Handelswaarde ?
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Handelswaarde ?
Heb gisteren mijn auto te koop gezet op marktplaats.
Kreeg gelijk een mailtje van een garagebedrijf ( lijkt me betrouwbaar ) die voor een klant op zoek is naar zo'n wagen.
Maar nou komt het, dat garage bedrijf gaat aan mij, als particulier vragen waar deze auto voor weg mag naar de handel.
Ten eerste, dat is voor mij als particulier toch niet interessant? Of zitten er voor mij als particulier bepaalde voordelen aan ?
Ten tweede, zij zijn het garage bedrijf, laat hun maar een voorstel doen.......toch ? ( dat heb ik in ieder geval wel terug gemeld )
Kreeg gelijk een mailtje van een garagebedrijf ( lijkt me betrouwbaar ) die voor een klant op zoek is naar zo'n wagen.
Maar nou komt het, dat garage bedrijf gaat aan mij, als particulier vragen waar deze auto voor weg mag naar de handel.
Ten eerste, dat is voor mij als particulier toch niet interessant? Of zitten er voor mij als particulier bepaalde voordelen aan ?
Ten tweede, zij zijn het garage bedrijf, laat hun maar een voorstel doen.......toch ? ( dat heb ik in ieder geval wel terug gemeld )
-
Re: Handelswaarde ?
Ik vind het op zich netjes dat ze aan jou een waarde vragen. Vaak bieden ze de helft van de vraagprijs of iets dergelijks en daar heb je toch niks aan. Het voordeel voor jou om met zo'n bedrijf in zee te gaan lijkt me een snelle afhandeling. Verder zou ik niet weten wat voor voordelen er aan kunnen zitten, denk niet dat ze de volle prijs willen betalen sowieso.. 

-
Gewoon vasthouden aan de prijs die je in je hoofd hebt. Wil die dat betalen is het gewoon een koper, wil die het niet betalen is het geen koper. Enige wat voor jou telt is de prijs toch?
- Eric H
Tja, inderdaad....Ruben schreef:Gewoon vasthouden aan de prijs die je in je hoofd hebt. Wil die dat betalen is het gewoon een koper, wil die het niet betalen is het geen koper. Enige wat voor jou telt is de prijs toch?
Maar met die vraag over een prijs voor de handel werd ik een beetje op het verkeerde been gezet.
Wat natuurlijk het voordeel kan zijn met een handelswaarde richting een garagebedrijf is dat zij betalen, en zonder gezeik achteraf ben je dan van de auto af.
Ach, kan het altijd in mijn achterhoofd houden........
-
Waarom zou je gezeik achteraf hebben? Particuliere koop is altijd op eigen risico toch? (garantie tot de drempel
)

