BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- MartijnGizmo
- Berichten: 12978
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
D'r zijn er meer die dat willen: http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... 2-e39.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
moet behoorlijk ingrijpend zijn lijkt me...
hier wel een lijstje met tuning stages waar je tot zo'n 80 pk kan opwaarderen
http://evolveautomotive.com/engine-ecu_ ... kages_938/" onclick="window.open(this.href);return false;
die tot 85 pk stage 4 ziet er als volgt uit>
hier wel een lijstje met tuning stages waar je tot zo'n 80 pk kan opwaarderen
http://evolveautomotive.com/engine-ecu_ ... kages_938/" onclick="window.open(this.href);return false;
die tot 85 pk stage 4 ziet er als volgt uit>
Evolve ECU Remap Custom Software with Vmax
Evolve High flow Induction System
Evolve Air Intake Sensor Relocation Kit
Evolve High flow 4-2-1 headers (exhaust manifolds)
Evolve Metal 100/200-Cell Catalytic Converters / DECAT
Evolve Sports Exhaust System
Evolve High Flow Cylinder Heads
Schrick Sports Camshafts
Enlarged Throttle Bodies
E39 M5 5.0 V8, performance gain approx. 65-85hp incl. V-MAX release
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Voor stage 4 mag je wel aardig betalen maar Evolve is redelijk bedreven met deze auto's dat heb ik inmiddels wel gelezen.
Over het Ascari verhaal, vanos eraf doet het zware beestje niet veel goed denk ik dan ook (zoals te lezen op m5board), blijft 1900kg op de weegbrug met bestuurder rijklaar... KZ1 is ietsie lichter!
Over het Ascari verhaal, vanos eraf doet het zware beestje niet veel goed denk ik dan ook (zoals te lezen op m5board), blijft 1900kg op de weegbrug met bestuurder rijklaar... KZ1 is ietsie lichter!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
heel ietsje maar
super gewicht met dat vermogen en super mooi de Ascari KZ1-R
perfect...



super gewicht met dat vermogen en super mooi de Ascari KZ1-R
perfect...
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Hier nog een mooi topic:
http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... -tour.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blokje:

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5 ... -tour.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blokje:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
wat gaaf 8)
ik las trouwens en heb een link ergens (maar waar) dat ze die snelle blokken ook in Oostenrijk maken...geloof dat Mrgan de racer ook met zoiets reed, of was dat de M62 met zoveel vermogen
ik las trouwens en heb een link ergens (maar waar) dat ze die snelle blokken ook in Oostenrijk maken...geloof dat Mrgan de racer ook met zoiets reed, of was dat de M62 met zoveel vermogen

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
ah, ja op de M62 4.4 500pk 8)
http://www.supercars.net/cars/1943.html" onclick="window.open(this.href);return false;This production race car features a 4.4-litre Heini Mader-prepared dry-sump M62 BMW V8 engine, which delivers over 500bhp at 6,900rpm via a six-speed sequential gearbox. Kerb weight is 1008 kg
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Zo zie je maar.. die ouwe BMW V8 blokken zijn in de basis zo gek nog niet!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
klopt, dat dacht ik ook, veel potentie zit er in, van de 4.4 tot de 5.0.Knot schreef:Zo zie je maar.. die ouwe BMW V8 blokken zijn in de basis zo gek nog niet!
de blokjes zijn sterk en licht en genoeg spul om ze te tunen, daarbij in redelijke aantallen verkrijgbaar...
ja, ik zie me zeker nog met een leuk project bezig in de near futere.
Ik ben echt verslaafd aan die V8 roffel wat zo'n BMW blok produceert, het mooiste zou zijn in een lichte carrosserie en dan een mooi afgestemde uitlaat er bij, dik en met race katts en een mooie brul producerende.
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [CP600BMW aanschaffen?]
Heb toch nog maar een poging voor de navigatie gedaan, de BMW Navi High 2011 gebrand op een Verbatim DVD+R op 4x speed en hij deed het eingelijk. Originele was uit 2006 maar andere kopie pakte hij niet meer. Kijken hoe de laser dit vind en anders alsnog dat onderdeel voor 30 euro en een hoop schroeven vervangen.
Wel bizar, heb je de 2011 versie en staat de nieuwe afrit Zevenhuizen A12 er nog niet eens op, die ligt er toch alweer bijna een jaar!
Was trouwens lekker glad net, ging alle kanten op... maar zag al wat zout liggen her en der dus snel weer in parkeerstand teruggezet.
Wel bizar, heb je de 2011 versie en staat de nieuwe afrit Zevenhuizen A12 er nog niet eens op, die ligt er toch alweer bijna een jaar!
Was trouwens lekker glad net, ging alle kanten op... maar zag al wat zout liggen her en der dus snel weer in parkeerstand teruggezet.
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
De auto de vorige keer met brandend brandstoflampje weggezet dus vanochtend rustig aan een woon/werk rit gedaan.
Bij de start is het 1 op 2,5 omdat de computer niet lager/onzuiniger aan kan geven. Eenmaal op weg krabbelt het omhoog, heb echt als een natte krant gereden en bijna niet boven de 2000 toeren geweest. Is een combinatie van 50/80 wegen en een stukje 100. De 15km naar werk was het 1 op 7,6 en na 4 uurtjes staan was hij nog een klein beetje warm dus wist ik er met de 2 ritjes 1 op 7,9 gemiddeld uit te halen, veel zuiniger kan je m denkik niet krijgen.

