MP3 spelers, is er nog aanbod naast de Ipod?
- InjectTheVenom
MP3 spelers, is er nog aanbod naast de Ipod?
Ik ben op zoek naar een goede MP3 speler maar wil niet meteen voor de standaardkeus van een Ipod gaan zonder me te oriënteren. Als hoofdtelefoon heb ik een Sennheiser HD205 en daar moet gewoon topkwaliteit geluid uit gaan komen.
Is er nog (MP3 speler) leven naast de Ipod en zo ja wat is het overwegen waard? Hoef er niet allerlei downloadprogrammas op te hebben het gaat mij puur om de mogelijkheid muziek af te kunnen spelen, maar mocht dit op het juiste apparaat wel aanwezig zijn wil ik hem niet meteen van de lijst schrappen.
Is er nog (MP3 speler) leven naast de Ipod en zo ja wat is het overwegen waard? Hoef er niet allerlei downloadprogrammas op te hebben het gaat mij puur om de mogelijkheid muziek af te kunnen spelen, maar mocht dit op het juiste apparaat wel aanwezig zijn wil ik hem niet meteen van de lijst schrappen.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Re: MP3 spelers, is er nog aanbod naast de Ipod?
Heel flauw maar ipod doet dit in mijn ogen gewoon het beste. Snap daarnaast de haat tegen Itunes van sommige ook niet. Ik vind het een prima programma!
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
heel simpel, heel kort : +1
- Robin Hartog
Als je niet voor een iPod wilt gaan kun je het beste even kijken naar Creative (beter geluid dan de iPods, en dat zeg ik als Apple fapper). Of anders Sony, maakt tegenwoordig ook aardige producten met goed geluid!
Je hebt overigens nog veel meer merken, maar dit zou ik wel aanraden.
Je hebt overigens nog veel meer merken, maar dit zou ik wel aanraden.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
ik vond iRiver ook altijd erg goed 
-
Harrie
Loop eens bij een Mediamarkt binnen. Je weet niet wat je ziet...zoveel verschillende zijn er van die krengen.
Zelfs nagenoeg alle telefoons spelen probleemloos je MP3 files. Ik snap daarom je vraag ook niet zo goed.
Zelfs nagenoeg alle telefoons spelen probleemloos je MP3 files. Ik snap daarom je vraag ook niet zo goed.
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Ga je puur voor muziek kwaliteit. Dan kan je in mijn ogen niet om Iriver heen. Ga anders is naar een mediamarkt met je eigen oordoppen en probeer wat uit.
- marcokers
iRiver en Sony zijn allebei ook erg goed.
Ik prefereer zelf wel een iPod vanwege gebruiksgemak met iTunes en de hoeveelheid die ik er op kwijt kan 80GB.
Neem aan dat je op zoek bent naar goede kwaliteits-speler. Bij de mediamarkt heb je idd veel keuze, maar ook ontzettend veel ruisende meuk.
Ik prefereer zelf wel een iPod vanwege gebruiksgemak met iTunes en de hoeveelheid die ik er op kwijt kan 80GB.
Neem aan dat je op zoek bent naar goede kwaliteits-speler. Bij de mediamarkt heb je idd veel keuze, maar ook ontzettend veel ruisende meuk.
-
FrankS
Als ik aan pure geluidskwaliteit denk denk ik aan Cowon.
Heb nog steeds een Cowon D2 en de details die je hoort vergeleken met een gemiddelde ipod is echt geweldig
Heb nog steeds een Cowon D2 en de details die je hoort vergeleken met een gemiddelde ipod is echt geweldig
- Knot
Ik heb een simpele ZEN Mozaic al een jaar of 2... omdat ik niks met apple te maken wil hebben...
- Robertdj
Heb de Creative ZEN en de grotere opvolger ervan gehad, beide liepen geregeld vast en sneuvelden uiteindelijk. Daarna toch maar een iPod Touch gekocht, wordt al 1,5/2 jaar intensief gebruikt met slechts een enkele vastloper. Het gebruiksgemak en vooral de opstartsnelheid zijn veel beter dan ik gewend was van creative.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
gebruiksgemak en iTunes in een enkele zin...... bijzonder!!!!!!marcokers schreef:iRiver en Sony zijn allebei ook erg goed.
