BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40926
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Knot » 26 feb 2011, 10:23

Heb het hier niet helemaal gevolgd maar zat gisteravond een stuk in BMW car te lezen.

135i heeft meerpotsklauwen en de 1M heeft maar een enkelpots klauw.. wat is dat dan voor actie? :shock:

Ook een stuk over een Kelleners aangepakte 535i F10, ik neem aan de N55 dus andere motor dan in de 1M maar dat ding ging van 306 naar 369pk bij 7750rpm..... hoe doen ze dat dan met alleen management en andere inlaat? Dat zijn in mijn ogen meer 1M toerentallen die we hadden willen zien.

Robin
Berichten: 56233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 26 feb 2011, 10:35

Knot schreef:Heb het hier niet helemaal gevolgd maar zat gisteravond een stuk in BMW car te lezen.

135i heeft meerpotsklauwen en de 1M heeft maar een enkelpots klauw.. wat is dat dan voor actie? :shock:

Ook een stuk over een Kelleners aangepakte 535i F10, ik neem aan de N55 dus andere motor dan in de 1M maar dat ding ging van 306 naar 369pk bij 7750rpm..... hoe doen ze dat dan met alleen management en andere inlaat? Dat zijn in mijn ogen meer 1M toerentallen die we hadden willen zien.
Ah interessant die Kelleners. 7750 lijkt mij een drukfout. 5750 denk ik. Je bedoelt 't blad BMW Car, Rody he?

Geen info bij Kelleners zelf over de F10 535i. :?: :hmmm:
http://www.kelleners-sport.de/b2b/index ... 206&cat=-1#" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40926
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Knot » 26 feb 2011, 10:44

Ligt hier voor me.. staat in de specs en in het verhaal... compleet andere inlaat en remap volgens mij.

Zal ff een stuk scannen naar tekst.

Robin
Berichten: 56233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 26 feb 2011, 10:45

ok graag man.

:beer:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40926
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Knot » 26 feb 2011, 10:48

"Pop the bonnet and you're greeted bya mass of
black plastic which you'lI notice hasn't even been
treated to somuch as a Kelleners sticker so you really
have no way of telling whether or not there's anything
KELLENERSSPORT F10 535i
special going on under there. But there is, in the form
of a Kelleners KS Power35 KU. The 35i engine may
now only have a single turbo attached to it but that
doesn't make it any less powerful or fun to use in
standard form and it doesn't make it any less
responsive to a remap either. Power leaps from 306
to 367hp while torque swells from a capable 2951b ft
to a substantial 354 and while Kelleners doesn't have
any performance figures for the car all you need to
know is th at it's fast and then some.
There's torque everywhere, and despite its size and
weight, the 535i responds instantly to even the
slightest throttle inputs, with the excellent Sport auto
'box fitted to this car not only being ideally suited to
the Five but also the perfect partner for this engine,
particularly in its breathed-on form. From the moment
you move off, you can feel all that torque swelling
beneath the surface and the 535i is keen to surge
ahead at the first prod of the throttle, regardless of
how few revs are showing. The mid-range is massive,
with only a gentie squeeze of the accelerator required
to have the Fl 0 surging forwards on a wave of torque
and no matter what you may ask of the 535i it will
answer the call, powering past slower traffic, erupting
out of corners or just putting a rnassive grin on your
face. There's more than enough grunt to spin up the
rear wheels under full throttle on the cold, wet roads
here in Merzig, rnuch to the disapproval of the locals
going about their Christrnas shopping.
But this engine is not just about torque - there's
power here too, lots of power. Nail the throttle and
once you're at the edge of the torque curve the
power takes over, the acceleration building and
building as the revs hurtle towards the redline and
the exhaust note hardens and increases in-volume,
filling the cabin. It might not offer the sarne visceral
thrilIs as an E9x M3 as it hurtles towards the rev
limiter but peak power here is delivered at a lofty
7750rpm and the engine's more than happy to rev,
which rneans th at there's good reason to wring each
gear out because that's when the 535i feels at its
fastest and sounds vicious with it."

