BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 feb 2011, 09:11

Ik heb even een vraagje;

Bij Van der Aa in Schijndel staat de volgende M5;

Afbeelding

http://www.vanderaa-autos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze auto komt bij bekend voor en ik dacht dat ie van iemand is geweest die ook hier op het forum komt/kwam. Als ik de juiste persoon voor me heb, is ie ingeruild op een 2.3-16 bij Marco Hof en blijkbaar is ie daarna doorgegaan naar Van der Aa.

Ik wil graag even weten wie dat is en of er meer bekend is over deze auto.

Meer info mag via PB of eventueel op mail/telefoon.
Voor mailadres of telefoonnummer, stuur me even een PB.

Thanks!!

Martin

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Rupie » 25 feb 2011, 09:15

De auto van Perry :thumbup:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 feb 2011, 09:27

Had al een bericht van hem :forum:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Christoph » 25 feb 2011, 09:38

Zo, wie heeft er 6k aan onderhoud in gepompt? Doet vast pijn...

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Sjef » 25 feb 2011, 10:04

Christoph schreef:Zo, wie heeft er 6k aan onderhoud in gepompt? Doet vast pijn...
1 van de redenen waarom ik een e34 M als daily geschrapt heb :)
Kost gewoon serieus geld om rijdend te krijgen/houden.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Niels » 25 feb 2011, 10:07

Kost ie eigenlijk? Ze adverteren met vaste meeneem prijzen maar ik kan ze niet vinden blijkbaar :roll:

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Erik dB » 25 feb 2011, 10:13

Sjef schreef:
Christoph schreef:Zo, wie heeft er 6k aan onderhoud in gepompt? Doet vast pijn...
1 van de redenen waarom ik een e34 M als daily geschrapt heb :)
Kost gewoon serieus geld om rijdend te krijgen/houden.
Heeft bij mij ook op het lijstje gestaan, maar ook ik durfde het niet aan. Hopelijk is zijn kleine broertje wat voordeliger om te rijden, hoewel het eerste garagebezoek met o.a. nieuwe drijfstanglagers geen hele gezellige was :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Tristan » 25 feb 2011, 10:22

Heb ooit ook getwijfeld tussen een E34 M5 Touring of een E30 M3. Running costs waren deels de keuze om niet voor de M5 te gaan. Als ik van diverse eigenaren de kosten hoorde van bv. revisie of vervanging dempers etc. dan sla je stijl achterover. Maar zou er toch nog steeds 1 willen. :mrgreen:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Christoph » 25 feb 2011, 10:33

Sjef schreef:
Christoph schreef:Zo, wie heeft er 6k aan onderhoud in gepompt? Doet vast pijn...
1 van de redenen waarom ik een e34 M als daily geschrapt heb :)
Kost gewoon serieus geld om rijdend te krijgen/houden.
+1...

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Erik dB » 25 feb 2011, 10:36

Christoph schreef:
Sjef schreef:
Christoph schreef:Zo, wie heeft er 6k aan onderhoud in gepompt? Doet vast pijn...
1 van de redenen waarom ik een e34 M als daily geschrapt heb :)
Kost gewoon serieus geld om rijdend te krijgen/houden.
+1...
Wonen jullie een beetje in de buurt van Amsterdam? Misschien kunnen we dan gaan carpoolen en een E34 M5 als daily gebruiken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40160
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Knot » 25 feb 2011, 10:40

Tristan schreef:Heb ooit ook getwijfeld tussen een E34 M5 Touring of een E30 M3. Running costs waren deels de keuze om niet voor de M5 te gaan. Als ik van diverse eigenaren de kosten hoorde van bv. revisie of vervanging dempers etc. dan sla je stijl achterover. Maar zou er toch nog steeds 1 willen. :mrgreen:
Is het nog erger dan een E39 dan omdat het allemaal nog wat ouder is of bedoel je die VDC dempers van de 3.8?

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Martin van der Zwaard » 25 feb 2011, 10:48

Wat kan een forum toch handig zijn soms.

Ik heb inmiddels de info die ik nodig had van Perry gehad en weet even voldoende.
Blijft wel een super gave auto zo'n E34 M5.

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door HSR » 25 feb 2011, 10:57

Knot schreef:
Tristan schreef:Heb ooit ook getwijfeld tussen een E34 M5 Touring of een E30 M3. Running costs waren deels de keuze om niet voor de M5 te gaan. Als ik van diverse eigenaren de kosten hoorde van bv. revisie of vervanging dempers etc. dan sla je stijl achterover. Maar zou er toch nog steeds 1 willen. :mrgreen:
Is het nog erger dan een E39 dan omdat het allemaal nog wat ouder is of bedoel je die VDC dempers van de 3.8?
Alles wat je aanraakt kost een rooitje, is het devies bij een e34 m5. Of zoals een Engelse M5 specialist mij vertelde " if you can't handle a joke, don't buy a M5". Nieuwe onderdelen zijn simpelweg enorm prijzig, EDC gaat volgens mij richting 1000€ de demper met wat randmateriaal erbij.

