: het roer moet om.
Dat heet democratisch proces en hebben we nu al, als maar voldoende mensen er net zo over denken als jij zal het gebeuren 8) . Vind ik perssoonlijk tot nu toe een van de minst slechte staatsvormen.
'Turken moeten integreren niet assimileren'
Wat is daar mis mee? Turken die de lokale taal spreken en integreren in de lokale cultuur maar ondertussen hun eigen cultuur en taal niet totaal afzweren, ik zie het probleem niet. Sowieso vind ik cultuur niet een vaststaand iets maar een continu veranderend proces onder invloeden van buitenaf. Anders krijg je van die hele enge Urkse/Puttense cultuurtjes :wink: .

Ontslagrecht zal altijd een strijd blijven, als werkgever wil je graag absolute vrijheid maar als werknemer wil je graag zekerheid. Nu slaat het iets door naar bescherming van de werknemer (en heeft idd daardoor soms een averechts effect) maar werkgevers zullen altijd de grenzen op blijven zoeken.
Die had ik ff gemist. Ook bijstandstrekkers betalen overigens belasting :wink: .
Als je dat instelt creeër je een mooie tweedeling in de samenleving, jij hebt op dit moment bijstand dus tel je nu niet meer mee. Als je dadelijk een baantje hebt mag je weer meedoen, dat zal echt helpen om een leefbare maatschappij te houden.
Waarom dan niet direct de bijstand stoppen om ze -beetje gechargeerd- een zachte dood te laten sterven, ben je ook van het probleem af en het bespaard nog geld ook.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 feb 2011, 13:28

HansD schreef:Die had ik ff gemist. Ook bijstandstrekkers betalen overigens belasting :wink:
Hadden we het vanochtend op kantoor nog even over. Wat je zegt klopt, maar hoeveel betalen ze netto? Iets zegt me dat ze meer aan subsidie ontvangen, dan ze aan belasting afdragen.

Ik vond het overigens raar dat iemand met een verlopen paspoort gewoon mag stemmen. Wat is er mis met even vernieuwen?

HansD

Bericht door HansD » 28 feb 2011, 13:33

Iets zegt me dat ze meer aan subsidie ontvangen, dan ze aan belasting afdragen.
Uiteraard want die belasting wordt over de bruto uitkering ingehouden en is dus sowieso subsidie 8) .
Ik vond het overigens raar dat iemand met een verlopen paspoort gewoon mag stemmen. Wat is er mis met even vernieuwen?
Dat was tijdens de vorige 2e kamerverkiezingen een heel verhaal maar ik ben ff kwijt waarom dat exact was en heb nu geen zin om het op te zoeken.

Michel P

Bericht door Michel P » 28 feb 2011, 14:14

Onder de streep betaald de bijstandsgerechtige niet maar ontvangt alleen maar! Een bijstandsgerechtigde zou juist geprikkeld moeten zijn als hij niet mag stemmen....... men moet mee willen doen, een te grote groep is gemakzuchtig omdat het in het systeem kan...... met de bijzondere bijstand en een beun klusje hebben ze het zo slecht nog niet....... :bag:

Toevoeging om de democratie te bevorderen invoering van het bindend referendum. Dat zal de politiek dichter bij de mens brengen. Denk dat over zaken als de nieuwe missie naar Afganistan, maar ook andere belangrijke zaken er dan wel eens andere keuzes gemaakt gaan worden. Het dwingt de regerende patijen ook meer voeling te houden met de behoeftes van de kiezer.

Ook stemplicht mag van mij worden ingevoerd.

Michel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 feb 2011, 14:52

Mjah.... Job Cohen zet in zijn commercials erg in op "het bezuinigen op de minima en de rijken besparen" (dus asociaal kabinet). Iets wat je van de PvdA vanzelfsprekend kan verwachten, maar ik vraag me af hoe realistisch zon uitspraak is.

We komen 18 miljard per jaar tekort. Dat kan je op 2 manieren oplossen: bezuinigen of meer belastingen heffen. Simpeler is het gewoon niet. Ga je bezuinigen op subsidies, zul je daar "minima" het hardst mee raken, omdat zij het meest gebruik maken van de subsidiepot. Wil je meer belasting heffen, komt dat op het bord van de "rijkeren". Het voltallige linkse blok wil meer belasting heffen, terwijl rechts de subsidies wil verlagen. De gevolgen van beide opties kan je wel bedenken.

