Einde van een tijdperk
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Einde van een tijdperk
Voor de meeste onder jullie zal mijn M5 een onbekende geweest zijn, maar in de Nürburgring-scene was de "dikke dame" een zeer bekende verschijning. Helaas, en met zeer veel pijn in mijn hart heb ik gisteren afscheid van haar moeten nemen. Nadat we circa 40.000km Nordschleife samen gedeelt hebben was gisteren in Hockenheim het definitieve afscheid. Ze is gelijk in Duitsland gebleven en gaat naar een absolute autoliefhebber. Omdat ik er 100% zeker van wilde zijn dat de nieuwe eigenaar haar op haar waardes zou weten te schatten hebben we gezamelijk een trackday gedaan. Na de eerste 30 minuten sectie waren we er al uit en ben ik met een lege aanhanger teruggereden. Vanochtend belde de nieuwe eigenaar me al op om te zeggen dat ze in haar nieuwe slaapplaats aangekomen was en reeds kennisgemaakt had met haar nieuwe kamergenoten. Ze mag namelijk haar rustdagen doorbrengen naast een Alfa Giulia Super raceauto, een BMW 2002tii raceauto, een Alfa Giulia 2600 Coupé, een Rolls Royce HP25 uit 1933, een Truimph TR3 en nog wat andere leuke auto's. De man is dus een autoliefhebber in de breedste zin van het woord.
Ik wens hem net zoveel plezier als ik aan de "dikke dame" beleefd heb en hoop haar nog eens tegen te komen.
Ik wens hem net zoveel plezier als ik aan de "dikke dame" beleefd heb en hoop haar nog eens tegen te komen.
- JP
Re: Einde van een tijdperk
Goed dat de 'Dame' weer in een goed nest terecht is gekomen...
..maar komt er nu ook een nieuw tijdperk?

..maar komt er nu ook een nieuw tijdperk?
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Kende de dikke dame al van verhalen voordat ik uberhaupt maar van df gehoord had. Vraag me zelfs af of ik uberhaupt al wel actief was op internet
In mijn hoofd vormde zich het beeld van een welhaast mythische auto.
Kan me, alle verhalen in het achterhoofd herhalende, goed voorstellen dat het een afscheid is met een traan.
Denk zelfs dat er vele anderen met je meehuilen in de wetenschap dat ze de combinatie niet zo snel meer zullen zien/horen/voelen/ruiken.

In mijn hoofd vormde zich het beeld van een welhaast mythische auto.
Kan me, alle verhalen in het achterhoofd herhalende, goed voorstellen dat het een afscheid is met een traan.
Denk zelfs dat er vele anderen met je meehuilen in de wetenschap dat ze de combinatie niet zo snel meer zullen zien/horen/voelen/ruiken.
- Knot
Zonde dat je de auto weg hebt moeten doen maar wel fijn dat ze goed terecht is gekomen en dat de nieuwe eigenaar direct overtuigd was!
Nog wel even lol gehad op het baantje daar?
Nog wel even lol gehad op het baantje daar?
- Kasteel
Jammer dat ze weg is, maar gelukkig zijn er nog tig goede herinneringen
.

- MartijnGizmo
Jammer inderdaad, ook ik koester goede herinneringen aan wat zijwaartse passagiersrondes op Papenburg... 8)
- Mrton
Eh... Ik ken de dikke dame niet. Althans, kan me geen gezicht bij de naam voor de geest halen. Foto's?
- MartijnGizmo
- GTRene
nice pica 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zo, je kan aan het rechter voorwiel en aan de linker achterband, of vooral de streep erachter, zien dat hier serieus tempo gemaakt wordtMartijnGizmo schreef:

- Paskal
- Auto: meerdere
Da's een foto uit het begin van het tijdperk van de dikke dame 
Jammer dat de M5 het veld heeft moeten ruimen Dick. Heb het altijd een prachtige en unieke wagen gevonden! Kan me voorstellen dat het een afscheid was met een ttraan maar wel een verstandige keuze.