Maar goed, een s14 perfect reviseren en je zit ook zo aan de 8-10k euros.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Tristan » 25 feb 2011, 10:59

8-10K is een beetje overdreven voor een standaard S14. Maar als je gaat reviseren + tunen dan ben je 8-10K zeker kwijt.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Kasteel » 25 feb 2011, 11:40

M3 stond toch voor maal 3 en M5 voor maal 5? :D

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door HSR » 26 feb 2011, 00:28

Tristan schreef:8-10K is een beetje overdreven voor een standaard S14. Maar als je gaat reviseren + tunen dan ben je 8-10K zeker kwijt.


Volgens mij red je het niet eens voor 8K inclusief btw en arbeidsloon. Heb niet alle prijzen bij de hand en afhankelijk van bouwjaar kan je bij de S14 geluk hebben met de cylinderkop qua prijs waardoor je een duizendje kan winnen. Met reviseren bedoel is ook zo goed als alles nieuw, niet alleen de kleppendeksel spuiten.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door steve smith » 26 feb 2011, 00:45

HSR schreef:Alles wat je aanraakt kost een rooitje
Quote = Copyright Tamar medio 2005

Grappig om te zien dat het credo nog voortleeft. En het is waar.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Snipe » 26 feb 2011, 01:25

Ik snap ook niet dat Dick het altijd over De Dikke Dame heeft. De Bodemloze Put lijkt me een betere bijnaam voor een M5.

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Christoph » 26 feb 2011, 08:08

Erik dB schreef:
Christoph schreef:
Sjef schreef:
1 van de redenen waarom ik een e34 M als daily geschrapt heb :)
Kost gewoon serieus geld om rijdend te krijgen/houden.
+1...
Wonen jullie een beetje in de buurt van Amsterdam? Misschien kunnen we dan gaan carpoolen en een E34 M5 als daily gebruiken :mrgreen:
Ik werk in Amsterdam, telt dat ook? :mrgreen: Sjef wordt lastiger.....

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door steve smith » 26 feb 2011, 10:01

Snipe schreef:Ik snap ook niet dat Dick het altijd over De Dikke Dame heeft. De Bodemloze Put lijkt me een betere bijnaam voor een M5.
Omdat "de Dikke Dame" geen naam is maar een eretitel gegeven uit frustratie van mensen die Dick + Dikke Dame niet bijhielden ondanks superieur materiaal.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door Erik dB » 26 feb 2011, 10:18

Hey, Steve, chip jij ook in bij ons daily-M5 carpool plan? Er moet een manier zijn om dit van de grond te krijgen :hmmm:

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door HSR » 26 feb 2011, 11:39

steve smith schreef:
Snipe schreef:Ik snap ook niet dat Dick het altijd over De Dikke Dame heeft. De Bodemloze Put lijkt me een betere bijnaam voor een M5.
Omdat "de Dikke Dame" geen naam is maar een eretitel gegeven uit frustratie van mensen die Dick + Dikke Dame niet bijhielden ondanks superieur materiaal.
En zo is het. Het betreft ook niet zo maar een ''hobby-bob 2 knaken en een bounty hok'' zoals we die vaak de revue zien passeren. Aan de M5 van Dick klopt gewoon alles. Heb er enkele keren mee mogen rijden op Papenburg en dat heeft een enorme indruk achtergelaten, weet dan ook zeker dat Steve dat kan beamen.


Aangaande de quote van Tamar, die zal ik nooit vergeten. De E34 staat nu bij dhr. Roos voor een ''zover mogelijk'' gereviseerde aandrijflijn. Dat zal ook wel weer een 4-cijferig getal worden echter dan weet je tenminste wel dat het weer goed en veilig is voor het aankomende seizoen!

jacobt
Berichten: 1166
Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
Locatie: 997.2 Gt3

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door jacobt » 26 feb 2011, 20:13

Martin van der Zwaard schreef:Wat kan een forum toch handig zijn soms.

Ik heb inmiddels de info die ik nodig had van Perry gehad en weet even voldoende.
Blijft wel een super gave auto zo'n E34 M5.
Ik ben benieuwd naar de info, hoe staat deze m5 ervoor?
Waar zit die 6k aan onderhoud in?