Kan een spelfoutje in zitten, is maar tekstherkenning van een gescande pagina.

Robin
Berichten: 56233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 26 feb 2011, 10:58

Goh, interessante story. 7750. Die van mij redlined gewoon bij 7000 logischerwijs....

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 feb 2011, 11:27

kwam gisteren ook een bekende tuner tegen die 401pk levert op zo'n motor.

anyway weet de naam niet meer :bag:

maar deze tuner doet ook zoiets, 400pk bij Dinan

http://www.dinancars.com/shop/index.asp ... 135#page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

en dan kun je er ook nog dit bij doen

Afbeelding

http://www.dinancars.com/shop/D760-0030 ... spx#page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Horsepower is increased by +14 Hp @ 6000 rpm and Torque is increased by +16ft-lbs @ 3400 rpm with Dinan Stage 3 Software, DINAN Intercooler and Free Flow Exhaust. Stage 2 software, Free Flow Exhaust produces 12 Hp and 13 ft-lb torque Stage 1 software, Free Flow Exhaust produces 9 Hp and 10 ft-lb torque Completely Stock car produces 5 Hp and 6 ft-lb torque Dinan Performance Software is highly recommended.

Gebruikersavatar
richardk
Berichten: 718
Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
Locatie: 0513

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door richardk » 26 feb 2011, 12:17

Knot schreef:Heb het hier niet helemaal gevolgd maar zat gisteravond een stuk in BMW car te lezen.

135i heeft meerpotsklauwen en de 1M heeft maar een enkelpots klauw.. wat is dat dan voor actie? :shock:

Ook een stuk over een Kelleners aangepakte 535i F10, ik neem aan de N55 dus andere motor dan in de 1M maar dat ding ging van 306 naar 369pk bij 7750rpm..... hoe doen ze dat dan met alleen management en andere inlaat? Dat zijn in mijn ogen meer 1M toerentallen die we hadden willen zien.

vrij normaal in turbo land, mijn s6 ging van 230 naar 323 pk met chipje

Robin
Berichten: 56233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 26 feb 2011, 12:34

Richard, ik denk dat Knot dat wel weet met dat chipje en vaak enorme pk/Nm winst, maar dat ie (en ik ook) 't vreemd vond dat dat bij maar liefst 7750rpm(voor 'n turbo) werd gehaald ipv de gebruikelijk 5500/6000rpm(normaal voor 'n N54/55 ook getuned) terwijl de redline stock bij 7000 begint en dus 7750 McLaren 4-12C, F40 en Groep B toerentallen zijn waar Porker met z'n GT2 Rs bij lange na ook niet aan komt.

Zoiets dus.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10893
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Joy » 26 feb 2011, 12:50

Kelleners gaat terug naar 1 turbo met dit pakket. Het zou goed kunnen dat deze door zijn formaat pas bij 7+ zijn hoogste vermogen haalt.

Robin
Berichten: 56233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Robin » 26 feb 2011, 12:55

Joy schreef:Kelleners gaat terug naar 1 turbo met dit pakket. Het zou goed kunnen dat deze door zijn formaat pas bij 7+ zijn hoogste vermogen haalt.
Hebben we 't over de N54(die in de 1M en 135i zit, biturbo) of over de N55 singleturbo die in bijv nieuwere 335i's en 535i zit? N55=Twinscroll , die motor heeft nog minder turbolag dan de N54 biturbo. Nog 'n meer comfortmotor die N55....Dus dat hoge toerental snap ik in deze context dus niet zo....
Heb je meer info, of snap ik je verhaal niet? Kan aan mij liggen. :bag:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10893
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Joy » 26 feb 2011, 13:00

Oh ja dat is waar, F10 heeft geen bi-turbo. Dan zie ik eerlijk gezegd ook niet hoe ze aan zo een hoog toerental komen. Lijkt mij vergezocht.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9083
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Joop » 26 feb 2011, 13:06

