Het hoeft niet en in de huidige vorm ga ik het zeker ook niet doen. Maar je weet toch zelf ook wel hoe een Le Mans wedstrijd gereden wordt? Als je 24h achterelkaar in je eentje racet speel je de rol van 2 of 3 coureurs in één realtime wedstrijd. Je maakt het dus moeilijker en vervelender dan het in het echt is. En ga je het met 2 vrienden spelen dan speel je nog steeds voor één account ook al doe je het met 3 mensen. De ervaring is leuk, maar het is voor de 2 anderen speltechnisch gezien een nutteloze investering van tijd tenzij je hetzelfde grapje nog 2x doet. En dan is er ook nog een andere 24uurs race....Macboy schreef:Sorry ik kan je hierin echt niet volgen (hoewel ik je wel begrijp hoor). Als je het niet 24 uur kunt volhouden hoef je het toch ook niet te doen ? Wat is dan de meerwaarde van een 24 uurs race doen als je het in 12 stappen van 2 uur doet ? Dan doe je toch een 2 uurs race op de Ring en dan 12x ?
Gran Turismo 5
- Mari Oh Oh!
Re: Gran Turismo 5
- Macboy
Ik zit je beetje te dollen Mario. Ik snap je zoals gezegd wel.
- Mari Oh Oh!
Ik snap dat je me snapt, maar met die redenering is een 3x8u race nog steeds zwaarder(qua rijtijd) dan in het echt(want stints duren dan ook meestal 2-4uur) dus snap ik niet wat je tegen de save optie hebt. Nog mooier zou zijn als de b-specs tot 2/3 van de totale race konden rijden en al helemaal als je dat vooruit kon spoelen. Dat of eventueel online of offline met 3 psn's(en dus 3x prijs) de race kunnen rijden zodat iedereen er wat mee wint. Met meerdere personen 1 wagen delen kan rFactor ook al 5 jaar of zo, dus het is gewoon goed mogelijk.Macboy schreef:Ik zit je beetje te dollen Mario. Ik snap je zoals gezegd wel.
- Macboy
Nu ben je me weer kwijt.
- Mari Oh Oh!
24h in je eentje is een hele uitdaging maar is niet realistisch meer(oftewel doorgeschoten).Macboy schreef:Nu ben je me weer kwijt.
Dus een save optie is niet cheaten, maar zorgen dat je bijvoorbeeld in 3 stints van 8 uur(wat nog steeds teveel achterelkaar is, maar goed) kan rijden, wat dichter bij de werkelijkheid komt dan in één keer 24 uur rijden onder één account(en dus als je eerlijk speelt één persoon)zoals het spel eigenlijk bedoeld is.
Dan geef ik aan dat de oude optie om je b-spec de wagen te kunnen laten overnemen ook mooi en realistisch is(los van het feit dat het AI is).
Een ander alternatief zou zijn als je een 24uurs race met 2 andere vrienden online kon doen. Dus jij start, ergens gedurende de race komt er een friend bij je in de 'room'. Die kan je toestaan bij een pitstop het stuur over te nemen en door te gaan met de race. Deze kan hij dan na zijn stint weer aan jou doorgeven(jij hoeft in de tussentijd niet online te zijn) of aan een volgende. Aan het eind krijgen alle coureurs die deelnamen bij winst een geldbedrag en een auto(eenmalig, de standaard GT mode prijs). Aan het aantal coureurs moet dan wel een maximum gesteld worden want met 24 man een 24 uurs race uitrijden slaat natuurlijk nergens op.
-
Hunter
Endurance races zijn zowiezo al niet realistisch te noemen.
Heb nog nooit een race gezien, waarbij de auto's om de 3 kwartier naar binnen moeten voor benzine en nieuwe banden. (muv de F1 dan)
Heb nog nooit een race gezien, waarbij de auto's om de 3 kwartier naar binnen moeten voor benzine en nieuwe banden. (muv de F1 dan)
- Mr. Blue Eyes
nou ik ben net begonnen aan de 24hrs race haha met ze 2-en
we hebben eten, drinken, kussens, laptops, haha wordt een lange zit
we hebben eten, drinken, kussens, laptops, haha wordt een lange zit
- Mari Oh Oh!
Snelle banden zijn al sinds GT2 van één of ander low budget kauwgom.Hunter schreef:Endurance races zijn zowiezo al niet realistisch te noemen.
- Knot
Bizar dat het ECHT 24 uur duurt 
- Macboy
Ik zat je beetje te dollen Mario. Ik snap je zoals gezegd wel. Iedereen was er vanuit gegaan dat je die chauffeurs ook om die reden moest opleiden, zodat ze je konden helpen bij de 24 uurs race. Helaas.
@ Vdadel je bent een held ! Zou leuk zijn om een webcam te gebruiken zodat we kunnen meekijken
@ Vdadel je bent een held ! Zou leuk zijn om een webcam te gebruiken zodat we kunnen meekijken
- EmielS60
Nog maar een keer herhalen; schrijf je gamedata regelmatig naar een USB stick!
Na 4hr van Tsukuba had GT5 er geen kracht meer voor...
10 mil. kwijt, 3 B-spec rijders kwijt, 75 auto's (ik had net m'n M3's bij elkaar...
) Van A-spec 30 terug naar A-spec 28. Laatste save was begin deze maand...en ik dacht er gisteravond nog aan.