Ik volg de discussies over de e34 m5 natuurlijk altijd met meer dan gemiddelde interrese omdat ik zelf natuurlijk vreslijk aan de beurt ben geweest met de m5.
Dit kwam ook omdat ik niet gelijk naar een goeie specialist ben gegaan, en ook met kleine ingrepen de auto op de been wou houden. Tja en dat gaat niet als je er een hebt gekocht met slecht onderhoud.

Oorzaak was gewoon dat ik een e34 m5 heb gekocht zonder aantoonbaar onderhoud bij een specialist.
Ik ben er van overtuigd dat als een e34 m5 wordt onderhouden zoals bmw het voorschrijft de auto echt niet zo duur is als waar iedereen bang voor is. Helaas lees je alleen veel horror verhalen.
Omdat de autos ouder worden en relatief goedkoper ( de slecht onderhouden versies), gaan het petjes volk erin rijden en blijft serieus onderhoud achterwege. Volgens mij beginnen daar de problemen.

Na een komplete uitbouw van de motor en complete revisie is het een allemaal opgeloist en een heerlijke wagen.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door steve smith » 26 feb 2011, 22:26

Erik dB schreef:Hey, Steve, chip jij ook in bij ons daily-M5 carpool plan? Er moet een manier zijn om dit van de grond te krijgen :hmmm:
Neuh. Heb een paar van die dingen onderhouden voor anderen, vele e34 M5's mogen rijden, en heb vervolgens voor mezelf bewust voor een 540i/6 gekozen. Da's niet voor niks. Ik vind een e34 M5 een fantastische auto, die het mooiste vertegenwoordigde wat de automobieltechniek in 1988 te bieden had. Helaas voor de e34 M5 is de e34 tot 1996 in productie geweest, en heeft de autotechniek in die paar jaartjes een gigantische sprong gemaakt.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E34 M5....was deze nou van iemand van hier??

Bericht door steve smith » 26 feb 2011, 22:28

jacobt schreef:
Martin van der Zwaard schreef:Wat kan een forum toch handig zijn soms.

Ik heb inmiddels de info die ik nodig had van Perry gehad en weet even voldoende.
Blijft wel een super gave auto zo'n E34 M5.
Ik ben benieuwd naar de info, hoe staat deze m5 ervoor?
Waar zit die 6k aan onderhoud in?

Ik volg de discussies over de e34 m5 natuurlijk altijd met meer dan gemiddelde interrese omdat ik zelf natuurlijk vreslijk aan de beurt ben geweest met de m5.
Dit kwam ook omdat ik niet gelijk naar een goeie specialist ben gegaan, en ook met kleine ingrepen de auto op de been wou houden. Tja en dat gaat niet als je er een hebt gekocht met slecht onderhoud.

Oorzaak was gewoon dat ik een e34 m5 heb gekocht zonder aantoonbaar onderhoud bij een specialist.
Ik ben er van overtuigd dat als een e34 m5 wordt onderhouden zoals bmw het voorschrijft de auto echt niet zo duur is als waar iedereen bang voor is. Helaas lees je alleen veel horror verhalen.
Omdat de autos ouder worden en relatief goedkoper ( de slecht onderhouden versies), gaan het petjes volk erin rijden en blijft serieus onderhoud achterwege. Volgens mij beginnen daar de problemen.

Na een komplete uitbouw van de motor en complete revisie is het een allemaal opgeloist en een heerlijke wagen.
Sorry dat ik het zeg, maar toen ondergetekende en Raymond W je daar op wezen toen je er aan begon wist je het beter en wuifde je tips weg alsof we uit ons nek stonden te kletsen. Vind het jammer om te lezen dat je alsnog de boot in bent gegaan, maar dat heb je echt over jezelf afgeroepen.

S38's draaien slechts heel zelden in elkaar door slijtage. S38's draaien zeer vaak (in de file) in elkaar door ondermaats of onkundig onderhoud. Die motor heeft geen enkel electronisch vangnet om vacuumverlies of brandstoftekort op te vangen, en tenzij je hier bovenop zit en het door hebt zal dit uiteindelijk altijd in motorschade resulteren. Het is nou eenmaal een grote oude jaren '60 motor die met oldskool fijnslijperij over de 90 pk per liter komt. Mechanisch eigenlijk heel degelijk en sterk, maar door z'n kritische afstelling ook afhankelijk van ouderwetse zorg, juist omdat er geen hufterproof management op zit. Ding had de luchtpomp van een F40 nodig om door koudstart emissie-eisen te komen, hoeveel bewijs dat het extreem is wil je?

90pk/liter zonder klopsensoren, wideband lamda is nog steeds heel veel! Zeker voor een motor die z'n lamdasensor enkel en alleen bij deellast gebruikt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS en 5 gasten