Wat is er nou makkelijker dan gewoon een mapje maken en bestanden erin slepen???? Walgelijke meuk dat iTunes
Maar idd wat Oof zegt, geluidskwaliteit van iRiver is ERG goed, naar mijn idee inderdaad een stuk beter dan Apple/Ipod
-
Tom
Zit er zoveel verschil in dan qua geluidskwaliteit? Gebruik zelf alleen m'n mp3 spelers in omgevingen met veel omgevinggeluid (vliegtuig/vakantie etc.) dus het boeit mij minder. Ik zou zeggen investeer in een goede koptelefoon (die sennheiser zal prima zijn maar blijft een ding van nog geen vier tientjes) en zorg dat je bronbestanden van hoge kwaliteit zijn... daar win je denk ik veel meer mee.
-
FrankS
Ik vond de iPod erg dof en vooral dreunerig klinken...Tom schreef:Zit er zoveel verschil in dan qua geluidskwaliteit? Gebruik zelf alleen m'n mp3 spelers in omgevingen met veel omgevinggeluid (vliegtuig/vakantie etc.) dus het boeit mij minder. Ik zou zeggen investeer in een goede koptelefoon (die sennheiser zal prima zijn maar blijft een ding van nog geen vier tientjes) en zorg dat je bronbestanden van hoge kwaliteit zijn... daar win je denk ik veel meer mee.
natuurlijk valt er een boel bij te regelen maar het verschil hoor je duidelijk.... Uiteraard is een goede koptelefoon wel belangrijk.
-
M@rcel
Ook ik gebruik de D2 nog steeds met volle tevredenheid, geluidskwaliteit is voor mij nog steeds onovertroffen, zeker bij gebruik van flac.FrankS schreef:Als ik aan pure geluidskwaliteit denk denk ik aan Cowon.
- marcokers
Ik had er in het begin ook moeite mee, vooral omdat iTunes de mappen die ik ,naar eigen inziens logisch had gemaakt, naar mappen met eigen Apple-logica had verplaatst. Een dag later had ik die logica uitgevist en eigenlijk werkt dat prima, alleen iets andere structuur dan ik zelf bedacht had. iTunes kan op zich vrij simpel logische afspeellijsten maken. Het geluid van de iPod vind ik inderdaad vrij matig, maar mijn auto-radio maakt dat weer goed, eigenlijk luister ik alleen maar in de auto naar mn iPod. 1uur reistijd naar t werk, dan wil je wel enigzins keuze hebben, dus vandaar iPod Classic 80GB.Jules schreef:gebruiksgemak en iTunes in een enkele zin...... bijzonder!!!!!!marcokers schreef:iRiver en Sony zijn allebei ook erg goed.
Wat is er nou makkelijker dan gewoon een mapje maken en bestanden erin slepen???? Walgelijke meuk dat iTunes![]()
Maar idd wat Oof zegt, geluidskwaliteit van iRiver is ERG goed, naar mijn idee inderdaad een stuk beter dan Apple/Ipod
- InjectTheVenom
Omdat ik op het moment een kale Nokia heb waar geeneens een microSD kaart in kan en die maar 7MB intern geheugen heeftHarrie schreef:Loop eens bij een Mediamarkt binnen. Je weet niet wat je ziet...zoveel verschillende zijn er van die krengen.
- Robin Hartog
Voor gebruikers zoals jij bestaan er inderdaad producten zoals Sony waar je het in een mapje sleept. Ik zelf vind iTunes gewoon heerlijk. Synct alles mooi in eigen gemaakte afspeellijstjes naar je iPod/iPhone.Jules schreef:gebruiksgemak en iTunes in een enkele zin...... bijzonder!!!!!!marcokers schreef:iRiver en Sony zijn allebei ook erg goed.
Wat is er nou makkelijker dan gewoon een mapje maken en bestanden erin slepen???? Walgelijke meuk dat iTunes![]()
- InjectTheVenom
Dus Cowon D2 en Apple iRiver zijn beter als een iPod, dan inderdaad over 2 weken maar eens in Venlo gaan kijken waar ze die verkopen
Stomme carnaval anders had ik aankomend weekend al gegaan...