Jammer dat de M5 het veld heeft moeten ruimen Dick. Heb het altijd een prachtige en unieke wagen gevonden! Kan me voorstellen dat het een afscheid was met een ttraan maar wel een verstandige keuze.
- Petrolhead Tom
Sterkte Dick, kan me voorstellen dat het niet makkelijk is om de dame na zo'n lange relatie te verkopen.
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
is het een pijnlijke vraag als ik vraag wáárom de M5 weg is gegaan? Tuurlijk is het zonde na 40.000km ring en na alle bouwtijd enzo maar als je een auto tekoop zet heb je de keus toch al gemaakt en eigenlijk al een beetje afscheid genomen?
Anyway, op naar de volgende dan maar?
Foto's van die race Giulia Super zou ik graag zien
Anyway, op naar de volgende dan maar?
Foto's van die race Giulia Super zou ik graag zien

- Mathieu
[vimeo]http://www.vimeo.com/1338372[/vimeo]
-
De reden van verkoop is dat ik op drie plekken pijn heb. Ten eerste in mijn arm waardoor de kans steeds groter gaat worden dan ik met mijn werk moet gaan stoppen. Ten tweede heeft de krisis in mijn branche zeer zwaar toegeslagen. En ten derde is er het probleem met de Duitse btw van de driftevenementen welke ik in Papenburg organiseer. Ik moet circa 2 jaar wachten op de teruggaaf van de Duitse btw. Gedurende die tijd moet ik dat geld dus voorschieten. Op dit moment staat de teller al over de €20.000 aan geld wat ik tegoed heb. En dat is voor een uit de hand gelopen best wel veel eigenlijk.
- Martijn_bmw
pff dat is een hoop financiele en lichamelijke pijn idd!'
zonde zo'n keuze te moeten maak maar soms is het niet anders....
belachelijk trouwens dat het zo lang moet duren voordat die BTW terug komt
zonde zo'n keuze te moeten maak maar soms is het niet anders....
belachelijk trouwens dat het zo lang moet duren voordat die BTW terug komt

-
Damn. Dit vraagt om beeldmateriaal.
Scuderia Hanseat 2006, vrije training, dank aan Nynke voor foto & filmmateriaal:

http://www.vimeo.com/4697490" onclick="window.open(this.href);return false;
Scuderia Hanseat 2009, Toyo's opfakkelen tijdens vrije training:
http://www.vimeo.com/4628985" onclick="window.open(this.href);return false;
Scuderia Hanseat 2009, vrije training samen met G in CSL:
http://www.vimeo.com/4607340" onclick="window.open(this.href);return false;

Scuderia Hanseat 2006, vrije training, dank aan Nynke voor foto & filmmateriaal:
http://www.vimeo.com/4697490" onclick="window.open(this.href);return false;
Scuderia Hanseat 2009, Toyo's opfakkelen tijdens vrije training:
http://www.vimeo.com/4628985" onclick="window.open(this.href);return false;
Scuderia Hanseat 2009, vrije training samen met G in CSL:
http://www.vimeo.com/4607340" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
LOL, dat SH 2009 moment met Gerwin blijft geniaal. Even voorsprong geven, oh wacht M5
Zonde dat hij weg moest. Deze auto is 1 van de meest legendarische wagens in nederlandse ring geschiedenis. Vraag je over 20 jaar wie er wat reed dan geen idee maar ik durf te wedden dat de meesten dan nog weten wat de Dikke Dame is.

Zonde dat hij weg moest. Deze auto is 1 van de meest legendarische wagens in nederlandse ring geschiedenis. Vraag je over 20 jaar wie er wat reed dan geen idee maar ik durf te wedden dat de meesten dan nog weten wat de Dikke Dame is.
-
Jammer dat ik toen net 3 kapotte schokbrekers en versleten banden had
.
Maar als ik zo terug kijk naar de plaatjes en de filmpjes heb ik er wel echt enorm veel plezier mee gehad. Dat is een stuk van mijn leven geweest wat niemand me meer af kan nemen.

Maar als ik zo terug kijk naar de plaatjes en de filmpjes heb ik er wel echt enorm veel plezier mee gehad. Dat is een stuk van mijn leven geweest wat niemand me meer af kan nemen.
- RVV
Hoe lang had je hem nou Dick? Een jaar of 7 zeker toch?
-
December 2002 gekocht. Heb nog nooit zolang een auto in mijn bezit gehad.
- Tom van H.
Jammer dat de dame weg is!
(Had graag nog een keer dat treintje met je gereden...)

- Joy
Precies. Sommige dingen kun je niet veranderen. Je hebt meer gedaan in die 8 jaar dan menig ander in een heel leven. Dat zijn de momenten waar je later nog eens aan terug denkt.Dickh. schreef:Jammer dat ik toen net 3 kapotte schokbrekers en versleten banden had.
- Fabian
En zo is t maar net Dick.Dickh. schreef:Jammer dat ik toen net 3 kapotte schokbrekers en versleten banden had.

Wat een genot was het om mee te rijden, er mee te rijden (en de grindbak er vervolgens mee te bezoeken

- Thomas 325i
Balen dat zo'n fantastische wagen om zulke redenen weg moet. Van de zomer heb je nog uitgebreid staan vertellen over de M5 in Duitsland. Maar zoals je zelf al zegt, die DrivingFun kan niemand je nog afnemen.