Overigens heb ik er ook precies 10.000km zelf op gezet inmiddels en dat gaf de volgende cijfertjes:
- totaal aantal liters : 1694,08
- gemiddelde literprijs (98) : 1,569
- totale brandstofkosten : € 2.665,35
- gemiddeld verbruik : 1 op 6,10 (dus boordcomputer zit er niet ver naast)
Bij de start is het 1 op 2,5 omdat de computer niet lager/onzuiniger aan kan geven. Eenmaal op weg krabbelt het omhoog, heb echt als een natte krant gereden en bijna niet boven de 2000 toeren geweest. Is een combinatie van 50/80 wegen en een stukje 100. De 15km naar werk was het 1 op 7,6 en na 4 uurtjes staan was hij nog een klein beetje warm dus wist ik er met de 2 ritjes 1 op 7,9 gemiddeld uit te halen, veel zuiniger kan je m denkik niet krijgen.
Overigens heb ik er ook precies 10.000km zelf op gezet inmiddels en dat gaf de volgende cijfertjes:
- totaal aantal liters : 1694,08
- gemiddelde literprijs (98) : 1,569
- totale brandstofkosten : € 2.665,35
- gemiddeld verbruik : 1 op 6,10 (dus boordcomputer zit er niet ver naast)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28420
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
haha grappig om te zien hoe " zuinig" hij KAN zijn...
best wat kilometers trouwens voor alleen Fun ritten! of gebruik je hem ook vaker voor woon-werk?
en mooi dat de BC zo nauwkeurig is, dat zie je wel eens anders...
best wat kilometers trouwens voor alleen Fun ritten! of gebruik je hem ook vaker voor woon-werk?
en mooi dat de BC zo nauwkeurig is, dat zie je wel eens anders...
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
LOL, geweldig. Leuke info om uit de praktijk te horen. Max. zuinig en daily use zit niet eens zo ver uit elkaar.
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Eind april heb ik m een jaar, zal totaal 11.000km worden denkik zoiets, misschien 12.000 als het echt ineens mooi weer wordt. Meestal gewoon fun, en bij lekker weer pak ik m door het schuifdak. Woon/werk is meestal 1x per week zoiets, vaak met de aygo en in de zomer weer met de scooter.
Hij kan 1 op 10 lopen, dat is constant 100km op de teller op de snelweg, dakje dicht, geen aircon, geen stoelverwarming etc.
Dit is natuurlijk niet ideaal, starten voor een rit van 15km, dat is eigenlijk te kort om de koude start een beetje goed te maken. Dat gemiddelde van 1 op 6 is ook incl lekker snelweg cruisen en muziek luisteren met dakje open etc. Ga je echt een half uurtje knallen dan is het ook gewoon 1 op 4 waar ie dan op staat.
Hij kan 1 op 10 lopen, dat is constant 100km op de teller op de snelweg, dakje dicht, geen aircon, geen stoelverwarming etc.
Dit is natuurlijk niet ideaal, starten voor een rit van 15km, dat is eigenlijk te kort om de koude start een beetje goed te maken. Dat gemiddelde van 1 op 6 is ook incl lekker snelweg cruisen en muziek luisteren met dakje open etc. Ga je echt een half uurtje knallen dan is het ook gewoon 1 op 4 waar ie dan op staat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
en als je bv naar CPZ rijd dan, dus gewoon de hele weg?
ik kom dan aan 1 op 9 soms
(soms 1 op 8 ander ritten verder weg) dus de hele weg, zeg 190km waarvan het meeste snelweg en soms stukkie gassen enz...
maja voor de rest elke keer hier in de buurt en sportief rijden en korte ritjes ist 1 op 5,2 elke keer, ik tank dus om de 210<>220km net op of tegen oranje (kleine tank in Z3)
ik kom dan aan 1 op 9 soms