K*t tot de macht oneindig...
Na 4hr van Tsukuba had GT5 er geen kracht meer voor...
10 mil. kwijt, 3 B-spec rijders kwijt, 75 auto's (ik had net m'n M3's bij elkaar...
K*t tot de macht oneindig...
- Mr. Blue Eyes
heb net de 1e 3uur erop zitten haha dit gaat nog wel ff duren..
heb helaas geen webcam, sorry..
heb helaas geen webcam, sorry..
-
Hunter
De limiet van 1.000.000 is voor een paar uur weg voor het verzenden van auto's naar vrienden.
Wel bestaat de limiet van 1 auto per PS3 nog.
(aldus het twitterbericht van de maker van GT5)
Dus mocht je nog een dure auto willen verzenden, doe het zeg maar nu
- Mari Oh Oh!
Nou dat vind ik dan weer netjes(het weghalen zonder waarschuwing was ook asociaal..)Hunter schreef:De limiet van 1.000.000 is voor een paar uur weg voor het verzenden van auto's naar vrienden.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ondanks dat het aantal handelingen in het tuningsmenu niet minder is geworden(=imho jammer) het wel vreselijk fijn is dat de vensters sneller reageren sinds 1.06. Wat was het eerst stroperig voor een next gen console zeg....
- Mr. Blue Eyes
2e sessie net klaar haha, wat een race...
de vlammen die uit de x2010 komen worden steeds groter en feller, we rijden nu al zo'n 3,5 uur in het donker en in de regen.
ronde tijden gaan ook al achteruit haha... ( ligt aan de drank denk ik, lol )
omdat le mans zoveel lange rechte stukken heb weet je gewoon af en toe niet meer of je links of rechts af moet.
al met al nog een kleine 14 uur voor de boeg
de vlammen die uit de x2010 komen worden steeds groter en feller, we rijden nu al zo'n 3,5 uur in het donker en in de regen.
ronde tijden gaan ook al achteruit haha... ( ligt aan de drank denk ik, lol )
omdat le mans zoveel lange rechte stukken heb weet je gewoon af en toe niet meer of je links of rechts af moet.
al met al nog een kleine 14 uur voor de boeg
- Mr. Blue Eyes
man man man, nog 5 uur
ben het nu wel zat haha
ben het nu wel zat haha
-
Hunter
Wel top prestatie hoor!!!
Ben benieuwd welke auto je wint overigens!
Ben benieuwd welke auto je wint overigens!
- Mr. Blue Eyes
ja ik ook..
zag wel dat je 8 ton kreeg voor het winnen en een hoop xp hoop ik
zag wel dat je 8 ton kreeg voor het winnen en een hoop xp hoop ik
- Martin van der Zwaard
Gaaf hoor!!
Lijkt me best leuk om dat ff met een paar man te doen
Lijkt me best leuk om dat ff met een paar man te doen
- Mr. Blue Eyes
laat dat FF maar weg haha
zojuist afgerond en gewonnen uiteraard haha
455 rondes
2:31.443 snelste ronde ( in de regen )
794.000 credits
700.000 xp
R8 race car ( team oreca 05 )
en compleet gesloopt, weltruste...
zojuist afgerond en gewonnen uiteraard haha
455 rondes
2:31.443 snelste ronde ( in de regen )
794.000 credits
700.000 xp
R8 race car ( team oreca 05 )
en compleet gesloopt, weltruste...
- WJ
Haha netjes, grats 
-
Hunter
Knap hoor!!! Congrats!
Overigens is bekend geworden dat de limiet van 1 miljoen er weer op gaat per 3 maart.
Overigens is bekend geworden dat de limiet van 1 miljoen er weer op gaat per 3 maart.
- Tom V
Update wel interessant voor laptimen :
Friend Rankings: In Drift Trials and Time Trials, you can now display leaderboards that shows only your friends. While it was difficult before to locate your friends in the general leaderboards, this now makes it easier to compare your lap times and points with them.
Friend Rankings: In Drift Trials and Time Trials, you can now display leaderboards that shows only your friends. While it was difficult before to locate your friends in the general leaderboards, this now makes it easier to compare your lap times and points with them.
- Martin van der Zwaard
Heb net de eerste endurance gedaan....60 rondes op Grand Valley met mijn net aangeschafte BMW M QP.
150.000cr. rijker en eindelijk level 30.
Net iets meer dan 2 uur over gedaan.
Nu de B-spec maar ff een slinger gegeven want ik zelf ben er even klaar mee nu
150.000cr. rijker en eindelijk level 30.
Net iets meer dan 2 uur over gedaan.
Nu de B-spec maar ff een slinger gegeven want ik zelf ben er even klaar mee nu
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb donderdag of vrijdag de 1000km van Suzuka gedaan met de Red Bull auto. Dat schoot tenminste op, maar alsnog bijna 4u mee bezig geweest. Gelukkig vermaakte m'n broertje zich ook wel, dus die heeft de helft ongeveer gereden 
Overigens gewonnen met iets van 60 rondjes voorsprong
Leverde iets van 350.000 credits op, maar de 1,3mln. XP waren nuttiger
Overigens gewonnen met iets van 60 rondjes voorsprong
Leverde iets van 350.000 credits op, maar de 1,3mln. XP waren nuttiger