- Martin van der Zwaard
Ik heb ooit mijn E36 318is sedan verkocht aan een autobedrijf.
Stond op Marktplaats voor 8.500,- toen en ik werd gebeld door een bedrijf in Alkmaar die zo'n ding zocht voor een klant. Hij vroeg aan mij wat ik wilde hebben. Dus ik heb toen de bal bij hem neergelegd en gezegd dat ie maar met een bod moest komen.
Kreeg toen een bod van 7.750,- en ik heb dat zonder tegenbod meteen afgeketst. "Dan niet" kreeg ik te horen. Maar een uurtje later werd ik weer door hem gebeld met een bod van 8.000,- want die klant wilde toch wel erg graag die auto.
Toen heb ik gezegd dat ie hem voor 8.250,- mocht komen halen. Dat wilde hij niet.
Maar na 30 minuten belde hij weer en zei dat ie hem toch maar kwam halen voor dat geld.
Bij ophalen begon ie nog over de prijs te zeiken toen de auto al op zijn oprijwagen stond. Wilde hij opeend maar 8k betalen. Dus ik heb zei dat ie hem dan weer van die auto af kon halen. 8.250,- en niet minder.
Hij koos toch maar eieren voor zijn geld, heeft netjes betaald en een vrijwaring en daar ging de BMW.
Verkoop aan een autobedrijf is lekker makkelijk, alleen hou gewoon vast aan een prijs en let op dat ze geen trucjes uithalen. Dus eerst betalen en vrijwaren, dan pas oplaaien en meegeven.
Stond op Marktplaats voor 8.500,- toen en ik werd gebeld door een bedrijf in Alkmaar die zo'n ding zocht voor een klant. Hij vroeg aan mij wat ik wilde hebben. Dus ik heb toen de bal bij hem neergelegd en gezegd dat ie maar met een bod moest komen.
Kreeg toen een bod van 7.750,- en ik heb dat zonder tegenbod meteen afgeketst. "Dan niet" kreeg ik te horen. Maar een uurtje later werd ik weer door hem gebeld met een bod van 8.000,- want die klant wilde toch wel erg graag die auto.
Toen heb ik gezegd dat ie hem voor 8.250,- mocht komen halen. Dat wilde hij niet.
Maar na 30 minuten belde hij weer en zei dat ie hem toch maar kwam halen voor dat geld.
Bij ophalen begon ie nog over de prijs te zeiken toen de auto al op zijn oprijwagen stond. Wilde hij opeend maar 8k betalen. Dus ik heb zei dat ie hem dan weer van die auto af kon halen. 8.250,- en niet minder.
Hij koos toch maar eieren voor zijn geld, heeft netjes betaald en een vrijwaring en daar ging de BMW.
Verkoop aan een autobedrijf is lekker makkelijk, alleen hou gewoon vast aan een prijs en let op dat ze geen trucjes uithalen. Dus eerst betalen en vrijwaren, dan pas oplaaien en meegeven.
- Eric H
Sorry verkeerd geformuleerd.Mark N schreef:Waarom zou je gezeik achteraf hebben? Particuliere koop is altijd op eigen risico toch? (garantie tot de drempel)
Autobedrijf zegt bedrag en betaald.
Particulier komt kijken, gaat vervolgens auto afkraken om de prijs omlaag te lullen.
Komt dan met een belachelijk bod, waarna ik weer een tegenbod moet doen, daarna weer een tegenbod van de potentiele koper en als je geluk hebt heb je dan na veel ge-oh je auto verkocht......
Dat heb je niet met verkopen aan garagebedrijf.
Bedrag is weliswaar lager, maar zonder rompslomp en hern en weer gebel en gemail.
En je weet in een keer wat je krijgt.....
Ach, vooralsnog staat de wagen er nog geen 24 uur op, dus ik wacht nog wel ff af.
Hmmmm. Mooie toevoeging hierboven.
Daar kan ik wat mee. Tnks Martin
- Dennis Cavallino
Eigenlijk moet zo'n handelaar zeggen: gun je mij die auto voor minder dan je huidige vraagprijs, want ik moet ervan vreten. Dan is 't aan jou of je korting geeft of niet.
In feite is 't niets anders dan een particulier die een zielig verhaal ophoudt dat 'ie niet zoveel knaken heeft, maar wel die auto wil.
Aan jou dus om te bepalen of je in prijs zakt en zo ja hoeveel. Wees vooral duidelijk. En zorg dat je in je hoofd een bodemprijs hebt, zodat je altijd nog kunt zakken, of middelen (ga er tussen zitten) om een deal te beklinken.
In feite is 't niets anders dan een particulier die een zielig verhaal ophoudt dat 'ie niet zoveel knaken heeft, maar wel die auto wil.
Aan jou dus om te bepalen of je in prijs zakt en zo ja hoeveel. Wees vooral duidelijk. En zorg dat je in je hoofd een bodemprijs hebt, zodat je altijd nog kunt zakken, of middelen (ga er tussen zitten) om een deal te beklinken.
-
OnlinedaNpy
Kort gezegd: als een handelaar een klant heeft die jouw auto wil, is er dus iemand die meer voor jouw auto betaald dan jij ervoor krijgt 

- Eric H
Toch wel apart.
Krijg zojuist een bod van iemand.
Dan vraag ik me toch altijd af waar dat op gebaseerd is.
Je gaat toch niet ongezien bieden op iets dat meer kost dan een zak knikkers.
En dan ook zonder begeleidende mail oid.
Ik kan dat soort mensen niet echt serieus nemen....
- stefan740
Ik heb toendertijd de auto van mijn overleden oma verkocht. Na 3 uur een autobedrijf aan de lijn die hem wel wou. Ik zeg als jij hem nou morgen komt halen ben ik er van af en geef ik jou 500 euro korting. Oke prima zegt ie.
De dag erna heeft hij er wel nog 100 euro afgepielt bij mijn moeder toen hij de auto ophaalde haha maar ik was tevreden. Gewoon je prijs noemen en het netjes afhandelen. Als hij op komt dagen vooral niet meer laten afdingen hij wil de auto dan toch wel
Oh ja en de 'bieden' optie kun je uitzetten he, maar misschien niet meer naderhand.
De dag erna heeft hij er wel nog 100 euro afgepielt bij mijn moeder toen hij de auto ophaalde haha maar ik was tevreden. Gewoon je prijs noemen en het netjes afhandelen. Als hij op komt dagen vooral niet meer laten afdingen hij wil de auto dan toch wel

Oh ja en de 'bieden' optie kun je uitzetten he, maar misschien niet meer naderhand.
- Knot
Tsja, vaak bieden mensen omdat ze pas voor die prijs willen komen kijken, ik kan het aan de ene kant wel begrijpen.Eric H schreef:Krijg zojuist een bod van iemand.
- Eric H
Niet als het bod in geen verhouding staat tot de vraagprijs.Knot schreef:Tsja, vaak bieden mensen omdat ze pas voor die prijs willen komen kijken, ik kan het aan de ene kant wel begrijpen.Eric H schreef:Krijg zojuist een bod van iemand.
En als die mensen dan ook even de moeite nemen om rond te kijken, dan zullen ze moeten beamen dat het bod net zo goed als een belediging kan worden opgevat.
Ach, niet geschoten is altijd mis.
Stel je toch eens voor dat ik er in getrapt was........