maja voor de rest elke keer hier in de buurt en sportief rijden en korte ritjes ist 1 op 5,2 elke keer, ik tank dus om de 210<>220km net op of tegen oranje (kleine tank in Z3)
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Tering... jij staat wel heel vlot weer aan de pomp..
Met mijn kilometers sta ik dagelijks of hooguit om de dag weer aan de pomp
Met mijn kilometers sta ik dagelijks of hooguit om de dag weer aan de pomp

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
das inderdaad het nadeel, ik rijd niet zoveel dus sta minder vaak aan de pomp dan jijFerdi Gielen schreef:Tering... jij staat wel heel vlot weer aan de pomp..
Met mijn kilometers sta ik dagelijks of hooguit om de dag weer aan de pomp

echter jij met jou km in mijn kar zal dan waarschijnlijk elke dag aan de pomp staan (gezellie)
- Ferdi
- Berichten: 3089
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Ik zou de pomphouder wel weer goed leren kennen ja 

- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
En toch valt het in mijn geval mee, laatste tijd niet veel gereden, vorige zomer wel onwijs veel, soms om de dag tanken. Nu is het eerder eens per 14 dagen ofzo.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Ik zit met de M3 over 5300km op een gemiddelde van 1 op 8.7, varierend van 1 op 7.7 (20 minuten vrij rijden erbij) tot 1 op 10.07 (met zo'n 140-150 op en neer naar Groningen).
Het verbruik was voor mij uiteindelijk ook een belangrijke reden om geen M5 te nemen. Dat ie zuipt als je aan het trappen bent, prima, maar op een lange rit naar Groningen (en dat ritje rij ik nog wel eens) is het toch wel fijn als je de 1 op 10 kan halen...scheelt toch weer 2 tientjes aan benzine.
Maar het blijft een cool blok, zo'n dikke V8 8)
Het verbruik was voor mij uiteindelijk ook een belangrijke reden om geen M5 te nemen. Dat ie zuipt als je aan het trappen bent, prima, maar op een lange rit naar Groningen (en dat ritje rij ik nog wel eens) is het toch wel fijn als je de 1 op 10 kan halen...scheelt toch weer 2 tientjes aan benzine.
Maar het blijft een cool blok, zo'n dikke V8 8)
- Knot
- Berichten: 39978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Ritje naar Groningen zou ik op de cruisecontrol 125 denk wel 1 op 9 halen maar doe je een paar tussensprintjes dan is het meteen 1 op 8 over het hele traject....
Maargoed, kan altijd nog aan de passat 1.6tdi bluemotion als ik hier met 4 kids zit... voorlopig nog niet
Maargoed, kan altijd nog aan de passat 1.6tdi bluemotion als ik hier met 4 kids zit... voorlopig nog niet

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Ach het is natuurlijk allemaal relatief dat verbruik....vorige week had ik 22 ton achterin een oplegger met een DAF XF ervoor....
Als je dan optrekt dan doet ie 400ltr per 100km
en op normale snelheid zo'n 40 liter per 100km.
Dan is zo'n M5 V8 weer erg zunnig.
Als je dan optrekt dan doet ie 400ltr per 100km

Dan is zo'n M5 V8 weer erg zunnig.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]

kunnen ze zo'n ding niet op gas doen...of een aanhanger met batterijen en elektrisch

-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
Met mijn M5 zit ik nu gemiddeld op 17,36 l/100km / CO2 emission: 405 g/km
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Bijna 1 op 8...]
wij verdienen een lintje, we geven de staat 4x zoveel euro's per gereden kilometers als bv iemand met een kleine toyota die 1 op 22 doet zeg maarM@rcel schreef:Met mijn M5 zit ik nu gemiddeld op 17,36 l/100km / CO2 emission: 405 g/km

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bing [Bot] en 7 gasten