Stukje moet ik nog lezen uit BMW Car vwb. de 1M; het blad ligt al bijna 4 weken op de tafel... :oops:

...heb net het nieuwe nummer opgehaald.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10893
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Joy » 26 feb 2011, 13:08

Het maximum koppel zou worden behaald bij 6100 tpm. Dat getal is ook fors hoger dan origineel. Dan vraag je je af wat ze precies hebben aangepast.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40926
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Knot » 26 feb 2011, 13:33

Is de N55 toch in de F10, de twinscroll single turbo.

management aanpassen kan, maar het blok moet wel in staat zijn wat te doen bij die toerentallen natuurlijk, vind het nogal een verhoging, ook van het behaalde toerental van maximum koppel.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11650
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Hielke » 26 feb 2011, 14:23

Piekvermogen bij 7750 kan nooit.

Vind 6750 al vrij ongeloofwaardig.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 26 feb 2011, 14:51

Het kan wel, maar dan is de turbo die er op zit wel erg groot.

Verder vraag ik me dan af of de rest van zo'n motortje daar tegen kan, 7750 RPM.

hwelvaar
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 feb 2011, 23:47

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door hwelvaar » 26 feb 2011, 22:01

Jongens, effe serieus nu. :hmmm:

Voorgaande is allemaal :blabla:

Er is geen tuner die de rev limiet van een N54 of N55 blok even van 7k rpm naar 8k rpm ofzo haalt, met piek performance op 7750 rpm.

Dat is onmogelijk met alleen software en/of turbo aanpassingen.
Voor zulke hoge toerentallen heb je specifieke pistons, zuigers etc nodig.

Volgens mij is die tekst door een marketing jongen geschreven, die de feiten helemaal door elkaar haalt.

7750 RPM is het toerental waarop de M5 zijn maximum performance haalt. Volgens mij moest er in dit artikel "M5" staan op de plaats waar er "M3" staat (het artikel gaat tenslotte over de 5-reeks), en bovendien slaat het toerental van 7750 RPM dus op M5 E60, en niet op de 535i F10.

Lees de paragraaf nog maar eens, of:
Google maar op "BMW 7750 RPM" = M5 toerental met max HP
Google maar op "BMW 6100 RPM" = M5 toerental met max torque

http://www.edmunds.com/bmw/m5/2008/" onclick="window.open(this.href);return false;
The 2008 M5 boasts a 5.0-liter V10 that generates a maximum 500 hp at 7,750 rpm and 383 pound-feet of torque at 6,100 rpm.
:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door M@rcel » 26 feb 2011, 22:23

Op z'n mooist...

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SJ6a63NP ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sperdy » 26 feb 2011, 23:08

Once you go black ...

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door steve smith » 26 feb 2011, 23:21

hwelvaar schreef:specifieke pistons, zuigers etc
Je realiseert je dat je twee keer hetzelfde onderdeel noemt?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Shakes » 27 feb 2011, 09:56

je bent me voor :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43832
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Arthur » 28 feb 2011, 17:21

^^^ ruim zelfs... :o

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door steve smith » 19 mar 2011, 05:28

Die Safetycar is wel een leuke Parts Bin Special. Remmen, wielen, banden en stoelen zijn GTS delen, kooi is vrijwel identiek en de voet van die achtervleugel is ook hetzelfde. Onderstel zal waarschijnlijk ook hetzelfde zijn. Als dit ding op de markt komt gaan er mensen niet blij zijn. Nu begrijp ik wel waarom er 1 van de 1-M testmules zo verschrikkelijk snel was op de Ring, en waarom er getest werd op semi's. Achteraf heel logisch......

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12615
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Downforce Hans » 19 mar 2011, 07:43

FerdiACS1 schreef:Once you go black ...
Dan blijf je poetsen................. :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark en 18 gasten