Mijn inziens (en daarom stem ik rechts in het algemeen) is onze verzorgingsstaat ALLEEN houdbaar als je gaat bezuinigen op subsidies. "Het kapitalisme" heeft ons (wederom mijn mening) de welvaart gebracht waar we nu zo blij mee zijn en waardoor wij het in vergelijking met de rest van de wereld financieel goed voor elkaar hebben. Datzelfde kapitalisme waar je met GroenLinks en SP aanhangers over het algemeen urenlange discussies over kan hebben.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 feb 2011, 15:29

Maus335i schreef:of meer belastingen heffen.
Of je broekzakken nog eens een keer nakijken:
http://nos.nl/artikel/221991-provincies ... msten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2011, 15:40

zo dan...
dat zijn broekzakken die niet iedereen kan zien zitten...
je zou bijna denken dat er te veel potjes her en der zijn en zo het totaal bijna niet kan inzien?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 feb 2011, 18:42

GTRene schreef:zo dan...
dat zijn broekzakken die niet iedereen kan zien zitten...
je zou bijna denken dat er te veel potjes her en der zijn en zo het totaal bijna niet kan inzien?
Ik dnek dat je er niet ver vanaf zit. Pas toen ijslandsbankie omviel moest gemeenten en provincies met de billen bloot, over wat ze waren kwijtgeraakt.
Ook goede doelen zijn tegenwoordig volgevreten veredelde banken, die van de rente die ze trekken, na aftrek van alle kosten nog wat goeds proberen te doen.

Mijn broek zakte helemaal af, bij het beursverlies van de KNRM in 2008; 22.7 miljoen.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stichting regelgeving geeft aan, dat een stichting maar 15% van zijn vermogen mag beleggen (had ik van die kassa aflevering begrepen).
Dus stel dat er in 2008 50% door de plee gespoeld is, heeft de KNRM bijna 300 miljoen op de rekening staan. (of ze moeten zwaar over die 15% gegaan zijn)

Pak er dan eens de jaarrekening bij, wat de lopende jaar kosten zijn van een zooitje schuurtjes met een zodiac erin, en een zooitje VRIJWILLIGERS uit het nabije dorp...........7 miljoen.
http://www.knrm.nl/_sitefiles/file/KNRM ... versie.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Jarenlang 0.8% van ons BNP ongecontroleerd over de schutting pleuren, heeft geleid tot complete waanzin.
En dan is dit geen vingertje naar links of rechts, want hier hebben ze allemaal aan meegewerkt.

Er mogen wat mij betreft best eens wat zakken binnenstebuiten gekeerd worden. :hmmm:
Dikke kans dat we geen duppie hoeven te bezuinigen.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 feb 2011, 19:05

@Smiley, schande inderdaad...
Samen met Bob van den Brand van de Universiteit Tilburg houdt Kassa verschillende financiële jaarverslagen tegen het licht en wat blijkt: er is in 2008 voor 100 miljoen euro verloren door goede doelen op de beurs. Kassa concentreert zich op de drie grootste verliezers: De KNRM (de Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij), Natuurmonumenten en het Leger des Heils.
dus moet je nagaan, duizenden vrijwilligers gaan in hun vrije tijd langs huizen van huis naar huis om her en der een paar eurocenten op te halen en soms een euro of meer als ze geluk hebben.
om zoveel geld bij elkaar te krijgen, stel dat 1 op de 5 wat geeft aan de deur, stel een euro...dan moesten ze daarvoor 500.000 huizen langs...en dat was dan voor nop.

terwijl de betaalden van die goede doelen gewoon hun geld opstrijken en of gekke dingen met dat geld doen, tja...triest eigenlijk, het meest voor de mensen wie het nodig hadden, en in de 2de plaats voor al die vrijwilligers.

Fernando

Bericht door Fernando » 28 feb 2011, 22:59

Job Cohen weet het ff niet meer:
LOL

PD power

Bericht door PD power » 01 mar 2011, 08:06

Daarom heeft ie zich toegelegd op z'n eigen ............... :mrgreen:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1382021 ... naise.html

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 mar 2011, 08:46

Wilde me niet meer zoveel ermee bemoeien, Michel doet 't goed, voor 85% met 'm eens. (Alhoewel ik Ruben/Erik Stoffelsen en Hans D ook wel 'n tikkie kan begrijpen)

Arme Job.... :o

Nu we toch bezig zijn :D

:evil:

Anyway, je ziet me hier niet (veel)meer posten.

Plaats reactie