- Knot
Dan is het een ander verhaal idd... Ik had dat met de M5 (mijn M5) van Leonard ook, die stond voor 14.950. Daar heb ik gewoon reeel op geantwoord dat ik voor 13k wel wilde kijken en dat is uiteindelijk ook de prijs geworden, dus het werkte in mijn/ons geval wel, ook ongezien in eerste instantie.
- Eric H
Groot verschil is natuurlijk wel dat jullie elkaar al kenden ( weliswaar alleen via df, maar toch )
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waarom dat doen? 1e die reageert is vaak een serieuze. Gewoon je prijs noemen en afwachten. Of vragen wat 'ie max zou willen geven. Als je dat aanstaat is het klaar. Waarom wachten op die ene die 250,- meer geeft en loopt te zeuren. Snel verkopen is toch wel erg fijn. Dan maar meteen je "verlies" nemen die je over 4 week alsnog oploopt

Eric H schreef:Ach, vooralsnog staat de wagen er nog geen 24 uur op, dus ik wacht nog wel ff af.
- Niels
- Auto: Prius+
Luister maar naar Arthur als het om kopen en verkopen van auto's gaat
De handelswaarde weet een garage natuurlijk ook wel maar ze wachten gewoon dat je een prijs noemt waarna ze nog 500,- lager gaan bieden. Gezien jouw prijs op mp ga ik er vanuit dat je op 7K uit wilt komen. Dat kun je noemen en dan kun je uiteindelijk op 6750,- uitkomen als ik mijn theorie even met die van Arthur combineer
En meestal verkoop ik aan de eerste de beste die reageert en langs komt 

De handelswaarde weet een garage natuurlijk ook wel maar ze wachten gewoon dat je een prijs noemt waarna ze nog 500,- lager gaan bieden. Gezien jouw prijs op mp ga ik er vanuit dat je op 7K uit wilt komen. Dat kun je noemen en dan kun je uiteindelijk op 6750,- uitkomen als ik mijn theorie even met die van Arthur combineer

- Eric H
Hehe, hij mag ook onder die 7k weg.
Maar de biedingen die ik kreeg ( ondertussen 2 ) waren 5000 en 5200.
Hier heb ik vriendelijk doch beleeft op gereageerd dat de wagen daar echt niet voor weg gaat.
Ergens heb ik er ook geen moeite mee om de wagen in te ruilen, minder gezeik, makkelijker, etc etc.
Particulier kun je er wel meer voor krijgen, maar dat gemail, gebel en geregel.....
Ach is de eerste keer dat ik mijn dagelijkse auto via mp en aanverwante sites probeer te verkopen.
Ik zie wel waar het schip strand.

Maar de biedingen die ik kreeg ( ondertussen 2 ) waren 5000 en 5200.
Hier heb ik vriendelijk doch beleeft op gereageerd dat de wagen daar echt niet voor weg gaat.
Ergens heb ik er ook geen moeite mee om de wagen in te ruilen, minder gezeik, makkelijker, etc etc.
Particulier kun je er wel meer voor krijgen, maar dat gemail, gebel en geregel.....
Ach is de eerste keer dat ik mijn dagelijkse auto via mp en aanverwante sites probeer te verkopen.
Ik zie wel waar het schip strand.
-
OnlineMartijn_bmw
welke auto is van jou dan? 

- Eric H
Hoezo, heb je interesse
:
If so, dan vind je hem vanzelf als het iets is wat in je straatje ligt.
En als je hem niet tegenkomt, dan is het waarschijnlijk ook niets voor je.........
Het feit dat de wagen niet op df stast moet toch al genoeg zeggen.......

En als je hem niet tegenkomt, dan is het waarschijnlijk ook niets voor je.........

- Niels
- Auto: Prius+
426812584
Wat verbruikt zo'n ding eigenlijk in de praktijk? Valt in dezelfde MRB als een 320D vanaf 2001 zie ik op de RDW site.

Wat verbruikt zo'n ding eigenlijk in de praktijk? Valt in dezelfde MRB als een 320D vanaf 2001 zie ik op de RDW site.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Geen interieur foto's?

- Eric H
He joh, you're spoiling all the fun......Niels schreef:426812584![]()

Verbruik.......??
Ik tank af en toe eens, zegt dat genoeg.......

Neh, geen flauw idee.
Al heb ik het al eens voor elkaar gekregen om op een rit van Kerkrade naar Rotterdam 1 op 20 te doen

Maar dit koste wel wat inspanning.
Gewoonlijk rijd ik tussen de 700 en 800 km op een tank. ( spits woon werk verkeer ) en als ik vervolgens tank gaat er tussen de 50 en de 60 liter in.
Mrb kost me € 135,00 per maand.

Nee klopt, geen interieur pics, nog geen tijd voor gehad........sorry......
- dale vito
maar als die persoon het -zeg- 100x doet zit er vast iemand tussen die hapt of SNEL geld nodig heeft.Eric H schreef:Toch wel apart.
-
OnlineMartijn_bmw
eventueel wel, ben namelijk "opzoek" naar een station diesel....Eric H schreef:Hoezo, heb je interesse:
En als je hem niet tegenkomt, dan is het waarschijnlijk ook niets voor je.........![]()
gevondenNiels schreef:426812584![]()

Nette auto om te zien